Fjerning av tollfri grensen på 350 kr sin positive innvirkning

Ingeniøren76
EPR 05.10.2018 kl 10:51 2188

Virke går hardt ut for tiden mot 350 kroners tollfrigrense. De ønsker den fjernet for å få like konkurransevilkår for norske nettbutikker. Fra en rapport virke har he tet inn fra posten importeres det flere millioner pakker årlig fra utlandet. 350 kr grensen innebærer både konkuransefortrinn for utenlandske bedrifter, store miljøbelastninger da disse pakkene fraktes med fly eller skip og inntektstap for staten. EU har gått vekk fra tollfri grenser mellom EU land, Sverige har også gått vekk fra det for resten av verden. Hva tror dere. Tror dere ikke denne grensen vil opphøre allerede fra 2019? Og isåfall. Vil ikke det innebære en stor oppside for firmaer som Europris?? Ønsker tilbakemeldinger på hva dere tror og tenker om dette som jeg tror vil kunne få stor positiv innvirkning på aksjekursen til Europris på kort sikt.
Ikaros200
05.10.2018 kl 10:56 2173

Jeg tenker at spesielt ift sukkeravgift bør dette kunne få betydning - jf det at EPR har profilert seg på smågodt og nå mye handles over nett fra Sverige. Hvis det i tillegg komner et fortollingsgebyr e.l. vil dette kunne få positive utslag.
Ingeniøren76
05.10.2018 kl 11:53 2119

Men hva tror dere om denne grensen. Jeg tror det er 65 prosent sjans for at tollfrigrensen fjernes. Hva tror dere?
Oileman
05.10.2018 kl 20:02 1978

Når det skjer endring i Sverige eller Danmark, 90% sannsynlig at Norge gjør det samme og dette har stor betydning for Europris.