Stiger smitten nå igjen...så er dette FRP og Stortingets feil

altinex..
COVID 20.01.2021 kl 15:53 3030

Nå kan de få liv på samvittigheten... Helledussen, så skal blondinene i FRP og bakstreverske AP, SV, Rødt og MPG... få vite hvor landet ligger, hvis dette går feil vei. SP kan en jo ikke regne med.
Redigert 24.01.2021 kl 17:26 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
20.01.2021 kl 15:58 2925

Ja og når de nå legger til rette for at alle disse menneskene som driver innenfor restaurant og puber etc nå muligens kan redde sin arbeidsplass slik at de har en jobb å gå tilbake til så skal FRP og røkla skamjages langs gatene. Gud forby at tusenvis av arbeidsplasser nå muligens kan bevares.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
altinex..
20.01.2021 kl 18:46 2923

Ja tenk deg at disse politikere skal kunne noe om helse...
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.01.2021 kl 20:07 2848

Ja Tromsøværingene bør selvsagt lide i sympati med blondinene med språkvansker i Oslo, eller ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
altinex..
22.01.2021 kl 22:04 2626

Da var det rett det som helsemyndighetene gjorde... og spare til dose to.... nå kan Danmark få problem.
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/astrazeneca-skal-ha-problemer-med-vaksineproduksjonen/ar-BB1d0gv3?ocid=msedgntp
Patron72
22.01.2021 kl 22:18 2600

Ikke gå all in på børsen nå folkens. Jeg har halvparten av mine midler i back up, til å gå fullt inn om vi får et nytt scenario som vi opplevde ifjor.
Skal jeg være egoistisk så er det nesten at jeg håper på en ny bunn 🍷🍷
Redigert 22.01.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
bj111
23.01.2021 kl 21:01 2404

Smitten kommer til å gå i taket og vi er langt i fra ferdige med tiltakene. Selv når alle har fått i seg det oppkoket av en vaksine som virker litt så er det behov for tiltak. At NRK og andre medier presentere dagens vaksine som løsning så er de på ville veier. Selv FHI er svært betenkt til vaksinens effekt.
Kongmao
23.01.2021 kl 21:49 2356

Cov er jo contextvision, kanskje litt dumt å bare ha corona her... Burde heller tagge det med covid feks...
xyz
23.01.2021 kl 23:53 2245

COV er ikke lengre tickeren på ContextVision nei
Bull dog
24.01.2021 kl 01:06 2159

Latterlig å skrive! Sikrere å være på en restaurant enn på Europris en fredag da alle kjemper som gale rundt godtedisken. At Nordagutu får bestemme selv ser jeg som opplagt da smitten i Oslo må takles annerledes. Det er Høie som fikk latviere, polakker etc inn bakveien og ikke de andre.
Steng av Oslo med en buffer så det ikke går ut over de som bor 4,5 mil unna. Hytteeiere og vestkantungdom kunne media og politikerne kaste under bussen i våres uten at noen sa imot. Nå festes det vistnok bæde øst og vest for Akerselva og Høie har tatt en velfortjent tur på hytta. Været skifter fort...
Slettet bruker
24.01.2021 kl 01:55 2125

Folk er idioter. Politikere skjønner ikke at de alltid ligger 14 dager på etterskudd. Tiltakene vil aldri kunne virke godt nok når signalene man sender til befolkningen er at vi vet ikke (les FHI).

Nå MÅ vi ALLE sette oss rolig ned og tenke. Er det jeg gjør SÅ JÆVLA VIKTIG at jeg MÅ gjøre det nå.

Med en gang man stenger ned i Oslo flyr folk rett til Sandvika for å handle på polet!

Hvor viktig er den alkoholen egentlig? Alkoholikere hele gjengen!

Men det viser jo egentlig bare hvor ufattelig feil hele koronaresponsen i Norge er!

Jeg skal gi dere ett stalltips. Om 10 dager er hele Norge på ny stengt ned fullstendig. Smitten leder på politikerne med minst to uker. Den kan ha spredd seg til store deler av landet uten at hverken FHI eller helsemyndighetene har kontroll eller oversikt.

Hvorfor er det ingen politikere som tør å ta tak? Som tør å si det som det er. Skal vi få has på dette svineriet så må landet stenges ned i tre uker. ALT må stenges. Kina style! Og etterpå så må det obligatorisk testing og karantene til før man kommer inn i landet. INGEN UNNTAK!

Nå har vi prøvd å dulle opp under befolkningen og vært snille. Resultatet ser vi alle sammen. DET VIRKER IKKE!!!

Politikerne er totalt på etterskudd konstant. Først i vinter har de kommet med obligatorisk testing på grensen! Det burde ha vært satt opp i Mars i fjor for TI måneder siden! Men vet dere hva! De har ikke fysisk stengt alle ubemannede grenseovergangene. Nei! De har satt opp skilting med informasjon om st denne grenseovergangen er stengt og med beskjed om hvor man må henvende seg for å komme inn i landet. Er det NOEN som tror at dette blir fulgt?

Og ikke før ble noe stengt ned i Oslo før NHO var på banen med beskjed om at her må det støtteordninger til for å hjelpe herr bedriftseier med utgiftene eller så får ikke eiendomsadelen husleien sin betalt i tide! Jeg vil nesten si at det er bedre at bedriftene går konkurs og at folk blir arbeidsledige og ikke kan betjene huslån eller husleie og at bankene må ta store tap og at renta går bananas på grunn av dette og at folk må selge eller flytte ut på landet og at boligprisene krakker...

For vet dere hva! Det hadde dere så forbanna meg fortjent alle som en når dere prioriterer så helvetes feil og er skyld i at vi nå sitter her igjen ti måneder ut i pandemien og fortsatt ikke har kontroll!

Jeg er så lei av å sitte inne. Jeg er så lei av å måtte vurdere om jeg virkelig har behov for å dra på butikken i dag eller ikke. Jeg er så lei av å gå med en klump i magen av frykt for hva som vil skje om jeg sender sønnen min på skolen. En skole som to ganger har hatt smitte og hvor sønnen min nå er i karantene fordi flere klassekamerater har fått påvist covid19. En skole som er gammel, med dårlig ventilasjon og som skal erstattes til sommeren. Jeg er så lei av å leve slik!!!
Redigert 24.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Hardly
24.01.2021 kl 09:18 2000

For de som ikke har fått det med seg så er tickeren for ContexVision CONTX.
Londonmannen
24.01.2021 kl 14:27 1790

Fantastisk godt sagt! Steng ned hele kostebinderiet og slutt med dulling. Innfør portforbud og begrensning på hvor mange som får gå ut å handle. Denne fyllingen som politikerne driver med er for lite for sent. Og Ap og resten av opposisjonen må slutte med å forsøke å kapre stemmer ved å gråte for sin syke mor. Uansvarlig og barnslig oppførsel fra noen som håper å vinne valget. Men resultatet av denne populistiske opposisjonspolitikken er bare at man bidrar til økt smittespredning og død.
Slettet bruker
24.01.2021 kl 15:07 1766

FRP og sjenkekameratene fulgte bare strømninger i befolkningen, FHI og regjeringa hadde rett, det er kun ett par ukers aktsomhet som skal til, etter snar duger ikke. Når det er sagt, regjeringa har sviktet på grensene og smitten er stort sett importert og der kommer hensynet til at næringer må ha arbeidskraft og selskaper skal betale for den. Det er da nok arbeidsløse på NAV som kunne filitert fisken i Nordnorge og det er det fortsatt mange arbeidsføre som kunne tatt forefallende jobber som besettes av import. Ikke alt er på stell i kongeriket, men i sum er det ikke så værst og når det går om viruset så er alt som forventet, det muterer slik som alle viruser alltid gjør.
Slettet bruker
24.01.2021 kl 17:04 1690

Helseministeren går foran med et godt eksempel Han dro på hyttetur. Fordi det er det han bruker å gjøre.
Erna prøvde en Spansk en med å si at han ikke var klar over nye regler. Men Høie måtte krype til korset å innrømme at han visste det.
Men han er like operativ på hytta sier Erna da.
Alle andre hytteeiere har det tydeligvis som de har det på Farmen, Anno 1920 ;)
Helt greit for meg at Høie dro på hytta , men jeg syns han burde bli der resten av stortingsperioden
Redigert 24.01.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
nima
24.01.2021 kl 18:25 1593

Ser det er mange kloke hoder her som skulle ha tatt styringen, utrolig. Synes regjeringen gjør en god jobb, se der litt om hva som skjer i andre land, eller er det for mye forlangt ?
oppvigår
24.01.2021 kl 19:02 1519

Har du peiling på hva som skjer under Lofotfisket, og de andre områdene som høster av skreifisket. Her kan vi ikke ha slike slappinger som vi ser i Kjendis Farmen. En god del av de som kommer for å jobbe, har flere års erfaring.
Fileteringen gjøres av maskiner, men reinskjæringen gjøres for hånd.
Husk nå på at det er takket være Lofotfisket at en del byer der sør ble byer, og Nidarosdomen er bygd av tørrfisk penger.
Kongmao
24.01.2021 kl 19:17 1500

Oj, se d ja... Didnt know, my bad👍
Slettet bruker
24.01.2021 kl 20:36 1425

Ok, hehe, jeg tenkte jo på at de har mange knivspessialister i Åslå jeg da