PHO- Det er et lederansvar å holde markedet informert

focuss
PHO 05.10.2018 kl 11:46 15608

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Aksjen-kan-bli-veldig-bra-eller-veldig-daarlig

Det er et lederansvar at ledelsen på vegne av sine eiere sørger for at markedet vet hva selskapet driver med. Joda vi vet det sendes kvartalsrapporter og børsmedinger når noe er nytt. Hjelper ikke så mye så lenge det er lenge siden markedet gadd lese slikt fra Photocure. Photocures ledelses ansvar er også å ivareta sine eieres interesser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
SomSa
06.10.2018 kl 11:36 5600

Mads Johannesen vet godt hva han sier og hvordan han formulerer seg, tidligere har han vært aktiv skribent på hegnar-forum. Og vi vet hvordan folk formulere seg etter at de har kjøpt/solgt eller de skal selge/kjøpe aksjer i et selskap. Man kan spekulere om han har hatt andre hensikter med dette og i så fall må finanstilsynet kobles inn.

"Hans beste råd
Johannesens beste råd til alle som holder på med aksjer er at kunnskap og evne til å tilpasse alltid er nøkkelen til suksess."

https://www.hegnar.no/Nyheter/Personlig-oekonomi/2018/08/Ny-investeringsoekonom-i-Nordnet
------------
Send en e-post til hans sjef Anders Skar på Nordnet dersom hegnar journalisten nekter å redigere denne artikkelen og innrømme feil. Journalisten kan heller ikke skrive hva som helst, det finnes klageorganer for slike saker.

Anders Skar
Norgesjef for @NordnetNO. Vil at de som sparer og investerer skal tjene penger på pengene sine - ikke andre. Twitrer om aksjer, fond, børs og investeringer.

https://twitter.com/andersnordnet?lang=en
Redigert 06.10.2018 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 12:00 5564

Somsa,
Tror du er inne på noe, helt klart en agenda her, men like fullt og da enda mer tenderer dette opp mot det kriminelle og straffbare.
Legoland
06.10.2018 kl 12:09 5539

Syns vi saa smaatt kan legge denne traaden död siden det bare er de som er redde for stop loss den har noen interresse for. Om kursen stiger paa mandag eller först etter Q3 er uvesentlig. Personlig er jeg mer spent paa hva som skjer i TRVX kommende uke. Eller hvor lang tid det tar til PCIB faar pusten tilbake.
Aa innrömme egne feil vil bestandig väre vanskeligere enn aa fremheve egne fortrinn og det blir heller ikke siste gang vi ser noen tryne i Pho. Hovedsaken er at det er de andre som tar feil.
Slettet bruker
06.10.2018 kl 12:20 5500

Legoland,
Helt uenig.
Flere her som har satset millioner i selskapet og når en da leser en slik artikkel er det vel naturlig og berettiget at folk blir forbannet?
Denne saken legges ikke død før den er rettet opp i med renter!
Legoland
06.10.2018 kl 12:55 5456

Jeg er en av dem. Men forbannet?? Du maa läre aa leve med andres dumhet.
Slettet bruker
06.10.2018 kl 13:04 5433

Kan leve med dumhet, men er rimelig trygg på at dette skyldes noe ganske annet.
Mads er for smart til å opptre slik uten å ha en helt spesiell agenda.
Redigert 06.10.2018 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 17:18 5233

At the very least Mads deserves a dry slap.

I read on here that PHO was the second highest traded stock on Nordnet last month ( how can that be correct)

If so maybe Mads is using his position to get more volume for his employer. Criminal behaviour

Mads and Hegnar have a lot to answer here. Seriously, it is not acceptable and something should be done about it
Slettet bruker
06.10.2018 kl 17:48 5184

Thepower,
For the first time i agree with you.
Predator
06.10.2018 kl 18:10 5140

Som jeg skrev igår; hvem var største nettokjøper?
Eller er oppsettet slik at man har sett for seg en betydelig nedgang på mandag grunnet artikkelen som ble publisert på fredag,
og meningen var og følge opp med en kjøpsanbefaling til Nordnetkunder.
En kan undres og få konspiratoriske tanker rundt dette.
Slettet bruker
06.10.2018 kl 18:16 5124

Jeg mener og tror bestemt at en større oppgang ble bremset på fredag grunnet artikkelen.
Så håper jeg at det enten kommer en ny artikkel mandags morgen hvor de intervjuer noen fra selskapet selv eller Radforsk sin Einarsson, alternativt og kanskje det beste vil være at PHO kommer ut med en pressemelding før børsstart på mandag.
Et av disse alternativene vil medføre bred oppgang på mandag. Dersom det blir stående tror jeg fortsatt på oppgang neste uke. Dersom det ikke gjøres noe fra PHO sin side antar jeg at det skyldes at en melding kommer innen kort tid uansett som gruslegger artikkelen.
Redigert 06.10.2018 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 19:03 5062

Jeg tror et av alternativene kommer mandag morgen, eller at man framskynder en evt oPW.
Hvis ingen av alternativene dukker opp, så er direkte løgn om et børsnotert selskap i pressen av en så alvorlig karakter at det sannsynligvis vil bli tatt opp av en eller flere aksjonærer.
Panis
06.10.2018 kl 23:37 4838

Thepower,

Helt enig, hvordan går man frem for å gjøre noe med denne type feilinfomasjon? Finansklagenemda? Eller andre organer, vet at pressen har et eget klageorgan, focuss tar du oppgaven?
ketle homeowner
06.10.2018 kl 23:54 4808

Enig i at det er et lederansvar å holde markedet oppdatert. Hvis ledelsen i et selskap ikke gjør dette bør man helst holde seg unna.
JosefK
07.10.2018 kl 00:01 4793


Må dere roe ned inntaket av pjoltere. Dette er helt sedvanlig Hegnar journalistikk og har null med photocure å gjøre. Ja, Hegnar suger så det holder og det virker som enhver idiot slipper til.

Boykott Hegnar og få et bedre liv. Det virker. Kursen er det likevel få her som har særlig innvirkning på. Det som hadde monnet var om photocure begynte å guide kraftigere. Enn så lenge mister jeg hverken fatningen eller pjolter glass. Og det ser ut til at det er litt igjen før drømmen om 200 skop i US er oppfylt.



Londonmannen
07.10.2018 kl 00:14 4774

Nåja, har sett at enkelte mener det kan være plassert ut 45 scope i løpet av Q3. Dersom så skulle være tilfelle bil det være utplassert 175 scope ved utløpet av Q3 og da vil nok drømmen om 200 scope bli oppfylt i god tid før nyttårsrakettene går til himmels.
Men personlig tror jeg vi skal være fornøyd om tallet er i området 160 ved utløpet av Q3. Men selv med det antallet bør det være realistisk 200 scope utplassert før nyttår.
En spennende høst.
ketle homeowner
07.10.2018 kl 01:25 4711

45 ... 175 ... 200 ... 160 ...

Hva vil disse tallene bety for aksjekursen ?
Scoopfinder
07.10.2018 kl 10:39 4492

Jeg vektet opp ytterligere fredag, etter den skandaløse artikkelen på hegnar.no
Jeg tror det kommer en beklagelse eller en artikkel fra f.eks Einarsson eller Pho. Kanskje også en omvendt profit warning.
Da trekkes proppen ut av flaskehalsen. Kursen stiger, medias oppmerksomhet øker, kursen stiger........domino-reaksjon.
Aksjen er etter min mening like surrealistisk billig som artikkelen til Mads var surrealistisk. Hvis markedet er like uvitende som ham er oppsiden gigantisk.

Det eneste Mads hadde rett i var at det blir enormt bra med gode resultater og markedsadgang. Bare synd han ikke engang tenkte tanken på å google litt før han uttalte seg. PINLIG !
Jeg begriper ikke at Nordnet kunne ansette en som er totalt blottet for vurderingsevne
Redigert 07.10.2018 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
liang
07.10.2018 kl 12:33 4394

muligens en fin anledning for PHO å komme med en "omvendt profit warning" før Q3....dersom der er belegg for det da.
focuss
07.10.2018 kl 13:12 4336

Kan ikke skjønne annet enn at Nordnet må ta initiativ til å rette opp skandalen. Ikke bare med en liten unnskyldning. Kan aksjonærene saksøke Nordnet? Kan Photocure saksøke Nordnet? Kan Nordnet miste bevilling? Bør Nordnet dømmes til å betale noen ti-tall`s millioner inn i PHO kassa? Her arbeider et seriøst selskap og aksjonærer i årevis for å gi kreftpasienter et et bedre tilbud og lykkes over all forventning. Så blir man møtt med slikt sjarlatanteri fra noen som skal være seriøse i finans norge. PHO kan vurdere å la en advokat se på saken? Hva med Hegnar som setter det på trykk? Hva med deres redaksjonelle ansvar?

Fra Nordnet og Hegnar.

"Dette er selvsagt en aksje med høy risiko og store svingninger

- På generelt grunnlag er en type bioteknologiselskap som dette avhengig av positive resultater på sine studier, så de kan kommersialisere driften. Kreftforskning og da spesielt blærekreft er ekstremt viktig, og om deres produkter godkjennes og for alvor kommersialiseres ut i verden, er inntektsmulighetene store. Samtidig har man risikoen med at studiene/testene ikke gir ønsket resultat - og man vil da naturlig nok se dette i aksjekursen, sier Mads Johannesen, investeringsøkonom i Nordnet, til Hegnar.no."
Redigert 07.10.2018 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
focuss
07.10.2018 kl 13:21 4315

Hva skyldes artikkelen ?

1) Sløvhet og inkompetanse?
2) Kriminell manipulering.

Hvordan kan vi vite? Nordnett bør i det minste gå å konstantere at det desverre bare er sløvhet og inkompetanse. Er det innafor å opptre så ansvarsløst i finansbransjen? Er det normalen for Nordnet å opptre på denne måten?
clanz
07.10.2018 kl 22:02 4192

Dette ble en misledende artikkel grunnet en inkompetent intervju objekt.
Mads uttaler seg kun basert på at PHO er et farmasiselskap og teknisk analyse. Og der stopper kompetansen.

Dette forklarer kanskje også hvorfor aksjen ikke er priset høyere... fordi risikoen i aksjen oppleves mye høyere for de som ikke har satt seg inn i det fundamentale.
rockpus
08.10.2018 kl 12:44 3812

Ser ut til at hverken Nordnet, Hegnar eller PHO bryr seg om å rette opp skaden etter den misvisende omtalen?
I dag steg kursen først antagelig som følge av forventet korrigering av omtalen. Deretter har den falt som følge av skuffelse over at intet er rettet opp igjen.
Hayen
08.10.2018 kl 13:02 3758

Til info så er artikkelen meldt inn til PFU
Slettet bruker
08.10.2018 kl 13:03 3755

Hayen,
Flott å høre.
Supert at noen tar saken i egne hender og gir beskjed.
Slettet bruker
08.10.2018 kl 13:09 3738

TakkHayen
rockpus
08.10.2018 kl 14:46 3622

bravi

"Sendte mail til Erik Dahl om saken.
Han svarte:
"Takk for at du følger med.
Vi har tidligere tatt kontakt for å få artikkelen rettet og følger opp."


Hvorfor skjer det ingen ting i denne saken??
bravi
08.10.2018 kl 15:05 3562

rockpus, jeg vet ikke hva som skjer eller om det skjer noe.
Det var flere som sendte mail til Dahl, bla. Elvoquest, såvidt jeg kunne se fikk alle nøyaktig samme svar fra Dahl, med at de "følger opp".
Londonmannen
08.10.2018 kl 15:20 3502

Da håper jeg virkelig de følger opp og at denne oppfølgingen materialiserer seg i et dementi fra Hegnar, eventuelt en ny artikkel med henvisning til den mye omtalte, samt med et innhold som retter opp det feilaktige inntrykket den første artikkelen gav.

For hvis de ikke følger opp på en slik måte at det kommer en offentlig korreksjon fra Hegnar, så kunne de spart seg å hevde at de følger opp.
Slettet bruker
08.10.2018 kl 15:41 3442

I have a good feeling about PHO this week.

Slettet bruker
08.10.2018 kl 15:50 3410

thepower

The good feeling increases in line with how many stocks you have or whether you stand outside.
kreinh
08.10.2018 kl 15:53 3398

Just another day in paradise (Photocure). Replikk av Tom Cruise i Oblivion.

Oblivion - the state of being unaware or unconscious of what is happening.
Slettet bruker
08.10.2018 kl 15:55 3385

True, but right now I AM PHOTOCURE .

I think over the next 30 days we will see a big move

Sparegrisen
08.10.2018 kl 16:07 3344

Dette er ikke en skuffende dag! Denne ligger bare å lader.. og alle venter på en liten beskjed, så kjører vi! Blir en herlig uke ?