PHO- Det er et lederansvar å holde markedet informert

focuss
PHO 05.10.2018 kl 11:46 15600

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Aksjen-kan-bli-veldig-bra-eller-veldig-daarlig

Det er et lederansvar at ledelsen på vegne av sine eiere sørger for at markedet vet hva selskapet driver med. Joda vi vet det sendes kvartalsrapporter og børsmedinger når noe er nytt. Hjelper ikke så mye så lenge det er lenge siden markedet gadd lese slikt fra Photocure. Photocures ledelses ansvar er også å ivareta sine eieres interesser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
kreinh
05.10.2018 kl 11:52 7067

Corporate Governance
Photocure ASA the ("Photocure" or the "Company") has made a strong commitment to ensure trust in the Company and to enhance shareholder value through effective
decision-making and improved communication between the management, the board of directors and the shareholders. The Company's framework for corporate governance is intended to decrease business risk, maximize value and utilize the Company's resources in an efficient, sustainable manner, to the benefit of shareholders, employees and society at large.


Hadde passet med "Corporate Governance" nå...
rockpus
05.10.2018 kl 11:52 7045

Tror ikke vi skal skylde på ledelsen i PHO for denne idiotiske fremstilling.
Denne investeringsøkonomen kunne funnet riktig informasjon om han gadd å bry seg. Det finnes mer enn nok informasjon tilgjengelig for å kunne gi et mye mer sannferdig bilde og presentasjon av PHO!
focuss
05.10.2018 kl 12:01 6991

rockpus
Enig med deg i det. Men hadde jeg hatt ansvaret i Photocure å lest noe slikt så hadde jeg spurt meg selv om hva jeg gjordet galt som gjør det mulig. Så hadde jeg sørget for å få inn en riktig artikkel hos Hegnar Online.
focuss
05.10.2018 kl 12:04 6939

Hadde Photocure vært like flinke til å markedsføre selskapet til markedet som de er til å markedsføre Cysview i USA så hadde det blitt veldig bra.
Scoopfinder
05.10.2018 kl 12:12 6866

LOL :-)
Gratulerer til Mads og Hegnar.no :-)
Jeg tror aldri jeg har lest en artikkel som bommer mer på målet enn denne.

Mads, hva med å holde kjeft hvis du har NULL greie på ting ?

SKIVEBOM !!!
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:13 6845

Denne Nordnet ludoen har hvertfall klart å blottlegge sin uvitenhet for de som følger selskapet.
Gud bedre at det er mulig.
Når en endelig får noe omtale så er dette det beste de kan få på trykk.
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:14 6813

Brokers like Mads have an agenda. The guy doesn't know what he is talking about

Why anyone would listen to what these guys have to say is difficult to comprehend

Rule number 17: Never listen to a broker, especially ones called Mads
SomSa
05.10.2018 kl 12:17 6791

*************************************************************************
Mads Johannesen, investeringsøkonom i Nordne er på bærtur
*************************************************************************
"Innenfor blærekreft forskingen fortsetter Photocure sin strategi med å kommersialisere Hexvix og utvikle nye produkter mot kreft. Dette gjøres gjennom forskningsfaser, der fase 1 og 2 er utviklingsfaser, og ved fase 3 testes det på en pasientgruppe. Om dette gir gode resultater, vil det også vises i aksjekursen, sier Mads Johannesen, investeringsøkonom i Nordnet, til Hegnar.no.
På generelt grunnlag er en type bioteknologiselskap som dette avhengig av positive resultater på sine studier, så de kan kommersialisere driften. Kreftforskning og da spesielt blærekreft er ekstremt viktig, og om deres produkter godkjennes og for alvor kommersialiseres ut i verden, er inntektsmulighetene store. Samtidig har man risikoen med at studiene/testene ikke gir ønsket resultat- og man vil da naturlignok se dette i aksjekursen, sier Johannesen."

Fase 3 er ferdig, Resultatene er fantastiske, Produktet er godkjent, refusjonen er i orden, Hegnar.no bør korigere denne artikkelen. Ikke rart at apekatter treffer bedre enn analytikere...

Russisk ape bedre enn 94 prosent av analytikerne
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2010/01/Russisk-ape-bedre-enn-94-prosent-av-analytikerne

Fyren sier at inntektsmulighetene store og vi er enig når PHO har begynt å selge i USA.
Redigert 05.10.2018 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.10.2018 kl 12:18 6780

Leste artikkelen og er spent på hva dere mener er helt borti natta fra Mads? Han er vel spot on slik jeg ser det. Lykkes de blir det bra , lykkes de ikke blir det dårlig. Mener dere at det ikke er noen risk å invester i PHO? Er det null risk og kun opptur? Hvorfor selger da topp 20 hele tiden?
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:19 6746

Actually PHO should come out and publicly correct this article. It is so bad it is almost comical

Let's see what they do here
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:20 6732

Hei, viser til deres artikkel i dag.

Hvilken forskning er det dere venter på.

Som aksjonær i Pho venter vi på salgsøkning i Usa. Et eksempel under med en del informasjon etter q2 presentasjonen mens vi venter på q3 som kommer 8.november.

*************************************************
At Photocure allerede er på 30% i 1 MSA allerede og rundt 20% på et par 3 andre sier en hel del om at utviklingen definitivt går i riktig retning, og ikke minst måten Bellete beskrev hvordan dette hadde skjedd på:
John Hopkins Hospital i MSA Washingthon-Baltimore hadde "stjålet" masse blærekreftpasienter fra sykehusene rundt dem, slik at 11 sykehus i MSA Washingthon Baltimore nå har kjøpt BLC-scop og bruker Cysview. Og viktigere, dette har ført til at TURBT-penetrasjonen her er nå på 30%, og helt sikkert økende. Samme historier tydeligvis for Chicago, Los Angelse og en til, hvor mitt inntrykk var at de lå på TURBT 20%.

Det ble også stilt spørsmål på webcasten om Storz kjørte på for å få utplassert scope. Svaret fra Bellete på det var veldig oppmuntrende, "it is the other way around". Dvs det er etterspørselen etter Cysview som driver utplassering av scope, derfor er den akselererende økningen i utplassering av scope svært gledelig.

Det er god grunn til å tro at 20% markedspenetrasjon i top25 MSA for TURB er et forsiktig mål, men det er det som er guidet pt. Husk at 20% i 25 top MSA gir 26m$ i inntekter til Photocure, så guidingen til Photocure på 20 til 25mUSD innbærer mellom 15% og 20% penetrasjon, i TURBT, og 0% i surveliance.
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:22 6715

Jeg sendte en mail til Photocure angående artikkelen, hvis de svarer legger jeg det ut her.
SomSa
05.10.2018 kl 12:24 6698


Focuss

Du har tatt predikantrollen i PHO, ta kontakt med hegnar.no og å redigere artikkelen. Du kan også ta kontakt med Mads Johannesen og forklare at PHO er ferdig med alle disse safene med fantastiske salgstall i USA, og be om et kursmål på 150.

Ebit
05.10.2018 kl 12:24 6690

Kan ikke se at ledelsen i PHO gjør feil mht informasjonsplikt.
Ingenting tilsier at det skal informeres i hytt og pine.
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:25 6771

Do Photocure even have a press officer? Or is just some koselig guy who wears slippers at work and goes home at 14.30 on a Friday after a telefonfri dag?
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:28 6733

Har og sendt epost til Erik, og sa til Hegnar at de kan gjerne kvalitet sjekke mine tall mot Pho, så kommer det kansje noe godt ut av dette.

Fint for meg om der kommer mere informasjon, er fullt inne eg .
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:31 6713

Har også sendt mail til Dahl om dette så får vi se hva som skjer.
focuss
05.10.2018 kl 12:33 6686

Ulikt andre biotech selskap så har PHO et produkt å selge. De bør sette i gang en massiv reklame/markedsførings kampanje i Norge om hva BLC Cysview er og hva risikoen er ved å ikke bruke det. Det er helt sikker rom for å bruke mer Cysview i Norge enn hva som er i dag. En slik kampanje vil være til hjelp for pasienter og aksjonærer.
focuss
05.10.2018 kl 12:39 6617

Tåka.
20% i 25 MSA gir ikke 26 men 134 musd.inklusive surveillance. Disse folkene aner ikke hva TURBT og surveillanse er for noe i denne sammenheng.
Interessert
05.10.2018 kl 12:40 6567

Photocure satser på dermatologi! Det åpner for nye enorme muligheter. Kursen skal opp på denne nyheten.
focuss
05.10.2018 kl 12:51 6537

Ebit
Det har ikke noe med informasjonsplikt å gjøre, men har å gjøre med å være hensiktsmessig ledelse for aksjonærene som betaler lønna deres.
focuss
05.10.2018 kl 12:58 6470

Interessert.
Photocur driver ikke med dermatologi (hudsykdommer) Det er flere år siden den delen ble solgt. De driver med blærekreft. Hvis det er Cevira Visonac han tenker på så er det noe som ikke har annet fokus enn at de ønsker å kvitte seg med det. Tro ikke fyren har anstrengt seg en kalori for å få innsikt i hva han snakker om.
Mental Mania
05.10.2018 kl 13:10 6367

En skal jaggu lese mye rart før øya spretter ut.
Hvis dette reflekterer analytikernes generelle kompetansenivået om PHO her til lands, er det neimen ikke rart aksjekursen er så latterlig lav som det den er i dag.
Snøffelen
05.10.2018 kl 13:25 6304

Denne artikkelen var ikke bare kunnskapsløs, det var totalt skivebom og direkte villedende. Har ikke sett makan. Så akkurat i dette tilfellet hadde det vært på sin plass at Photocure korrigerte dette.
Slettet bruker
05.10.2018 kl 14:29 6137

Strange movement of the price today. I was expecting a bounce. We had one until Mads appeared.
kreinh
05.10.2018 kl 14:42 6079

Enig! Desinformasjon kaller jeg dette. Har Hegnar.no en agenda med å legge ut en artikkel uten skikkelig research først?
bravi
05.10.2018 kl 14:49 6038

Merkelig artikkel fra denne Mads, hva er det egentlig han peker på med hentydningene om forskingsresultater? Kan ikke være Cevira og Visonac når han snakker om blærekreft. Kan det være at refusjon på surveillance enda ikke formelt er trådt i kraft? Men det er vel ikke forskningsresultater.

Kan ikke skjønne annet enn at denne karen ikke har gjort hjemmeleksene sine. Selskapet burde ha vært mere på banen slik at slike misoppfatninger ikke får feste seg og at de fleste blir klar over hva som foregår.
Slettet bruker
05.10.2018 kl 14:59 5995

Dette er mildt sagt en sjokkerende artikkel og ber om at flest mulig gir utrykk for dette til tips@hegnar.no
Scoopfinder
05.10.2018 kl 15:02 5967

Jeg tror det er så enkelt som at Mads ble spurt om å skrive et innlegg.
Som nyansatt turte han ikke å innrømme at dette har han NULL greie på, men kokte noe suppe på at han har hørt at bio er risikabelt.
Dette var virkelig pinlige greier.
Jeg skal ikke dømme noen som udugelige, men det er fristende
Slettet bruker
05.10.2018 kl 15:05 5949

And now we are the red again. Mads, I hate you ?

Maybe we should sue Mads for price manipulation through misinformation
Predator
05.10.2018 kl 15:14 5896

Ligger det et bakteppe her?
Er det noen som har oversikt over største nettokjøpere idag?
Hardly
05.10.2018 kl 15:18 5883

Tviler på at noe selger seg ut på bakgrunn av denne artikkelen.
I så fall har de kjøpt aksjer i et selskap de ikke aner hva holder på med.

Faren er vel heller at denne artikkelen kan skape et negativ tilnærming til selskapet og at det av den grunn kan få et dårlig rykte.
«Evig eies kun et dårlig rykte» er det noe som heter.
Redigert 05.10.2018 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
kreinh
05.10.2018 kl 15:18 5850

"Aksjen kan bli veldig bra eller veldig dårlig". Journalisten hadde verken utfyllende forklaring til veldig bra eller veldig dårlig.. Snakk om suppegjøk. Når man skal utgi seg for å ha innsikt i et selskap så skulle man kunne forvente at han i det minste brukte litt tid på å studere selskapet.
Scoopfinder
05.10.2018 kl 15:26 5813

Jeg har nettopp sendt mail til Stian Jacobsen som er forfatter av artikkelen hos hegnar.no.
Det har jeg aldri gjort før. Denne artikkelen var intet mindre enn PINLIG !

(Dere kan klage ved å klikke på "Stian Jacobsen" i artikkelen.)
Redigert 05.10.2018 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2018 kl 15:27 5805

Fikk netopp tilbakemelding fra CEO Dahl som følger opp saken.

Hei,



Takk for at du følger med.

Vi har tidligere tatt kontakt for å få artikkelen rettet og følger opp.



Redigert 05.10.2018 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
bravi
05.10.2018 kl 15:28 5785

Sendte mail til Erik Dahl om saken.
Han svarte:
"Takk for at du følger med.
Vi har tidligere tatt kontakt for å få artikkelen rettet og følger opp."

Det synes jeg er bra fra Photocure, så får vi se.
rockpus
05.10.2018 kl 15:42 5728

thepower

"Maybe we should sue Mads for price manipulation through misinformation"

Kjenner du det norske ordtaket om ikke å kaste stein når du sitter i glasshus? Det er jo ikke så mange dagene siden du selv var langt værre enn denne Mads..?
Håper du derfor ikke gjentar en slik oppførsel den dagen du er gått ut av din nåværende trade.
Slettet bruker
05.10.2018 kl 15:49 5694

HI rockpus. When did I use misinformation???