Dagen i dag REC

Slettet bruker
RECSI 21.01.2021 kl 08:28 45307

Hva kan vi forvente av dagen i dag?

Det som er positivt for markedet er Biden. Han tok tidlig tak og signerte 17 president ordre bare timer etter inntredelse. Mye reversering fra Trump. Blant annet paris avtalen er nå signert. Her kommer det til å bli satset stort på fornybart uten tvil, og dette kommer til å skje raskt.

Vi havnet inn under Aker Horizons i går, noe som viser hvor stor tro Aker har på REC. Med tanke på historien til Aker og de selskaper som er under er det kun å forvente høy verdi økning til aksjonærene. Aker kan sakene sine, og IGJEN, de hadde aldri satset på REC om de var usikre på om ML fabrikken starter igjen.

I dag skal TT ha presentasjon for REC. Denne vil ett lass med investorer få med seg, og REC har muligheten synliggjøre muligehetene som er der, og forhåpentligvis belyse noe angående hvor langt de er kommet i prossessen både med å starte ML, VP og G14.
Selvom det kanskje ikke kommer så mye nytt som vi ikke har fått med oss allerede, så er det mulighet tiltrekke seg investorer. Vi har vært flinke grave frem det meste her og legge 1+1 sammen, men det er nok mange som ikke har åpnet øynene enda. Uansett spennende se hvordan han legger REC frem :-)

Tekniske bildet er jeg veldig usikker på hvor skal for øyeblikket. De foregående toppene siden desember har falt masse tilbake etter teknisk topp. Det gjorde vi IKKE i går. Vi traff toppen i kanalen på ca 20.78 og falt, men ble liggende ganske stabilt under, noe vi ikke har gjort de andre gangene. Teknisk sier enda kjøp, og kan hende vi fortsatt bryter oppover. Dagen i dag kan avgjøre dette. Får vi fart over 20.78 og kanskje over 21, da er det bare spenne fast setebeltet. Får vi bearish candlestick i dag vil vi trolig havne mot 19.5 igjen ila noen dager. Men igjen så har vi presentasjonen i dag som kan skape trykk, VP skal veldig snart ha ground breaking day og vi kan lett etablere oss over trendkanalen :-) Ser veldig lyst ut alt sammen nå...
Satt å tenkte selg i går da vi havnet på 20.70, grunnet vi traff i toppen av kanalen, men klarte ikke selge, var så enormt trykk i aksjen, og så det som mulighet at vi kom til å skyte over videre. Håper og tror vi klarer bryte denne kanalen oppover, alt fundamentale ligger der og er tilstede.

Fornybar tiden er virkelig kommet, og dette markedet er enormt, og alle deler av verden skal satse grønt.

Lykke til i dag, så får vi vente i spenning på presentasjonen, og hva som komme frem :-)
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
MorganKane
21.01.2021 kl 18:41 3536

Spanjolen,

Jeg er enig med deg at det var noe skuffende. Helt greit for ML og Butte generelt sett, men jeg hadde håpet litt mer kjøtt på beinet for Yulin. Men jeg misforstod formatet litt. Han hadde 15 minutter. Via link fra USA. Ingen spørsmål. Ingen diskusjon. Det blir da vanskelig å si noe hvis det ikke er kjent fra før. Da er ting plutselig meldepliktig. Uansett så er EN Yulin avgjørelse der rett rundt hjørnet. Mest ryddig å komme med en melding når avgjørelse foreligger.

Men det var spesielt en ting som var veldig positivt. Som flere her sier er ikke Tøffe Tore noen selger. Men han lyste opp hver gang han gikk over på batterimulighetene. Ut ifra disse batteriglisene så trekker jeg at ting går veldig bra på batterifronten. Det er nok riktig at Sila er kunde. Det var også lagt mye vekt på batterier i selve presentasjonen. Det var også svært positivt.

Ellers så var det stort sett ting vi allerede er kjent med. Både når det gjelder karbontariff, plattformen til Biden og den politiske viljen på begge sider, både i kongressen og atlanteren, til å bygge opp en verdikjede utenfor Kina. Og ikke minst menneskerettighetsoroblematikken. Og REC har definitivt bedre kilder enn hva vi har. Akkurat som vi har forventet at REC skulle inn i Aker Horizon så var det ekstremt positivt å få dette bekreftet. Men i forhold til harde fakta må vi vente til Q4 presentasjonen.

Ikke selg REC for knapper og glansbilder!
Slettet bruker
21.01.2021 kl 18:32 3639

Hørte ikke dagens presentasjon, så jeg vet ikke hvordan han framstod. Men jeg har lest slidene, og innholdet skulle i alle fall ikke tilsi 7% ned. Spørsmålet er om overfladiske klikk-jegere fatter potensiale som ligger her. Tviler. Derfor trengs det kanskje også en selger, i tillegg til en seriøs og traust fagmann som TT - ikke for å selge luftslott, men for å selge gullgruven.
Utbyttet 2020
21.01.2021 kl 18:28 3688

Er det noen her inne som vet dato det publiseres hvilke nye selskaper som tas opp på hovedindeksen? Med omsetningen som er nå så ligger vel recsi godt an? Hvilke kriterier legges til grunn for å bli listet der?
mbcla
21.01.2021 kl 18:20 3706

Tror vel at PV prisene må opp for at det skal være lønnsomt å starte opp ML. Med dagens priser og full kapasitet 20 000 MT ( Produkssjons kost ca 9 USD/kg ) gir vel det ca kr 350 mil i EBITA ( Pvinsights pris 11 USD/kg ). I tillegg må de vel ansette ca 1000 personer for å drifte ML. I tillegg kommer fortjeneste fra Butte. Da ML ble stengt ned lå vel PV prisene over 13 USD/kg. Som aksjonær håper jeg på bedre prisen men når en vet at mange av de store produsentene kjører med halv kapasitet er jeg skeptisk. Prøver å være litt realist da jeg synes at mange innlegg her er litt for positive sett i forhold til markedet.
mohitas
21.01.2021 kl 18:15 3604

Synes TT gjorde en bra presentasjon. Han presenterte selskapet slik det er idag. Dette handlet ikke om aksjonærene men om å selge selskapet videre til nye kunder, noe jeg syntes han klarte bra. Fikk frem at det begynner å bli trangt i døra om det er flere som vil ha produkt fra ML når den er åpnet og de fremhevet at de driver legit uten slavearbeid og det med lavt footpring på jorda som er en meget varm potet for tiden. Vi fikk også konstatert at vi er i rute og at det er mange prosjekter som planlegges bak kulissene. (rørledning, potensielle nye kunder etc) de skikkelige kursdrivende nyhetene må vel børsmeldes eller kalles inn til en pressekonferanse. Jeg ser lyst på Rec og er enda tryggere etter idag at dette kommer til å bli meget bra når ledelsen nå får lagt alle brikkene på plass👍
Slettet bruker
21.01.2021 kl 18:11 3650

Kan vi få en garanti på at denne påstanden er riktig ? Da har du vel solgt alt du orker og vel så det. Da må alle selge i morgen tidlig. Stoler på faglig kompetanse.
Snasisneller
21.01.2021 kl 18:10 3658

Takk for oppklaringen. Jeg fikk ikke til å spole tilbake under presentasjonen, og fikk ikke helt med meg ordrett hva han sa da han nevnte de 3 selskapene. Godt nytt at det er nye selskaper.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 18:07 3667

Hvilke aksjer er mest sammenlignbare med rec i usa? Ser f.eks sunpower er opp 17 % i kveld og canadian solar 10 %. De fleste andre lignende aksjer alle godt i pluss.
oiler
21.01.2021 kl 18:01 3687

Ny som REC investor og prøver å lese meg opp her.
Noen koder som jeg ikke fortrolig med er: TT, ML, VP ?

oiler
Slettet bruker
21.01.2021 kl 17:59 3630

Jeg er i alle fall styrket i troen på at REC er framtiden.

3 selskaper - jeg forsto det som samtaler/forhandlinger med tre nye selskaper i batterisektoren. Det er ganske stort.

VP og G14 er det allerede skrevet kontrakt med, det var ikke dette han snakket om.
Skruen
21.01.2021 kl 17:50 3717

TT er ingen selger og hvorfor skal han egentlig være det. Liker stilen hans. Opplever han som svært seriøs og en mann som ikke har behov for å bygge noe luftslott. TT fikk frem potensialet til Rec og bekreftet en rekke triggere som forumdeltakere her også jevnlig drar frem. Det jeg syntes er topp er at TT idag bekreftet at forumet her ikke er ikke består av hausere men dyktige mennesker som får frem den gullgruven Rec faktisk er.
Snasisneller
21.01.2021 kl 17:45 3668

Veeeeeeeldig nøktern presentasjon. Ingen store lovnader, intet nytt annet enn noe vagt om samtaler med 3 selskaper som jeg antar er VP, G14 og mulig enda et som ikke jeg kjenner til. Jeg forventet en litt mer fremoverlent presentasjon. Som du sier selv, TT er ikke en karismatisk selger.
spanjolen
21.01.2021 kl 17:43 3710

Så ikke presentasjonen men har lest gjennom slides. Er jo ikke noe nytt det. Bare hva Rec kan levere. Ikke noe håndfast som når ML skal starte opp igjen. Kunne tenkt meg en liten Milestone fremvisning som kunne vise hva som er planene det neste året..(Når begynner Violet Power bygging av fabrikk, når skal Rec begynne å ansette folk for ML, er det nye kunder man jobber med osv.) så for en investor var det lite nytt her og dermed en skuffende presentasjon om det da ikke ble gitt mere matnyttig info under selve presentasjonen..


Så ja for kursen kan man si at det ga mat til de kreftene som vil ha kursen ned....
Redigert 21.01.2021 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 17:32 3816

Var det noe i dagens presentasjon som utløste fallet, noe negativt, noe en hadde forventet som manglet eller rett og slett selve presentasjonen - fremføringen? Kom potensialet fram? TT har sine kvaliteter, men noen karismatisk selger er ikke det første en tenker på. Litt som Torbjørn Jagland kanskje, dyktig bakmann men en smule ukomfortabel på scenen.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 17:18 3961

Solaksjene i USA går veldig bra i dag - flerdoblinger seneste år. Ikke så rart. REC kommer den også.
mohitas
21.01.2021 kl 16:58 4208

Vi går se, mulig den skal enda lenger ned. Men den snur opp igjen. Og når den da kommer får vi etablert nytt gulv over 20. 6mnd fra nå så vil vi nok se på 20 kr som latterlig billig 😁🤑👍
spanjolen
21.01.2021 kl 16:57 4224

Ja spesielt i Rec. Om man bare gidder å se på kursutvikling, la oss si de tre siste mnd. Se på bunner og topper på den stigende trenden. Etter en topp faller kursen ned under forrige topp før den begynner å stige... dette er ikke TA men slik kursen går i Rec. Det som lett skjer er at folk hiver seg på og kjøper når kursen går raskt opp. Da kommer man litt for sent inn (sannsynligvis på en topp) så kommer det ett par dager med gevinstsikring samt hauker som er ute etter friske penger med stopp loss:-) da kan man lett gå på en smell selv om trenden er opp.. jaja, slik går no dagan😎
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:54 4275

Ja, det stemmer sikkert at det gikk en del ut på SL i dag.
Da håper vi på mer moro i morgen :)
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:49 4342

Det behøver du heller ikke være:) blir en knall investering om ikke lenge..
Fullkasse
21.01.2021 kl 16:48 4341

Var jo kjempe smart de som solgte litt tidligere i dag. De kan kjøpe billigere i slutten av dagen eller i morgen tidlig
bel68
21.01.2021 kl 16:46 4339

Rec bør noteres i USA ikke på OB.Sol i USA går som bare det no og i Norge er det lekestue ... https://finance.yahoo.com/quotes/CSUN,ASTI,CSIQ,ENERQ.PK,FSLR,JASO,SPWR,TSL,YGE,RECSI.OL/view/v1/
Redigert 21.01.2021 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:46 4328

Jeg plukket litt rundt 19,70 i dag, slettes ikke engstelig for investeringen.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:44 4330

Vi ser vel noen bevegelser på topp 20 nå :)
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:40 4408

Lurer på når de skal skjønne at Rec ikke er en aksje man burde ha stopp loss på:) de blir spist av de store bestandig:) At man ikke lærer når det fundamentale Osv sier klart opp og kursen er veldig lav i forhold til potensiale da sier det seg selv de store vil inn på de smås bekostning:)
spanjolen
21.01.2021 kl 16:35 4485

Da gikk det en million aksjer i sluttauksjonen på 19.03. Altså maaange stopp loss aksjer tenker jeg (5-6%). Så da er alt dekket for fredags rally om man skal ha høyr volum i morgen.
Fholm
21.01.2021 kl 16:31 4575

Hvis noen lurer på om denne manipuleres av de store, så tok jeg en fin screen av ordreboka 16:21.
da var det 327k aksjer til salgs og 327 på kjøp, begge på 19kr blank.
Så lå det også 300k til aksjer på ordre akkurat satt på 19, var borte sekundet etterpå 😂

Pust med magen å hold fingra unna salgsknappen så går detta bra det.
Redigert 21.01.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:26 4711

Ja, meldinger trumfer teknisk siden teknisk kun er basert på det som har skjedd.
Men, som jeg har sagt - for en videre oppgang tror jeg at man må få selskapsspesifikke meldinger (oppstart ML etc.). Det er mange potesielle triggere, men de må materialiseres for å overbevise markedet. Hva men personlig skulle mene er en annen sak.
Furuen
21.01.2021 kl 16:20 4787

Meldinger trumfer vel teknisk.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:20 4803

Nei synes overhodet ikke synd på dem:) de selger å gir bort sine aksjer til de store. De får takke seg selv:)
Furuen
21.01.2021 kl 16:16 3103

Da er det dannet en HS-formasjon som indikerer nedgang til ca 18,20.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:14 3124

Ok, jeg svarer meg selv fordi jeg spurte REC (Kjerstad), og han svarte nettopp at mht G14 er intet endret. (det var da enda godt) :) G14 er fremdeles i loopen.
t3sm
21.01.2021 kl 16:13 3134

Jeg synes oppriktig synd på de som blir skremt ut av denne når den dupper slik. Husker forrige uke bare så var det en som haussa REC noe så ekstremt, så presterte han vel å selge på torsdag eller fredag etter flere dager med nedgang. Han skyldte på det tekniske i aksjen.

Det den analysen ikke kunne forutse var reaksjonen denne fikk på mandag etter opptak i Horizon.

Det er jo bare tragisk..
Utbyttet 2020
21.01.2021 kl 16:12 3134

Joda! gjør jo så godt jeg kan.. Håper vi får litt fart i denne etter presentasjonen i dag!
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:11 3158

Ja, og jeg fant det litt underlig med info om at co-loaction enda diskuteres med flere mulige partner gitt at det ble annonsert i oktober om samarbeid mellom REC og G14 om produksjonsfasiliteter. Har jeg misforstått noe?

I tillegg, forhåpninger og en rask forbedring i forholdet mellom USA og Kina, som noen har nevnt, er vel noe optimistisk.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:09 3176

Roboter (algoritmer) som operere. Oslo børs har tillatt dette