Dagen i dag REC

Slettet bruker
RECSI 21.01.2021 kl 08:28 45286

Hva kan vi forvente av dagen i dag?

Det som er positivt for markedet er Biden. Han tok tidlig tak og signerte 17 president ordre bare timer etter inntredelse. Mye reversering fra Trump. Blant annet paris avtalen er nå signert. Her kommer det til å bli satset stort på fornybart uten tvil, og dette kommer til å skje raskt.

Vi havnet inn under Aker Horizons i går, noe som viser hvor stor tro Aker har på REC. Med tanke på historien til Aker og de selskaper som er under er det kun å forvente høy verdi økning til aksjonærene. Aker kan sakene sine, og IGJEN, de hadde aldri satset på REC om de var usikre på om ML fabrikken starter igjen.

I dag skal TT ha presentasjon for REC. Denne vil ett lass med investorer få med seg, og REC har muligheten synliggjøre muligehetene som er der, og forhåpentligvis belyse noe angående hvor langt de er kommet i prossessen både med å starte ML, VP og G14.
Selvom det kanskje ikke kommer så mye nytt som vi ikke har fått med oss allerede, så er det mulighet tiltrekke seg investorer. Vi har vært flinke grave frem det meste her og legge 1+1 sammen, men det er nok mange som ikke har åpnet øynene enda. Uansett spennende se hvordan han legger REC frem :-)

Tekniske bildet er jeg veldig usikker på hvor skal for øyeblikket. De foregående toppene siden desember har falt masse tilbake etter teknisk topp. Det gjorde vi IKKE i går. Vi traff toppen i kanalen på ca 20.78 og falt, men ble liggende ganske stabilt under, noe vi ikke har gjort de andre gangene. Teknisk sier enda kjøp, og kan hende vi fortsatt bryter oppover. Dagen i dag kan avgjøre dette. Får vi fart over 20.78 og kanskje over 21, da er det bare spenne fast setebeltet. Får vi bearish candlestick i dag vil vi trolig havne mot 19.5 igjen ila noen dager. Men igjen så har vi presentasjonen i dag som kan skape trykk, VP skal veldig snart ha ground breaking day og vi kan lett etablere oss over trendkanalen :-) Ser veldig lyst ut alt sammen nå...
Satt å tenkte selg i går da vi havnet på 20.70, grunnet vi traff i toppen av kanalen, men klarte ikke selge, var så enormt trykk i aksjen, og så det som mulighet at vi kom til å skyte over videre. Håper og tror vi klarer bryte denne kanalen oppover, alt fundamentale ligger der og er tilstede.

Fornybar tiden er virkelig kommet, og dette markedet er enormt, og alle deler av verden skal satse grønt.

Lykke til i dag, så får vi vente i spenning på presentasjonen, og hva som komme frem :-)
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Borgermester
21.01.2021 kl 19:19 6112

Som jeg har skrevet her tidligere er den historiske motstanden så brutal, and aksjen kommer til å trenge et forsøk til på å bryte igjennom. Da må vi hente fart nede på 17-tallet, men det kommer til å gå fort. Dersom man er long er det bare å sitte - denne skal videre opp etterhvert. Jeg solgte rubbel og bit med gjennomsnittspris 19,49 da vi pumpet 18% i forigårds, og ser etter en inngang lavt på 18-tallet før jeg gradvis begynner å kjøpe meg inn igjen (følg alle mine trades på Shareville, jeg heter Bel Air der).
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:19 6102

Kraftig overreaksjon fra markedet. Forventet noen ærlig talt breaking news på en pressekonferanse om Clean Energy, hvor Tore Torv. har 15 minutter på seg? Eller informasjon som er pliktig til å børsmeldes? Han bekreftet flere ting vi longs har skrevet lenge om samtidig som han nevner flere potensielle samarbeidspartnere, som også er noe vi longs har påpekt lenge. Det betyr at det vi sier ikke er haussing, men teorier dannet på informasjonsgrunnlag tilgjengelig på makro og mikro nivå.

Jeg ser på det som positivt at omsetningen er så høy på disse nivåene. Det har det nå vært i tre dager. Dette øker snittprisen til aksjonærer som nå kommer inn - og det gjør også at de holder lengre og vil se større kurser før de realiserer gevinst. Solaksjer tar helt av i USA. Regner med at RECSI er over 20kr igjen i morgen.

Husk; panikksalg er det værste du kan gjøre. Aldri ha stopp loss på denne. De store driver fremdeles å akkumulerer og forsøker å holde prisen nede så lenge som mulig. Jeg tror at vi er oppe på 22-25kr allerede neste uke, basert på biden rally og violet power ground breaking day. Husk også at for hver dag som går så er vi nærmere Q4 presentasjonen. Der tror jeg vi vil få flere godbiter.

Ha i bakhodet; det vil renne på med kontrakter i år og de neste årene. REC Silicon vil ha kundebase i USA, EU og Asia. For meg er det viktig at opsjonsavtalen i Yulin faktisk blir benyttet, for jeg ønsker at REC Silicon skal ha så mange fabrikker som mulig for å klare å holde etterspørselen som vil oppstå.

En siste ting; husk - REC Silicon vil ha en stor hånd i fremtidens EL-batterier. Ikke ved å lage dem direkte, men ved å produsere ingrediensene som er nødvendige for å lage dem for sine samarbeidspartnere. Jeg er veldig veldig spent på ground breaking day til Violet Power. Ikke selg gull til prisen av møkk. Du kommer til å angre.
MorganKane
21.01.2021 kl 19:33 5974

Forsåvidt enig med det. Men mindre korreksjoner kommer uansett må og da. Jeg vet at mange tenker teknisk og hvis mange nok gjør det blir det selvoppfyllende. Vel, frem til noen større laster opp. Da sitter man der på perrongen.

Ser for øvrig at den er opp på Tradegate. Dette minner nesten om manipulasjon. Riktignok høyere omsetning en hva det vanligvis er, men fortsatt aaaaaaaaaalt for lav å vektlegge i det hele tatt. Men kan bli spennende å se om tyskerne laster skikkelig opp etterhvert. Da kunne det blitt fart i sakene.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:39 5921

Ja, den omsettes nå for 2,02 euro/ 20,72 krone per aksje.
78000 aksjer omsatt. Det er jo litt pussig at den gikk såpass ned, men tror noen kjøpte seg opp på sluttauksjon.

https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010112675
Redigert 21.01.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:49 5821

20.72 øre håper jeg ikke den handles til, da skal vi mye ned i morgen 😜
fattigstakkar
21.01.2021 kl 19:51 5809

Det var nok noen kortsiktige som hadde litt for høye forventninger til at det skulle komme noe kursdrivende på presentasjonen i dag. Når de solgte seg ut bidro det til at noen flere gevinstsikret. Ikke unaturlig det etter en kraftig oppgang, men vi sluttet tross alt over 19 og det var lavere volum enn på vei opp, så det er ingen grunn til å tro at dette er en langvarig korreksjon.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 20:06 5652

Selv kortsiktige har vel større hjerne enn å tro at det kommer store nyheter på en presentasjon:)) leit at mange ble skremt å solgte, men det kan de seriøst takke seg selv for.
Håper det nå var langsiktige som kjøpte så vi snart kan se rec i en kurs selskapet fortjener:)
Redigert 21.01.2021 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 20:14 5576

Jeg har spurt før men prøver igjen.
Kan man finne ut hvor mange auksjonerer aksjene er delt på?
Hvor mange de utenfor topp 50 har i snitt?
fattigstakkar
21.01.2021 kl 20:30 5389

Det viktige er ikke hva du og jeg forventet, men hva vi vet om hvordan forventninger normalt bygges opp før slike events, særlig når det har kommet til så mange nye aksjonærer på kort tid som det har blitt i REC de siste ukene. Jeg satt med fingeren på salgsknappen og trykket samme sekund som Torvund sa takk for oppmøtet. Det sparte jeg 6% på og kjøpte tilbake i sluttauksjonen.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 20:37 5312

På hjemmesiden til Rec (recsilicon.com). Under investors, share information.
Ca. 29000 aksjonærer.
Rubin
21.01.2021 kl 20:42 5228

Meget hyggelig presentasjon. De planlegger samarbeid med FLERE aktører innen batteriproduksjon med spenstige målsettinger. Her ligger pengene «strødd på gata».... 💰💰💰
Slettet bruker
21.01.2021 kl 20:51 5124

Til alle oss som alltid har hatt troen og vært med på både oppturer og nedturer i flere år:
"Most people get interested in stocks when everyone else is. The time to get interested is when no one else is. You can't buy what is popular and do well." - Warren Buffett
Redigert 21.01.2021 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 20:56 5073

Bra timing. 6% er en god del, særlig om du investerer større beløp. Har ingenting i mot dagtradere og de som ønsker å tjene på svingningene til REC Silicon. Personlig har jeg ikke tid til det og føler det er så mye bry å måtte stirre på aksjen konstant for å time markedet at jeg foretrekker å la pengene stå og heller kjøpe meg opp når jeg har anledning. Mindre stress. Er selvfølgelig mer lønnsomt å "time" markedet, men fra min erfaring går det ikke alltid så bra, også sitter man og angrer. Men smart avgjørelse av deg.

Sluttauksjonen - og egentlig hele fallet i dag var en kraftig overreaksjon av markedet. Vi er tilbake på 20kr + i morgen predikerer jeg, spesielt etter å ha sett oppgangen solaksjer har hatt i USA i dag. Les min kommentar ovenfor på hvorfor jeg tror vi enkelt er på 40-50kr innen utgangen av Mars, hvis ikke før. Predikerer 22-25kr i neste uke, ettersom Violet Power vil ha ground breaking day og vi bør få informasjon om oppkjøpet i Yulin. Dette tar da forbehold om at det ikke kommer noen positiv eller negativ børsmelding i mellomtiden og at det fortsetter å sinke inn for verden at Biden er her for å revolusjonere energisektoren i USA.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:05 4983

Der er viktig med litt lav hvilepuls når man er aksjonær i RECSI. Synest du kommer med nyttig informasjon og fornuftige vurderinger.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:38 4737

Bare på den tekniske delen er vi over 21,5 innen mandag 1 feb ;) dette tar utgangspunkt i korrigering etter teknisk topp på 20.78. Kommer det annet info skjer det selvfølgelig før :)
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:38 4747

For så vidt enig i det Fattig og vet det er mange nye aksjonærer som verken har kunnskap om selskapet eller innsikt. Disse handler kun etter en trend. Håper å få flest mulig ut av disse ut og enda fler long armer på så vi får en fornuftig kurs basert på potensiale. Å det er langt fra på dagens kurs:)
Redigert 21.01.2021 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 22:53 4336

Jeg var med på nedturen i 2008 - hadde gevinst på 900.000 kr når smelllen kom, realiserte tap på ca. 350.000 kr på to dager og da var jeg heldigere enn mange andre med min exit. jeg har ferskt i minnet halleluja stemningen som var i ukene før smellen kom, jeg får dejavu når jeg registrerer den samme stemningen nå. Kommer det en korreksjon med børsfall ila 2-3 uker kan rec falle under 10 kr på noen få timer. det er vanskelig å forstå denne trusselen for nye investorer som feks kun har vært i aksjemarkedet etter mars 2020 og som kansje også bare har investert / handlet grønne aksjer. selv sitter jeg med 85 pct cash nå, resterende 15 pct trader jeg og sitter sjelden natten over i en aksje, å sitte over helgen er utenkelig.Mitt råd er å være veldig forsiktig de neste ukene, det kommer garantert en større korreksjon. Tilltakspakker verden over som holder kunstig åndedrett i økonomien, millioner av små og mellomstore bedrifter er konkurs,dette er verdibedrifter som hadde sunn god verdiskapning før pandemien kom. Flere hundre millioner mennnesker er uten arbeid. Verdiskapningen i den grønne sektoren kommer ikke til å kunne ansette 1 prosent av alle de arbeidsløse verden over og vi er desverre på vei inn i det som sannsynligvis blir den største depresjonen noensinne. Cash is king i 2021.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 22:59 4286

... Og der var du:)

Slettet bruker
21.01.2021 kl 23:27 4045

Synes det er fint med en påmindelse. Takk for at du deler
Slettet bruker
21.01.2021 kl 23:54 3838

Er mange amatører innenfor aksjebransjen, som ikke engang setter seg i selskapet og bare kommer med konklusjoner basert på helt feil informasjon, hype eller at de ikke klarer å se at verden har forandret seg. Mener at de som bare hopper på hype er de skumleste, ettersom de tenker så kortsiktig. Føler at siden Mars i 2020, så er alle bare ute etter å få millioner raskest mulig, men det folk ikke snakker om er alle som brenner seg på det før 1 lykkes....

For min del ønsker jeg egentlig at longs skal styre skipet. Dessverre er det å ha nervøse aksjonærer som er usikre på casen, eller folk som er fornøyd med noen få usle prosent i gevinst - en del av gamet, men kanskje dette blir en viktig lærepenge for dem, når de innser i fremtiden at de solgte gull til prisen av møkk og kanskje gjøre at de setter seg i casen til neste gang? Hm, tviler egentlig på det, haha.

Jaja, jeg synes i dag har vært veldig positiv for å være helt ærlig. Driter i aksjekursen, den kan svinge så mye den vil, men så lenge fundamentet fortsettes å bli sterkere er jeg kjempefornøyd. Det at REC Silicon er i kontakt med flere potensielle samarbeidspartnere får meg bare til å bli enda mer sikker på all analysen jeg har gjort på selskapet og viser meg at veien til tresifret er langt nærmere enn det mange tror. Billigsalg er hva som foregår nå - og vi er heldige som får akkumulert på disse prisene.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 00:06 3761

Mener du at REC Silicon skal ned pga. at selskapet er overhypet eller fordi du er redd for en børskrakk i verden? Takk for at du deler historien din og veldig kjedelig å høre at du gikk fra 900.000kr til -350.00kr i løpet av to dager. Jeg kommer ikke til å uttale meg om noen kommende børskrakk, men ta en titt på wallstreetbets på Reddit, folk har snakket om børskrakk i nesten et år nå. Bears jublet når ting gikk til helvette for verden, men vi lever i et bull marked og alle bearsene forsvant en etter en. Profetien kommer fremdeles - og hva vet jeg? Kanskje det kommer et krakk, men det å sitte utenfor og vente på det, da går du glipp av så mye oppgang. Særlig i selskaper som REC Silicon, som har alt rigget for seg til å lykkes på makro og mikro nivå de neste årene. Hva om krakket aldri kommer og du sitter der med cash, når det å holde cash eller ha penger i banken er nesten som å tape penger.

Også viktig å påpeke at det er forskjell på REC i 2007 når det var verdsatt til $400+ dollar aksjen og nå som den er på $2 per aksje.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 00:29 3667

Mye gull og møkk metaforer og snakk om tresiffrede tall. Det blir litt useriøst for min del å høre på omtrent det samme om og om igjen, og bare det tror jeg skremmer vekk potensielle investorer i REC.

For min del ringer endel alarmklokker i REC akurat nå.
Kursen har ila 2020 steget fra ca 2 kr til ca 20 kr.
Jeg så presentasjonen i dag, den var forsåvidt ok helt generell og ingen tilleggsinfo. Virket å være en trivelig og traust fyr CEO en😊

REC leverer silisium i hovedsak til produskjon av solcelle paneler. Det har de gjort i mange år og slitt med inntjeningen på høyt volum av produserte solcelle kvm verden over. Moses Lake var en feilinvestering og det var ikke marked for volum produksjon av silisium og fabrikken ble nedstengt. Nå øyner en muligheten for å starte ny produksjon ML og samlokalisere batteriprodusenter vegg i vegg med fabrikken for levering av silicium via rør direkte inn i batterifabrikken, dette for å spare logistikk/transport kostnader, bare det at det ikke er marginer inprofuksjon av silicium til å dekke transport kostnader er urovekkende informasjon, her kan vi tenke oss mye innovasjon fra konkurrerende leverandører i årene som kommer. Samlokalisering med batteriprodusenter er en tung og langsom operasjon og det er mange mange fallgruver underveis, og en møter på økt konkurranse hver måned som går. Batteriprodusentene som evt. samlokaliserer kommer til å forhandle årelange faste priser på silicium før de tar ett spadetak, noe som vil nedjustere REC s potensielle inntjening. Den største alarmklokken er at synergiene av potensiell storskala produksjon av silicium til annonder først vil komme om 2-3 år. jeg er redd dette allerede er priset inn i kursoppgangen fra 2-20 kr og sikkert med en alt for stor margin. At Røkke legger REC inn i Horizon til kurs 16 kr er også urovekkende. Røkke tar gevinst i emisjonen i Horizon når han selger REC gevinst på ca 14 kr per aksje, supersmart, bordet fanger og det vet Røkke og andre i hans liga. Hadde Røkke og hans analytikkere som er det beste i verden ment at REC kursen kunne forsvares med å selges inn i Aker Horizon til 20,30,40 eller 100 kr per aksje så hadde han selvsagt ikke gitt en rabatt til emmisene på flere titalls kroner. Røkke har strukket strikken så langt han har følt han kunne til 16 kr...
Slettet bruker
22.01.2021 kl 00:34 3656

Mye gull og møkk metaforer og snakk om tresiffrede tall. Det blir litt useriøst for min del å høre på omtrent det samme om og om igjen, og bare det tror jeg skremmer vekk potensielle investorer i REC.

For min del ringer endel alarmklokker i REC akurat nå.
Kursen har ila 2020 steget fra ca 2 kr til ca 20 kr.
Jeg så presentasjonen i dag, den var forsåvidt ok helt generell og ingen tilleggsinfo. Virket å være en trivelig og traust fyr CEO en😊

REC leverer silisium i hovedsak til produskjon av solcelle paneler. Det har de gjort i mange år og slitt med inntjeningen på høyt volum av produserte solcelle kvm verden over. Moses Lake var en feilinvestering og det var ikke marked for volum produksjon av silisium og fabrikken ble nedstengt. Nå øyner en muligheten for å starte ny produksjon ML og samlokalisere batteriprodusenter vegg i vegg med fabrikken for levering av silicium via rør direkte inn i batterifabrikken, dette for å spare logistikk/transport kostnader, bare det at det ikke er marginer inprofuksjon av silicium til å dekke transport kostnader er urovekkende informasjon, her kan vi tenke oss mye innovasjon fra konkurrerende leverandører i årene som kommer. Samlokalisering med batteriprodusenter er en tung og langsom operasjon og det er mange mange fallgruver underveis, og en møter på økt konkurranse hver måned som går. Batteriprodusentene som evt. samlokaliserer kommer til å forhandle årelange faste priser på silicium før de tar ett spadetak, noe som vil nedjustere REC s potensielle inntjening. Den største alarmklokken er at synergiene av potensiell storskala produksjon av silicium til annonder først vil komme om 2-3 år. jeg er redd dette allerede er priset inn i kursoppgangen fra 2-20 kr og sikkert med en alt for stor margin. At Røkke legger REC inn i Horizon til kurs 16 kr er også urovekkende. Røkke tar gevinst i emisjonen i Horizon når han selger REC gevinst på ca 14 kr per aksje, supersmart, bordet fanger og det vet Røkke og andre i hans liga. Hadde Røkke og hans analytikkere som er det beste i verden ment at REC kursen kunne forsvares med å selges inn i Aker Horizon til 20,30,40 eller 100 kr per aksje så hadde han selvsagt ikke gitt en rabatt til emmisene på flere titalls kroner. Røkke har strukket strikken så langt han har følt han kunne til 16 kr...
suspekt
22.01.2021 kl 00:43 3624

Du er vel heller den som ser glasset som halvtomt, enn halvfult pantera.
Jeg tror heller litt motsatt av dei. Alle hjula skal i gang rundt om i verden, og det vil skape voldsom etterspørsel etter varer og tjenester. Det er mye på gang innen grønt, samtidig som verden fortsatt trenger olje.
Trykkes nok mye penger ja, nov/des har vert eventyrlig på børsen.
Det kommer nok en korr., men det kan bli om 2 uker eller i april.
Så lenge rentene er 0, er det mye penger som skal inn på børsen.
Forsiktighet er aldri feil. Selv om det skulle komme en korr, så vil det kun vere en fartsdump på veien.
MorganKane
22.01.2021 kl 00:48 3604

Dette må være et av de dårligste lengre innleggene jeg har lest. Gidder ikke svare skikkelig engang, men kan raskt nevne 4 punkter

1. Er det ikke marked for de 18 000 tonn polysil ML ksn produsere? Er du hjernedød? Verdensmarkedet er på ca 500 000 tonn. Og det eneste som har holdt ML ute er handelskrigen som har gitt en tariff på 57%. Så markedet er der. Så får vi se hvordan det går med tariffen, eventuelt om USA/EU starter en egen verdikjede.

2. Har du fulgt med på den internasjonale karbonskatten som kommer? Den tvinger alene igjennom oppstart av ML igjen.

3. Batterier. Her har du ikke skjønt mye skjønner jeg. REC har monopol på silanen. Monopol. Det finnes ingen andre større produsenter. Og en ny fabrikk koster milliarder av USD. Det er heller omvendt. REC kan presse prisene opp.

4. Hva er det du snakker om med Aker Horizon? Røkke ER Aker Horizon. Er det en ting analytikerne og vi amatører er enige om så er det at REC overgang til Aker Horizon var positivt. Positivt for REC.

Det er bare å ønske god jul!
Redigert 22.01.2021 kl 00:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 01:08 3541

Vi er nok litt uenige Morgenkane😊
Endel nyanser jeg kunne ha kommet med på de fire punktene du har ovenfor men jeg tror de fleste som leste mitt innlegg forstår at en må for all del ikke ta det for gitt at REC skal suse videre fra 2-20 kr og fra 20-100 kr. Jeg tror sannsynligheten er større for at REC skal korrigere kraftig ned de neste ukene enn opp. Jeg har tatt feil før men det gjenstår å se😊På en kraftig korreksjon kjøper jeg nok en god andel med REC aksjer igjen - men da for å sitte long-det vil ta flere år før REC er en pengemaskin-veldig mye som skal klaffe og store tunge investeringer. For småsparere er REC superfarlig - kjempe risk på kort sikt, på lang sikt om en kan sitte 2-4 år med aksjene får en pengene igjenog sannsynligvis med god rente. Som sagt tror jeg at det kan være ok på denne tråden å minne små sparere og nykommere på børs om risikoen i aksjen. Det er nok ikke så populært men jeg følte for det. kjekt med god respons Morgankane selv om vi har ulik oppfatning om caset på kort sikt, på lang sikt er vi enige men dog veldig mye som skal klaffe...
Slettet bruker
22.01.2021 kl 07:22 3017

Hehe vi har da vant til sånne nick som pantera de har holdt på siden 3-4 kr :) det som kjennetegner dem er lite kunnskap og innsikt i selskapet:) Greit med negative innlegg men seriøst da må det ligge på et mere seriøst nivå enn dette her:) ikke bare for at man vil inn i aksjen selv så billig som mulig.
t3sm
22.01.2021 kl 07:51 2800

Nedgang ventet også børsen, så får vi se om trenden fra igår fortsetter, eller om den trosser det og starter opp
Slettet bruker
22.01.2021 kl 07:53 2781

Det er så artig å se alle de nye ekspertene som har dukket opp på trådene.
Tommyknocker
22.01.2021 kl 07:57 2749

Det å sitte på cash er jo greit nok, men med renta nå så taper du penger. At han tapte 900k i 2008 var synd, men for meg var det gull. Kjøpte DnB til 15kr..Men finanskrisen var litt annerledes. Tror ikke på korreksjon på børsen på en stund enda. Samlokalisering er ikke pga kostnader, men utfordringer med transport av produkter. I går tapte vi slaget, men vi vil vinne den grønne krigen!
t3sm
22.01.2021 kl 08:00 2712

Syns det er fint med slike historier også. Viktig å ha i bakhodet - så lenge holdes saklig.
Generell haussing fra tradere har jeg lite til overs for. Fint med variasjon og fint med saklighet
Slettet bruker
22.01.2021 kl 08:02 2409

Det som aldri slår feil er at nickene dukker alltid opp med engang det er en nedgang:) Har gjort det siden 3-4 kr :) Ved oppgang er de borte:))
Slettet bruker
22.01.2021 kl 08:09 2343

Når man har realisert tap på så store summer på en ticker, som pantera1 har, så finnes det en psykologisk effekt som resulterer i at man misliker aksjen etterpå, til det nivået at man blindt baisser det på online forum. Dette kan du klare å jobbe deg igjennom, pantera!
Redigert 22.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 08:13 2298

Enig i det, men når man får servert godbiter som "At Røkke legger REC inn i Horizon til kurs 16 kr er også urovekkende", så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. Savner tiden da baisserne hadde skattekravet å gnage på.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 08:16 2263

Moses Lake Industries driver også med R&D innen batterier, de ansetter forskere!
https://www.indeed.com/jobs?q=Battery%20Research&l=Moses%20Lake%2C%20WA&radius=50&from=sug&vjk=5aa421eea09ee681
Slettet bruker
22.01.2021 kl 08:22 2186

Ikke så spennende dag i dag men tror på teknisk rekyl er overveiende stor og støttes av teknisk, og tror vi vil ligge mellom 18.8?-20.3? Er vel mest sannsynlig vi nå legger oss i en kanal nedover i ca 5-6 dager før neste trinn iflg topper og bunner som har startet fra teknisk topp som nylig har vært. Skulle det komme noe info blir dette selvfølgelig endret , denne muligheten er også stor iflg med triggere. Vi har ikke fått bekreftet disse 2 bearish candlestick fra de 2 foregående dagene enda. Kan vi reddes fra korrigeringen den neste uke ;)? Uansett er trenden veldig klar for tiden fremover selv om vi korrigerer i kanalen nedover noen dager




Redigert 22.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
OnkelSkrue73
22.01.2021 kl 08:24 2147

Ser F2Funds hopper inn og ut av listen med 700-800K aksjer omtrent hver eneste dag. Til de av dere som har vært med REC lengre enn meg; Har Tom Hagen/F2Funds en tidligere day-trading historie med REC? De er de eneste som surrer inn og ut på top 50 listen for REC. Alle andre sitter stille i båten. Må tilbake til midten av November for å se noen andre trade REC i stort volum. Da solgte Sundt /Ringnes seg ut med 1 MIO aksjer til ca 10 kroner. Ja...håper de fant noe bedre enn 100% avkastning å bruke pengene på.....F2Funds er nå sist inne på onsdag med 800K i kursbilde mellom 19,5 til 20,5. Med sitt kortsikte bilde burde han solgt seg ut i går på 20,4 og tjent maks 90K. Ikke værst for 1 dags arbeid men med 14 mill i spill så er det jaggu meg en stor risiko å ta? Er vel han og andre mindre day-tradere som i stor grad driver kursen.
AksjeRik
22.01.2021 kl 08:25 2153

Teknisk går det nok opp fra 19