Dagen i dag REC

Slettet bruker
RECSI 21.01.2021 kl 08:28 45228

Hva kan vi forvente av dagen i dag?

Det som er positivt for markedet er Biden. Han tok tidlig tak og signerte 17 president ordre bare timer etter inntredelse. Mye reversering fra Trump. Blant annet paris avtalen er nå signert. Her kommer det til å bli satset stort på fornybart uten tvil, og dette kommer til å skje raskt.

Vi havnet inn under Aker Horizons i går, noe som viser hvor stor tro Aker har på REC. Med tanke på historien til Aker og de selskaper som er under er det kun å forvente høy verdi økning til aksjonærene. Aker kan sakene sine, og IGJEN, de hadde aldri satset på REC om de var usikre på om ML fabrikken starter igjen.

I dag skal TT ha presentasjon for REC. Denne vil ett lass med investorer få med seg, og REC har muligheten synliggjøre muligehetene som er der, og forhåpentligvis belyse noe angående hvor langt de er kommet i prossessen både med å starte ML, VP og G14.
Selvom det kanskje ikke kommer så mye nytt som vi ikke har fått med oss allerede, så er det mulighet tiltrekke seg investorer. Vi har vært flinke grave frem det meste her og legge 1+1 sammen, men det er nok mange som ikke har åpnet øynene enda. Uansett spennende se hvordan han legger REC frem :-)

Tekniske bildet er jeg veldig usikker på hvor skal for øyeblikket. De foregående toppene siden desember har falt masse tilbake etter teknisk topp. Det gjorde vi IKKE i går. Vi traff toppen i kanalen på ca 20.78 og falt, men ble liggende ganske stabilt under, noe vi ikke har gjort de andre gangene. Teknisk sier enda kjøp, og kan hende vi fortsatt bryter oppover. Dagen i dag kan avgjøre dette. Får vi fart over 20.78 og kanskje over 21, da er det bare spenne fast setebeltet. Får vi bearish candlestick i dag vil vi trolig havne mot 19.5 igjen ila noen dager. Men igjen så har vi presentasjonen i dag som kan skape trykk, VP skal veldig snart ha ground breaking day og vi kan lett etablere oss over trendkanalen :-) Ser veldig lyst ut alt sammen nå...
Satt å tenkte selg i går da vi havnet på 20.70, grunnet vi traff i toppen av kanalen, men klarte ikke selge, var så enormt trykk i aksjen, og så det som mulighet at vi kom til å skyte over videre. Håper og tror vi klarer bryte denne kanalen oppover, alt fundamentale ligger der og er tilstede.

Fornybar tiden er virkelig kommet, og dette markedet er enormt, og alle deler av verden skal satse grønt.

Lykke til i dag, så får vi vente i spenning på presentasjonen, og hva som komme frem :-)
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Investas
22.01.2021 kl 15:28 5989

Innlegg i finansavisen angående boble.
Problemet den gangen var vel at markedet ikke var modnet ennå.
Hvis vi ser på boblen på 149 milliarder den gang.
Kommer vi opp i en verdi på 75 milliarder denne gang, altså halvparten av 2007 boblen. Da vil vi ha en ca verdi pr aksje på ca 180-190 kr.
Hvor lang tid vil den reisen ta?
God helg:)
Slettet bruker
22.01.2021 kl 15:31 5957

haha nå ristes treet igjen haha.. jaja... kommer rekyl på mandag igjen... ikke langt unna kortsiktig bunn her nåp
Slettet bruker
22.01.2021 kl 15:34 5917

Leste du artikkelen? Den handler om NEL, ikke dagens REC. Det er noen i FA med shortposisjoner i RECSI tydeligvis hahah
Furuen
22.01.2021 kl 15:48 5770

Dere ble advart. TA er ikke til å spøke med!
Slettet bruker
22.01.2021 kl 15:48 5761

da er jeg inne igjen 20000 med snitt på 18,7 så får vi se , har stor tro på denne .
Redigert 22.01.2021 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 15:54 5665

Har ståltro på REC nå som Aker Horizon er i bildet. Jeg er spent på hvordan Hegnar skal latterliggjøre Grove når han har tjent flere hundre millioner på sin 20mill investering, noe Hegnar rett og slett bare lo av på FA TV. Skulle ønske jeg var like sterk i trua på REC på samme tidspunkt som Grove.
Lykkeknotten
22.01.2021 kl 16:01 5569

Bra sett, hva mener du om veien videre?
t3sm
22.01.2021 kl 16:02 5548

TA klarte å forutse at FA skulle ha denne (lure)overskriften? The power to TA!!!
fattigstakkar
22.01.2021 kl 16:04 5518

Som vanlig kjøper jeg meg inn litt for tidlig etter å ha truffet perfekt med utgangen, men vanskelig å stå ut når man har så stor tro på framtiden.Planlegger å ta en ny pott i sluttauksjonen og gjøre det samme framover på dager med stort fall.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:04 5511

Ok, da var jeg kanskje litt kjapp med mundstykket, selv om jeg står for det jeg skrev - og er ikke overrasket over at du Uchi**** er enig, og det er sikkert mange med oss.
Men, vi kan vel være enig om at det ikke er unormalt med litt nedgang i blant. Jeg tenker at flere som sitter med en passe ok pluss men som ikke har satt seg nok inn i caset REC får høydeskrekk og tar gevinst og dertil kommer jo at corona-situajson brer usikkerhet globalt i dag pga av alskens mutasjoner.
Det som er sikkert, etter vårt og mange andres syn her, er jo at vi kommer til å få veldig mye gøy i årene, månedene og kanskje ukene som kommer. Noen ganger syns jeg personlig at haussenivået blir litt høyt, men det er jp først og fremst moro etter mitt syn at småsparere lykkes - og da er det ok at man blir litt euforisk :)
stockwalker
22.01.2021 kl 16:11 5414

alle børser røde.. og REC følger godt på nedover (-4,5%).. og som vanlig er det hurrameirundt blant 29.000 aksjonærer
Ha en bedre helg folkens
halvpris
22.01.2021 kl 16:16 5342

Er ikke slikt fall i SOLAR i USA som Rec er oppi nå
fattigstakkar
22.01.2021 kl 16:17 5318

Artikkelen i FA har ingenting med fallet å gjøre tror jeg, og den er heller ikke negativ for REC i dag. Det er NEL den er negativ for.
t3sm
22.01.2021 kl 16:19 5293

Det den garantert bidrar til er at folk får panikk og selger - i panikk. Fort ut!
.. Men hvem er det som tar over aksjene for de nervøse? ;)
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:19 5287

Helt enig. Har ingenting i mot rekylen nedover, går helt fint for min del. Er bare litt overraskende over at vi nesten er tilbake der vi var før børsmelding om Horizons kom (8% hvis du kjøpte dagen før). Mener nyheten er langt bedre, men som du sier, panikksalg og gevinst sikring for flere virker det som. Nyhetene om at REC Silicon er i dialog med 3 potensielle samarbeidspartnere har blitt helt ignorert, fordi uvitende aksjonærer håpet på ground breaking news på en konferanse om Clean Energy. Haha. Sykt. Rekylen ned i dag er overraskende og FA artikkelen er bare tull, men spiller ingen rolle. Står fast på at vi bryter 20kr for godt og ser oss ikke tilbake igjen fra og med neste uke.
Fullkasse
22.01.2021 kl 16:25 5224

Kanskje ikke så uvitende aksjonærer. De som har solgt de siste to dager har gjort det bedre enn de som sitter . De får jo nå en bedre inngang. Solgte på 20.50 tirsdag men var nervøs og gikk inn på 20 igjen på onsdag. Skulle ha hatt litt mere ro
t3sm
22.01.2021 kl 16:26 5202

Folkens, ærlig talt. Vi er fortsatt opp +6,81 på en uke. Forventer dere TESLA-tilstander?
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:28 5167

Hehe Ikke vanskelig å lese denne manipulerte handlingen. ble bare litt overrasket over at den ikke havnet på blank 18 som det pleier å gjøre :)) Uansett herlig å sitte long når man sitter med med aksjonærer som skvetter på hver minste ting dette utnytter husa/fonda gang på gang:)
Redigert 22.01.2021 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:31 5124

Hadde vært greit om vi lå over 40-50kr men seriøst selskapet/kursen er latterlig underpriset i forhold til potensial og verdier:)
Redigert 22.01.2021 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:53 4945

Falco, jeg tror ikke vi skal forklare artikkelen i Finansavisen med at noen er grinete og ikke er med, til nå har det ikke vært noe problem å hoppe på REC toget, det har da stoppet mange ganger og reversert like mange ganger😊. De som fremdeles har troen får mange gode anledninger til å akkumulere REC de neste ukene.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:54 4943

Kjære venner. Selskapet blomstrer som aldri før. Tøffe Tore nevnte potensiell samarbeid med 3 batteriprodusenter. Dette er ENORMT og har blitt totalt ignorert.

Markedet er dum og vil ha raske penger sjapt. Vi kan takke coronapandemien for alle gamblerne som har kommet i aksjegamet. De forventet børsnyheter på presentasjonen i går, som sett på veksten frem til presentasjonen.

Ikke la aksjekurs påvirke deg. Er selvfølgelig kjedelig å se urealisert gevinst gå ned, er jo selv flere hundre tusen kroner ned fra toppen i går, men hvem bryr seg? Overall er jeg latterlig i pluss og langsiktig vil denne gjøre meg titalls millionær. Tenk langsiktig!

Sa2ri
22.01.2021 kl 16:55 4928

@fattigstakker:

Artikkelen er ikke direkte negativ for REC (og ja, den er et varsel for hva som kan skje med NEL), men den henviser til historien og hvordan det gikk etter at selskapet hadde en MCAP på 148 MRDNOK. Aksjen har siden falt 99%, og det er jo ikke akkurat positivt.

Når det er sagt, gårdagens presentasjon var ikke mye å skryte av. I tillegg til nytt design så var det lite info å hente (som mange nok hadde håpet på). Da trekker mange i nødbremsen og selger seg ut, spesielt også når det kommer andre muligheter traderne kan kaste seg etter i håp om raske gevinster. Når det da ikke er andre som tar i mot disse aksjene, ja da faller kursen.

Fattigstakkar og minst en bruker til varslet om en mulig HS-formasjon, og den ser nå ut til å være utløst. Trenden er derfor noe usikker den nærmeste tiden, og dersom markedene i tillegg blir litt sure, noe tendensen i USA ser ut til å være, så kan dette godt fortsette nedover et stykke til.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 17:15 4747

Det har du rett i, og det er opp 12,68% siden forrige fredag
t3sm
22.01.2021 kl 17:24 4687

Og det er derfor vi ikke selger på slike dupper. Man kan jo ikke annet enn å le av kursutviklingen idag. Men selge? Nope!
Dette kan vi (forhåpentligvis) le av om noen uker/måneder bare.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 17:42 4565

Jeg kan ikke huske at TT noen gang har begeistret og skapt optimisme med sine presentasjoner, heller ikke denne gangen. Kursen er ned 2,50 (rundt 12%) fra han gikk av podiet i går. Det er litt skremmende, gitt innholdet og mulighetene han har å vise til. Alt ligger til rette for store ting, men det blir så sirompa og traust. Det er så lite energi, begeistring og optimisme. Investorene løper jo fra Rec når bull nyheter legges fram. Innholdet er jo strålende, så da må det være noe galt med formen. Ord betyr noe (ref. Biden).

Slettet bruker
22.01.2021 kl 18:03 4419

Bestemte meg for å ta en bedre middag ute ikveld hvis Rec avslutta blått,det gikk jo til helvete.
Blir middag med godt drikke til allikevel for thin avslutta kruttsterkt å med 500000 stk skal det ikke mange ørene til før kronene yngler.
Bor i en by som opphevde alkoholforbudet idag jippi,god helg å🍻🍹🍹🍹
t3sm
22.01.2021 kl 21:36 3847

Så ikke dette før nå, men RECSI er dagens gratis analyse på investtech;

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101031

Merkelig (kurs)dag denne ble tilgjengelig gratis på
xray292
22.01.2021 kl 21:51 3770



Godt mulig, men det forundrer meg hvorfor NEL gikk opp 4% idag


Redigert 22.01.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
Tycho
22.01.2021 kl 22:46 3584

Det har vært noen negative dager. Ingen tvil. Men fokuserer vi på det så ser vi ikke skogen for bare trær. Når det er litt motvind og motbakke - ta et kne i bakken og orienter litt på et større kart. Er målet endret? Er ruten dit endret? Er vi på rett vei i det store bildet? Det har ikke kommet opplysninger som endrer svarene på de spørsmålene. Men motbakke, motvind og sluddbyger må vi regne med. Når man drister seg ut på tur i ulendt terreng, så er det fornuftig å ta høyde for at det ikke blir som en lett søndagstur parken i strålende solskinn hele veien. Det som skjer nå er det gode forklaringer på som ikke har noe med det grunnleggende potensialet i recsi å gjøre:

- Det er naturlig at det svinger litt ned etter brå oppgang i alle aksjer.
- Coronasituasjonen i verden (inkludert Norge) skaper fortsatt usikkerhet.
- Den økonomiske situasjonen i USA skaper usikkerhet.
- Litt høydeskrekk på børsen i Oslo ettersom den stadig vaker rundt all time high.
- Finansavisen publiserer i dag en sak med misvisende overskrift som kan skape angst hos noen recsi-aksjonærer.

Potensialet i dette bør ikke undervurderes (bortsett fra artikkelen - den kan ikke undervurderes). Recsi eksisterer selvfølgelig ikke i et eget vakuum hvor aksjekursen forblir uberørt av større markedseffekter. Men recsi-caset står isolert sett like sterkt nå som da Aker slapp nyheten om at de tar den i Aker Horizon.

Så med mindre man er inne svært kortsiktig i recsi, eller generelt ønsker å ta penger av børs i frykt for store macro-korreksjoner, så er dette buisness as usual. Takket være medlemmer her inne som villig deler den gode researchen de gjør, så kjenner vi potensialet i recsi på lengre sikt. Det er seriøse, balanserte og saklige argumenter som gjør meg trygg på det. På mange nivåer. Også blir det krydret med litt underholdende haussing og baissing i tillegg. Det følger med. Ikke noe problem.

Inntil videre er alt såre vel. Ingen kan garantere at det ikke kan endre seg til noe som tilsier svakere optimisme. Hvem vet? I morgen kan tredje verdenskrig bryte ut (for å sette det på spissen). Men så langt har det ikke det. Snarere tvert i mot. Det som har skjedd de siste dagene er bare støy og forbigående ruskevær i et lengre perspektiv. Ingen grunn til bekymring. Det vil lønne seg å løfte blikket.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 23:37 3371

Folkens, dette er REC. Volatile REC. Hvis du har et svakt hjerte og ikke takler noen dager, til og med uker, med nedgang før markedet innser at man egentlig burde sendt den opp, så har du ikke satt deg nok inn i aksjen. For fuck's sake, i et hvilket som helst tidsrom ser grafen ut som tannsettet til en hvithai.

Dette er en aksje du skal være forbanna sikker på det fundamentale i, ellers er det lett å la seg lure av trading-mønsteret fra dag til dag.

At vi nå får gevinstsikring og kanskje til og med noen short-veddemål burde ikke overraske noen.

Fest setebeltet, og gjør klar for en berg-og-dal-bane-tur, som i det store bildet vil gå oppover. Bare ikke hver dag, hvor uke, eller for den saks skyld hver måned.
Redigert 22.01.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare