Norwegian vil lett stige til 100 kr

Silva77
NAS 21.01.2021 kl 09:37 7379

Nå skyter aksjen fart takket være massiv støtte fra regjeringen. Gratulerer til alle tålmodige aksjonærer og til det norske folk ❤
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Hildebart
21.01.2021 kl 09:49 7338

Den vil jo uansett rase nedover snart..
Silva77
21.01.2021 kl 10:30 7227

Da anbefaler jeg at du selger deg ut nå 😊. Eller sitter du på gjerdet og håper på å få kjøpt aksjer "gratis "?
omac
21.01.2021 kl 10:47 7169

Hvis folk vil betale 100 kroner for en femmer så vil jeg gjerne selge dem noen fantastiske 10 kronere for 100.Løp og kjøp!
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:54 6702

Jammen er det mye rart en skal høre før ørene detter av
Sann
22.01.2021 kl 20:01 6398

Hvor naiv går det an å bli????
NAS-aksjonær? Evakuer, evakuer, evakuer!
Med en armada profesjonelle investorer som sirkler rundt Norwegian bør småsparerne ta til vettet: Kom dere ut før det er for sent!
Redigert 22.01.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 23:02 6277

Står om det på finansavisen; En form for markedsmanipulasjon kan være at en investor legger inn en stor – men fiktiv – kjøpsordre i ordreboken i en aksje. Men i virkeligheten prøver investoren å få solgt aksjene sine, og håper da at den fiktive kjøpsordren skal friste andre investorer til å løpe etter aksjen – med det resultat at vedkommende får solgt aksjene på attraktive kurser. På meglerspråket omtales denne praksisen gjerne som “order book layering” eller “spoofing”, en praksis man i Sverige frykter er større enn antatt.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 23:23 6240

At sånt får foregå uten av stockwatch og andre tilsynsmyndigheter griper inn,
er jo ikke akkurat noen god reklame for aksjemarkedet.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 11:39 5999

Det er dette som foregår i NAS og tilfeldige aksjer. Markedsmanipulasjon!!!
Slettet bruker
23.01.2021 kl 12:35 5938

Den "høye kursen" i NAS har jo sannsynligvis sammenheng med at de som har blitt
aksjonærer "ved tvang" forsøker å komme seg ut til høyest mulig kurser. De har bedre
steder å anvende pengene, eller kan komme seg inn igjen i NAS for å redde verdier
ved å være med på små kursoppstigninger.

Og det kan være nordmenn med for lettvinte boliggevinster som svir av noen penger
her. Vi som har skapt løftet i boligmarkedet ser med ublide øyne på denne måten
å anvende boligverdiskapningen på. Vi har forskjellige bedrifts- og samfunnsinvesteringer
å gjøre. Midler må allokeres dit.

Forlengelsen gitt i Irland kan tyde på at man ønsker at dette spillet skal fortsette videre.
Enten må gjelden i NAS tilstrekkelig langt nok ned, eller så ber vi staten oppkapitalisere
FLYR eller starte nytt flyselskap. De to siste alternativ har den fordel at sekk med
gammel gjeld, ikke følger med videre. Nå må norske interesser ivarta norske interesser.
Redigert 23.01.2021 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Hogwild
23.01.2021 kl 16:53 5768

Hehe, man kommer uuuutrolig langt med tro og håp skjønner jeg!😅

Jeg skjønner folk er glad i Norwegian og det merkenavnet, og så inderlig vil og vil og vil, og håper og tror, men, men...

Jeg håper også at det en dag jeg våkner at det skal stå 4 Ferrarier i garasjen min og at det står en toppløs, smellvakker blondine på trappa mi og sier jeg er verdens deiligste mann, men det skjer neppe!!;)

All kred til de som tør og vil gamble penga sine på NAS, men jeg tror det er bedre å gå i minibanken, ta ut cash og bruke de til å fyre opp i peisen med!, da får man ihvertfall «litt» varme for de...😁, i NAS får man neppe noe som helst for de!

VÅKN OPP, og lykke til ❤️
Slettet bruker
23.01.2021 kl 20:37 5624

Merkelige utsagn fra merkelige stråmenn ?

DNs papirutgave lørdag forteller om 22 mrd. i gjeld knyttet til 44 stk 737 og 11 stk Dreamlinere.
25 mrd. kr. rubrisert som gjeld er leasingforpliktelser for andre fly. Cashpoints rubrisert som 18,5 mrd. i gjeld ?
(Akkurat dette er ikke nevnt der, men jeg tar det opp nå). Og 3 mrd. i gjeld til staten ? (Heller
ikke nevnt der, jeg tar det opp nå).

(Det er jo bedre å ha flyselskap uten 20 mrd. kr. i gjeld). Hvor mye er det som følger med den gjelden verd ?
VikingFlyer
27.01.2021 kl 10:32 5095

Går litt smått med denne?
Single Malt
27.01.2021 kl 12:20 4984

Virker som at NAS sine aksjonærer ikke tror på ledelsen i selskapet. Vet dere hva en konvertering av gjeld til aksjer betyr? Når konverteringskursen blir langt under tiern hva skjer da tror dere når disse blir tilgjengelig for salg i markedet?

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/01/27/7614819/norwegian-slipper-detaljert-flateplan-spisser-inn-tidligere-anslag
VikingFlyer
27.01.2021 kl 13:12 4931

En stor andel av aksjonærene er spanianordmenn / floridanordmenn med null peiling på aksjer dessverre. De tror de "redder selskapet" og sikrer seg billige billetter i fremtiden ved å bruke sparepengene på Norwegianaksjer.

Går du inn på div. facebookgrupper for disse livsformene så vil du se de hausser hverandre opp til å kjøpe aksjer, bl a for å få tilbake direkteruten til feriehuset i Florida. At Longhaul er lagt ned har visst ikke alle fått med seg.
telefusken
27.01.2021 kl 16:58 4825

Det er visst noen kreditorer som heller vil ha penger enn at gamle aksjonærer får dem. Blir sikkert mer spetakkel om dette.

"Leasingselskapet SMBC Aviation Capital stiller gjentatte spørsmål, og utfordrer Norwegian-ledelsen på hvorfor dagens aksjonærer avses med 5 prosent i «nye Norwegian».

Det er tydelig at SMBC finner det mest naturlig at aksjonærene blir sittende igjen med null i et selskap som skal rekonstrueres ut av en examiner-prosess."

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/01/27/7614908/karlsen-sender-en-takk-til-aksjonaerene
Slettet bruker
27.01.2021 kl 17:51 4761

Leasingselskapene får tilbake fly, og burde nøye seg med det. En bobestyrer
kan kanskje komme til å "ruge" på flyene ? Leasingselskapene bør ikke under
denne coronaen, åpne nebbet for mye her.
telefusken
27.01.2021 kl 17:56 4749

Så lenge aksjonærene, altså de som faktisk eide selskapet, ikke gadd å putte mer penger inn i det, får de finne seg i at kreditorer faktisk vil mene noe om akkurat dette.