Aksjer skyter fart folkens
Takket være klok omorganisering og støtte fra den norske stat, flyr norwegian høyt igjen. Kjøp anbefales 😊
Vest30
21.01.2021 kl 13:09
1823
hvor kjøpe nå, er det ikke billigere å vente til emisjonen mot de store er gjennomført? Dagens aksjonærer skal etter planen eie ca 5%. Etter en emi på 4-5 milliarder, pluss dagens markedsverdi (2,7) blir 5% av dette ca 335 mill (5%*(5+2,7)., fordelt på 40 mill aksjer blir det ca 8-9 kroner. Hvis vi tror emi gir et ekstra "løft" på eks vis 5 milliarder blir dagens andel (5+5+2,7)*5%= 635 mill som fordelt på dagens ca 40 mill aksjer ca kr 16. Jeg forstår derfor ikke hvorfor det er smart å kjøpe nå for kr 68? Forklar gjerne, og hest med tall.
Tycho
21.01.2021 kl 13:17
1800
Best case scenario er at aksjen er verdt 7 kr etter restrukturering. Sannsynligvis lavere. Det er fremdeles ikke umulig at den går i null. Så kan man jo tenke over om man ønsker å bruke 70 kr på det.
Silva77
21.01.2021 kl 13:33
1750
Det kan ikke forklares slikt i aksjemarkedet. Det er etterspørsel hos alsjonærer samt troen på et velfungerende Norwegian i overskuelig fremtid som avgjør den gjeldende aksjeverdien i markedet. Tall er ikke alltid det en skal forholde seg til, men psykologi er tingen. Se på alle grønne aksjer for eks, se på Tesla, se på Kahoot tullet som stiger for hver dag uten at de har store økonomiske endringer her og nå. Folk liker å planlegge fremtiden og verdsetter ikke utifra tall
Tycho
21.01.2021 kl 13:41
1736
En ikke ubetydelig forskjell er at Norwegian er under konkursbeskyttelse, og at det er en garanti at aksjen blir verdt en tiendedel av dagens verdi om kun kort tid.
Vest30
21.01.2021 kl 14:35
1671
Da er det bare om å gjøre å "hoppe-av-i-svingen" når tyngdekraften til slutt slår inn :-). Ikke noe for meg, mer tro på tallene. Matematikken seirer alltid! Lykke til!
Silva77
21.01.2021 kl 14:38
1659
Med alle respekt så er jeg enig med deg at NAS ikke er mer verdt enn 7 kr, men for daytradere, kan aksjen tangere utenkelig høye tall, grunnet stor interesse for raske penger 😊
Tycho
21.01.2021 kl 14:48
1623
Det er åpenbart en attraktiv aksje for daytradere. Det er det eneste som kan forklare dagens kurs. Sånn sett kan man sikkert tjene gode penger på denne på kort sikt. Men det som forundrer meg er hvordan den dynamikken faktisk oppstår. For daytraderne kan ikke skape denne dynamikken alene. Om de bare sitter å bytter aksjer seg i mellom, så blir det et nullsum spill. Noen andre må bidra i tillegg for å drive kursen opp på den måten. Så ender det opp i et race der man må unngå å sitte igjen med aksjene til slutt. Jeg mistenker at det ikke blir daytraderne. Derfor tror jeg det er viktig for alle andre å innse realitetene her. Det er godt mulig Norwegian overlever som selskap. Men aksjekursen vil ikke overleve på disse nivåene. Det er helt umulig. Og den skal som sagt langt ned. Når dette slår inn vil alle forsøke å komme seg ut samtidig, og kursen vil kollapse fullstendig. Raskt.
Silva77
21.01.2021 kl 16:03
1525
Kunne ikke sagt det bedre selv. Er 100% enig med deg og de som står bak kursmanipuleringen, har muligens også tette bånd til Hegnar og Co 😉
telefusken
21.01.2021 kl 16:56
1447
Kan du forklare hvorfor du skrev "Kjøp anbefales" i første innlegg? Var det et forsøk på å lure noen til å kjøpe aksjer du vil bli kvitt?
Hvis det er 10 millioner kunder med cashpoints og bl.a. nesten 67000 norske småaksjonærer, hvorfor
ikke la disse være med på emisjon ? Dvs. skyte nye friske penger inn i selskapet. Kanskje
kundene liker selskapet, og ønsker at det skal opprettholdes og videreutvikles i kundevennlig
retning ? Det kan være mye penger å hente fra denne kanten. Og man vil få stor kundelojalitet
tilbake også. At kundene påvirker hva slags produkt de helst vil reise med. "The norwegian way
of flying".
ikke la disse være med på emisjon ? Dvs. skyte nye friske penger inn i selskapet. Kanskje
kundene liker selskapet, og ønsker at det skal opprettholdes og videreutvikles i kundevennlig
retning ? Det kan være mye penger å hente fra denne kanten. Og man vil få stor kundelojalitet
tilbake også. At kundene påvirker hva slags produkt de helst vil reise med. "The norwegian way
of flying".
Redigert 21.01.2021 kl 17:04
Du må logge inn for å svare
Du regner feil her. Det er "et annet selskap" man få aksjer i, ved at det vil fremstå med mye mindre gjeld,
og dessuten i besittelse av friske penger. Og utstyrt med mulig hybridlån. Samtidig med færre fly.
Vi må passe på praktisk norsk kontroll her i sluttenden, ellers så kan vi ikke støtte dette. F.eks.
EQT er ikke aktuell som stor eier.
og dessuten i besittelse av friske penger. Og utstyrt med mulig hybridlån. Samtidig med færre fly.
Vi må passe på praktisk norsk kontroll her i sluttenden, ellers så kan vi ikke støtte dette. F.eks.
EQT er ikke aktuell som stor eier.
Kanskje noen kreditorer booster kursen, fordi de ser det i sin interesse ?