Strongpoint #1 2021 Resultat og strategioppdatering 11.2 🥳😘

tunktee
STRONG 21.01.2021 kl 14:13 57895

Save the date for StrongPoint Strategy Update session
20.1.2021 15:30:45 CET | StrongPoint | Inside information

(Oslo, January 20, 2021) StrongPoint ASA invites investors, analysts and journalists to the presentation of its fourth quarter 2020 financial results and a strategy update session on February 11, 2021.

It will include an update of how StrongPoint has adapted to the market developments over the past year due to the Covid-19 pandemic and in particular on the impact this has – and continues to – on StrongPoint’s ‘double opportunity’ in the e-commerce and in-store grocery retail technology sectors.

The session will be conducted in English and due to the Covid-19 restrictions, will be hosted online. The full program and registration details will be distributed closer to the event and all information will be posted on www.strongpoint.com.
Redigert 21.01.2021 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
HrDuck
08.02.2021 kl 16:38 4499

jada, vet (og tok med) at det var sagt litt tidligere. Ellers enig i alle dine vurderinger.
tunktee
08.02.2021 kl 16:26 4490

Jeg kan nok ikke love det lenger nå ;)
(Tror jeg tok forbehold om at ikke kursen steg betydlige i forkant.)

Nå kan jeg derimot si at jeg tror at kursen stiger på torsdag.
Noe vil som vanlig avhengige av tallene, men disse blir jo fine etter alle solemerker. (Ekstraordinære inntekter ikke hensyntatt.)
Kontantstrømmen og balansen bli vert fall sinnsykt god....

Så tror jeg formulering og ordlyd fra Hilde og Jacob angående strategi, hvordan vi ligger an i forhold til den, og eventuelle indikasjoner for nær fremtid, vil ha en avgjørende betydning for kursen.
HrDuck
08.02.2021 kl 15:59 4541

Det er forskjell på å ønske og kreve :) Men når ting tar fart så går det ofte fortere enn man tror. Gleder meg til torsdag.
JosMag
08.02.2021 kl 15:55 4544

Greit å være kravstor, men en slik utrulling som er forespeilet gjennom Glovo vil være formidabelt. Om de får til dette i år så vil europa referansen være i boks. Jeg har sendt inn en rekke spørsmål som forhåpentligvis blir besvart på torsdag👍
HrDuck
08.02.2021 kl 15:50 4557

Jeg har jo tidligere spådd at vi skal handle over 30 før tallene torsdag og jeg synes fortsatt dette ser lovende ut (og så har jo Tunktee "lovet" kursen opp etter tallene :D, riktignok en spådom som ble gitt når kursen lå lavere).
Etter resultatdatoen så tipper jeg vi får oppgraderinger fra både Norne og SB1, MCAP på 1,2/1,3 mrd kroner virker for lavt gitt dagens tempo og utsiktene fremover. Men det gjenstår jo å se.

Det jeg aller helst ønsker å se er en ny betydelig ordre innen "picking" eller C&C, dette vil i så fall være nok en bekreftelse på vekstpotensialet vi tror på her.
HitIT
08.02.2021 kl 11:22 4823

Holder seg bra i dag synes jeg. Kan se ut som om 28,- blir støttenivå...

edit: der kom jaggu 29 tallet igjen.
Redigert 08.02.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Ols123
08.02.2021 kl 10:54 4885

Nya Strongpoint med SAAS lösningar blir spännande. 2020 breddade vi kundgruppen med Kicks :) https://www.mynewsdesk.com/se/cub-systems/pressreleases/strongpoint-vinner-upphandling-med-kicks-3006290
HrDuck
08.02.2021 kl 08:59 5032

Er vel på sin plass med en honnør for mange gode innlegg her i løpet av gårsdagen. Godt jobba!
JosMag
07.02.2021 kl 23:16 5212

Måtte bare slå opp eksponentiell:-)

https://no.wikipedia.org/wiki/Eksponentiell_vekst

Eksponentiell vekst ble spesielt mye omtalt i forbindelse med koronaviruspandemien i 2019–2020....
Sylfest
07.02.2021 kl 19:46 5378

Noen tanker en søndag kveld om skribenter, aksjonærer, aksjekursen og selskapet.
En stor honnør til alle saklige ( og usaklige, men desto mer morsomme 🙈 ) kommentarer her på HO. Det er nesten uten unntak en god og jovial tone, saklige og godt faglige begrunnede innlegg på Strong trådene. La det fortsette slik 🙂.
Per dags dato har både Norne og Sb1 kjøpsanbefalinger på aksjen. En arving av tidligere eier (Pinnnås ) solgte seg helt ut i løpet av fjoråret , eller var det året før ? ( for å satse på eiendom ) og kjøper var vel DNB sitt smb fond.. For noen uker siden ringte Pareto rundt for å kjøpe opp aksjer, og kjøpte deretter også noe i markedet. Mao bør både Dnb og Pareto ha Strong under observasjon og den siste ukes bevegelse i aksjen er helt sikkert fanget opp, og de sitter muligens akkurat nå og snekrer på en grundigere analyse og kursmål xxx.
Hva skjer den nærmeste tiden med nyheter fra Strong, de har jo så mange bein å stå på så her er det vanskelig å gjette hvilket område som neste gang er i fokus. Noe som ikke har vært like mye omtalt, men som uunngåelig nærmer seg, er å bestemme videre skjebne for trykkeridelen, blir den solgt ut, samlokalisert i Sverige eller satses det i nye lokaler i Norge. Uansett løsning så tror jeg at den valgte løsningen blir presentert på en måte som blir kursdrivende. Ord som kommer til å bli brukt vil være " betydelige synergier" " realisering av storgevinst ved salg av ikke-kjernevirksomhet" " satser stort i voksende marked" alt etter hva som skjer. Jeg tror Jacob og Hilde har en plan. Er forventningsfull og klar for torsdagens resultatfremleggelse og presentasjon av Strong for et bredere publikum. Det er nok mange som vil følge med denne gangen, også utenfor den indre aksjonærkrets.
Ols123
07.02.2021 kl 19:42 5374

Tror vad som sägs är betydligt viktigare än resultatet detta är ju historia och eftersom Spanien 🇪🇸 tappade över 50% i q3 lär ju inte landet bidrar med så mkt i q4
bjørns1
07.02.2021 kl 15:41 5480

Tar frem denne.

https://alumniglobal.com/job/key-account-manager-strongpoint

StrongPoint’s E-Commerce division is growing exponentially, and we are now looking for an experienced Key Account Manager to join our International team.

Vokser eksponentielt............


PSI- Investor
07.02.2021 kl 14:16 5569

Det blir spennende å høre om de som følge av gode partnerskap også tror på vekst utover de tidligere anslag på 2,5 milliarder. Med større skalerbarhet kan det kanskje være muligheter for margin på 15-18% i stedet for 13-15?
Kan man tro på 3 milliarder f eks i 2027 og si 17% margin blir det rundt 11,- kr aksjen
Traderèn
07.02.2021 kl 13:51 5565

Denne også..

Tenk for et sykt stort marked SP har tatt tak i nå

– based on Strongpoint’s picking technology. When grocery stores like Spar, Walmart and Carrefour likely choose to connect to Glovo’s delivery platform with STRONG’s picking technology, Strongpoint receives a fee for each single online order. The first European grocery chain will start using the technology in Q1 2021e. This is different, much bigger and much more scalable compared to Strongpoint’s existing business within picking technology, in which Strongpoint receives a fee per store (in total approx. 1000 stores in the portfolio).
Traderèn
07.02.2021 kl 13:45 5575

Jeg liker denne teksten fra Sb1m.

Conclusion

We repeat our Buy recommendation and increase our target price to NOK30 (25), and highlight significant further upside on the back of an escalating digitalization of the grocery sector in which Strongpoint is well positioned with leading picking technology
JosMag
07.02.2021 kl 13:36 5584

Estimatet til Sb1 og oppnåelse av det vil være knall!! Regner med estimatet er eks SQS sektoren som i mine estimater er fjernet fra spådommen om 4. kvartal og også fra sammenlignbart 4. kvartal i 2019.
Jeg tror vi lander på 285 millioner i omsetning og 30 millioner i EBITDA i 4. kvartal. Dette må i så fall sammenlignes med 4. kvartal 2019 som viste 252 millioner i omsetning og 19,3 millioner i EBITDA. Mao en omsetningsøkning på 13 % til tross for at 4. kvartal 2019 var koronafritt.. Økningen i EBITDA vil være på formidable 55 % hvis min spådom slår til.

Like viktig som ovennevnte tall vil være hva som blir guidet og sagt om fremtiden og spesielt hvordan avtalen med Glovo vil påvirke StrongPoint og deres vyer om 2,5 milliarder i omsetning i 2025 med 13 - 15 % marginer.

I tillegg til ovennevnte tall kromspring vil StrongPoint i 4. kvartal forbedre EBIT med ca. 30 millioner. Jf. kompensasjonen fra BaneNor, Vet ikke om dette forandrer omsetning og/eller EBITDA. Om ikke det var nok så vil salget av SQS også gi StrongPoint en "finansial gain" på 46 millioner i 4. kvartal. Også usikker på om dette har noe å si for EBITDA og omsetning.

Uansett så blir torsdagens presentasjon veldig spennende!!

Har ikke markedet ALLTID rett da???
HitIT
06.02.2021 kl 21:37 5774

Sb1m har vel et estimat i underkant av 300mill i omsetning og ebitda på 33mill for q4 (rett meg om det er feil)
Så lista ligger vel rundt der, uten at det er noen som helst krise om det blir 20-30mill lavere.

Kan jo ta med denne for gøy fra Q3 til PMG som fortsatt har høyere mcap en Strong!!!:
"..Play Magnus Group guider på en ordreinngang for hele 2020 på 8 millioner dollar, og en ordreinngang på 14-16 millioner dollar i 2021. Det langsiktige målet er 60 millioner dollar i 2025..."
og som for øvrig hadde ebitda på minus 1,5$ i q3...

Hva er det Strong har satt seg som mål for 2025 nå igjen? :p
Redigert 06.02.2021 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
JosMag
06.02.2021 kl 19:03 5897

Tror verden går mot bedre tider mhp korona situasjonen, men det ser ut til å ta laaang tid. Ønsker selvsagt ikke en verden full av koronasmitte, men det kan likefult virke som om Strongpoints forretningsområde e-handel nyter godt av korona følgene.. Tror flere enn meg følger Israel med argusøyne i disse dager. Landet har kun 7,2 millioner innbyggere som selvsagt bor mye tettere enn her i Norge med 5,4 millioner innbyggere. Likefult er det sammenlignbart rent befolkningsmessig. I motsetning til i Norge virker det som om koronasmitten der nede har kommet helt ut av kontroll. I hvert fall mhp å kunne spore kjente smitteveier etc.
Virker som strategien der nede er å vaksinere seg ut av problemene så fort som overhode mulig. De har ifølge vg statistikk allere oppnådd førstegangsvaksinering av 62 % av befolkningen. Jeg håper det vil få løpske smittetall til å synke.
Siste tre dager med registrerte smittede pr. dag viser følgende tall (kilde vg igjen); 8896 (3. feb), 6744 (4. feb), 5238 (5. feb). Israel har hatt en lockdown i lengre tid som nylig ble forlenget til og med i morgen, men det planlegges å lette på restriksjonene neste uke som følge av at smittetallene går nedover.
Fortsetter trenden i Israel tror jeg verden går lysere tider i møte.
HrDuck
06.02.2021 kl 16:27 5975

Krosta skrev Hehe likte den :)
Skal innrømmes, lånt fra vmbøkene til michelet og Solstad
tunktee
06.02.2021 kl 16:11 5996

🤣

Du gjør som Jokke anbefalte, og drikker alene. 😀
Så har du følgt hans andre råd om å spare til en sixpack dagen derpå!

Fint skrevet PSI, vi er snille gutter! (stort sett 😳)
Slettet bruker
06.02.2021 kl 14:17 2774

Gratulerer med nesten 50 % oppgang denne uken😁
Har hatt aksjer i Strong siden 2004 og vært med på både oppturer og nedturer. Fra 2011 da de startet med utbytte har aksjen blitt en vinner for meg som Strong eier. Utbyttene har blitt reinvestert i nye aksjer hvert år, hele tiden med kjempe tro på selskapets strategi, seriøsitet og ambisjoner.

Veldig glad i å finne linker som viser fremtidige potensielle prosjekter som denne 😊

Kanskje er Strong er med på å utvikle disse butikkene.
https://www.butiksnytt.se/obemannad-livsmedelsbutik-oppnar-i-ebbepark/
HrDuck
06.02.2021 kl 13:24 2823

Føler jeg hadde litt skyld selv også. Mente ihvertfall ikke noe vondt med det. Hadde en liten markering av uka og i beste koronastil var det uten selskap og hjemme. Trodde ikke det var så ille, men når jeg stod opp i dag la jeg merke til at jeg hadde lagt igjen en tohundrelapp som tips på stuebordet.
PSI- Investor
06.02.2021 kl 13:05 2842

Du ble nå tydelig vis ikke utestengt hvertfall så da gikk det vel stort sett bra

Enig i å ikke skryte, skryt her inne det er helt fint, men ellers, folk tåler det ikke. Dessuten er det utrolig fort gjort å bli litt småblærete hvis man skal være ærlig.
Det er mange som bruker hele lønna hver mnd og aldri får spart noe som helst, mange har en vanskelig arbeidssituasjon for tiden.
Jeg sier ikke noe til kona engang, men svarer ærlig hvis hun spør da
tunktee
06.02.2021 kl 12:34 2874

Hehe den var fin!

Ja, jeg skrev noe flåsete i natt, men det var jo bare et dårlig forsøk på å være morsom og var ikke slemt eller ufint.
I dag skrev jeg noe som var mindre hyggelig, men det var ikke om noen av oss deltagere eller aksjonærer, og jeg har verken nevnt sted eller navn på vedkommende. (Og brukte Ikke skjellsord.)
Avslutningsvis gjentok jeg mine meninger som jeg har nevnt tidligere, om at man bør være forsiktig med å skryte over gevinstene til folk som ikke tar del i aksjemarkedet, ettersom det ikke nødvendigvis er hyggelig for dem å høre.

Sku jo ønske at jeg hadde screenshot på innleggene nå da....

Eureka!
Der kom jeg på det!
Jeg skrev en setning med banneord oversatt fra engelsk til norsk. (Som å bytte ut uc med ø og sånt)
Så det var jo faktisk ganske grovt språk må jeg innrømme, My bad! Må skjerpe meg der, for vet jo at det ikke er lov til å bruke banneord.
(Litt usikker på om det også gjelder gudsbespottelse og blasfemi, men det får jeg vel teste ut om kort tid. Lol)
Redigert 06.02.2021 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
06.02.2021 kl 12:24 2882

Ja spør du og rapporter, hvis det er innlegg jeg rakk å lese tidligere i dag så er det veldig strengt synes jeg.
Du nevnte vel at det ikke er en sjekkeapp. De har jo kuttet ut alt som ikke har med aksjer, jeg savner bilforumet.

Angående sjekking og det å ikke treffe noen, på nrk1 Østfold i går så hadde reporteren våget seg ut på isen for å pilke. Han hadde ikke fått noe fisk men var likevel fornøyd for han mente at han hadde klart det viktigste, han hadde fått snøret i bånn

tunktee
06.02.2021 kl 11:46 2927

Så da har jeg omsider blitt innhentet av administrator. Det er første gang, har aldri skjedd før!
Kanskje det var naboen som meldte meg....

Men det var jo et merkelig tidspunkt, siden jeg har skrevet langt verre ting tidligere.
Husker bare å ha skrevet ett litt ufint ord som ikke var ett banneord (ett kroppsorgan, som jeg tydeligvis ikke kan gjenta), og jeg har jo ikke nevnt navn annet enn å skryte av en annen deltager på forumet med hans brukernavn.

Da får jeg slette forrige innlegg også, siden det nå er ute av kontekst.
Ha en fortsatt fin helg folkens!

Red;
Dette var snodig asså!
Jeg har sett folk være så utrolig ufine og grove i munnen mot hverandre på Hegnar forumet. Sjeldent her, men ekstremt sterke og lite nyskapende ord folk bruker mot hverandre på flere andre tråder. Det er en språkbruk som står i retningslinjene at ikke skal brukes, men de slipper jo unna med det.
Burde jeg i det minste få en e-post fra administrator om hvilke retningslinjer jeg har brutt? Vanskelig å skjerpe seg hvis man ikke vet hva man gjør feil asså....
Redigert 06.02.2021 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2021 kl 10:42 2999

tunktee skrev Innlegget er slettet
Jeg har nok liten papirgevinst ift deg, men jeg må nok innrømme at jeg har nevnt det på jobb at denne uka har vært eventyrlig. Dog etter at jeg tidligere har fremsnakket aksjen til kollegaer
Redigert 06.02.2021 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Norviking
05.02.2021 kl 20:39 3313

Vikingen er oppegående han :)
Sitter bare målløs å ser på børskursen heheh
Det er bare fantastisk moro å se hvordan det går om dagen

Det er full fart i alle kanaler virker det som
Bare se denne .....
Wooaaaaaahhhh.....

https://www.dagligvarunytt.se/marknadsnytt/e-handel/willys-styrkebesked-nu-har-kedjan-e-handel-i-102-butiker/
HitIT
05.02.2021 kl 20:10 3347

"..Bullion IT Pty Ltd
9h·
Meat Express Spruitview installed 5 CashGuard units in December 2020!.."
https://www.facebook.com/BullionITPtyLtd