Strongpoint #1 2021 Resultat og strategioppdatering 11.2 🥳😘


Save the date for StrongPoint Strategy Update session
20.1.2021 15:30:45 CET | StrongPoint | Inside information

(Oslo, January 20, 2021) StrongPoint ASA invites investors, analysts and journalists to the presentation of its fourth quarter 2020 financial results and a strategy update session on February 11, 2021.

It will include an update of how StrongPoint has adapted to the market developments over the past year due to the Covid-19 pandemic and in particular on the impact this has – and continues to – on StrongPoint’s ‘double opportunity’ in the e-commerce and in-store grocery retail technology sectors.

The session will be conducted in English and due to the Covid-19 restrictions, will be hosted online. The full program and registration details will be distributed closer to the event and all information will be posted on www.strongpoint.com.
Redigert 21.01.2021 kl 14:14 Du må logge inn for å svare

Har man troa så er det bare å kjøpe noen flere aksjer...
Skal le hele veien til banken når de gode resultatene tikker inn
frekk
29.01.2021 kl 15:15 3199

Ting på gang :-)

https://www.strongpoint.com/lt/naujienos/greitai-stipriai-pasikeis-pirkimo-iprociai-viena-naujoviu-parduotuvese-gali-buti-filmuojami-veidai/

Oversatt:
Pandemien har ført til unngåelse av menneskelig kontakt, og dette har økt populariteten til selvbetjeningskasser, varescanningssystemer, kontaktløse betalinger og vareminner. Julius Stulpin, administrerende direktør i StrongPoint Technology, sier at butikker i nær fremtid vil bli supplert med ansiktsskanningssystemer, smarte rullestoler og til og med roboter med kunstig intelligens.

Det vurderes også at disse endringene vil redusere antall store supermarkeder, endre både butikkene selv og folks shoppingvaner.

- Pandemien har forandret livene våre fundamentalt. Hvordan har shoppingvaner endret seg?

- Pandemien dikterte nye shoppingforhold. Jeg vil trekke frem fire store endringer i shopping. For det første begynte kundene å bruke mer online shopping, og unngå å gå i butikker, redusere antall kontakter.

Den andre atferdsendringen er at flere og flere kunder, i stedet for å gå til store butikker, har begynt å velge mindre som er nærmere hjemmet, med et mindre utvalg, for å tilbringe så lite tid i butikken som mulig for å ha så få kontakter som mulig.

For det tredje har kunder i økende grad benyttet seg av selvbetjeningskasser. Når du kjøper i en selvbetjent kassa, unngås kontakt først og fremst med kassereren, så vel som med andre kjøpere.

Fjerde - kontaktløse betalinger økte betydelig. 2019 annenhver kjøper brukte kontaktløs betaling når han kjøpte med kortet. 2020 to av tre personer brukte kontaktløs fakturering. Det er også interessant at allerede hver 9. kunde brukte en smart enhet for shopping: telefon, klokke.

Fjerde - kontaktløse betalinger økte betydelig. 2019 annenhver kjøper brukte kontaktløs betaling når han kjøpte med kortet. 2020 to av tre personer brukte kontaktløs fakturering. Det er også interessant at allerede hver 9. kunde brukte en smart enhet for shopping: telefon, klokke.

- Det er upraktisk å komme til selvbetjeningskassene med store forsendelser fulle av varer, fordi det rett og slett ikke passer på pallen. Leter du etter måter å løse dette problemet på, eller er det bare ikke for store shopping?

- Selvbetjeningskasser er designet for små kurver, ikke for vogner. Det finnes andre teknologier for rullestoler, for eksempel selvbetjente skanningssystemer. Når han kommer inn i butikken, henter kjøperen en spesialisert skanner, og legger varene i en vogn og skanner varene med skanneren. Når han kommer til selvbetjeningskassen, trenger han ikke lenger å skanne varene, bare foreta en betaling og forlate butikken.

Det er flere handelsmenn i Litauen som introduserte denne løsningen i fjor. Det er en annen variant av denne løsningen i Latvia og Estland - shopping med kjøpers egen smarttelefon.

Bare trenger å laste ned selgerappen til telefonen din og skanne varene i butikken via telefon. Du kan betale for dem enten i selve applikasjonen eller i kassen.

- Når vil vi se en slik løsning i Litauen?

- Jeg tror det absolutt vil skje i år.

- I Estland er det allerede mulig å betale ikke bare for mat og drikke, men også for tobakksprodukter i selvbetjeningskassen. Ikke mer kontakt med ansatte, ikke mer viser et identitetsdokument. Kan vi forvente slike innovasjoner i Litauen i nær fremtid?

- Ja, vi utvikler dette prosjektet med flere handelsmenn. Ved hjelp av kameraer og kunstig intelligens blir kjøperens ansikt filmet og hans alder er bestemt på å se om han kan kjøpe varene som krever aldersbekreftelse. Dette bekreftes på få sekunder. Dette unngår at kjøperen må vente på at konsulenten kommer og sjekker dokumentet.

I Estland er det implementert, resultatene er veldig gode. Selgere planlegger å utvide denne teknologien. I Litauen snakker vi også med mange handelsmenn, og jeg tror at denne funksjonen vil vises i år.

- Å handle i en selvbetjent kassa gir ofte vanskeligheter når du må finne frukt eller grønnsaker på jakt. Du vet ikke alltid hvilken potet du skal legge i kurven din. Du sier at shopping i selvbetjeningskassen vil være mye lettere i fremtiden. Vil det endre seg? Ikke lenger på jakt etter en slags potet eller eple?

- Du nevnte det riktig. Sannsynligvis er nå et av problemene med bruk av selvbetjeningssystemer, som er mest upraktisk for kjøperen, å lete etter veide varer som ikke har strekkode.

Vi har en næringsdrivende i Litauen som tester teknologier ved selvbetjeningskassen: Etter å ha tatt med frukt og grønnsaker, plassert dem i selvbetjeningskassen, bestemmer kameraer med kunstig intelligens hva produktet er. Selve systemet forteller deg hva en tomat er.

Dette gir raskere shopping på buffeen og eliminerer bryet med å gå rundt menyen og lete etter en tomat. Feil unngås også fordi tomatene og eplene er veldig like.

Denne teknologien kan ikke bare brukes i selvbetjente kasseapparater, men også i vanlige kassaapparater for å få raskere arbeid med kasserer. Kanskje du har hatt et møte, spesielt hvis en ny kasserer, etter å ha tatt med en vare, bruker en katalog eller spør en kollega hvilken kode. Han ville også bli hjulpet av et slikt system, som ville fortelle ham hva produktet er. Å trene nye kasserere og foreta en betaling i et vanlig kasseapparat ville blitt mye raskere.

- Er disse systemene nøyaktige?

- Teknologien er nøyaktig nok. Det kommer helt klart an på dataene, hvor lenge teknologien kjører i usynlig modus for brukeren, for da akkumulerer den bare dataene og lærer seg selv.

Testene våre viser at etter en ukes læring er kunstig intelligens mye mer nøyaktig både i å gjenkjenne alder og å gjenkjenne selve produktet enn kjøperen selv ville gjort.

- Nok en nyhet - matautomater. Hvordan kan disse enhetene gjøre det lettere å handle og hverdagen vår?

- Det er allerede vanlig for oss å bestille ikke-matvarer og hente dem på postkontoret. En salgsautomat er på samme måte, bare tilpasset mat. Det er mulig å opprettholde frosne, ferske råvarer, romtemperatur.

Ikke alle kjøpere har praktisk hjemlevering av flere grunner: for eksempel å ikke vite når de skal komme hjem, eller bestille i to til tre dager, noe som er nødvendig her og nå.

Salgsautomater bygges ofte i nærheten av butikker, så når du bestiller, kan butikken hente bestillingen din på to timer, og kan allerede hente den. Den er rask og praktisk, kan justeres når du henter den varen.

En annen trend er at det i Skandinavia og Estland bygges salgsautomater i avsidesliggende områder, landlige områder, små byer hvor det ikke er butikker. Det lønner seg ikke å frakte varer og bygge butikker dit, fordi tettheten til mennesker er for lav, shopping er for sjelden, det er nettopp en slik matterminal som bygges.

- Det forventes at smarte rullestoler dukker opp i supermarkeder. Hva er det?

- Smarte vogner for store, selvbetjente shopping. Når du kommer inn i butikken, bruk en spesiell app på telefonen din for å låse opp vognen. Legg telefonen i lommen, kjør i rullestol og legg varene i handlekurven. Og vognen har integrerte kameraer og kunstig intelligens som gjenkjenner hvilke gjenstander du legger i vognen.

Det er en stor berøringsskjerm som viser hvilke varer som er plassert, viser kjøperen hvilke spesielle kampanjer han har, hvor mange lojalitetspoeng han har, som den næringsdrivende kan kommunisere på en personlig måte.

Når du forlater butikken, kan du trykke på en knapp og betale for varene. Du trenger ikke å stå i kassaapparater og køer.

Så langt eksisterer en slik løsning ikke i Litauen og de baltiske statene, men om ett til to år kan en slik teknologi dukke opp. En slik løsning er allerede oppfunnet og brukt i Tyskland, Italia.

- Kan vi forvente roboter i supermarkeder, butikker?

- Man kan ikke bare forvente. De er det allerede. Mer og mer er det robotpumper i husholdninger som pumper gulvet. Den samme trenden er i supermarkeder. De installerer roboter som vasker gulvet.

En annen bruk er at roboten kjører og lager lager i butikk: den skanner alle hyller, bestemmer hvor produktbalansen er for liten og må fylles på, sjekker at planogrammene er ordnet riktig, at etikettene skrives ut til riktig pris, genererer avvik. De ansatte går deretter for å justere dem.

Som selskap utvikler vi innsamlingsløsninger. Våre første kunder i Skandinavia bruker roboter til å samle inn varer. Dette er en hybridvariant, der en del av prosessen utføres av en robot og delvis av et menneske.

La oss si at vi oppfyller en matbestilling i Litauen, en ansatt går til butikken, samler varer og leverer dem til huset eller automaten. I vårt tilfelle er det et spesialisert rom i butikken, hvor samleren bare tar varen fra en boks og legger den i handlekurven, og selve varene blir levert av roboter. Det er mye mer effektivt og raskere. Bestillinger tilberedes deretter på en halv time.

- Roboter som kjører i butikken vil ikke bli overrasket i fremtiden?

- Våre partnere gjorde en undersøkelse: En robot ble lansert som kjører rundt i butikken og skanner hyllene under arbeid. De fleste kjøpere tar nå ikke hensyn til det i det hele tatt. Det er som en annen kjøper. Bare en liten prosentandel av kjøpere ble sittende fast.

- Og hva med eldre mennesker? Vil de betale for å handle i denne typen butikker?

- Det blir alle slags butikker. Det vil snart være noen der det ikke vil være noen kassaapparater og kasserer i det hele tatt, alt blir automatisert. Det vil også være store butikker, hvor du kan finne et veldig bredt utvalg, mange tjenester, underholdning.

I fremtiden vil det være butikker der du bare skanner varene du trenger, går til restauranten, og mens du spiser, vil butikken samle varene, pakke dem pent, sette dem i kofferten og kunne kjøre.

Når i 2008 vi begynte å installere selvbetjeningskasser, den største bekymringen var hvordan de ville bli brukt av eldre. Men faktisk bruker noen eldre dem ganske aktivt. De likte det fordi ingen hugger bak, ikke ringer, de kan rolig sjekke priser, sette penger og gjøre opp.

Selgeren som tilbyr alle mulige shopping- og betalingsmeto

Det her var spennende!
Idav
01.02.2021 kl 14:13 2689

SterkPoint beste i klassen ′′ siste mil ′′ løsning blir enda mer avansert i samarbeid med Gordon Delivery.

Det er enighet om å integrere og videreselge Gordons teknologiplattformløsning som en del av hele StrongPoint E-handel Logistics Suite. Med de nye og avanserte funksjonene fra Gordon StrongPoint siste miles vil løsningen bekrefte posisjonen som ledende og foretrukne leverandør av logistikkløsninger for dagligvarehandel.

′′ Vi gleder oss veldig til å jobbe med Gordon. Vi tror virkelig at dagligvareklientene våre vil dra nytte av dette partnerskapet, ettersom våre eksisterende løsninger passer vakkert sammen med de forbedrede funksjonene Gordon leverer på plattformen deres. Begge selskapene fokuserer på å tilby forhandlere de beste logistikkløsningene gjennom bruk av teknologi, og kombinert har vi ekspertise og erfaring med å bygge e-handelsløsninger i verdensklasse," noterte Jacob Tveraabak, daglig leder i StrongPoint ASA.
https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-best-in-class-last-mile-solution-becomes-even-more-advanced-in-partnership-with-gordon-delivery/

#strongpoint #commerce #lastmiledelivery #grocerydelivery
mrdoob
01.02.2021 kl 14:58 2662

Gordon är ytterligare ett transportföretag som har det oerhört svårt att få det gå runt > http://sendanywhe.re/9ARV059H
Redigert 01.02.2021 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
HitIT
02.02.2021 kl 10:15 2325

Jaaaada!!!

Matleveringsgiganten og «enhjørning» Glovo velger StrongPoint som preferert teknologipartner for plukk av matvarer
https://newsweb.oslobors.no/message/523629

Det der kan vel bli skikkelig heftige greier skulle man tro! Gratulerer!!!
Struts
02.02.2021 kl 10:19 2317

Må jo følge med på hva du driver med, så tok et lite lodd her også. Og du som har fulgt selskapet, hva ser du for deg fremover?
Sylfest
02.02.2021 kl 10:32 2268

Brikkene faller på plass en etter en denne uka, først integrasjon med last mile løsning, jfr melding i går, deretter dagens melding med integrasjon i plukkløsning til Glovo. Nå bør vi bryte 20 kroners grensen en gang for alle :-)
Redigert 02.02.2021 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
HrDuck
02.02.2021 kl 10:34 2285

Ikke for at jeg ønsker det, jeg er inne i Strong "for-the-long-run", men hadde plukke-biten vært et selvstendig børsnotert selskap så ville den vært priset minst like høyt som hele Strong er i dag. En solid markedposisjon i det som kommer til å bli en supertrend... Vi er rett plassert og dagligvarebransjen vil bli revolusjonert de kommende ti årene.

He he så bra at man får lokket noen med!
Jeg har vært med siden tidenes morgen (var aksjonær i iGroup som fusjonerte med PSI og således kom PSI på børs).
Jeg ser for meg at de klarer målet om vekst til 2,5 milliarder i omsetning med 13-15% margin i 2025, og at de slett ikke har noe mål om å stoppe veksten der. Det kommer strategioppdatering nå om 9 dager.
Det betales ut utbytte som tradisjonelt har økt med 5 øre hvert år, men det har også ligget på rundt 5% av kursen, og det er rom for å øke utbyttet mer i år slik at vi nok får et sted mellom 75 øre og en krone i mai. Jeg ser for meg at når vi kommer til 2025 kan utbyttet ligge på en 3-4 kr aksjen, og jeg håper å kunne få en hundrelapp for aksjen om fem- seks år.
Ytterligere oppside ligger i at de hele tiden er på jakt etter gode oppkjøp, og omsetnings- og resultatvekst som følge av oppkjøp skal etter planen komme som tillegg til nevnte 2,5 milliard.
Så jeg tror dette blir bra, men det tar jo tid. Anser risikoen for veldig liten, dette er som penger i banken. De driver jo til og med med pengesikring...selv om den delen nå sikkert prosentvis blir mindre og mindre mens øvrig aktivitet vokser
HrDuck
02.02.2021 kl 10:44 2283

Jeg tror Strong i dag er som Tomra i 2005 eller noe. Rett produkt i rett bransje. Forskjellen er kanskje at Strong allerede nå er lavt priset på dagens multiper.
Tipper at det vi burde gjort er å laste opp med kjøpsopsjoner rundt 40 kroner og forfall en gang rundt 2025 (som jeg ikke har regnet på, men opsjoner i strong ville ikke vært spesielt dyre siden vol'en er grei). Da kunne man stengt av skjermen og forhåpentligvis cashet ut enormt et sted der framme.
frekk
02.02.2021 kl 11:07 2243

Avtalen som kom i dag er en av de beste på lenge, det lover kjempe bra for Strong i fremover.
De er vikelig i dytten for tiden og pøser på med triggere.

Ny for 20 min siden:
https://www.strongpoint.com/ee/uudised/toidukapid-arenevad-kiirelt-horedama-asustusega-piirkondadesse/

Oversatt.
Matskap utvikler seg raskt i tynt befolkede områder
2. februar 2021


I Tallinn har matskap eksistert lenge, og du kan enkelt bestille mat fra dem i butikken. Løsningen har også blitt mer populær under en pandemi, når folk leter etter en løsning for shopping der kontakter kan minimeres.

I følge Rimantas Mažulis, leder for StrongPoint, det største detaljhandelsteknologiselskapet i Baltikum, begynner matskapene å bli populære i mindre regioner i Estland. Årsaken er enkel - det er kostbart og komplisert å opprettholde en butikk i full størrelse i tynt befolkede områder fordi det er få potensielle kunder. Ved hjelp av et matskap kan det imidlertid opprettes en løsning for kunder med en relativt liten investering, der dagligvarene kan mottas og butikken ikke trenger å bruke betydelige ressurser på å vedlikeholde butikken.

Nylig installerte StrongPoint og Coop 6 matskap utenfor Tallinn i Harju County, som er designet nøyaktig slik at folk som bor i tynt befolkede områder kan bestille varer komfortabelt og uten kontakt.

Da de første matskapene nådde markedet i Estland, tok det litt tid før folk ble vant til den nye løsningen. Det er en trend i markedet der matskap har utviklet en ganske rask brukerbase, som stadig vokser, så installasjon av skap på nye steder er en logisk videreføring av prosessen.

"Så mye som vi for øyeblikket har informasjon, har denne løsningen også blitt veldig godt mottatt av kundene og vil bli brukt. Siden så langt denne løsningen bare har blitt brukt i Tallinn og svært tettbygde områder, er vi glade for å bringe løsningen også til andre deler av Estland, ”sa Mažulis.

"I tillegg må det tas i betraktning at matvareskapsløsningen er en mer praktisk løsning for mange kunder enn en kurir, for i tilfelle matkabinett trenger ikke kunden å være hjemme for å motta varene, men kan gjøre det på et mer praktisk tidspunkt, "sa Mažulis.

Sikkerhet og bevaring

I dag er det også veldig viktig å tenke på sikkerheten for mottak av varene, og dette har også blitt veldig viktig for kundene. Bruken av et matskap gjør det også ekstremt enkelt, ettersom bruken av løsningen er helt fri for menneskelig kontakt for kunden.

Imidlertid, når det gjelder et matskap, lurer folk ofte på om bedervelige produkter kan bestilles i matskapet og hvordan deres bevaring er sikret. Et lite kjent faktum er imidlertid at matskapene også fungerer som kjøleskap, noe som betyr at de kjøpte produktene holder den rette temperaturen for dem uten problemer til kunden innhenter dem.



Linken så jo litt spennende ut i seg selv på et vis...men det ser jo ut som strong holder seg til det de skal...
Mpaets
02.02.2021 kl 11:32 2175

Dette var særdeles gode nyheter og viser nok en gang at det gjøres mye riktig i selskapet og at de er fremoverlente.
Dette er et enormt marked

Det hyggeligste man kan fa som B2B bedrift; en stor avtale med en ny stor kunde. Ikke bare betyr det penger i kassa men slike ordrer har viktige ringvirkninger som referanse for andre aktører og ikke minst innad i selskapet. Fint også for den spanske satsningen. Litt om spanske Glovos ambisiøse planer;

https://techcrunch.com/2021/01/19/spains-glovo-inks-real-estate-tie-up-to-add-more-dark-stores-for-speedy-urban-delivery/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAKR65qwDlb2dsbLadXcf12sg7TYsIpRi7erfgLRt_--vK36bR704UHzqdu5eAu-hbBNlIroLYL4mvI3PTtKpUhXrd62vydGwrjjUYgAiHcRDw1wRDxjNTTVn-EOPKUo5Od1NIdrFnibVzmh4ZDE4v8JdPr5zMBp_ybSIMOOgVXdM
Redigert 02.02.2021 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
HrDuck
02.02.2021 kl 12:05 2083

Det finnes ikke standardiserte opsjoner i små selskap som Strong. Og det var mer som en tanke, feks kan jo selskapet bli kjøpt opp for 40 kroner og da er jo aksjen langt bedre enn kjøpsopsjoner med strike 40 :D. Opsjoner gir heller ikke utbytte så det er jo et argument for aksjen. Men om man ønsker å gjøre opsjoner i mindre selskap så er det mulig å gjøre gjennom alle meglerhus som har en opsjonsdesk.
Krosta
02.02.2021 kl 13:03 1980

Deilig :)

Intensjonen er å distribuere StrongPoints løsning til andre land der Glovo opererer, og
gjennom samarbeid med lokale og internasjonale matvarekjeder generere en løpende inntektsstrøm.
JosMag
02.02.2021 kl 13:08 1990

Utrolig fin melding å få etter en litt stille periode👍. Et hvert annet selskap med mer likviditet i omsetningen ville medført minst 10 % økning i aksjekursen. Men... dagen er ikke over enda!
tunktee
02.02.2021 kl 13:43 1975

Gratulerer med dagen til de tålmodige!

Tror dette er den viktigste børsmeldingen og samarbeidet på mange, mange år. Kanskje den viktigste noensinne.
I tillegg kan dette samarbeidet gi synergieffekter til henteskap, da vi kan bli en naturlig samarbeidsparter for en mengde matvarebutikker dersom de er fornøyd med plukkeløsningen fra SP. Ikke minst fordi systemet E20 vel vil integrere både plukk og levering/henting (altså henteskap).

Vi begynner å ligne svært mye på ett vekstselskap etterhvert, kan vi håpe på å bli priset som ett også snart?
HrDuck
02.02.2021 kl 14:23 1901

Nøyaktig samme tanke hadde jeg, kanskje det viktigste vi har sett fra selskapet. Ikke pga ordrens størrelse eller motpartens størrelse eller noe sånt. Men dette gir signal om de enorme endringene som kommer innen dagligvarebransjen og Strong sin sentrale plassering i dette Jeg så over noen som mente at dette var en 10% melding... Gitt den nøkterne prisingen av strong i utgangspunktet så tenker jeg at dette er en 10-kroners-melding (strong er priset likt på multiplene som mange industriselskap uten spesielt lovende utsikter)

Salg av disse produktene er vel et viktig steg i retning av de høyere marginene også skulle man tro.

Dette er en kjempegod melding. Som vi vet fra før, så er det innenfor dette segmentet at marginene er som størst. Bare å glede seg til 11.02
Redigert 02.02.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
HitIT
02.02.2021 kl 15:40 1680

yeah yeah 30 k på kjøp 21,10 nå :p
HrDuck
02.02.2021 kl 15:43 1669

300k i gevinst det når kursen er 31,10

Dette er moro
Gratulerer med dagen alle sammen
Og takk til JT og Hilde og alle involverte parter som har landet denne :)

JosMag
02.02.2021 kl 15:47 1673

Har lest meg litt opp på Glovos ambisiøse planer. Virker som om de har fått på plass mange og store investorer de siste 2 årene. En voldsom vekst i 2020 og fortsetter videre i 2021. Spennende. Blir rene eventyret for lille StrongPoint dette! 10 % opp nå, og en så stor oppgang på et i utgangspunktet dølt selskap som SP, blir i seg selv selvforsterkende. Tror vi snart ser "helt ville" kurser (til STRONG å være)!!
Redigert 02.02.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
HitIT
02.02.2021 kl 16:12 1632

21,50 nærmer seg toppen av vinnerlista;)
Sylfest
02.02.2021 kl 16:14 1619

I tillegg til alt vi vet ( vi som har fulgt aksjen i mange år ), den vellykkede omstruktureringen av selskapet og fremtidige markedsutsikter kommunisert av selskapet selv, så må vel dagens omsetning og stigning i Strong - aksjen også utløse tidenes kjøpssignal. Her er det bare å forvente anbefalinger fra Investtech, Norske Bulls med flere...:-)
HitIT
02.02.2021 kl 16:26 1592

29.01.2021

VINNERE
Navn Siste +/-%
STRO 21,70 11,28%
PEN 14,98 11,13%
NAPA 16,50 10,59%
;)
HrDuck
02.02.2021 kl 16:28 1571

Dette er bare starten, Så godt som ingen institusjonelle har denne og straks noen tar frem kalkulatoren så vil det kjøpes mer. Skal jeg tippe så tror jeg vi får en bedre dag i morgen enn i dag.
tunktee
02.02.2021 kl 16:32 1559

Det må jeg si var en frisk spådom, men så har du ofte rett fra Andeby! 😃

Får håpe du får rett Duck..
Dette er jaggu gøy. Å så har vi jo ventet på no godt.
Snart er det 11 feb og da skal vi iallefall videre opp