SKITUDE::ARCTIC KOM MED KURSMÅL 14 kr I DAG 21 JANUAR

lionel
SKI 21.01.2021 kl 15:29 9577

Arctic kom med kursmål 14 kr på Skitude i dag . 100% oppside fra dagens nivåer.
Redigert 21.01.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Investmoney
13.02.2021 kl 15:33 2609

Takk! Så det nå. La oss håpe det gir en liten snuoperasjon her. Tror ikke denne er på «radaren» til mange enda, men det er et veldig spennende selskap, som kan bli gull verdt!
Volve
19.02.2021 kl 12:13 2422

Selskapet har ramlet helt under radaren, så kanskje lite taktisk lurt av meg å løfte det opp igjen, men akkurat nå er kursen gunstig ift. kursmål og potensiale. Ser også at nye CEO er Bent Grøver fra Investinor. Krever baller å gå fra et statlig trygt foretak og over til et vekstselskap, men da har han vel i alle fall troa. Her kjøpes det mer, selv om frykten er stor :)

Noen som kan hjelpe til med å ta fram oversikt over største investorene?
Redigert 19.02.2021 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Snapsen
19.02.2021 kl 12:40 2377

Grøver er en luring som ikke skal undervurderes. Se bare på fartstiden i Investinor og hvordan det har blitt bygget opp gjennom årene. At han nå forlater de for dette, ja det krever baller og da har man virkelig troen. Svindal som ambassadør... Vet aldri, men her lastes det hvertfall opp i det stille. Investinor sa vel også forleden at de ikke var interessert i å selge seg ut av noen av sine posisjoner enda, men at de snarere tvert om kunne tenke seg å øke i enkelte posisjoner. 2+2=4?
Volve
19.02.2021 kl 13:02 2361

enig, tror mange tenker at dette er for godt til å være sant og blir sittende på sidelinja. Når vi ser hvor voldsomt volatilt denne kan være som f.eks 25.januar 8kr, ja da kan ting fort skje. Som alltid er det ingen som vet, men vi som har troa må bare finne felles trøst i å stå i stormen :)
JonasKr
20.02.2021 kl 09:57 2272

Jeg følger spent med på selskapet, men er langt fra overbevist. Jeg vet ikke om kursmål fra BI-økonomer er så interessant når det gjelder denne aksjen, fordi spørsmålet er om konseptet vil slå an eller ikke, og det kan jeg ikke se at en analytiker kan vurdere bedre enn hvem som helst annen person.

Jeg har ikke helt forstått alt rundt hvordan de ser for seg å generere inntekter. Et konsept der heiskortpriser skal variere fortløpende ala flybiletter høres interessant ut. Det er egentlig svært merkelig at heiskort skal koste det samme året rundt. Jeg er imildertid skeptisk til om de kan oppnå en markedspoisjone ala Hotels.com eller Booking.com innen reiselivsbransjen, av den enkle grunn at skiturister stort sett vet hvilket anlegg de skal til, mens en byturist gjerne vil ha en enkel oversikt over alle overnattingsmuigheter i byen.

Alt i alt sliter jeg foreløpig litt med å se nødvendigheten av Skitude. Alpinturister flest er ganske stedfaste, og har alledere gode rutiner for heiskort og overnatting. De fleste større anlegg er nå digitalisert. Jeg kan f.eks ikke se hvorfor jeg skal bruke Skitude og ikke Skistar hvis jeg skal til Hemsedal eller Trysil. Det vil jo bare være et fordyrende unødvendig mellomledd.

Jeg tar gjerne imot synspunkter, men da helst ting man har tenkt gjennom selv, og ikke oppgulp fra en eller annen analytiker :-)
Ingvester
20.02.2021 kl 10:59 2224

Jeg representerer en brukergruppe som drar sjeldent på ski, men til flere forskjellige anlegg. Har testa appen kjapt, liker å få samlet viktigste informasjon om anleggene og muligheten for å kjøpe alle skikort i en app.

De baserer 70% av inntektene sine på kjøp/transaksjoner gjennom appen, 15% på inntekter fra skisenter/resorts og siste 15% fra premium abbonement. Jeg er gnien så blir ikke noe premium abbonement på meg, og skal jeg kjøpe skikort i Skitude så må de kunne tilby skikort til samme eller lavere pris.
JonasKr
20.02.2021 kl 11:11 2212

Da er mitt naturlige spørsmål; hvis Skitude skal generere 70% av inntektene på kjøp i appen, og tilby heiskort til samme pris, så betyr det at f.eks Skistar må være villige til å gi fra seg inntekter til Skitude? Skistar går så det suser og har en enkel hjemmeside. Jeg ser ingen grunner for at Skistar skal gi fra seg inntekter til et fordyrende unødvendig mellomledd. Jeg har også vanskelig for å se at Skitude skal kunne oppnå en markedsposisjon der de er i posisjon til å presse Skistar.
Redigert 20.02.2021 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Snapsen
20.02.2021 kl 11:47 2185

Det som er likeså interessant med skitude i mine øyne er hvordan folk bruker appen utover bestilling av hoteller eller heiskort. Bare se på activity loggen inne i appen så ser det ut som det er en sterk økning i brukere som er interessert i "spillifiseringen" som appen gir dem. Her kan det også komme mange spennende samarbeidspartnere ifht premier og lignende, også fra de ulike resortene selv, som deretterer vil generere en lojal (stor?) gruppe med brukere som også da vil nyttegjøre seg de andre funksjonene i appen.

Ergo er det vel så interessant å se hvor raskt de kan generere brukermasse, som det er å regne på inntjening og hvordan de skal sikre lønnsomhet. De er jo et vekstcase per nå, ikke et verdicase.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 12:27 2141

Jeg har følgt med dette selskapet ganske nøye siden børsnotering og synes uten tvil det ser interessant ut. Hvis de lykkes er markedet enormt. Kursutviklingen er også interessant med tanke på en potensiell inngang.

Har dog lest flere steder at folk er misfornøyd med appen og brukervennligheten. Kan folk utdype dette? Har selv lastet ned appen og synes den virker veldig fin, enkel og oversiktlig.
YNWA250505
20.02.2021 kl 13:31 2097

De lider av nedstengte anlegg eller langt færre folk på ski. Om 3-4mnd kan det bli aktuelt å kjøpe seg opp i selskapet for min del. Akkurat nå finnes det så enormt mange andre selskaper der ute som kan gi mye mer gevinst
Ingvester
20.02.2021 kl 17:25 2015

Jeg sitter også litt på sidelinjen og følger spent med. Som det blir påpekt så må det være gode grunner for at Skistar og andre skal være villig gi provisjon på salg. Om Skitude blir stort nok så kan det være en faktor. Så blir interessant å følge med på veksten.
Redigert 21.02.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
22.02.2021 kl 15:50 1793

Jeg tror SKITUDE vil operere på enormt mange andre anlegg en akkurat der SKISTAR er. Det er ikke bitte lille Norge som er hovedmålet.
bare meg
22.02.2021 kl 16:06 1773

Det har du helt rett i . Detta blir worldwide
Lundic
22.02.2021 kl 21:18 1671

Ja dette blir bra. For de av dere som ikke har lest nok om skitude sine resort så kan dere starte her 😊
https://www.skioo.com/
Det er mange ulike inntektsstrømmer for skitude og ikke minst bedre informasjon for resortene. Skitude vil kunne gi info til resorter som:
* Løyper, hvilke er mest populære, når på døgnet er det flest personer i løypen,
* hvordan påvirker vær og vind belegget i bakken og hvilke løyper blir «aldri» brukt i «vind» - kan stenge ulike løyper som uansett ikke brukes, sparte kostnader
* når på døgnet er det færrest i løypene? Når bør vi justere priser?
....
Typiske inntektetsstrømmer for skitude som letter logistikk i resort og sparte kostnader
* booke utstyr, kurs,
* heiskort
* booke bord i restaurant og mat
* overnatting / hotels.com
* info om aktiviteter etc i resorten
I tillegg har du masse spill, konkurranser etc i appen.

Ja, skistar har noe av dette selv, men markedet er større enn Norge/Sverige.

Jeg vil gjerne bruke en app i mange forskjellige bakker og digg å slippe kø etc med 3 barn. Og ikke minst mulighet for reduserte priset når det er lavt belegg.

Jeg har virkelig troen og når canica as har økt til over 11%, fra ca 5% siste uken så er det bull. Bull er også ansettelse av ceo som kommer fra en annen stor investor som har vært med i mange år.
YNWA250505
23.02.2021 kl 19:32 1500

Hmmmmm må si jeg er overrasket over panikken i aksjen. Skitude er vel snart det eneste selskapet som ikke skyhøyt overpriset. Allikevel trykkes kursen nedover. Det takker og bukker jeg for å kjøper det jeg har råd til. Kursmål kr 14 ble sluppet for 4 uker siden og det ble nevnt en potensielt syvdobling. Da var kursen mye høyere også. Bare å kjøpe det du har råd til.
bare meg
23.02.2021 kl 21:20 1436

7 Dobling tar nok noen år men tror nok kursmålet på 14,- kan nås i løpet av noen måneder
Kråkerøy
01.03.2021 kl 13:18 1192

Aksjer var på GOOOD vei opp i dag på økende volum, helt til Mr.Robot kom inn med en block på 1 øre over kjøper med 40k aksjer.... Vurderer nesten å løse ut denne posten selv, slik at man ikke skal bli utsatt for slikt...