Batteri og RECsi

Slettet bruker
RECSI 21.01.2021 kl 15:40 6406

Det er flere (3) batteriprodusenter som forhandler/samtaler med REC Silicon om å lande en avtale. Det kommer også fram at de må bygge i nærheten av RECs fabrikk i Moses Lake.

Røkke jr nevnte også batteri på spørsmål om REC under Horizon Q4 - presentasjonen. Det er etter mitt syn risikosport å selge REC på så lave verdier.

Nå står triggerne i kø - og jeg vil tro vi kan vente flere selskapsmeldinger dette kvartalet.
Hattrick
21.01.2021 kl 15:43 6365

Ja vel
t3sm
21.01.2021 kl 15:51 6264

Veldig gode nyheter det. Kjøpte selv tidligere mer idag på duppen som var i morges. Regner med at det kommer gode meldinger allerede i løpet av neste uke.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 15:58 6188

Ja. Når CEO er optimistisk for at Moses Lake kan produsere for fullt er det svært gode nyheter.

Jeg har skjønt Tore Torvund er en nøktern mann. Jeg begynner allerede å tenke på å øke kapasiteten- og da vil jeg tro Røkke og co også tenker tanken. Silangass er allerede mangelvare i verden - og REC har som kjent 2/3 av verdensmarkedet. Og det er før el-bil revolusjonen har startet...
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:04 6106

Men kursen går rett ned, kan umulig ha kommet noen gode nyheter
Slettet bruker
21.01.2021 kl 16:05 6078

big dogs presser fjøra ned, slik at de kan svelge kvantum på lavere kurser.. fikk selv 12000 nye nå mens de store rister i trærne.. plutselig er vi opp ett pr % igjen
Snasisneller
21.01.2021 kl 16:07 6053

Det kom ingen nyheter. Det fins mange tradere som utnytter bevegelsene. Skyver kursen opp før en evt nyhet. Kommer ingen nyhet så da tar de gevinst.
Anywhere
21.01.2021 kl 16:09 6014

Selvsagt ingen nyheter, men mye taler for at ML definitivt kommer til å starte opp som forsiktig anslått i høst.
Det betyr at asset-verdier tilsvarende en byggekost på 38 kroner pr REC-aksje kommer i produksjon.
t3sm
21.01.2021 kl 16:10 5991

Hehe. Hva forventer du av en selskapspresentasjon holdt av en ekstern arrangør for å presentere en hel haug med grønne, bærekraftige selskaper?

Slettet bruker
21.01.2021 kl 18:05 5555

https://www.elbil24.no/nyheter/lover-40-mil-rekkevidde-pa-5-minutter/73310888

Denne er relevant og peker på enda mer lovende utvikling innen batteri med silisium
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:10 5094

Synes det er utrolig lite diskusjon om dette. Det at Tøffe Tore sa at REC Silicon er i dialog med 3 nye potensielle samarbeidspartnere er STORT. Det viser oss at kontraktene egentlig er rett rundt hjørnet. Husk; bilbransjen har nylig satt seg inn i EL-biler, fremfor noen få, slik som Tesla som har gjort dette en stund nå - men poenget er; det er fremdeles helt ferskt. Ikke bare er det mangel på halvledere og det vil det fortsette å være, men fremtidens batterier vil være bygd helt annerledes enn dagens batterier. Her vil REC Silicon spille en stor rolle.

Aksjen falt helt overdrevet. Jeg synes at den burde ha økt litt jeg, etter det Tøffe Tore sa, men sånn er markedet. Jeg kan mene ditten og datten, men prisingen blir hva markedet er villig til å gi den gitte dagen. Uansett så er det bare sunt med en liten rekyl, før veien videre fortsetter. Basert på kraftig overreaksjon i dag samt hvordan solaksjene tar av i USA så tror jeg at vi er oppe på 20kr + i morgen. Klarer vi å avslutte dagen med ATH for siste 5 år, så skal jeg vippse 1000kr til Nemi´s så han kan shorte litt mer.
Redigert 21.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Fholm
21.01.2021 kl 21:15 5026

Synes den kan gå litt mer ned jeg, evt sidelengs. Lønning neste uke 😇
sipping chablis
21.01.2021 kl 21:19 4977

Along with pushing for large-scale upgrades to bridges and roads, Biden’s plan has a heavy focus on clean energy technologies.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:19 4971

Mange frykter nok at det skal komme guiding med forsinkelser el. da får vi ganske sikkert en kraftig korreksjon muligens ned mot 10 kr, før den spretter opp igjen på positiv guiding når de måtte komme.
Rubin
21.01.2021 kl 21:26 4895

Det er jo nå man skal laste opp. 👍 Med slike fantastiske nyheter (dvs. planer) vil aksjekursen snart gå rett opp, men man jo være tålmodig å vente på konkrete børsmeldinger vedrørende dette industrisamarbeidet. Om et års tid kan kursen bikke over 100kr. Siden august har de langsiktige allerede en solid kursoppgang. At tradere av og til kjører kursen ned noen hakk gir jo bare bedre kjøpsmuligheter.
«En god jeger er en tålmodig jeger» sa gullgutten selv....🏆🥇
Tanjiro
21.01.2021 kl 21:45 4749

Hehe kan bare drømme om at det vil skje;) spesielt med alt det vi har i vente dette året. Er ikke for sent å komme inn enda, mcap på 7 milliarder når ML alene forsvarer en kurs langt høyere enn 20kr.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 00:11 4144

Tro meg, jeg har lastet opp som en gærning :) Veldig trygg på denne langsiktig. Bryr meg ikke om hva prisen er kortsiktig. Er vi på 50kr neste måned når jeg får lønn så kjøper jeg, er den på 5kr så kjøper jeg også. Gjør ikke mine investeringer basert på hva aksjeprisen er, men hva fundamentale samt makro peker på vil være fremtiden og potensial i selskapet for å tjene gode penger over tid. Siste jeg vil si før jeg legger meg; heldige er vi som får kjøpt til disse latterlige prisene. Billigsalg kalles det.

EDIT: Med mindre det fundamentale endrer seg enten på makro eller mikro nivå som gjør at min personlige analyse om REC Silicon forandres, så kan dere forvente å se meg her de neste årene. Og hvis jeg noen gang selger meg ut, vil dere nok være de første jeg informerer, ettersom jeg har vært så aktiv her og mener vi bør være transparente med hverandre. Shorts; dere kan bare drømme om den dagen, skjer ikke. Enten blir jeg titalls millionær på reisen med REC Silicon, ellers er jeg villig til å miste noen mill for å måtte starte på nytt. Kalkulert risiko som jeg er villig til å ta.
Redigert 22.01.2021 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Ta invest
22.01.2021 kl 10:07 3449

En spennende presentasjon i går, her er det bare å vente på meldinger i løpet av året .
canarias
22.01.2021 kl 10:29 3358

Den kalkulerte risikoen er absolutt til å leve med Uchihabrah,
spesielt etter at Rec ble tatt inn under Horizon paraplyen.
Rec er også en av mine største poster.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 23:10 2944

BBC radio hadde akkurat en lengre reportasje om at det er store mangler på silicon-products og semiconductors, og mangelen skyldes stadig økende bruk i biler.

Ford pauser produksjon i en måned. google og les.

RECsi har smashball!

https://www.cnbc.com/2021/01/08/semiconductor-shortage-causes-ford-and-nissan-to-cut-vehicle-production.html

Redigert 22.01.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:05 2325

Dette er flott. Vi bør forvente flere sånne artikler. Det var først i 2020 at andre selskaper bortsett fra Tesla faktisk begynte å virkelig satse på EL-biler. Det er ikke nok for alle, det er helt klart og ikke noe tvil. Det mangles halvledere overalt og REC Silicon produserer ingredienser for dette. I tillegg til det vil fremtidens el-batterier være bygd annerledes enn i dag - og nok en gang så kommer REC Silicon inn i bildet.

Så REC Silicon er et selskap som vil ha en hånd i både sol og batteri markedet, som. vi kan se vil være store satsningsområder i verden de neste årene. Her handler det kun om å være tålmodig. Husk; det finnes ingen andre selskaper som REC Silicon i hele EU og USA. Det er litt sykt å tenke på, egentlig.
Rubin
23.01.2021 kl 17:21 2057

Ja, det er ikke ofte man får muligheten til å surfe på en av de største megatrender i vår tid. At RECSI kan nå en selskapsverdi på 100 milliarder kr innen en tre års periode er faktisk helt realistisk. Kjempemulighet...🤩