Er cashpointseiere og norske småaksjonærer jokeren her ?

Slettet bruker
NAS 21.01.2021 kl 20:12 1591

Norwegian kunne vurdere å slippe til cashpointseiere som aksjonærer. Og la dagens småaksjonærer skyte inn en viss mengde friske penger,
og som er betydelig mer enn 400 millioner kroner.
Jeg tipper statens vilje er der enda noe mer, om Norwegian kommer opp med et bra opplegg. Gjelden må dramatisk mye mye lavere.
Storinnskyterne får for mye synes jeg. Er det 70 % eierskap for innskudd av 4 - 5 mrd. kr. ? Å få gjelden langt nok ned er det viktigste.
Folketrygdfondet kan godt være med på eiersiden, om selskapet kommer i en frisk økonomisk situasjon. Staten har vært medeier i
norges hovedflyselskap i alle år siden 1946. Og ingenting tilsier at de ikke også kan være litt medeiere i fremtiden i en økonomisk sunn
atmosfære. Som et betryggende element for norsk samferdselsinfrastruktur.

Cashpointseiere og nesten 67000 norske småaksjonærer kan bli jokere her. De kan redde selskapet. Og vil bli superlojale etter det.
Kundene kan få selskapet som kundene vil ha det. Hele denne enorme arméen kan bidra med mye her. Det er 10 millioner cashpoints-
eiere. Det flyvende publikum liker selskapet. Og de kan påvirke selskapet til å bli enda bedre. Slik de vil ha det.

Jeg er MEKTIG IMPONERT over at det er så mye som nesten 67000 norske småaksjonærer i Norwegian. Det viser et enormt
engasjement for selskapet ! Det norske folk VET hvor viktig norges flyselskap er. Vi er helt nødt til å ha et godt og trivelig
hovedflyselskap i Norge etter at staten solgte seg ut av SAS. Dette er en forutsetning for en velfungerende norsk samferdsels-
infrastruktur.
Redigert 21.01.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 20:30 1548

Om Norwegian forsvant, og det ikke kom noe annet til erstatning for det, så ville det sannsynligvis
slå ut på boligprisene i Norge. Så viktig er dette.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 14:06 1356

https://www.dn.no/bors/naringsministeren-til-dn-har-hastet-for-selskapet-a-fa-en-avklaring-pa-denne-nyheten/2-1-944247

Norwegian er norges flyselskap. SAS er nå Sverige og Danmarks flyselskap. SAS antyder at Norge kanskje må støtte SAS.
Da bør i såfall Sverige og Danmark støtte Norwegian. Fordi Norwegian bidrar til konkurranse i Sverige og Danmark. FLYR er
et norsk flyselskap. Og bør få samme behandling som Norwegian får fra den norske stat.

Men hva med å slippe til cashpointseiere som aksjonærer ? Det kan vise seg å være smart. Vil gi lojale lunder. OG IKKE
MINST mulige nye friske penger fra cashpointseiere inn i Norwegian. At Norwegian gjennom noe sånt kan få en raskere
oppstigning enn ellers. Forøvrig håper jeg Norwegian holder seg unna MAX-fly. Kundene er usikre på de, og vil ikke fly
med de.
Kunder ute i Europa liker Norwegian. Norwegian bør fortsette å orientere seg om hva kundene liker. Norwegian vil vinne
kunder fra de andre flyselskapene på dette. Og er det positiv utvikling i Norwegian, så fins nok villige penger til å få dette
til å vokse raskere frem enn ellers. FLYR har den fordel at de er uten gjeldssekk og kan anskaffe fly til meget lave priser.
Billig jetfuel bør det også sees på sikring av. (Det har også vært gode mulig for å sikre seg dette billig).
Kråkerøy
22.01.2021 kl 14:10 1350

Cashpoint er jo poeng opptjent i Bank Norwegian. Fordi dem har høy rente og tjener penger på å gi tilbake 0,5% mot er rente på 20%. Dette har ikke noe med NAS å gjøre. Har selv 12.000 cashpoints.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 15:52 1300

https://e24.no/naeringsliv/i/dlLvxJ/banker-positive-til-aa-investere-i-norwegian?fbclid=IwAR2jLhoX-9Cf_zu_23oxoOAeOtKCpUblE_1j8lDzjSe895HY3NCKVpaU4uo

Banker har begynt å skjønne hvor viktig det er at Norge har flyselskap. Uten flyselskap kan bankenes pant i boliger komme i fare,
så viktig er dette. Og omvendt ; suksess for norsk flyselskap er noe positivt for Norge.
Minner om at staten var medeier i kontrollen i SAS i perioden 1946 - 2018. I 2018 solgte staten seg ut av SAS. Norge har valgt
å basere seg på sitt eget flyselskap. Derfor må norske flyselskap nå hegnes om av Norge.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 15:56 1294

Så kunder har ikke tilgode flyreiser eller fordeler i forbindelse med flyreiser utifra cashpointsene ?
Er ikke cashpointsene ikke-rentebærende gjeld i Norwegian Air Shuttle ?
Slettet bruker
22.01.2021 kl 21:57 1212

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/geir-karlsen/richard-sjoqvist/norwegian-far-ny-sjanse-i-domstolen-mens-kunder-sier-at-tilliten-er-skjor-om-poengene-ryker/2-1-949891
De mange småaksjonærene kan dreie seg om å forsvare cashpointsene. Kanskje lurt å behandle de med omhu.

NAS ruger vel på forhåndsbetalinger også ? Er det egentlig kundene som har holdt liv i selskapet ved urefunderte
forhåndsbetalinger og cashpoints ?
Redigert 22.01.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2021 kl 23:31 927

Gjengir dette fra noens skriverier på et sosialt medium :

De siste dagene har mange av oss mottatt epost fra Norwegian Reward om opptjening og bruk av cashpoints. Noen har reagert negativt på dette og sendt oss innlegg som antyder at Norwegian stjeler poengene deres, eller at deres reward-konto er annulert. Dette stemmer ikke.
Jeg har i dag vært i kontakt med ledelsen i selskapet som forsikrer at Norwegian Reward slik vi kjenner det, skal bestå etter rekonstruksjonen som selskapet er inne i nå.
Rekonstruksjonsprosessene som Norwegian er underlagt medfører en rekke begrensinger på det rettslige handlingsrommet som selskapet har. Disse begrensingene medfører at man må sette opptjening og uttak av bonuspoeng på pause, og er et nødvendig skritt som er regulert av formelle prosesser.
Når rekonstruksjonsprosessen er over vil Norwegian Reward gjenoppstå, og du vil ha like mange cashpoints tilgjengelig som du hadde før 1 februar. I tillegg kan du, dersom du vil, forlenge varighetene på dem med ett år. Selvsagt må vi forvente at det i en overgangsfase vil være visse begrensinger på uttak av bonuspoeng, for eksempel at ikke hele reisen kan betales med poeng, men dette er midlertidig. Om vi kan bruke ordtaket «på andre siden av Korona», så vil Norwegian Reward være helt tilbake til det bonusprogrammet du kjenner fra før og som du sikkert, som meg, har lært deg å like – et bonusprogram hvor ett poeng tilsvarer et fast pengebeløp (1 krone i Norge), uten begrensinger på hvilke seter som man kan bruke poengene sine på, hvor du kan spare til neste reise på forskjellige måter og hvor du alltid vet hva du kan få igjen for poengene du har på konto.
Derfor vil jeg be dere om å respektere de grepene som ledelsen i Norwegian har vært nødt til å ta, selv om det kanskje kommer overraskende og er ubeleilig. I den krisetiden vi alle er inne i nå, er forståelse, empati, og evnen til å tenke langsiktig, viktige egenskaper for oss alle.
Vi ønsker alle et sterkt Norwegian etter korona, og da må vi som ekte RedNoseWarriors bære over med at selskapet må ta de nødvendige skrittene for å sikre overlevelse og etterleve de krav som rettslige prosesser krever, særlig når det eneste dette betyr for oss er at vi får satt bonuspoengene våre på pause en stund.
Jeg ser på det som en gave at jeg kan få bruke poengene mine når enda mer av korona-tiden er historie
--------------------------------------------------------------
Jeg sier : Dere får sende regningen til Nancy Pelosi.