Var idag starten på en negativ spiral

twg76
AOW 21.01.2021 kl 23:14 5222

Noen som har noe formening om dagen idag var starten på en negativ spiral for både denne og aksjer generelt? Alt fuzz om valg etc er over, covid lever i beste velgående, lockdown rundt i verden pågår

AOW har ikke levert noen nyheter på en stund...

Hva tror dere?
Redigert 21.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
merida
21.01.2021 kl 23:26 5163

Kan se ut som vi har fått en HS formasjon og at denne fortsetter ned til det neste støttenivået.
twg76
21.01.2021 kl 23:34 5112

Hva tror du er neste støttenivå da? Jeg tror vi bikker godt under 10 i morra og ser en negativ trend generelt...
igrunn litt usikker hvorfor den falt såpass mye idag når «resten» igrunn holdt seg ganske bra...
Sollidcap
21.01.2021 kl 23:40 5051

Det er bare til å selge seg ut. Skal ned til 3-4 kroner nå.
twg76
21.01.2021 kl 23:42 5037

Det er godt mulig du har rett... men tror ikke vi kommer til å gå sååå lavt med mindre det skjer noe drastisk med covid mutasjoner... grønne aksjer er i skuddet og en plass må penger puttes...
tod-l
22.01.2021 kl 01:42 4857

serr ....alle vet at info kommer utover våren, men har har du solgt deg ut skjønner jeg at du ønsker lavere inngang. lykke til har inngang på 1,47 som var utbytte
Redigert 22.01.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Neidajoda
22.01.2021 kl 07:33 4562

Jasså gitt, blitt pessimist? Er så lei å se sytinga deres. Så fort dere ser røde tall er det å se seg langt inn i brunøyet for flere her inne. Selg deg ut og kom deg vekk. Kjøp heller et obx-fond og len deg tilbake. Jeg personlig skal tjene penger på denne aksjen, og om den skal ned en krone eller to spiller det ingen rolle. Da fyller vi på. Deres tap = våres vinn.
merida
22.01.2021 kl 08:34 4345

Tror det går til rundt 9,40 ish - men den har noe støtte ved 9,9. Uansett, dette er kun teknisk.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:26 4155

Denne skal ned. 3 kroner fra 12.5. Men håper den ikke går under 8 kr.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:28 4130

De har jo ingenting å komme med. Folk tenker vel at det ikke er sikkert de får noe engang. Mange nye aktører kommer til. Equinor vinner flere lisenser.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:48 4027

Har fortsatt troen på denne, men de som har lyst på panikk må gjerne få det... En liten korreksjon er helt vanlig og forventet, kanskje til og med sunt for aksjen!
Bare pass på at dere er ombord når toget går mot slutten av 1 kvartal!
CapitaL
22.01.2021 kl 09:56 3974

Jeg har også stor tro på AOW..
Er det mindre behov for ren energi i dag enn det var i går?

Nei, denne er det bare å kjøpe på røde dager etter min mening.

Uansett patetisk å lese innleggene til "skremmere" som tror de skal klare å snakke ned kursen.. Ref Veim m/fl...
Slike bidrar til å ødelegge enhver fornuftig diskusjon på forumet.
Mikkol
22.01.2021 kl 10:02 3947

Helt enig med deg! Veim har mistet all sin troverdighet....
Sirius1
22.01.2021 kl 10:36 3835

Her inne finnes både tradere med ulike tidshorisonter og langsiktige investorer. Derfor er det heller ikke bare-bare å formidle hva en mener andre bør vurdere å gjøre. Jeg får bare ut i fra mitt eget perspektiv dele noen av mine tanker, spesielt kanskje til de som sitter med noenlunde samme tidshorisont som meg.

Jeg er langsiktig og gikk inn med plan om å sitte i mange år. Snakker kanskje rundt 10 år, om oppgang melder seg i løpet av denne perioden. Med et helt nytt selskap på børs som har mye som må på plass, så vet jeg også at kursen vil ligge lavt og være volatil en god stund. Det visste jeg når jeg investerte. Derfor prøver jeg å bevare roen og holde meg til min strategi når det også er røde dager og det skrikes "SELG" i korridorene. Ja, for noen er det riktig å selge på visse tidspunkt, for andre er det ikke det. For meg er det ikke riktig å selge fordi jeg ikke vil ta sjansen på å trade denne, men sitte i ro over tid og bli med på opp- og nedturene.

For de som har mulighet til å bli sittende, og for de som gikk inn med en lang tidshorisont, så vil hvert fall jeg plante en ekstra tanke om å ha et fugleperspektiv på det hele. Hva forventer du av selskapet så tidlig? Er planen at du MÅ tjene penger på selskapet i år, hvis ikke så selger du deg ut? Eller at gevinsten skal komme om noen år? Må du selge i dag om du har flere års horisont? En annen ting er å se hele perioden til aksjen på grafen. Når jeg ser på den er jeg "rolig som skjæra på tunet" og ser ingen urovekkende tegn som får meg som langsiktig til å revurdere aksjen.

Jeg er inne i akkurat AOW av mange grunner og årsaker. Røkke og Aker står bak og har garantert en plan for selskapet. Det grønne skiftet er akkurat i gang og er ikke bare en hype. Det er internasjonale forpliktelser og stadig mer enighet om at vi skal den veien. Vi må ha energi i fremtiden, og den må være grønn. AOW har en stor sjanse til å få ett eller flere stykker av kaken mener jeg med sin bakgrunn og kompetanse. Havvind og satsing på dypt vann høres både fornuftig og logisk ut med tanke på tilgjengelige områder og med tanke på å se på alternativer til vindkraft på land som møter mye motstand. Også mer stabil og sikker vind i havet. AOW satser også internasjonalt og er ikke bare avhengig av å få områder i Norge.

Husk også at hvis man er langsiktig så kan man her ha skutt gullfuglen (selvfølgelig er risikoen tilstede!). Se for deg at du om noen år ser tilbake på den spede begynnelsen til AOW når de var helt ferske og ikke var på hovedlisten en gang. Om man sto utenfor og ikke var med, ville man kanskje ha revet seg i håret for at man lot denne muligheten gå fra en. Nå er den her!

Jeg tar risikoen. Men jeg tror virkelig på hele konseptet og på de flere faktorene som underbygger at dette kan bli en suksess.
Noen sier at AOW ikke har noe som helst. Er det virkelig noen som tror at de sitter ute på Fornebu og bare drikker kaffe? De eier nesten halvparten av Principal Power og det kan sikkert når som helst komme positive meldinger om store samarbeid eller kontrakter. De har også enorm offshore-erfaring som potensielle investorer og samarbeidspartnere er godt klar over!

Dere trenger ikke å være enig med meg. Jeg ville bare dele mine tanker og kanskje også snakke litt for de som ønsker å være langsiktige, men som kjenner at de svetter litt på røde dager. Det ordner seg. Gleder meg til fortsettelsen! :-)
Redigert 22.01.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 11:05 3741

Takk for fint innlegg Sirius1! Godt skrevet og støttes til det fulle!
Marketwatch
22.01.2021 kl 11:26 3643

Har du peiling på om AH sitt kjøp av Mainstream Renewable Power har noe å si for AOW. Ser ut som de driver
litt i samme gate. Kursen i AOW synes å ha gått ned siden kjøpet ble kjent.
True
22.01.2021 kl 12:05 3511

Enig, imponert over hvor kortsiktig folk tenker her inne. Aow er så tidlig inn i starfasen og har et såpass stort fremtidig potensial, at å kjøpe aksjen til 10 kr i dag er vel ikke annet enn et megakupp!
Sollidcap
22.01.2021 kl 12:58 3347

Jeg tuller selvfølgelig. Brukt de siste dagene på å selge meg ut av så og si alle andre selskaper, er ca 90% investert i AOW. Jeg sitter å hamstrer nå for hele familien til fruen og mindre egne foreldre.
Teknisk analyse og hodeskulder kan være et parameter i en verdiaksje med historikk, ikke overfør slikt til en grønn ultra hype.
For første gang på lenge så jeg momentet i aksjen gikk ned i går, har ikke vært inne å sjekket RSI, men den er nok ikke så overkjøpt nå som den har vært i noen uker. Og det betyr som oftest oppover.

Tips 1: lev billig, invester ALT du klarer, pantsett gjerne din bestemor for å hamstre AOW på tilbud, en liten stund til.
Tips 2: Samle all oppspart pensjon «boost» så klemmer du de også inn i AOW.
Neidajoda
22.01.2021 kl 14:14 3212

Å lese kommentarer som tull er vanskelig, men godt å høre! Det er allikevel raketter den ene dagen for å så gå rett i kjelleren dagen derpå. Om det går utover nattesøvn og arbeid er ikke dette aksjen for deg, selg og invester i noe annet.
Arcus06
22.01.2021 kl 14:53 3110

Lastet opp mer nå på 9.8, så her det bare å sitte stille i båten. Kommer nok noen positive nyheter i løpet av Q1 skal vi se. Opp/ned må vi regne med.
sae
22.01.2021 kl 15:04 3054

Får se om den holder seg over 9,50. I så fall tror jeg den skal konsolidere enn stund etter stoor oppgang på kort tid, før den forhåpentlig bryter opp og fortsetter oppgangen. Mye å gå på hva gjelder markedsverdi sammenliknet med andre grønne aksje som f.eks NEL.
Sirius1
22.01.2021 kl 15:05 3045

Synes det begynner å se fint ut. Lager et fint gulv rundt 10 kroner over tid. Tror den bygger seg opp og snart klar for videre oppgang.
TheKurgan
22.01.2021 kl 15:08 3023

Bra innlegg. Lett å glemme at dette er en langsiktig aksje om man tenker virkelige gevinster. Syntes det er betryggende å lese at de skal i gang med hydrogen også. Vil tro at AOW blir helt sentral her i produksjonen av energien som gjøres om til H2. Jo mer som bygges opp rundt dette styrker meg i troen på denne plasseringen.
Sollidcap
22.01.2021 kl 15:53 2873

Det er rakett. Trykk på 1 og 3 måneder så ser du hvordan AOW jobber for DEG. KMR blir en stor mann!
twg76
22.01.2021 kl 16:51 2728

Takk for et reflektert innlegg
Personlig er jeg long i aksjen så om mitt innlegg ble tolket veldig kortsiktig så forstår jeg det

Litt spent på hva som skjer i litt kortsiktig perspektiv i hele markedet, Om vi tar en ny tur i kjelleren sånn som i mars eller om vi stabiliserer, volatiliteten som har vært er jo helt syk
upsidedown
22.01.2021 kl 19:48 2470

AOW-trådene er uinteressante for de som har lengre horisont og som skjønner at bygging av et selskap tar tid. Tror få klarer å regne hjem hva en børsnotering av PP vil si for verdien av Wind. Har personlig kjøpt to ganger etter utbytteaksjene kom. Første kjøp skjedde på 2,63 da panikken tok flokken. Andre kjøp gjorde jeg på 4,70 etter siste emisjonen.



Redigert 22.01.2021 kl 20:03 Du må logge inn for å svare