Dagens klovn = dagens artikel

Kvike11
RECSI 22.01.2021 kl 15:07 21877

Dagens klovn er en journalist, der ikke har mere stof til at angribe NAS, nu det ser ud til staten går ind og hjælper NAS.
RECSI har været underdrejet i et par år på grund af handelskrig mellem USA og KINA.
Idag har de flere ben at gå på og en fremtid indenfor batterier, solceller og eksport. m.m..
Kursen er som ikke ret høj i forhold til tidligere tider, så kære journalist, du må finde på noget bedre at få din tid til at gå med, eller et andet job.
du prøver at piske en stemning op, måske fordi du ikke selv nåede at komme med på toget
Ingen grund til at kalde RECSI en boble, når kursen er så lav, kunne forstå hvis værdien var på over 2000 milliarder.
Kursen har tidligere været oppe over kurs 200 og det kommer den igen..
Heldigvis kan jeg kun læse overskriften, kommer aldrig til at betale for disse artikler.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 23:00 3811

Det blir strengere nå; En form for markedsmanipulasjon kan være at en investor legger inn en stor – men fiktiv – kjøpsordre i ordreboken i en aksje. Men i virkeligheten prøver investoren å få solgt aksjene sine, og håper da at den fiktive kjøpsordren skal friste andre investorer til å løpe etter aksjen – med det resultat at vedkommende får solgt aksjene på attraktive kurser. På meglerspråket omtales denne praksisen gjerne som “order book layering” eller “spoofing”, en praksis man i Sverige frykter er større enn antatt.
spanjolen
22.01.2021 kl 23:05 3771

Tja, har man gode kontakter og feit konto så er det bare å avtale med ett megler hus. Så ordner man det ved å forandre litt på algoritmene til auto trade robotene.. vips så var kursen der du vil ha den hehe.

Må jo være en god bekjent da, dette avtales over en god middag og store mengder avec til dessert😎
Redigert 22.01.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:13 3393

Ser ut som om FA har åpnet artikkelen. Ikke godt nok, mener jeg. Jeg tror uansett at på mandag så får vi en korreksjon oppover, ettersom frykt kun klarer å holde aksjeprisen nede midlertidig. Jeg mener at vi som er aksjonærer bør klage dette inn, for å være ærlig. Dette har resultert i direkte "tap" for vår del (haha, egentlig så betyr det ikke så alt for mye, spesielt long term, men er på tide at disse apene også får smake litt av sin egen medisin). Om noen vet prosessen, så hadde jeg satt pris på det.

Alt for lenge har norsk finans-media spinnet artikler til deres egen favør fremfor sannheten i tillegg til manipulasjon med clickbait titler skjult bak "betalt innhold". Dette er årsaken til at jeg aldri gidder å støtte disse selskapene med en eneste krone. Hegnar har vært i mot REC Silicon en stund - og jeg bryr meg ikke om det er en kommentar eller artikkel på FA, redaktøren er ansvarlig for hva som blir publisert. Ekstremt dårlig journalistikk er hva jeg kaller dette og det bør være en konsekvens for at dette ikke gjentas i fremtiden med noen andre. Snakke dritt om NEL men bruke REC Silicon som tittel? Bravo.
t3sm
23.01.2021 kl 14:18 3393

Hvis ikke hele børsen på mandag går i panikkmodus da. Blir uansett veldig spennende på mandag klokken 09:00!!
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:37 3353

Er nedgang i kursen som alle andre ganger vi har nådd en ny teknisk topp... hvorfor skjønner ingen dette... det er ikke noe mer ved nedgangen enn alle de andre tekniske toppene i charteret... ny teknisk topp(20.78) =kursfall de neste dagene før den skyter fart igjen til NY teknisk topp... veeeldig klart dette mønsteret... jo høyere vi setter ny topp jo lengre ned går vi etterpå... forvent ingen høyere kurs en 19.3 de neste dagene hvis det ikke kommer noe nytt... fortsatt følger vi mønsteret siste mnd er vi på minst 21.5 fredag nesre uke eller mandag 1 feb. Kanskje før, hvis vi har en brattere fall mot nedre del av den lange trend kanalen...
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:39 3343

Hadde det vært dårlige utsikter eller noe skepsis hadde aldri aker tatt den inn i horizpn nå... nedgangen er pga av vi akkurat har vært på teknisk ny topp
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:17 3255

Slik har det vært på Finansavisen hele veien. Spørsmålet er ganske enkelt og svaret likeså. Hvorfor lager de en forside som henger ut noen selskaper ?
Enten er det et bestillingverk eller så er det for selge abonnement til kunder. Troverdigheten min til finansavisen har egentlig aldri vært til stede. Grunnen er de voldsomme utbruddene mot enkelte personer. og påståeligheten der motparten ikke blir spurt om noe som helst. Se og Hør som kun omhandler kjendiser , vil jeg påstå er langt mer troverdig selv om jeg ikke holder den. da de har kontakt med dem som det blir skrevet om. Finans. avisen har nok fått kjøre sitt eget løp for lenge uten at noen har tatt til motmæle. .Veldig bra at forumet er våken og reagerer.
Tycho
25.01.2021 kl 13:46 2736

De gjør det igjen:
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/01/25/7613609/dnb-teknologi-dumper-aksjer-i-rec-siliconcc

Her tipper jeg også at overskriften er overdreven. Kunne vært "må selge pga stor oppgang i recsi"
Tycho
25.01.2021 kl 13:47 2714

Eller "vi lar våre andre fond ta posisjon i stedet for DNB Teknologi"
Slettet bruker
25.01.2021 kl 13:49 2692

potensiale er tatt ut sier han... hva F...de andre fondene øker jo like mye i samme periode... Hva er det han står å babler om...
Slettet bruker
25.01.2021 kl 13:51 2658

Limer noen inn her? Støtter ikke FA med en eneste krone.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 13:52 2644

De hadde får mange Rec aksjer og fyllt over i andre fond. Hva så?
Tanjiro
25.01.2021 kl 13:54 2613

Er det nevnt i artikkelen at de andre DNB fondene har kjøpt igjen det DNB Teknologi har solgt ut..?
Slettet bruker
25.01.2021 kl 13:56 2588

Da er vi faktisk 4% unna fra dagen Horizons ble børsmeldt. Har egentlig ikke ord for hva FA driver med, men de har jo vært ute etter REC en stund og gjort narr av investorer. Som forventet av Hegnar.
Snasisneller
25.01.2021 kl 13:57 2572

Er jo ikke det som er problemet. Er den jævla overskriften som vinkler realiteten helt feil!
Tycho
25.01.2021 kl 13:59 2529

Og hvilket tidspunkt de velger å legge ut artikkelen på. Blodrød børs. Tyngste dagen så langt i 2021. Da skriver de en sånn overskrift med "dumper recsi aksjer", som om de har panikk. Kunne vil ikke valgt et bedre tidspunkt om man ønsker å utløse et fall i aksjekursen. Og det selv om andre DNB-laster OPP mens DNB-tek laster ned.
Tycho
25.01.2021 kl 14:02 2483

Må innrømme at det blir vanskeligere og vanskeligere å tro at ikke FA har en agenda med dette. Men; fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:04 2464

Andre DNB-fond kjøper

Men mens forvalterne i DNB Teknologi selger seg ned, finner vi andre DNB-fond på listen over de største nettokjøperne i REC Silicon hittil i 2021. Stjernefondet DNB SMB har økt sitt eierskap med 3,1 millioner aksjer i år. DNB Grønt Norden og DNB Miljøinvest har tilsammen nettokjøpt 2,3 millioner aksjer i REC Silicon.

Andre store nettokjøpere i REC Silicon i den seneste tiden er blant andre Dean Zuzic, gjennom sitt investeringsselskap Fazaju. Zuzic jobber til daglig som finansdirektør i AqualisBraemar. Han har kjøpt 1,4 millioner aksjer i år, og eier nå 4,3 millioner aksjer til en verdi av rundt 76 millioner kroner.

Småsparere er også blant nettokjøperne i REC Silicon om dagen.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:06 2439

Samma det la de holde på er jo bare og følge de på aksjonær lista så ser man hva de driver med. Derfor har vi også sett mye støy i kursen siste tiden og stort fall fra nesten 21 til 17 utrolig nok:)

Selv ser jeg på det som muligheter til å selge andre aksjer å kjøpe ytterligere:)
Redigert 25.01.2021 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:08 2410

dnb smb økte senest 19 januar med 600 000 aksjer... Så påstår han andre dnb fyren at potensialet er tatt ut... jeg vet ikke om jeg skal le eller ikke.. De har selvfølgelig baktanker med uttalsene og burde ikke vært lov... de sitter fortsatt med en STOR eierposter rett etter aker... hvorfor i all verden ønsker han snakke kursen ned?? er NULL logikk om det ikke er for å gagne noen... helt latterlig
Intravenøsiu
25.01.2021 kl 14:09 2399

Beregner man fra november 2020 så ser man at de andre DNB fondene har kjøpt vesentlig mer enn det DNB Tek har solgt.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:11 2376

snasi.
Ord bruken bærer preg av at det er store begrensninger i ord valg her hos Finansavisen. Noe som gjør seg ofte gjeldende. Når begrensningene er så store foreslår jeg at de forteller google hva de ønsker å formidle, så oversetter google det. Å dumpe betyr å selge uansett hvilken pris man får, det vil si at panikken har inntruffet. Nå er ikke akkurat DNB et hus som treffer blink så ofte, heller motsatt.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:12 2408

nå burde alle SL være utløst fra siste oppgang... er helt sjokkert over selskapets nest største akjsonær står å sier potensialet er tatt ut... og dette FØR vi får melding om oppstart av ML... er ikke dette helt vilt?? Rett etter aker tar inn rec i horizon for å komme med planer videre om ikke lenge... sykeste kommentaren jeg har sett
Tycho
25.01.2021 kl 14:13 2396

Enig med deg Falco1. Det spiller ingen rolle. Påvirker ikke recsis framtidsutsikter dette.

Men jeg må innrømme at jeg ble overrasket over hvor skamløst de opptrer med en sånn overskrift. Med en sånn timing. Ikke lenge etter forrige gang de gjorde noe liknende. Det er ganske grovt.

Jeg sitter like rolig. Kokte bare litt et lite øyeblikk ;)
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:18 2294

de fikk garantert oppnådd det de ønsket nå, masse lav aksjer til lav pris, så får vi se i morgen hvem som plukket de opp , spyr om de andre fonda har lastet masse opp pga av det her... lav stochastic og lav rsi og helt i bunn av kanalen igjen... rec rally kan straks begynne!
t3sm
25.01.2021 kl 14:20 2262

Dette blir bare tåpelig av finansavisen. Kommer det flere misvisende clickbait/drittpakker de nærmeste dagene her tro?
Intravenøsiu
25.01.2021 kl 14:22 2245

Mulig det kommer melding om rettet emisjon for å kjøpe seg opp i Yulin snart?

Perfekt timing med en sånn overskrift på en rød Børsdag.

Uansett, vi som er long er helt avhengig av at REC benytter nettverket til Aker Horizon for å fa maks uttelling, så en rettet emisjon på noe som tross alt er en oppadgående trend sett under ett vil styrke REC ytterligere imo.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:22 2258

Hehe utrolig nok er vi der snart Aker Horizons kjøpte Rec aksjene:)))
Gobo
25.01.2021 kl 14:24 3508

Tåpelig ja, vi nærmer oss kursen vi hadde før Aker sin hyhet om satsing. Eier ikke REC sine aksjonærer selvbeherskelse eller selvtillit. Hvorfor noen selger er meg ubegripelig....
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:29 3414

Tenk dere at vi er 2% unna fra når Aker tok REC Silicon inn i Horizons. La det synke inn. Volumet på oppgangen var enorm, mens på nedgangen har det vært mye mindre. Finansavisen alene har sørget for å ta vekk 10-12% med artiklene sine. Lavmål, men jeg håper at dere bruker muligheten til å laste opp!

Det Finansavisen driver med bør de skamme seg over. Jeg kommer aldri til å støtte en slik avis med mine penger. Alt for mye propaganda, usanne artikler og nærmest clickbait. Vi alle vet at Hegnar ikke ønsker at REC Silicon skal lykkes. Artikkelen nevner ingenting om at selv om DnB Teknologi har solgt, så har de andre DnB fonds mer enn gjort opp for det med å laste opp, så DnB har fremdeles nest størst eierandel etter Aker, fordelt på flere fond. Det jeg stusser på er hvorfor Tandberg-Johansen sier at potensialet er nådd, fremfor at de måtte rebalansere. Jaja, de store leker med de små, tror jeg. Denne er enkelt doblet innen en måned, tror jeg.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:29 3413

vettskremte aksjonnærer som ikke tenker lengre... HVORFOR skal sekskapets nest største investor gå ut å si at potensialet er tatt ut, men alle han kolleger i 4 andre fond øker i samme periode?? Potensiale tatt ut sier han... vi har jo ikke startet potensiale engang... Gir NULL mening, men mange biter på å selger ut i panikk... Hva er baktanken her tenker jeg med en gang, eller så går ikke nest største akjsonær ut å sier potensiale er tatt ut... Hvis de ville selge seg helt ut er det vel verdens mest idiotiske kommentar å gå ut med... de har vel flere hjerneceller en dette. Derfor ligger det en bak tanke bak... helt åpenlyst.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:29 3402

REC skal mye mye lenger ned. Aksjen er handlet og pushet på urealistiske drømmer om høye råvarepriser for levering til bla produksjonav bilbatterier 2-4 år frem i tid. Det forundrer meg at en ikke kan legge litt naivitet og stolthet til siden og finne en ny aksje med samme hause potensialet? Ett tips neste 2-3 mnd er å velge en hause aksje med verdiskapning i nåtid. Jeg tror alle investorer i tiden som kommer blir veldig kvalitativ.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:34 3307

totalt uenig... vi skyter over 21.5 innen få dager. Har vi ikke truffet over 21.5 en gang innen denne uken skal jeg aldri skrive en eneste kommentar her mer.

Dette er basert på det tekniske bildet
Redigert 25.01.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:34 3301

#legger ut hele artikkelen her, så får jeg heller få en tur i FA karantene#

Dumper REC Silicon-aksjer
– Det er naturlig for oss å selge når aksjekurser stiger så mye, sier Anders Tandberg-Johansen i DNB Teknologi.

SELGER: Anders Tandberg-Johansen og de andre forvalterne av DNB Teknologi kan være fornøyd med utviklingen i REC Silicon-kursen.
Industri
Christer Teigen
13:41 - 25. jan.
Ferske aksjonærlister viser at det er gigantfondet DNB Teknologi, nest største eier i REC Silicon, som er den desidert største nettoselgeren om dagen.

Bare i forrige uke reduserte fondet posisjonen med 2,4 millioner aksjer. Hittil i år har fondet solgt 6,5 millioner REC Silicon-aksjer, og eier nå rundt 9 millioner aksjer.

Kraftig oppgang

Til tross for at eierskapet er redusert fra 4,2 prosent ved nyttår til 2,4 prosent nå, er fortsatt fondet største eier etter Aker Horizons.

– Det er naturlig for oss å selge når aksjekurser stiger så mye, sier forvalter Anders Tandberg-Johansen i DNB Teknologi, og fortsetter:

– En del av RECs potensial er allerede tatt ut. Aksjen er vel opp 9-gangeren siden bunnen. Vi finner mer verdier andre steder akkurat nå.
OPTIMISME: Silisiumfabrikken i Moses Lake, REC Silicon
Foto: REC

Andre DNB-fond kjøper

Men mens forvalterne i DNB Teknologi selger seg ned, finner vi andre DNB-fond på listen over de største nettokjøperne i REC Silicon hittil i 2021. Stjernefondet DNB SMB har økt sitt eierskap med 3,1 millioner aksjer i år. DNB Grønt Norden og DNB Miljøinvest har tilsammen nettokjøpt 2,3 millioner aksjer i REC Silicon.

Andre store nettokjøpere i REC Silicon i den seneste tiden er blant andre Dean Zuzic, gjennom sitt investeringsselskap Fazaju. Zuzic jobber til daglig som finansdirektør i AqualisBraemar. Han har kjøpt 1,4 millioner aksjer i år, og eier nå 4,3 millioner aksjer til en verdi av rundt 76 millioner kroner.

Småsparere er også blant nettokjøperne i REC Silicon om dagen.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:37 3229

Sirbalo har du tilgang til det dem skriver?.De dumper ikke akkurat men reduserer antallet ser det ut som og fyller på i andre fond. Ser ikke at dem sier at potensiale er tatt?
Redigert 25.01.2021 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:39 3199

en del av potensialet er tatt ut skriver dem.

Lurer på hvilket potensiale de snakker om da? Merkelig kommentar de kommer med som jeg lurer hva de begrunner det med...
Redigert 25.01.2021 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
nemi's
25.01.2021 kl 14:40 3180

Jeg føler jeg skal ha mye av æren for at RECSI faller. DnB har lest seg opp på virkeligheten jeg beskriver, senest i går.

RECSI er ingenting.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:42 3131

Hehe😉
Hoasis
25.01.2021 kl 14:43 3116

Selv tror jeg ikke slike artikler er med på å påvirke kursen, men la oss si den gjør det; kan dette være en strategi fra DNB sin side for å skaffe seg billige aksjer i de andre fondene?
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:43 3118

Synes ikke dette var ille:) tekno hadde for mange aksjer å skriver endel av potensiale var borte mens andre Dnb fond ikke tror det og stor kjøper på disse kurser:) vellll long hender inn de korte ut:)) normalt er dette kjempe bull for en aksje:)) men støy i kursen må vi regne med i det korte øyeblikk i sånne tilfeller:))
Redigert 25.01.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Tycho
25.01.2021 kl 14:48 2970

Kursen reagerte tydelig i minuttene etter artikkelen ble publisert. Kan være tilfeldig, kan være relatert. Jeg tror det ble en reaksjon på kursen. Den har ikke vært lavere enn i minuttene etter i dag. Effekten blir nok også forsterket av stemningen i markedet. Det er en blytung dag, og da sitter aksjene generelt litt løsere. Men altså, det betyr ikke veldig mye i det store bilde. Men det er klart om man forvalter et stort fond så skviser man alle marginer maksimalt. Da kan slikt hjelpe. Men DNB skal jo ikke bestemme hvilken overskrift FA bruker. Normalt..
AksjeRik
25.01.2021 kl 14:50 2963

Å de luringen i DnB. De har nok allerede kjøpt seg inn igjen.
Slettet bruker
25.01.2021 kl 14:50 2986

Fholm skrev Here we go
Ert tips til de som vurderer exit i REC er å selge i dag, kursen faller jevnt og rolig nå så lenge de store fondene er på vei ut, de kan ikke dumpe alt i ett lass. Når fondene og bankene er ferdige å selge så kan bunnen være ute av REC langt frem i tid.
Tycho
25.01.2021 kl 14:52 2961

Da er det verdt å nevne at de store fondene ikke er på vei ut. Blant annet DNB er netto på vei inn.