ELE - Det som er forventet å skje i 2018/-19

rischioso
ELE 05.10.2018 kl 14:50 25988

Markedet har ikke premiert de forskjellige triggerne som forventet - men det har nok mye med rekkefølgen de er kommet i sammen med diverse forsinkelser og ikke minst at enhver oppgang har nærmest blitt kvalt av BO og av samme grunn er moderasjonsavtalen av 30.08 kommet på plass hvor BO har forpliktet seg til å ikke selge mer enn 10% av det totale volumet over en 6mdr periode.

Gjennom det så vil vi nok kunne merke at salgspresset vil avta i perioder noe som vil gi rom for flere og sterkere kursøkninger og ikke minst at kursen fremover vil kunne stabilisere seg lengre på høyere kurser etter at den er blitt trigget når nedsalget nå vil være begrenset.

https://www.elementasa.com/news/2018/element-utsetter-transje-2-av-den-konvertible-l%C3%A5nefasiliteten-med-tegningsretter

Når det kommer til den strukturerte asset linked token så er det ingen av oss her på forumet som kan forutse hvordan den blir bortsett fra at inntjeningen vil være magrere enn gjennom en asset backed token fra egne gruver. At noen i frustrasjon mener at denne kun er en svada og at selskapet farer med løgn når de melder at de er i ferd med å sluttføre forhandlinger med andre gruveeiere så faller jo det på sin egen urimelighet da majoriteten av Iron Ore produsentene rundt om har en noe lavere IRON kvalitet enn AMI og av samme grunn er den kvaliteten valgt for denne token slik at man gjennom det får høyere volum på token salget når man allikevel ikke skal selge fra egne gruver.

Det at man skal levere langt frem i tid er jo ikke negativt som noen lirer av seg og er jo akkurat det som er basisen for hele token konseptet slik at den enkelte token eier skal kunne spekulere i fremtidige priser gjennom å inngå avtaler om levering allerede nå - så slike avtaler er å forvente blir meldt når som helst så får tiden vise hvor mye kapitaltilgang det vil kreere - mao, den strukturerte asset linked token delen slik vi forstår den i dag blir mer som en bonus å regne - det er først når selskapet får frem virkelige asset backed tokens for nye råvarer i fra egne gruver (Auplata og CMT) som det for alvor begynner å bli interessant for det er der den betydelige kapitaltilgangen ligger - og vi er nå et godt steg nærmere etter at man nå har aktivisert både JV med Auplata og CMT opsjonen i tillegg til at selskapet gjennom erfaringen med den strukturerte token vil bruke desto mindre tid på prosessen med asset backed tokens - mao, det er å forvente at vi får høre mer om dette i tiden fremover.

https://newsweb.oslobors.no/message/460499

Det som er mest nærliggende og som virker å være den aller største triggeren den nærmeste tiden er prod lisensen for AMI og den er i følge siste melding estimert å komme en eller annen gang i perioden 15.10 - 30.11 hvor produksjon og salg av konsentrat vil starte umiddelbart - mao, begge deler er estimert å skje i løpet av q4 dvs innen året er omme. Som kjent skal da inntektene fra konsentrat finansiere utstyret til pellets og det er gjennom salg av pellets de store inntektene ligger.

https://www.elementasa.com/news/2018/ambershaw-metallics-inc-on-track-for-mining-operations
https://newsweb.oslobors.no/message/460658

Så må vi heller ikke glemme at planen med å få AMI på børs er fremskyndet og vil skje allerede i 2019 - da vil man få inn kapital gjennom IPO noe som igjen vil kunne fremskynde finansieringen av pelletsutstyret og pelletsprod om man ikke allerede er i mål med det når AMI går på børs.
Summen av dette vil også kunne bidra til en betydelig reduksjon av behovet for den innvilgede BO fasiliteten og minst langt tidligere enn planlagt.

Kort oppsummert hva vi kan forvente vil skje fremover:

2018

Produksjonslisens AMI - en eller annen gang i tidsrommet 15.10 - 30.11
Produksjon og salg av konsentrat - nov/des
Nærstående Inngåelse av avtaler med andre gruveeiere og service tilbydere for den asset linked token - https://newsweb.oslobors.no/message/454867
Status oppdatering den strukturerte asset linked token med levering fra andre gruver
Økt eierandel i CMT - https://www.elementasa.com/news/2018/planlagt-investering-i-cmt
Planlegging av reelle asset backed tokens med levering fra egne gruver

2019

Økte eierandeler i CMT - https://www.elementasa.com/news/2018/planlagt-investering-i-cmt
Produksjon og salg av konsentrat
Innkjøp av Pelletsutstyr
Produksjon og salg av Pellets
IPO AMI
Etablering av reelle asset backed tokens fra egne gruver
Mindoro nytt

----------------------------------

Så det er ingen mangel på triggere fremover, men kurseffekten virker først for alvor å kunne komme når markedet ser at flere CMT eierandeler blir gjort opp for og at AMI kommer i produksjon noe som nå er nært hvor det også blir spennende og se effekten av London presentasjonen etter hvert.

https://www.elementasa.com/assets/uploads/pdf/Element-ASA_Corporate-presentation_October-2018.pdf

Lykke til med timingen av den kommende reprisingen!
Redigert 21.01.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
nopetter
13.10.2018 kl 18:56 4344

Det er sundt med slike korreksjoner særlig når markedet har boomet så lenge som nå og dette er nok ikke den siste. Det vil garantert komme værre korreksjoner senere og en advarsel om at handelskrig, økte renter fra sentralbankene, høyt offentlig gjelds nivå vil øke de lange rentene i gjelds tyngende land. Dette ser vi nå spesielt i Kina og USA der gjelden har økt dramatisk. Det vil sende det gyldne metall markedet til himmelen som er en hedge mot fiat currency. Da vil gold tokens virkelig bli etterspurt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
FAR100
13.10.2018 kl 19:05 4329

Ser på CMT på Casablanca børsen. (http://www.casablanca-bourse.com/bourseweb/Societe-Cote.aspx?codeValeur=11000&cat=7)
CMT har betalt utbytte på 107 MAD/aksje (tilsvarer ca, 93kr) i 2017.

tot. utestående aksjer 1 681 233. eller ca. 180 million kroner i utbytte i 2017.

Element kjøper 100 prosent av alle utestående aksjer i Osead Maroc Mining SA (OMM), som eier ca 37 prosent av aksjene og aksjekapitalen i det børsnoterte selskapet Compagnie Minière de Toussit SA (CMT).

ser på CMTsin resultat for de første 6 mnd. som er opp 121% ift. 2017 (http://www.miniere-touissit.com/pdf/CMT30062018.pdf)
Dette vil gi en utbytte på ca 37% av 220 millioner.

Endelig begyyner brikkene å falle på plass...

Fortsatt god helg

Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Møre75
13.10.2018 kl 20:18 4273

Er vel noen som vil ytre se serdeles negativt om Ditte her med .. go helg til alle so vil ele vel .
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
13.10.2018 kl 22:53 4198

Møre,

skal man klare å se noe negativt med dette så behøver man ikke lengre lure på om man lider av MDD....;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Lille
13.10.2018 kl 23:50 4154

Det blir spennende å se hvem som har tatt den siste blokken på ca 2,9 mill aksjer. Kanskje Sæter? Kommer helt sikkert melding på mandag. Den kommer fra BO og de selger med tap. De 25 mill kr de får går med å dekke tap påbsalg av aksjer. Det er kjøpere på disse kursene som får rabatt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Smitty
13.10.2018 kl 23:51 4154

ikke noen døgnflue man investerer i akkurat..
Døgnfluer apropo.. de klekker ved rød kurs, så enkelt er det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Møre75
14.10.2018 kl 00:30 4122

Vi får se da hvordan de går fremover
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 00:43 4113

Risc og dere andre som sitter i selskap med kurs mellom kr 0,50-5, hvorfor ser dere ikke på andre selskap med en helt annen kurs? Har forstått at mange kun ser på 'penny' selskap for å kunne kjøpe mest mulig aksjer så 'billig' som mulig og deretter håpe at kurs går bananas. Drev på med det samme for en del år tilbake, men erfaring er at du da går glipp av selskap som er de virkelige gullgruvene. 'Penny' selskap kan selvsagt vokse, mange eksempel på det, men se for all del på andre selskap også. Ha selv vært inne i Aker, DNB, Gjensidige, YARA, DNO, Equinor, Salmar, Grieg, AXA, Nel, Havyard og en god del til. Det er mulig å tjene penger selv om kursen er 'dyrere'. Er nå inne i Photocure, anbefaler dere som sitter her og lese dere opp på det selskapet, stikkordet er biotek, FDA godkjent, beste undersøkelse/behandling for blærekreft, enormt potensiale.

La meg også tilføre for ordens skyld at jeg selv har kjøpt og solgt aksjer i ELE (samme dag) noen ganger og tjent over kr 50.000,-. Det er jo gøy, potensiale i Pho er på et helt annet nivå, men aksjen koster altså pr idag kr 52,10,-. Uansett et røverkjøp. La meg også si at det ikke er for å kritisere noen, godt mulig ELE er smart å sitte med, men jeg selv hadde ikke gjort det slik det er i dag. Jeg er selv skeptisk til biotek, men pho er et selskap som har et gjennombrudd i USA og markedet innen blærekreft. FDA godkjenning er et kapittel for seg selv, de har kommet gjennom nåløye, det er hovedgrunnen til at jeg har kjøpt aksjer i et biotek selskap. Lykke til uansett hva dere måtte velge.. Se uansett nærmere på PHO, tror ikke dere vil angre på det. Photocure Investors på facebook er en fin plass og tilegne seg mer info..
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
bamsemums
14.10.2018 kl 01:09 4088

Vi som har vært med enda litt lenger (på børsen) ser at inngangen din i PHO er så perfekt (10/9) at den knapt kunne vært bedre.
Lykke til ! (med videre timing)
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 01:39 4063

Vet ikke helt om du mener det du skriver, men et biotek selskap som tilbyr det beste innen blærekreft som er en av de farligste kreftformene som krever oppfølging resten av livet er noe alle burde se nærmere på. Ny CEO, Schneider fra USA, begynner om kort tid. Pho bygger opp salgorg i USA, dette kommer til å øke mye uansett og er kun ment som et tips, lover dere at det er verdt å se nærmere på. Kurs om 1-2 år kommer til å være høyere i dag, det er derfor jeg har kjøpt aksjer. Ønsker alle som sitter i ELE lykke til, det håper jeg faktisk, ønsker ikke at folk taper penger på børs. Ingen umulighet for at jeg selv kjøper aksjer igjen i ELE, timing er som alltid avgjørende..

Inngangen min i PHO er forøvrig ikke perfekt, langt ifra, da burde man kjøpt i sommer, men det handler om å oppdage et selskap som er på vei opp før det virkelig tar av. Jeg har sagt det nå, velg selv, ingen garantier. Vanskelig å se hva som kan gå galt når pasienter i USA søker etter sykehus som tilbyr blålys/Cysview behandling fordi de vil gi seg selv de best muligheter for den beste behandlingen som er mulig. Himmel, les dere opp, dette er mye større enn dere tror.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.10.2018 kl 02:35 4044

PHO....har dere akkurat begynt på børs...??...

Den rører jeg ikke før Hansson familien er helt ute - det er sikkert ikke lenge før skipsinvesteringen Nordic American Tankers til Hansson familien igjen trenger penger og da er det full dumping i PHO og det igjen - like uforutsigbart som å følge Spettet:

https://www.nettavisen.no/na24/solgte-unna-for-millioner-rett-foran-resultatvarsel/3423321249.html

https://www.dn.no/bors/nordic-american-tankers/photocure/herbjorn-hansson/bunnrekord-for-tiende-dag-pa-rad-for-herbjorn-hansson/2-1-267035

https://www.nettavisen.no/na24/giganttap-for-herbjrn-hanssons-nordic-american-tankers/3423525383.html

Også er dette en ELE tråd hvor brikkene begynner å falle på plass.

Her snakker vi ikke kun om en ubetydelig stigning, men en svært sannsynlig oppside på 500%+ iløpet av kort tid...

Fortsatt God Helg og lykke til med rekrutteringen til PHO...;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 02:57 4037

Den er helt greit Risc, jeg følger med på ELE regelmessig og vurderer å kjøpe på dagens nivå. Timing betyr alt.
RSI er nå på 35, vi får se hva som skjer på mandag fra kl 09.00. Dette er en ELE tråd, jeg tipser, men kanskje ikke helt innafor. Vi ser risc, PHO har forøvrig drevet på i ca 10 år, alt snur nå :)) Glem alt som har skjedd før mai 2018, alt endrer seg nå :)) Timing er alt. Les om blå lys/Cysview vs hvit lys og surveillance/TURBT angående blærekreft og hvorfor blærekreft pasienter søker seg til teknologien og sykehus som tilbyr denne behandlingen, hva som skjedde for 2 år siden er glemt risc, fiasko er snudd til suksess. Det er kun et velmenende råd, for 2 år siden hadde jeg ikke vurdert photocure, jeg er inne nå, hvorfor? Jo, fordi alt har endret seg. Jeg behøver ikke å si dette, det er lagt inn en short på 0,52 % av aksjene, se utvikling på fredag. Shorten må dekkes inn, trolig neste uke. Kurs stiger nå, short må dekkes inn, Q3 8. nov med ny CEO. Jeg stopper her, de få som har oppdaget caset er over seg, Jeg trenger ikke reklamere for PHO, se hvordan kurs har gått siden juni 2018 og O2 presentsjon. Jeg gir dere et råd om se på caset pho, ikke noe annet. Ellers håper jeg det går bra med ELE, jeg kommer til å ha et blikk på selskapet mandag :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2018 kl 03:34 4025

Risc, har du hørt følgende uttrykk: Noen ligger så langt etter i et løp at de faktisk tror de leder?? Dere som har investert i ELE har faktisk bommet radikalt, det kan man ikke nekte for. Se kurs utvikling på OSE og resten av verden og se hvor ELE har gått?? Man kan bare lyve til seg selv så lenge og du kritiserte Nel Risc, my god når alle ser hvor Nel har gått siden din kritikk. Kanskje du burde ta til deg noen råd istedet?? Pho er et råd, men jeg bryr meg ikke mer enn det, ønsker bare mer fokus på et selskap som har bevist mye mer enn andre biotek selskap. Dette er 'penger på gaten' folkens...!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
FAR100
14.10.2018 kl 11:38 3861

Ikke noe tvil at PHO er en godt kjøp og investering. Jeg har STOR respekt på biotek og farma spesielt på selskaper som forsker på kreft og behandling. Dessverre kreft tar mange liv og alle kjenner noen nær som har kreft. dette er veldig trist men håper på en dag der kreft er bare en ufarlig sykdom, som forkjølelse. Beste ønsker og lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.10.2018 kl 12:56 3797

Når man har funnet en cure for alle typer kreft så kommer det noe annet som man ikke har noen behandling for og slik vil det fortsette så lenge vi mennesker har proffitteringsgenet...

Endret livsstil, forurensning og ikke minst kjemikalisert mat (coctaileffekten) vil sørge for det....

https://kreftforeningen.no/forebygging/andre-mulige-risikofaktorer/hormonforstyrrende-stoffer-og-kreft/

Jeg som de fleste har stor respekt for den forskningen som pågår rundt om i verden og ikke bare for kreft, men det hjelper jo lite når det ikke er noen automatikk i at de beste medisinene og/eller den beste behandlingen blir gjort tilgjengelig for hvermansen for akkurat det er det Big Pharma Industrien som bestemmer....

Når det kommer til PHO så har de utviklet og patentert behandlingsmetoden for lenge siden og det er fortsatt ikke blitt noen suksess hvor mottagelsen i USA ikke er å anse som annet enn lunken - det behøver ikke å ha noe å gjøre med at ikke teknologien er god nok, MEN heller at det er andre og store krefter som styrer den biten - kynisk JA, men det er dessverre en slik verden vi lever i - slik har verden vært og slik ser den ut til å bli værende fremover i alle fall så lenge Big Pharma styrer løpet...

MEN igjen - dette er en ELE tråd...;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.10.2018 kl 15:23 3500

En av selskapets største milepæler er rett rundt hjørnet og kursen ligger fortsatt å vaker langt under 2 tallet - mao, det vil være noen som bråvåkner om ikke lenge...:)

Ambershaw - Oppdatering på søknad om tillatelse til prøve-produksjon (AdEx)

LES - Oslo, 4. oktober 2018: Ambershaw Metallics Inc.'s ('Ambershaw' eller 'AMI) rapporterer om fremgang på søknad om tillatelse til prøve-produksjon under Advanced Exploration Permit (AdEx) på magnetittforekomsten Bending Lake, og estimerer at start på prøve-produksjon vil finne sted i fjerde kvartal 2018.

Basert på dialog med Ministry of Energy, Northern Development and Mines ('MENDM') og behov for tilleggsdokumentasjon i forbindelse med søknaden som nå har blitt avklart, er Ambershaws oppdaterte forventning at AdEx tillatelsen vil foreligge innen utgangen av november 2018. Ambershaw er forberedt på å starte prøve-produksjonen umiddelbart etter at AdEx tillatelsen foreligger.

* Mao, en slik melding kan komme hvilken dag som helst fra og med i dag og senest innen utgangen av neste måned så stay tuned!

https://www.elementasa.com/news/2018/ambershaw-oppdatering-p%C3%A5-s%C3%B8knad-om-tillatelse-til-pr%C3%B8ve-produksjon-adex
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
nopetter
15.10.2018 kl 15:40 3481

ADEX tillatelsen er ikke klar før om ca 1,5 mnd, og produksjonsstart vil skje etter den tid
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.10.2018 kl 20:29 3363

INNEN utgangen av november betyr INNEN utgangen av november og ikke KUN utgangen av november - ser du forskjellen?

Så hvilken som helst dag INNEN utgangen av november kan være "tidligst" i dag og "senest" om 6 uker - bommer man på det så kan man fort gå glipp av en del russike prosenter....;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Møre75
15.10.2018 kl 20:46 3500

Kan godt komme noe nyheter strax for min del, så slipper vi å surre rundt på 1,6 tallet
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
nopetter
15.10.2018 kl 21:04 3709

Risotto

Nei den ser jeg overhodet ikke. Det eneste er nå at dem har vært såpass vettuge at dem ikke har bundet seg til datoer. Utgangen av november kan tolkes til alt mellom 15-30/11. Og umiddelbart I gruve sammenheng svært usikkert

Ambershaws oppdaterte forventning at AdEx tillatelsen vil foreligge innen utgangen av november 2018. Ambershaw er forberedt på å starte prøve-produksjonen umiddelbart etter at AdEx tillatelsen foreligger.
rischioso
15.10.2018 kl 21:26 5959

nopetter,

nå inneholdt vel meldingen litt mer enn akkurat tidspunktet.

Det ble vel sagt at man skulle levere inn en tilleggsdokumentasjon noe som gjerne gjøres helst i siste fase før innvilgelse og det er jo helt nytt for tidligere har man bare gått og ventet, men nå har det vært kommunikasjon - en kommunikasjon som tilsier at den blir innvilget mot en tilleggsdokumentasjon så får tiden vise om det blir i dag, i morgen, neste uke eller neste måned...;)

Det ble også sagt at produksjonen skulle starte i løpet av Q4 og Q4 startet den 01.10 og varer til 31.12
Redigert 15.10.2018 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
nopetter
15.10.2018 kl 21:41 5919

Det AMI skriver er at de forventer at tillatelsen kan komme. Med det kan vi være enige om at da kan dette skje ganske snart eller om 1,5 mnd. Men jeg har så dårlig erfaring med det canadiske byråkratiet så forholder jeg meg til det som står der i ordets rette forstand og velger å tolke det på min måte
Redigert 15.10.2018 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.10.2018 kl 23:01 5805

nopetter,

du har nok dårlig erfaring med den generelle ledetiden og eller responsitiden i en tidlig fase etter at søknaden er sendt og det har jo også AMI erfart allerede, men tviler på at du har samme erfaringen i sluttfasen av behandlingen hvor ting skal formaliseres basert på sluttdokumentasjon - det er jo noe helt annet...:)

Permit Times for Mining Exploration in 2017

Published on July 24, 2018

LES - On one of the specific dimensions of permit-times that we asked respondents to assess—how long it takes to receive the necessary permits—85% of respondents in Quebec, 71% of respondents in Ontario, and 61% of respondents in British Columbia indicated that they received the necessary permits in six months or less.

https://www.fraserinstitute.org/studies/permit-times-for-mining-exploration-in-2017

AMI ligger som kjent i Ontario.

https://ambershaw.ca/ami-project

* Legger vi så til grunn den tiden som allerede er gått med det denne undersøkelsen er kommet frem til i tillegg til siste oppdatering som fortalte om at sluttdokumentasjonen var innlevert så kan lisensen komme på plass hvilken dag som helst...;)
Redigert 16.10.2018 kl 00:43 Du må logge inn for å svare
nopetter
16.10.2018 kl 07:09 5634

ris

en ting skal du ha du har svar på alt uansett hvor galt det måtte være, den undersøkelsen var ny den hadde jeg ikke sett før. da har dem tatt inn over seg at det nytter ikke å bruke 6-12 mnd i byråkratiet når konkurrentene særlig i usa får sakene unna på noen uker :)

AMI har freschet opp nett sidene så jeg men de har ikke klart å legge inn nyhetene fra 2018 under "News". dette må de få ordnet oppi før de går på børs. nyhets oppdateringen fra dem er håpløs
Slettet bruker
16.10.2018 kl 07:57 5531

Etter å ha gått ut av Element i starten av juli, har jeg holdt meg borte fra selskapet, frem til i går. Element har etter min mening falt såpass mye nå, at ingen forventninger nu er priset inn. Aksjen har nok falt så mye, grunnet utsettelser og tregheter i AMI- og Token-prosjektet. Jeg kjøpte meg en aksjepost i Element i går, i påvente av flere kursdrivende nyheter i nær fremtid, og er strålende fornøyd med å komme inn igjen med et snitt på under kr. 1,70! Innen et par måneder kan vi forvente flere triggere, som Rischioso her har listet opp, blant annet den største etter min mening; produksjonslisens til AMI. Den alene vil nok sporenstreks kunne løfte Element til over kr. 3 igjen. Spennende tider!
rischioso
16.10.2018 kl 09:56 5428

nopetter,

RE - AMI har freschet opp nett sidene så jeg men de har ikke klart å legge inn nyhetene fra 2018 under "News". dette må de få ordnet oppi før de går på børs. nyhets oppdateringen fra dem er håpløs

* Det skjer mye også for AMI, men er annonsert på LHR sine sider - vi skal heller ikke se bort i fra at det er en "Kull Token" i sikte...;)

March, 2018
Ambershaw Metallics – Update on Operations
Ambershaw Metallics Inc. is pleased to report that it has finalized and agreed on the Annual Budget and Five Year Strategic Plan with its largest shareholders. Ambershaw will continue to focus on filing the necessary applications for the Advanced Exploration Permit through which it hopes to test and pilot its beneficiation process to produce pellet grade feed as well as to trial the production of pellets. Ambershaw is hoping to commence the development program under the Advanced Exploration Permit and, subject to the timing on the Permit, hopes to have initial levels of production of pellet feed grade concentrate upon receipt of the advanced exploration license which is currently scheduled for Q3 2018. See the full news release here.

http://legacyhillresources.com/wp-content/uploads/2018/05/201803-AMI-Update-Business-and-Strategic-Plan.pdf

* Som vi nå kjenner til er helt i sluttfasen hvor sluttdokumentasjon er innlevert og lisensen er estimert å komme hvilken dag som helst i en 45 dagers periode.

-----------------------------

August, 2018
Legacy Hill Resources acquires Omega Holdings
Legacy Hill Resources is pleased to announce that it has signed definitive agreements to acquire 100% of Omega Holdings, LLC and that it has taken control over Omega’s metallurgical coal operations at Cedar Bluff, Virginia. Omega is a metallurgical coal mining company based in the Central Appalachian region in Virginia, USA. It is a regional leader in using highwall mining to extract coal from the Appalachian mountainsides. Metallurgical coal is an essential ingredient in primary steel making for which there currently is no substitute. For the year ended 31 December 2017, Omega sold 749,000 tonnes of coal. Omega employs approximately 70 employees with strong mining experience, competences and customer insights. Please see the full news release here.

http://legacyhillresources.com/wp-content/uploads/2018/08/20180801-NR-Omega-Acquisition.pdf

-----------------------------

August, 2018
The Chairman of Regency Mines, Andrew Bell being interviewed by Proactive Investor
The Chairman of Regency Mines, Andrew Bell being interviewed by Proactive Investor discussing our recent acquisition, Omega Holdings LLC. From http://www.proactiveinvestors.co.uk: “Andrew Bell, chairman of Regency Mines Plc (LON:RGM), caught up with Proactive’s Andrew Scott as production kicked off at their metallurgical coal project in Virginia. The operator of the project – Mining Equity Trust (MET) – is a joint venture between Regency Mines and Legacy Hill Resources” Full interview here

https://www.youtube.com/watch?v=g_j5YDLCWXE&feature=youtu.be
Redigert 16.10.2018 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Bankmanden
18.10.2018 kl 08:39 5049

I løpet av kort tid kommer det 22,5 millioner nye jallaaksjer til salgs.
Ingen seriøse invistorer tør å ta i ELE og da blir det nok en gang menigheten som må bla opp penger til BO:
Lykke til med galskapen.
nopetter
18.10.2018 kl 08:57 4988

ris

dette oppkjøpet er garantert gjort fordi kull prisene har gått bananas den seneste tiden, det er bare å se på dette kurs bildet

https://markets.businessinsider.com/commodities/coal-price
tuja
18.10.2018 kl 09:12 4929

Ref dagens melding har ABO justert algoene riktig i forhold til solgt volum. I går solgte de
9,99% av totalt volum. Da har vi noe å forholde oss til.

NICE :)
nopetter
18.10.2018 kl 09:20 4886

DVs det er manipulatorene som dumper kursen under 1,60 noe jeg har sett lenge. det de prøver er å presse kursen så mye at BO er nødt til å selge under konvert kursen
Kodiaq
18.10.2018 kl 09:36 4832

Problemet er at det er for få nye/eksisterende aksjonærer som er villige til å kjøpe. Hadde kjøper siden vært sterk nok hadde de ikke klart å presset kursen, slik den har blitt siden den stod i over 4 kr. Det er også litt urovekkende at ingen større nye aktører kjøper seg inn, selv om Element har markedsført seg i inn og utland.
Slettet bruker
18.10.2018 kl 09:43 4809

Er på utsiden her, så fint om dere bærer over med meg. Jeg har bare ett spørsmål: Hvorfor "må" BO selge mer eller mindre uansett kurs?
nopetter
18.10.2018 kl 09:44 4800

nå er det slik at psykologien i markedet er at de fleste kjøper når en aksjen boomer og ikke motsatt vei, og når de vet at BO ennå har over 5 mill aksjer som skal ut for denne fasiliteten så blir det et kjøpers markedet. jeg er redd for at aksjen lett kan duppe under 1,50 uten triggere. jeg har dessverre ingen tro på iron tge konseptet. det er ett eller annet der som ikke stemmer med kart og terreng, særlig når de ikke har beskrevet pre salg fra AMI
kombinert
18.10.2018 kl 09:49 4779

Alle som selger nå taper penger,det er jo 1år siden kursen var så lav.Nå må det snart komme noe,hvis ikke tror jeg den kan gå under 1,50
nopetter
18.10.2018 kl 10:08 4730

det har foregått en massiv dumping over lang tid, og det ser ikke t til at denne vil stoppe med det første. BO vil måtte selge de aksjene ut under 1,60 dette har de som dumper en agenda for
rischioso
19.10.2018 kl 23:11 4523

Det vil med største sannsynlighet IKKE bli dumpet noe som helst fra BO sin side under 1,6 spesielt nå som det er flere triggere som kan komme hvilken dag som helst - BO er på børs av samme grunn som oss for å tjene penger.

BO vil også tjene på en oppgang hvor de får en del mer for aksjene som allere er konvertert i tillegg til alle warrants - for å sette det i perspektiv så tilsvarer rundt 17m warrants 1 hel transje og warrants er en bonus og dermed meget viktig for BO å få benyttet.

De første par millioner warrants kan de først benytte når kursen er over 2,3nok og deretter kommer majoriteten av warrants når kursen passerer henholdsvis 4,5nok og 5,5nok.

Så det vil være i BO's største interesse at kursen kommer tilbake på disse nivåene. Triggere og tilbakekjøp av låneaksjer vil være det som gjør den jobben og BO har 5,75 låneaksjer som skal kjøpes tilbake i tillegg så kommer det triggermeldinger både i forbindelse med AMI prod lisens og TGE oppdatering mfl hvor flere kan komme hvilken dag som helst fremover...;)
Redigert 19.10.2018 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.10.2018 kl 12:32 4327

BO virker å være nærmest fraværende som forventet.

Nå er det øretrillerne og robotene som bedriver øreleken mens vi andre venter på triggermeldingen(e)...;)
rischioso
24.10.2018 kl 10:24 4255

Legger vi omsetningen til grunn så er det ingen tvil om at BO tar moderasjonsavtalen på alvor - så gjenstår det og se hva som kommer først - en ny konvertering eller triggermelding (Token oppdatering/AMI lisens)...;)
nopetter
24.10.2018 kl 11:00 4220

om de forholder seg til det skal være uvisst siden ingen andre enn meglerhusene har innsyn i tradene, noe som man kan takke PAS for som presset dette igjennom ledelsen i OSE. og siden ingen har innsyn eller dette kan dokumenteres så er ikke dette troverdig. uansett så pælmer BO ut aksjer med tap