Hvorfor er du rec aksjonær?

Paala
RECSI 22.01.2021 kl 17:12 16299

Det spørsmålet er vel besvart av enkelte av dere, ja det ser stygt ut på papiret dem siste 2 dagene, nervøse aksjonærer her ja. Ikke umulig at den går ned til 16 til 17 kr. Den som sitter over langen kommer til å vinne, det er jeg sikker på.
Den ballongen som noen mener skal sprekke???? Først så må en jo fylle ballongen før den sprekker, og det er ikke pustet ett pust i rec ballongen ennå. Rec et ett meget godt case, blir sittende og hamstrer mer uten tvil for min del.
Uten sammenligning så solgte jeg azt på 28 kr. Nå er den på rundt 80, det er surt. Ser det på flere aksjer at det lønner seg å være tålmodig, er der dem store pengene er om en er tålmodig.
Rec er en av dem beste casene på Oslo børs mener jeg.
Ha en god helg😊
Redigert 22.01.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:19 3333

Korreksjon vil komme når verden åpner opp igjen og folk begynner bruke penger igjen som de tar ut av fond og aksjer... i mellom tiden sitter folk hjemme og hiver rekord beløp i fond som går inn i markedet.
Så den dagen verden er åpnen igjen, folk reiser og bruker penger som vanlig da burde man ha solgt seg helt ut... da tror JEG det kommer en reaksjon... har selv aldri satt så mye penger inn i fond og aksjer som måneder etter korona for er ingenting å bruke penger på. Renten er lav og vil fortsette en stund til...
Tiltakspakker etc skal inn i markedet..

Første logiske tanken når man ser tilstanden rundt i verden nå ville vært total krasj i markedet... tenker man litt lengre så er det årsake3 til børsene fortsetter å stige...
VL
23.01.2021 kl 14:20 3338

Du hause rett før presentasjone at det skal gå over 22 kr, samme dag kl. 22 skriver du en historie om din negative erfaring med Rec etter at du har solgt alt. Og nå kommer du med at pandemien er ute av kontroll. Hvis jeg husker rett så har ingenting endret seg. Rec har ikke forandret seg,pandemien har ikke endret seg. Eneste som har forandret seg er at du har solgt deg ut og ønsker billigst mulig inngang så du kan trade videre. Håpløs å ta informasjon fra deg seriøs.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:24 3314

Skulle kursen falle under 17.50 , er det mulig det er ett trend skifte i aksjen, men tror laveste kurs neste 5-6 dagene vil være 17.50-18 kr... vil få en rekyl på mandag mest sannsynelig og opp mot 19.?
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:35 3270

Hvordan kan du si at ingenting er priset inn i REC?

At selskapet kansje skal levere silicium til el. bil anoder om 3-4 år etter samlokalisering - kursen steg fra 10-20 kr bla. på denne nyheten. Klart kursen skal ned-om dette blir ett faktum er det 3-4 år frem i tid og det skal i mellomtiden gjøres tunge investeringer(kapitalkrevende og vil kreve emisjoner), prisene på kontraktene for levering av silicium kommer til å bli veldig forutsigbar om batteriprodusenter skal ta avgjørelsen om å samlokalisere, det taes nok ikke ett spadetak før el.batterinprodusenter og solcelle produsenter får en forutsigbar silicium pris de neste 5-10 årene. å tro annet vil være naivt. Min største skepsis er at bilsalget de neste 2-4 årene kommer til å stagnere dramatisk pga pandemien. Det har gått bra til nå men nå konmer brå stoppen. Flere hundre millioner arbeidsplasser er borte og enda flere vil forsvinne. Kjøpekraften i verdensmarkedet er iferd med å forsvinne. Det siste en gj. sn fanilie kommer til å kjøpe uten fast arbeid, er ny bil. Her tror jeg mange er alt for optimistiske. Jeg tror REc er realistisk og samme med Røkk&co. Derfor tror jeg også at noen av de positive driver meldingene vi sitter å venter på kommer til å bli utsatt pga pandemien og utsiktene generellt i verdensmarkedet.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:43 3245

Pantera, jeg er skuffet. Utrolig skuffet. Du gjør akkurat det samme som Nemis og Sembo/Babayaga (samme bruker bak disse to). Du var long og hauset om at prisen skal gå opp etter presentasjonen til TT om ren energi. Du hauset og løy. Enhver smart aksjonær skrev (og dette skrev vi, sjekk historikk) at en ikke skal forvente noen som helst nye nyheter på en presentasjon som varer i 15 minutter. Samme kveld så skriver du innlegget ditt med 350.000kr i tap, som jeg nå tror er ren løgn, for å forsøke å skremme andre.

Med andre ord; du har vært med på denne aksjen, solgte deg ut og kommenterer nå at denne skal ned til 7 kr. Det er så latterlig som det går an. Hva har forandret seg med REC Silicon siden presentasjonen til TT? Det at mutert virus kommer til Norge, håper jeg at enhver med litt sans og fornuft så for seg komme. Panikk på mandag pga det? Jeg tviler. Men det at du lyver og forsøker å manipulere, når du egentlig ønsker en billigere inngang i aksjen, det skuffer meg utrolig mye.

Dette viser oss egentlig hvor lavt folk er villig til å synke for egen inntjening. Du totalforandrer din mening på 2 dager! Fra bull til bear. Åh, jeg blir så flau.
Til allesammen som er usikre: Selg dere ut. Denne skal ned. Gevinstsikre nå! Begynner å bli så lei useriøse aksjonærer at jeg sier meg enig med dere. Bare selg.
Til longs: La oss fortsette å akkumulere sånn at vi kan le over brukere som nevnt ovenfor når tiden viser at vi har hatt rett (og det har den hittil).

Glem ML gjenåpning eller Yulin oppkjøpsmelding for ett sekund. La oss tenke litt større - se på verdenssatsningen på grønt og fornybart. Biden har klart uttalt seg, senest i forrige uke at han ønsker å skape en lokal verdikjede i USA for grønt. Da må jeg minne dere på kun en ting: Det finnes INGEN selskap som REC Silicon i hele USA og EU. Markedsverdien er på usle 6.7 milliarder NOK som ikke gjenspeiler kostpris for Butte engang, glem ML. Fremtiden er grønn. Det vil være stor endring i både sol og batterimarkedet. Det vil komme enda flere aktører her. Markedet er fremtidens olje. Med Biden som president og Aker som ryggrad er REC Silicon på det sterkeste det har vært på så mange år. Alt er rigget for flerdobling hvert eneste år de neste årene. Jeg bryr meg ikke om det tar en kvartal eller to, et år eller to, denne skal til tresifret +++++ fordi REC Silicon er fremtiden. Tenk langsiktig og litt lengre enn nesa, er du snill.

Hør på folk som Pantera, Nemis og Sembo/Babayaga, som egentlig er longs, men bare later som for å presse prisen ned (Husk Nemis var long og var med på reisen ned til 3kr så byttet han, akkurat som Pantera - og Sembo/BabaYaga har selv sakt at de har tro på selskapet long term, men tviler på kursen short term) slik at de kan få en billigere inngang. Hvis de bare hadde kjøpt for lengst istedenfor å baisse med usanne påstander, så hadde de allerede nesten doblet sin investering fra emisjonsnivå - og Nemis hadde flerdoblet fra 3kr nivå. Flaut.
Redigert 23.01.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 14:53 3216

For noen dager siden skulle kursen sprenge 22 og nå skal vi ned til 2? Hmmm.
For min del, som er en litt triggerglad aksjonær. Skal gjøre noe som ligger imot min natur og holde meg unna aksjemarkedet neste uke. Har ikke lyst til å gjøre noe dumt å plutselig selge rec om kursen skulle falle ned og mtp jeg uansett er fullastet så får jeg ikke kjøpt mer. Håper rec er høyere neste gang jeg sjekker kontoen som består av gode 30 % rec
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:06 3167

Flaut ja til og med nicket selv skjønner det, men innrømme det kommer han aldri til å gjøre. Uansett er ikke vits å bruke tid på tullinger la oss fokusere på selskapet disse nickene forsvinner etter hvert som kursen går:)
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:13 3137

REC er en fin tradingaksje(og de neste ukene tror jeg den skal langt ned) og jeg tror at endel småsparere og andre som ikke er så long som noen av dere her på forumet, får litt perspektiv og ulike nyanser inn i hurra ropet😊når jeg kommer med saklig argumentasjon for at REC med større sannsynlighet skal ned enn opp på kort perspektiv. Hyggelig å høre at de fleste her inne er enige med meg i at REC er ett langt indistruellt kapitalkrevende lerret å bleke. Slike selskaper følger konjunkturene i verdensøkonomien. REC har feilvurdert sin produksjonskapasitet tidligere, og dette har bpde ledelse og andre aksjonærer i ferskt minne. det blir nok gjort grundige vurderinger både når det gjelder opsjonsavtale i Kina og vedrørende ML - jeg tror begge prosjektene blir utsatt pga det litt lange makrobildet i verdensøkonomien. Gjøres investeringene nå vil tiden for planlagt høsting 3-4 år frem i tid, krasje veldig med tidspunkt for de verste spådde etterefektene av pandemien...i 2021,2022,2023 og 2024 er det spådd nedgang generellt i alt bilsalg. Her er REC ledelsen med i timen denne gangen- REC er spennende men jeg tipper veeeldig langt frem i tid.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:23 3103

Du lyver så det renner av deg. Så patetisk. Svar meg på det jeg skrev; hvordan i all verden kan du hausse om at prisen skal opp til 22kr på torsdag - og på fredag si at den skal ned til 7kr? La meg gjenta; PÅ EN DAG - så bytter du mening fra ATH siste 5 år til at vi skal kræsje helt. Åh herregud. For en lystløgner!

Skam deg! Du driver å LYVER for å skape frykt så du kan få en billigere inngang. Så patetisk du er. Denne kommer til å korrigere oppover på Mandag og etter neste uke er ferdig så kommer vi aldri til å se kurser under 20kr igjen. Violet Power begynner nå. Du kommer til å angre og fortsette å skrive falske påstander for å forsøke å manipulere kursen og det gidder jeg ikke å delta på. Du er blokkert og jeg har mistet alt av respekt jeg hadde for deg. For en egoistisk, patetisk løgner du er.
Redigert 23.01.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:33 3062

Hev deg over sånne troll nick vi vet av erfaring at disse forsvinner etter hvert som kursen stiger. Blir bare for dumt og svare på sånne nick da man kaster bort tiden sin. Brukte disse selv som underholdning før å det har jeg ikke tid til mer. Totalt bortkastet og svare en som antaglivis jobber på et gate kjøkken og trader ved siden av med lønna si:)) Kjennetegnet dems er null kunnskap om marked og selskap:)
Redigert 23.01.2021 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
23.01.2021 kl 15:37 3049

Nettopp. Jeg tenker helt likt her. Er fullastet i REC og har snitt rundt 10kr. Om det evt skulle komme en korreksjon i markedet pga forhold på makronivå så ville jeg heller sittet stille med mine aksjer istedenfor å time markedet. Er rett og slett ingen som vet hvor bunnen eller toppen er. For all del kan det hende vi går ned, men at det henter seg inn igjen på relativt kort tid, eller så vil det ta lengre tid. For min egen del så sitter jeg med en fin gevinst på seksifret beløp, noe som er stort for meg med tanke på at jeg er student. Personlig trenger jeg ikke pengene, det hadde vært veldig kjekt ja, men er uansett ikke ferdig med masteren før om 2 år, og det er da jeg skal vurdere å ta gevinst. Per nå så må jeg forholde meg til en inntekstgrense på 188k i året, så har uansett ikke noe annet valg heller. Jobber ved siden av studiet og de pengene dekker denne grensen. Hver person må ta et valg basert på sin egen risikovilje. REC har fantastiske fremtidsutsikter og er ikke snakk om at jeg selger meg ut nå😁
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:43 3035

Jeg er trader, jeg trodde det kunne være litt moment igjen av oppturen i Rec på torsdag, men ila kort tid forstod jeg at siste rykket var over for denne gang, spesiellt etter den flate presentasjone av REC på torsdag. jeg solgte nesten hele min beholdning 5 min før CEO var ferdig(jeg lyver ikke men leser markedet fra dag til dag, fra time til time, fra minutt til minutt, nødvendig om en skal lykkes med å trade aksjer). Jeg tar også feil-skal innrømme det om dere får rett i at REC skal videre opp. Kjempesmart av Røkke&co å flytte risikoen av Rec over i Horizon, gevinst sikrer i eget selskap på 16 kr, og får inn nye aksjonærer via Horizon til å være med videre å ta utviklingskostnadene og videre risiko. En må bære temmelig naiv om en tror at Røkke gjør dette grepet på en aksjekurs dere mener skal være 100 kr, om så var tilfelle hadde han gitt Horizon aksjonærene århundrets gave😊Røkker gir ikke fra seg verdier. REC er ett tungt industriellt selskap å kommersialisere, og via Horizon blir risikoen lavere. Mange her undervurderer også kompleksiteten med Silicium.
Tycho
23.01.2021 kl 15:55 2979

Fair enough. Lykke til med tradingen, jeg håper du lykkes med strategien din. Jeg tror ikke våre interesser er motstridende, vi har bare litt forskjellig tilnærming.

Men en ting stusser jeg litt over. Jeg har trøbbel med å se at Røkke "gir" noe som helst ved å flytte recsi inn i Horizon. Alt er Aker, ergo alt er Røkke. Tolker det mer som at recsi mer naturlig hører inn under Horizon ettersom det er der alle satsinger på fornybar energi og liknende (grønt) ligger. Kan ikke se at Røkke senior taper noe på dette?
Slettet bruker
23.01.2021 kl 15:59 2964

Helt enig med deg Falco. Han er blokkert, så jeg kommer ikke til å bruke mer tid på han fremover. Jeg ble bare litt sjokkert over hvor fort en person kan gå fra å brøle ATH til nei denne skal ned. Dette viser jo egentlig oss hvor fort og lavt noen individer er villige til å synke. Og som du selv sier, kjennetegnet er null kunnskap om verken markedet eller kunnskap, ellers hadde han ikke brølt ut at vi skal til 22kr på torsdag, når enhver sunn aksjonær visste at vi ikke kan forvente breaking news på en presentasjon som varer i 15 minutter. Det var en flott mulighet for TT å vise verden hva REC handlet om - og det gjorde han. Blant annet nevnte han 3 potensielle nye samarbeidspartnere innenfor batteri segmentet. Det er jo helt suverent, mener jeg.

Falco, da har vi enda en person som kommer til å stå fast på sitt og fremme sin usanne agenda, men som kommer til å forsvinne for godt innen kort tid, akkurat som de andre, haha. Er morsomt med underholdning fra sånne. Vi må huske å feire i fremtiden sammen en gang - mange gode longs her som jeg har stor respekt for - og da kan vi le av alle gangene vi måtte diskutere med mennesker som ikke ser endringen på makro og mikro nivå, samt telle millionene vi har tjent. Gleder meg! :)

EDIT: Helt ok å være short og å tro at aksjen skal ned, men å gå fra å hause at denne skal til 22kr før presentasjonen til TT over til til å baisse at denne skal ned til 7kr ila. 24 timer - bør si nok om hvor useriøs Pantera er.
Redigert 23.01.2021 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Paala
23.01.2021 kl 16:14 2889

Meg du spør eller?
Slettet bruker
23.01.2021 kl 16:32 2809

Så fantastisk og så useriøst av dere at med en gang noen er negativ eller uenig så er de enten løynere eller noe annet dumt😊Dere spiller dere selv ut med slike aggresive instillinger til de som er litt uenig med dere, og de fleste på forumet med god objektiv vurderingsevne vil tenke det samme.Jeg spiller helt åpent - forteller mine vurderinger av REC - som trader. Det dere sier er at vurderingene vi som trader ulike aksjer ikke bør taes med i beregningen av long scenarioet av REC ? Jeg mener 2-4 år er long - mine vurderinger er at REC sin ledelse vil være ekstremt varsomme med å iverksette tunge indistruelle investeringer midt inne i en pandemi man ikke ser utfallet av. dett ville vært uansvarlig av ledelsen i REC å gjenåpne ML midt i en pandemi bassert på at en skal levere silicium til anoder i bilbatterier om 2-4 år, med bakgrunn i at det er stor sannsynlighet for at nettopp alt bil salg ligger med brukket rygg 2-4 år frem i tid. For meg holder det ikke å beregne en gitt verdi av fabrikkene REC eier og potensialet for x antall tonn silicium, om det ikke er potensiale å selge råvaren som skal produseres på fabrikkene, da er fabrikkene null verdt. Det er fremtidige markedsutsikter ledelsen i REC nå sitter å funderer på sammen med batteri produsenter før de feks samlokaliserer og bestemmer seg å satse på fremtidig eskalert produksjon av en råvare som skal selges mange år frem i tid. For aksjonærene i REC håper jeg inderlig at ledelsen i REC vurderer kjangsene for at bilsalget eksploderer 2-4’år frem i tid. På dette tidspunktet spår noen av verdens fremste økonomer at det store stygge ettersmellet av pandemien kommer- noe som betyr finans krise i flere år og redusert kjøpekraft. Det siste en husholdning vil invistere i på gitt tidspunkt er ny elbil.
Bob Macahan
23.01.2021 kl 16:39 2790

Siemens processen beskrivs ca 2,18 in i denna video. https://youtu.be/8QKzS_w_Ko0
Kiselstavarna som produceras måste plockas ut och krossas innan man gör om processen igen.
FBR producerar ett granulat direkt och behöver ingen extra bearbetning. Granulatet visas här och även en liten snabb genomgång om att allt är upplagt för att vidareutveckla processen. https://youtu.be/OJkdL2_Y4SE

Här är en sälj pitch av FBR från REC https://youtu.be/ejgQ4ii8anE
Slettet bruker
23.01.2021 kl 16:40 2789

Det tror jeg faktisk ikke er ett problem. Bilverden klarer seg meget bra tross pandemi. Tror faktisk man selger mer biler enn før. I tillegg til bil går jo alt annet på batteri også slik at bil er overhodet ikke eneste nedslagsfelt her. Solpaneler går sin gang uansett pandemi. Redde verden må man gjøre samtidig æ, det ene kan ikke vente på det andre, slik er det bare.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 16:48 2753

Står selv i kø på 2 el biler har allerede 1 som bil 2 og har et kønummer som er langt frem i tid dessverre. Tror snart samtlige naboer stå i kø for elbiler da de nye nå går lengre og er større. Må være rimelig naiv for ikke tro at folk skal ha el biler fremover. Vi kan ikke reise osv hva skal vi bruke penga på bortsett fra på børs? Da kommer biler inn i bildet derfor også lange køer for å få tak i elbiler.
Tycho
23.01.2021 kl 16:55 2721

Jeg tror hovedargumentet til de fleste som er optimistiske på recsis vegne er at vi nå står overfor et paradigmeskifte i energisektoren. Det som tidligere var tuftet på oppfordringer om endring har nå blitt til konkrete reguleringer. Dette skal skje. Og myndighetene bruker både gulrot og pisk for å tvinge energi, industri og finans i en ny retning. Dette er en perfekt storm for recsi. Plutselig befant recsi seg midt i smørøyet, med ferdige bygde fabrikker og lang erfaring på området. Etterspørselen vil stige bratt. Det er ingen vei utenom det. Med mindre det plutselig kommer ny teknologi som gjør silisium uinteressant. Men om det skjer, så er det enda lenger frem i tid, og foreløpig peker alle på silisium. I mine øyne gjør dette recsi til et unikt case. Så kan man spekulere i at ulike macro-effekter kan virke som fartsdumper på veien. Men det blir en begrenset effekt tror jeg. Veldig mye skal gå galt om ikke recsi blir en industritungvekter av de sjeldne med disse forutsetningene. Så får vi se. Ting kan gå galt. Det ser bare ikke veldig sannsynlig ut nå.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:13 2644

Jeg føler rett og slett at en irettesettelse av noen skribenter her på tråden er påkrevet.

Hvis du/dere skriver en tråd som skal framstå som sannhet så prøv å selv forstå hva dere skriver om.
Noen her velger å skrive at de etter teknisk analyse ser aksjen ned etc etc.
Her er teknisk analyse av REC.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101031
Det viser at de skribenter som har sett lyset om at REC skal ned ikke vet hva de skriver om.
Mandag vil gi en pekepin om vidre retning.

Det jeg skriver om nå kan jeg se at mange som skriver ikke vet noe om. Helt respektløst overfor investeringen deres spør dere meg.
Dere vet at internt i Aker er REC solgt for 16.62.
DVS at Aker har noe som heter Finansielle investeringer og Industrielle investeringer .
REC er solgt fra AKER til Aker Horizons for 16.62 Nok pr aksje. Aker har da tjent mellomværet melom kjøp og salg og kan bokføre det som gevinst.
Aker Horizons har da kjøpt en aksje i REC for 16,62 og skal tjene penger på den.
Derfor går den inn i porteføljen for industrielle investeringer. Dvs at den får et aktivt eierskap.
Aker Horizons beste folk er nå koblet direkte opp mot REC for at deres investering skal bli ivaretatt med all den kompetanse Aker kan bidra med.


Til slutt må jeg si at hvis dere ikke setter dere inn i hva dere er investert i så selg dere heller ut. Penger kommer dere til å tape.

Redigert 23.01.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
seth
23.01.2021 kl 17:19 2618

Så vi må jo anta 16,62 er ganske så solid. Regner med Horizon har tenkt å tjene penger på denne investeringen.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:21 2601

Takk for godt skrevet innlegg Barbro. Alt av det tekniske, til det fundamentale, til makro situasjonen i verden tyder på at fremtiden er grønn og bærekraftig og at REC Silicon vil ha en sentral rolle i å bygge infrastruktur for grønt i USA og EU. Violet Power og Group 14 er kun to av flere aktører som skal inn her. TT nevnte at selskapet er i dialog med 3 potensielle samarbeidspartnere, men dette har blitt ignorert, fordi uvitende aksjonærer hausset og forventet børsgivende nyheter på en presentasjon hvor REC var en av flere dusin selskap og hvor man hadde 15 minutter taletid.

Jeg synes at alle skal få lov til å fremme sine meninger, men det er viktig at de er fylt med fakta og ikke usanne påstander fra aksjonærer som solgte seg ut og ønsker en billigere inngang. Uavhengig, så har jeg tillit til at leserne på forumet har sunn nok fornuft til å fatte egne avgjørelser og ikke la seg påvirkes av verken bulls eller bears.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:30 2562

Uchihabrah
Takk. 100% enig med deg.

Vidre tenker jeg følgende. Røkke har satt sin sønn inn i stilingen som ADM i AH. En sønn han gjærne vil skal prestere.
Jeg tror ikke han ville lagt REC inn i AH til den prisen for at Unge Røkke skal miste ansikt. 16062 er minstekursen i REC.
Redigert 23.01.2021 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:31 2582

De neste to tre ukene blir kjempespennende og jeg er av den oppfatning at det kommer en større korreksjon nedover i REC og resten på forumet tror den skal suse videre opp😊 Falco sine enkle arrgument om at han selv har to elbiler i bestilling sier egentlig det meste om hvor enkle grunne vurderinger av micro bildet som blir lagt til grunn for en investering og burde være en alarmklokke for andre investorer i REC. Det er markedet 2-4 år frem i tid REC ledelsen vurderer når de skal ta avgjørelsen om å eskalere produksjoen om silicium i Kina og USA. Macro bildet forventer ettetsmellen av pandemien skal komme om 2-4 år, skyhøye renter og mange hundre millioner arbeidsledige. Da hjelper det lite om Falco og ett par andre nordmenn har noen el biler i bestilling😊
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:38 2575

Et godt råd til dere som investerer i aksjer.
Bruker dere Nordnet så blir det ofte lagt ut børsmeldinger. Les de.
Det blir også lagt ut AKSJONÆRENDRINGER. Les de.

FEKS:
18.1.2021, 07:09 · TDN Finans Delayed
BØRS: AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER 18. JANUAR
RECSI F2 FUNDS AS Ny på listen 700.000 0,2
--------------------------------------------------
BØRS: AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER 21. JANUAR
RECSI F2 FUNDS AS Ut av listen
.........................................................
22.1.2021, 06:59 · TDN Finans Delayed
BØRS: AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER 22. JANUAR
RECSI F2 FUNDS AS Ny på listen 800.000 0,2
..........................................................
Ser dere et mønster her?
Gå gjærne lengre tilbake.
Redigert 23.01.2021 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:39 2579

pantera1
I dag kl 17:31
Leste du virkelig ikke min tråd?
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:50 2512

Denne forteller litt.

https://dinside.dagbladet.no/motor/sa-ubetydelige-er-norge-i-bilverden/69616696

Enormt potensiale med tanke på at dette er omtrent bare fossile biler.
Redigert 23.01.2021 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:55 2492

Må ikke forlange alt for mye av et nick som hausset i 100 før en 15 minutters presentasjon her er et av innleggene hans. Han har ihvertfall fått med seg at de store begynner å komme inn:)))


«Jeg tror vi får guiding i dag kl 13 vedrørende ML😊Nedgangen i dag er store fonds aktører som skremmer vekk noen små sparere som kaster kortene noen sekunder før «middagen blir servert»😊 REC trades hele tiden i samme mønster, og det er beytyggende hver gsng det skjer for da akkummulerer større aktører som har stor tro på REC😊Store forventninger denne uken, tror motstanden på 22 kr brytes før vi vet ordet av det.»
Redigert 23.01.2021 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 17:59 2479

Selvfølgelig blir biler og børs det vi kjøper fremover hva skal vi ellers bruke penger på når vi snart ikke kan gjøre noenting:) ikke gå på polet engang:) verden går ikke under denne gangen heller selv om noen ønsker det:)))
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:01 2467

Barbro-jo leste at du mener at det bør være en god garanti for REC at Kristian Røkke skal lede Horizon.Kristian Røkke har vært en suksessfull leder i Røkke selskapene i mange år og har ingenting å bevise ovenfor sin far lenger, far er nok allerede meget stolt over hans ferdigheter.Tror unge Røkker kan gå sin far en god gang, og at far ikke trenker tanken å bygge puter under armene til sønnen, det er det absolutt ingen behov for. At REC steg 19 prosent når meldingen om at aksjene i Rec skal over i Horizon er utrolig spektakulært og jeg trodde ikke det skulle skje, spesiellt ikke når kursen ble 16 kr. Hadde Røkke ment at han kunne ta 5 kr mer eller 10 kr mer så hadde REC blitt priset høyere. i denne transaksjonen. Hadde Røkke sittet på info om forsinkelse el. i USA eller Kina, hadde han ikke turt å prise denne transaksjone mer enn 16 kr, dette kan og være med å underbygge mitt veddemål om at REC skal langt ned igjen...
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:12 2418

pantere 1
eg føler rett og slett at en irettesettelse av noen skribenter her på tråden er påkrevet.

Hvis du/dere skriver en tråd som skal framstå som sannhet så prøv å selv forstå hva dere skriver om.
Noen her velger å skrive at de etter teknisk analyse ser aksjen ned etc etc.
Her er teknisk analyse av REC.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101031
Det viser at de skribenter som har sett lyset om at REC skal ned ikke vet hva de skriver om.
Mandag vil gi en pekepin om vidre retning.

Det jeg skriver om nå kan jeg se at mange som skriver ikke vet noe om. Helt respektløst overfor investeringen deres spør dere meg.
Dere vet at internt i Aker er REC solgt for 16.62.
DVS at Aker har noe som heter Finansielle investeringer og Industrielle investeringer .
REC er solgt fra AKER til Aker Horizons for 16.62 Nok pr aksje. Aker har da tjent mellomværet melom kjøp og salg og kan bokføre det som gevinst.
Aker Horizons har da kjøpt en aksje i REC for 16,62 og skal tjene penger på den.
Derfor går den inn i porteføljen for industrielle investeringer. Dvs at den får et aktivt eierskap.
Aker Horizons beste folk er nå koblet direkte opp mot REC for at deres investering skal bli ivaretatt med all den kompetanse Aker kan bidra med.


Til slutt må jeg si at hvis dere ikke setter dere inn i hva dere er investert i så selg dere heller ut. Penger kommer dere til å tape.
......................................................................................
Ikke lag teorier . Bruk fakta ellers taper du alt. Alle kan kontrolere hva du skriver og sier. Hold deg til fundamentale sanheter så vinner du.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:14 2415

Den dagen aksjen gikk i været var pga av det tekniske bildet i utgangspunktet. Se på tekniske bildet og vi skulle opp å teste teknisk topp den dagen uansett. Hvis du klarer å se mønsteret i aksjen så ser du det tydelig! At aker h tok inn samme dag var sikkert ikke tilfeldig, ble bare enda mer fyr... tror vi har nok momentum til å holde trendkanalen nå både med vi blectatt inn i AH og de kommende triggerne... da er vi i bunn for øyeblikket og ligger an til rekyl mandag men vil fortsatt være humpete neste uke før vi er klar for å teste ny teknisk topp... ikke undervurder det tekniske! Aksjen følger tydelig mønster
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:16 2403

Jeg anbefaler at du ikke bruker tid på han, Barbro. Senest på torsdag hauset han at REC skal bryte motstandsnivå på 22kr og hauset om at vi skal få "breaking news" på presentasjonen til TT. Dette tilsier meg at han ikke vet hvordan selskaper fungerer og at man ikke kan komme med "breaking news" informasjon på en presentasjon som varer i 15 minutter, uten å melde om det på forhånd. Dagen etterpå skriver han at denne skal til 7kr, at han har solgt og at han håper på en billigere inngang. Din verdifulle tid er ikke verdt det, fordi han er egentlig en long, han bare baisser nå for å få en god inngang inn igjen. Bare vent noen uker, så er han nok tilbake på toget, eller kjører Nemis ruten og går enda hardere ut mot at denne skal ned, fordi han ønsker den samme inngangen som han solgte ut for. Det skjer ikke.

Og disse påstandene om at selskapet ikke får gjenåpnet ML før om 3-4 år er jo bare svada. TT har selv sagt i Q3 at de regner med å være i 75% kapasitet innen 2023. Og da vil ML alene hente inn 1 milliard kroner årlig, på 75% kapasitet og da med grunnlag i at VP og G14 er de eneste kundene. Mye har endret seg siden Oktober. Blant annet har Biden vunnet, demokratene har flertallet, parisavtalen er signert, forholdet mellom USA og Kina er på bedrings vei (hei, nå trenger ikke ML å vente på VP og G14 alt for lenge til, fordi markedet i Kina kan også gjenåpnes), TT nevnte senest på torsdag at de er i dialog med 3 potensielle samarbeidspartnere til, VP skal begynne å bygge fabrikk allerede kommende uken, G14 starter dette kvartalet, Horizons har tatt over fra Aker Capital (noe som betyr at de også er long i denne og vil satse her), vi bør få informasjon om oppkjøp til Yulin før 1. Feb, men det kan også hende at vi må vente til Q4 i Februar før vi får vite mer, det samme gjelder gjenåpning av ML; det er allerede indirekte bekreftet.

Jaja. Tiden får vise. Jeg har ingenting i mot shorts eller tradere, men vær så snill, ikke kom her og spre løgner kun pga. egeninteresse. Ha nok respekt ovenfor deg selv at du står fast på dine meninger - og ikke bytter fra ATH for siste 5 år til nærheten av konkurs ila. 24 timer, haha.
Redigert 23.01.2021 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
VL
23.01.2021 kl 18:16 2415

«REC. Det er markedet 2-4 år frem i tid REC ledelsen vurderer når de skal ta avgjørelsen om å eskalere produksjoen om silicium i Kina og USA. Macro bildet forventer ettetsmellen av pandemien skal komme om 2-4 år, skyhøye renter og mange hundre millioner arbeidsledige. Da hjelper det lite om Falco og ett par andre nordmenn har noen el biler i bestilling😊«

Fra du sa at den skulle til kr 22 til kr 7 gikk det 24 timer, har verden forandret seg så mye iløpet av 24 timer ?
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:21 2395

Glem heller ikke at TT sa i fjor i februar etter phase 1 trade deal ble laget at ML skulle være i full drift i slutten av 2020.

Hadde kina kuttet straffe tollene og kjøpt det de ble enig om hadde ML vært åpnet allerede nå.

Her kan også alt skje med Biden på plass , noe som gjør hver eneste melding om kina og usa til trigger hvis de signaliserer samarbeid

Tror dette kan være den raskeste måten at det meldes om åpning av ML på. Biden har akkurat tatt over. Handelsavtalen er viktig, og påvirker amerikanske arbeidsplasser, og sikkert noe de allerede er i gang å jobber med
Redigert 23.01.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:21 2391

Vel, det kan godt være at du har rett i at det pga pandemi, blir mindre bilbygging om 2-4 år, (det vet vi først om 2-4 år) men det bygges nok biler alikevel , og de bilene som nå bygges er nullutslipps biler. Skulle batteriene bli bassert på silisium, så er det rec kan levere alikevell ikke nok til full bilproduksjon, ikke engang nok til en fjerdedel av en normal bilproduksjon, rec vil i så måte være midt i smørøyet. Hadde hele rec`s produksjon vært nok til samtlige biler som blir bygget hadde jeg også vært bekymret.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:22 2391

Uchihabrah
Helt enig. Blir bare så forbandet når han får andre til å tro på det han skriver....
Jeg ser at pantera ikke forstår at AKER solgte til AH på den dagens kurs.
Det er for j ... at han bringer det vidre med andre teorier. Nok om det han er borte nå,
Fin Lørdagskveld.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:27 2344

VL som sagt i to innlegg tidligere i dag i denne tråden, så er jeg trader. Sitter ikke long i noen aksjer. REC har vært en fantastisk trading aksje og kommer til å fortsatt være det i lang tid såfremt det ikke kommer veldig illevarslende nyheter.

På torsdag trodde jeg kansje REC kunne bli pushet opp ett par kroner til før korreksjon(aksjer som REC med forventning om fremtidig inntjening er mer psykologi enn realitet). Jeg var derfor veldig spent på om det kunne komme noe kursdrivende i Pareto presentasjonen torsdag. Presentasjonen var koselig, generell og traust og jeg hadde bestemt meg for å selge meg ut ila presentasjonen om det ikke kom noe kursdrivende. Hadde sikkert vært veldig hyggelig å tatt en øl eller to med CEO en i REC.
Slettet bruker
23.01.2021 kl 18:37 2296

Han er nok snart tilbake under et annet nick da det rett og slett er pinlig å lese hans innlegg:) selv nemi og alle som skrøyt av sine shorter, som baisset med skattesaken og at Rec skulle i en krone Osv blir bare barnemat i forhold til dette nicket:).
Vi har satt oss godt inn i våre investeringer og de fleste av oss setter oss sikkert godt inn i et selskap før vi handler med å hente informasjon ( ikke på hegnar forum). Noen bra innlegg fra seriøse nick forekommer og er interessant, men dessverre sjeldent her inne så dette må finnes andre steder:)
Vi har tålt mye svada gjennom tidene på hegnar når det gjelder rec da det er mange nick med Trad/short interesser som har vært her inne og som forsvinner etter hvert som kursen stiger.
Redigert 23.01.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare