Nye Corona mutasjon kan være mer dødelig

Frodon
CORONA 22.01.2021 kl 18:41 8338

Mulig vaksinen ikke fungerer like bra på mutasjonen fra Sør-Afrika og mulig dødeligheten er høyere med mutasjonen fra Storbritannia 😢

«Det foreligger noen bevis for at den nye varianten kan være assosiert med en høyere grad av dødelighet»

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/johnson-varianten-kan-vaere-mer-doedelig.zVJXN7AUa?utm_source=share-btn

«Kan være mer dødelig
Boris Johnson om virusmutasjonen som også er oppdaget i Norge»

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-vaere-mer-dodelig/73319223

«Forskere i Sør-Afrika har testet den muterte varianten – 501Y.V2 – mot blodet til friskmeldte coronasmittede personer. De oppdaget at varianten er motstandsdyktig til antistoffene fra sykdommen»

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=54491
Redigert 22.01.2021 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
McCartney
22.03.2021 kl 20:09 2221

Slapp av, Vaccibody kommer snart med et brak!
undrende
22.03.2021 kl 13:12 2268

Som jeg kommenterte her angående innendørs EM i friidrett i Polen, hvor mange utøvere klemte & kysset i den lille timen jeg så på siste dag av mesterskapet, så har det i ettertid vært en smitte eksplosjon blant flere nasjoner.
Og som jeg lurte på i den posten, tar ikke andre nasjoner smittevern på alvor?
Ikke en gang toppidrettsutøvere.....
https://www.vg.no/sport/friidrett/i/vAxrGl/warholm-turte-ikke-dra-naa-er-det-smitteflom-etter-em-angrer-ikke?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2
Slettet bruker
16.03.2021 kl 22:38 2391

Ny variant funnet som ikke slår ut på testene som brukes!

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-corona-variant-kan-vaere-vanskeligere-a-oppdage/73536359
Frodon
15.03.2021 kl 12:06 2452

Tenk hvor mye Norge hadde spart med påbud av munnbind i mars 2020 vs den planen de har fulgt 🙈
Slettet bruker
15.03.2021 kl 08:55 2512

100% av Coronafriske og coronasyke sliter med sinnsyke tiltak og maktkåte helsebyråkrater og politikere.
undrende
13.03.2021 kl 12:33 3112

Det vil på lengre sikt ramme U land enda sterkere, om I land presses til siste dråpe i bekjempelsen av Corona.
undrende
13.03.2021 kl 12:31 3111

Vi kunne ha ligget mye bedre an i løypa, om vi hadde sett litt utenfor EU. Det er faktisk flere EU land som ser seg om etter utvidet vaksine samarbeid nå, og flere land som er kommet ufattelig mye lengre enn Norge i løypa.
Det du sier nå fluefiskeren, er vel at du syns det hadde vært helt OK om vi hadde pauset vaksinering i Norge i noen måneder, og gitt bort til U land.
Tror også man må se litt på årsakene til at smitten får flyte fritt (lite, eller ingen smittevern) og konsekvensene i Industri land, kontra U land om dette ikke stoppes snart.
Fluefiskeren
13.03.2021 kl 12:20 3122

Norge ligger langt foran mange andre land. Ta f.eks. Tunisia. De er hardere rammet enn Norge, men de begynner vaksinasjonen i dag. Også i fattige land bor det mennesker som dør av korona. Skal virkelig vi rike land ta alt som er tilgjengelig?

« The health ministry announced the beginning of the national vaccination campaign starting today. The ministry also emphasised that the campaign, which aims to vaccinate 50% of the population, essentially targets medical staff and people enrolled on the digital vaccination platform Evax.

In accordance with the communicated program, the first vaccination session will be devoted to vaccination teams followed by health professionals registered on the platform.

According to the same source, 25 regional centres set up by the ministry.»

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4146551
Redigert 13.03.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
undrende
13.03.2021 kl 12:05 3142

Folk får mene hva de vil om hvorvidt Covid 19 er hype, mer, eller mindre farlig, behov for nedstenging, eller ikke.
Men se nå for h******e til å få på plass det som er mulig i vaksine kappløpet da. Kan jo ikke ha en statsminister, og opposisjonsleder som blindt følger den trege EU gjengen i Brussel. AstraZenca vaksinen her nærmer seg å bli en total fiasko. Vi er ikke handlingslammet i Norge, det er bare det at Erna Solberg & Jonas Gahr Støre setter hensynet til EU, til å la være å tråkke de på tærne fremfor det norske folk, arbeidsplasser & bedrifter. Å det gjør de helt bevist. De ser ikke behovet for andre samarbeidspartnere i vaksine kappløpet. Etter 2 1/2 måned med vaksinering i Norge er foreløpig bare 8,27% vaksinert 1 gang & 4,60% fullvaksinert. Når tror folk vi blir ferdige med dette tempoet? Det står slettes ikke på vaksine apparatet i noen av norges kommuner, men de må da få på plass doser. Flere EU land faktisk, ser seg om etter andre vaksine partnere, men ikke regjeringen (med støtte fra Støre) Kan ikke skjønne annet enn at det stikker dypere enn bare nasjonal lojalitet til EU, men det stinker personlige ambisjoner også.
Knusle
13.03.2021 kl 08:30 3213

Mange bruker mye tid og krefter på å skremme landets befolkning.
Coronahysteriet overgår selv det totalt idiotiske "grønne skiftet".
Men verden vil bedras.
OM man vil, så er det lett å finne opplysninger som står i grell kontrast til det bildet de statskontrollerte mediepolitiske klovner pusher 24/7 i ALT av blekker og kanaler.
Ingen med kritisk sans i landet?
undrende
12.03.2021 kl 17:51 3336

Jeg er for øvrig IKKE imponert over Regjeringen Solberg sin varme takknemelighet overfor EU (før jul) for samarbeidsavtalen med bestilling og utlevering av vaksiner. Tidligere i uken var antall vaksinerte 1.gang i landet ca 7% og ferdigvaksinerte 3,9% Synes vi dette er tilfredsstillende etter nærmere 2 1/2 måned? Også når vi vet at hver eneste kommune i landet har all verdens kapasitet til å ta hånd om vaksineringen, hvis bare dosene kommer.
Synes også det var arrogant å takke nei til vaksine samarbeid med Israel, hvilket også Støre ville ha gjort, men beskjed om at hun (Solberg) ikke så behovet. Viktigere å snu ryggen til eget folks behov, enn å tråkke Brussel på tærne.
undrende
12.03.2021 kl 17:44 3347

Man kan saktens begynne å lure på hvordan verden for øvrig forholder seg til smittevern.
I går kveld så jeg Granada - Molde i europa league. Etter kampen så jeg Molde treneren og den spanske takket hverandre med en kjapp knyttneve. Bra tenkte jeg, men i samme øyeblikk så man de spanske spillerne med omfavnelser, og etter hvert shake hands med Molde spillerne også.
Forrige helgs EM innendørs fri idrett i Polen så litt av på søndagen. Her var det ikke bare shake hands men kyss også mellom, spesielt de polske utøverne.
Det er litt så jeg tror at vi i Norge har et helt annet syn på smittevern enn stort sett hele den øvrige verden.
Fluefiskeren
12.03.2021 kl 17:01 3369

Jo. Mutasjonen er i verste fall dobbelt så dødelig som den gamle kan det virke som. Dagbladet med krigsoverskrift i dag:

« Ny studie: Mutantvirus mer dødelig
Slår mutantalarm: - Dårlige nyheter
Det britiske mutantviruset er mer smittsom. Nå viser en ny stor studie at den i verste fall kan være dobbelt så dødelig som den originale coronavarianten. - Dette er veldig dårlige nyheter, sier norsk ekspert.

Studien konkluderer med at det britiske mutantviruset i verste fall kan være dobbelt så dødelig, altså at risikoen for å dø av eller med mutantviruset kan være 104 prosent så stor som risikoen for å dø av eller med det «vanlige» coronaviruset.

https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-mutantalarm---darlige-nyheter/73509723

For all del. Ikke slipp opp nå!
Slettet bruker
10.03.2021 kl 23:29 3542

Kun de som er født etter 2020 vil ha naturlig forsvar mot alle corvidvarianter, resten av oss må trolig slite med faenskapet til vi dør ut, svenskene yppet seg mot viruset, Trumpen likeså, Brasilpresidenten mf, men de møtte alle en formidabel fiende som uten å si ett ord feide alle hovmodige fantaster av banen.
Slettet bruker
10.03.2021 kl 23:19 3557

Det tar ca. 6-8 uker fra folk blir smittet til de ved det verste utfallet trekker sitt siste sukk. Den tredje bølgen har såvidt begynt.
Fluefiskeren
06.03.2021 kl 19:36 3920

I verste fall kommer det til å kreve nye vaksiner. De to mRNA vaksinene skal visst enkelt modifiseres, men da blir det på en måte å gå tilbake til start.

Ellers synes jeg det er veldig positivt at det omsider kan komme virksomme medisiner. Det vil i såfall være et stort fremskritt. Bedre å bli litt syk enn dødssyk.
tuja
06.03.2021 kl 18:31 3955

https://www.tv2.no/nyheter/12420667/


Det er påvist 130 virusvarianter i Norge – disse seks frykter FHI mest

Noen mutasjoner er langt mer smittsomme enn andre. I Brasil har det dukket opp en virusvariant som er immunflyktig: – I prinsippet betyr det at pandemien starter på nytt, sier ekspert.

Det blir stadig oppdaget nye mutasjoner av koronaviruset i Norge, men noen er langt mer smittsomme enn andre. FHI følger utviklingen tett, og det er spesielt seks virusvarianter som vekker bekymring.
bravi
06.03.2021 kl 11:55 4062

Dessverre har du rett i at det kan bli skatter i vilden sky med med de rødgrønne i regjering. Er nesten sikker på at det vil bli rødgrønnt flertall ved valget til høsten, meningsmålingene viser det. I tillegg kommer det som kan bli den største saken i valg kampen, leveransene av vaksiner, der kommer regjeringen dårlig ut. Leste at Israel allerede har vaksinert 42% av befolkningen, Norge fattige 3,7%.

Dette holder ikke i hele tatt, det hadde vært kurant for Norge å betale mere for vaksinene enn Eu, de ekstra kronene hadde blitt spart inn igjen mange ganger med reduserte utgifter til kompensasjoner for nedstengninger osv. Når Israel har råd til dette har ihvertfall Norge råd.

Ved valget til høsten mener jeg slik situasjonen ser ut nå at det taktisk beste (minst skadelige) er å stemme SP, blir de større enn AP får de statsministeren, da kan SP og AP danne regjering alene uten SV, MDG og R. En stemme til H eller Frp er bortkastet, det blir som å bære havre til en død hest.
Redigert 06.03.2021 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Jensemand
06.03.2021 kl 11:38 4086

Det forferdelike er at når livmoderen har taget skade, så er barnet måske hjerneskadet - eller får uønsket adferd gennem sin opvekst.og liv
Slettet bruker
06.03.2021 kl 11:32 4103

Det virker ikke som at de som ikke har hatt corona har så mye bedre hukommelse
Slettet bruker
04.03.2021 kl 19:30 4311

Global advarsel: - Døren står på gløtt for enda mer dødelige varianter
Storby ble rammet av ny smittebølge, selv om 75 prosent angivelig var smittet i første bølge. Nå advarer en forsker omverden om det som skjer i Brasil.
https://www.nettavisen.no/nyheter/global-advarsel-doren-star-pa-glott-for-enda-mer-dodelige-varianter/s/12-95-3424096963
Frodon
03.03.2021 kl 13:43 4392

Så du mener at det er ingen i din familie, venner, naboer og mesteparten av kollegene som kan bli skadet av Covid-19? Kan dere ikke bare oppsøke viruset og få det, så er dere ferdig med det for en liten stund, hvis det er så ufarlig? Hvem er det som er livredde? Tvangsvaksinering nei, jeg er imot uprøvde vaksiner og i hvert fall nød bruk godkjenninger fra politikere som ikke har peil på det medisinske. Altfor ofte kommer det oppslag i media som er totalt forskjell fra det politikere har sagt, så må politikerne ut å rette opp utsagnene sine etterpå. Jeg mener politikere ikke skulle vært i nærheten av dette, utover å godkjenne midler til nedkjemping av pandemien. Etter det, burde det kun vært fagpersonell i helsevesenet som burde tatt avgjørelsene. Jeg synes ikke synd på folk som må gå med munnbind hvis de ikke tar skade av det, hvis det kan hjelpe til å bli ferdig med pandemien. Sosial omgang kunne vært tilnærmet normal hvis ikke mange mennesker måtte klemme hverandre og sitte inntil hverandre, så viruset ble spredt. Regler blir skapt fordi det finnes en del folk som ikke klarer å gjøre det de burde gjort uten regler. Slik er det med alt. Før var det ingen fartsgrenser på bil kjøring. Men så måtte "Dave" kjøre i hundre og helvete og tok med seg et par liv i samme slengen, så måtte regler bli prakket på alle ;)
PSI- Investor
03.03.2021 kl 13:24 4426

Ja blir jo skatter i vilden sky uansett siden folket har bestemt seg for å stemme inn de rødgrønne som ikke har noen andre politiske løfter enn mer skatt. Eneste partiet med visjoner MDG får sikkert lov til å bestemme alt det andre bare de lar SP få beholde bosetning på landsbygda inntil videre.
Jeg synes det er rart at noen fremdeles henger seg opp i hvor mange som dør. Senest i går på dagsrevyen ble det tatt opp at opptil 10% av de som hadde hatt sykdommen slet med lange ettervirkninger som f eks dårlig hukommelse, og jeg må si at det ikke frister så mye å få denne sykdommen.
Kaisovski
03.03.2021 kl 12:34 4479

Etter corona vil staten ha kontroll på alt i innbyggernes liv.

De vil bestemme hva vi får lov til å gjøre i vår fritid, de vil øke skattene etter fri fantasi for å dekke kostnader til feks klima- og coronaregningen. I USA vil de bestemme over renter, aksjemarkeder og alt mellom himmel og jord.

Plutselig er det snikinnført et regime man tidligere hadde omtalt som totalitær galskap, med folkets velsignelse.

Vi ender opp med en befolkning som ikke evner å ta vare på seg selv, og tror det er normalt. Det er ikke mye verdighet i avhengighet til statlig omsorg.
Slettet bruker
03.03.2021 kl 10:41 4533

Jeg liker både familie, venner, naboer og mesteparten av kollegene;-) , og nettopp derfor mener jeg at det er viktig å holde de friske. Dersom man ender opp i med et samfunn der alle skal gå rundt og være livredde hele tiden, og der myndighetene kan dikte opp strengere og mer idiotiske regler i det uendelige, og der det er umulig å få igang en saklig debatt der både de som er for strenge tiltak og de som er imot kan møtes og argumentere for sine synspunkter.
Dersom du mener det er klokt å tvangsvaksinere hele befolkningen med en "vaksine" teknologi som aldri før har vært brukt på mennesker og som ingen vet langtidsvirkningen av og som ikke gjør deg immun mot covid, og samtidig bli tvunget til fortsatt å gå med 1 eller 2 masker i uoverskuelig fremtid og nektes sosial omgang med andre mennesker i uoverskuelig fremtid, alt på grunn av en sykdom som er ufarlig for mer enn 99% av befolkningen.
Hvis du er redd for å bli syk så hold deg hjemme, hvis du ikke er redd for å bli syk så gjør det du alltid har gjort.
Alle som kan lese litt mellom linjene skjønner at dette ikke egentlig handler om å redde livet til syke gamle mennesker.
Slettet bruker
03.03.2021 kl 10:20 4552

Det er vel sabotasje av tyskerne. Det ville ikke blitt så mange medaljer på de tyske hopperne med Granerud i form ;)
Piggvar 2
03.03.2021 kl 09:43 4587

Helsedirektør Bjørn Guldvog husker jeg sa når smitten ikke var i Norge enda. Den hadde kommet i Italia.
Da klarte han og si Norge var veldig godt forberedt hvis smitten kom til Norge.
Helsevesenet skulle ha god kontroll hvis smitten kom hit. ( jeg tenkte mitt , som sikkert mange andre )

Det som mange vet , og mange andre som ikke vet, og stole på det som blir sagt skal alltids tas med en klype salt.
Uansett om du står i beste sendetid i Dagsrevyen som Bjørn Guldvog gjorde.
Piggvar 2
03.03.2021 kl 09:24 4595

Granerud testet positivt. Det var synd, men da ser vi hvor lett man blir smittet.De er i et lukket miljø,og tar alle forholdsregler.

Det som er skummelt med land, stater begynner å gi faen i Corona. Det kan føre til viruset blir farligere og farligere ???

Tror ikke vi blir ferdige med dette viruset i det hele tatt.

Bomben kan komme når som helst at vaksinene vil ikke ha effekt i det hele tatt.

Skal vi tilbake til steinalderen ? Økonomisk altså ???
Frodon
03.03.2021 kl 06:48 4686

Liker du ikke familien din, naboene, kollegaer eller vennene dine? Jeg ønsker å beholde mine friske, jeg ønsker ikke å miste noen av dem

Vi kan se hvordan det går i USA utover, flere delstater åpner opp 100% nå og tar bort munnbind forbud

«Texas åpner opp: − Dette er galskap»

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/39Rpp0/texas-aapner-opp-dette-er-galskap
Redigert 03.03.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2021 kl 22:58 4808

Hva med å bare gjøre som vi alltid har gjort og leve normale liv, folk har alltid dødd av sykdommer, og hva er vitsen med vaksiner som ikke gir immunitet, men masse bivirkninger som bl.a DØD?

https://brandnewtube.com/watch/the-vaccine-trials-documentary-film-2021_TFsHfQTKlgi7IFt.html
tuja
02.03.2021 kl 22:04 4887

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/03/02/195743245/ekspert-advarer-frykter-at-alle-fremskritt-mot-coronaviruset-kan-bli-utradert

Vaksinekappløpet er nå inne i en avgjørende fase. Skrekkscenariet er at de mer smittsomme virusmutantene sprer seg så raskt og så mye at vaksinene blir mindre effektive, og flere likevel blir syke.

I mange land meldes det nå om en ny oppblomstring av corona-smitte. Etter en positivt periode med nedgang på flere kontinent i januar og februar, ser WHO med uro på den illevarslende utviklingen.

– Skuffende, men ikke overraskende. Hvis landene kun setter sin lit til vaksinene, gjør de en feil. Helt grunnleggende sikkerhetstiltak er selve fundamentet for bekjempelsen, advarer WHOs generalsekretær Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Han er dypt urolig for at mange nå tar lettere på beskyttende tiltak, og at det trolig har bidratt til at smitten er i ferd med å nå nye høyder.

– Vi kan miste den hardt opptjente gevinsten

I USA skjer det samme. Etter forsiktige signaler om at pandemien så ut til å bremses ned, har smittetallene igjen skutt i været. Det skjer blant annet som følge av at nye mutante varianter nå dominerer smittespredningen i mange delstater.

Samtidig tar flere lettere på forebyggende tiltak etter at mer enn 50 millioner amerikanere nå er vaksinert med minst én dose, ifølge tall fra USAs folkehelseinstitutt.
CS_invest
26.02.2021 kl 17:25 5100

Nåe så en legger til egoist-hytte-klysene blir det en ganske giftig cocktail.