Aker Offshore Wind i media

Ny sak i Kapital. Har ikke abonnement, så får ikke lest innholdet. Men regner med at hvis det dukker opp noe nytt og interessant, så sprer det seg raskt.

Les her: https://kapital.no/portrett/2021/01/19/7603433/klar-for-maraton-og-sprint?fbclid=IwAR3aHQKlnAIwBLjVQDCjslfDltSbYRqNSeeQVnxVnFsrRph_Ia42oy58IOA

Er du ikke redd for at Verden vil bli opplyst om at CO2 ikke er farlig og at dette er en av de største skandalene i historen? Du veit for tusenvis av år siden så var det sinsykt masse vulkanutbrudd over hele jorda som slapp ut mer co2 en noen gang? Rart at jorden trivdes etterpå da? Dyrene var større? Plantene og jorda var grønnere? Trærne var større? Co2 er bra for jorda! Dette er en stor fraud som vil bli stoppet en gang! Men hvem veit når?
Veim
27.01.2021 kl 20:12 1233

Ja, det kommer jo tanker. Hvis og om... Så lenge kursen skal opp mot 15-16 kroner i løpet av året engang så føler jeg ro, hva tror dere andre? Kan kursen gå så lang ned som 3-5 kroner? Får meg liksom ikke til å tro det, men den siste uken har jo vært spesiell. Og kanskje fortsetter det en uke til eller lenger. Kunne ha solgt men problemet mitt er at jeg ikke hadde visst når markedet snur igjen, så hadde kommet bakpå. Garantert. Beste hadde vært å ikke sjekket kurs på 2 mnd men får jo ikke det til.
Sirius1
27.01.2021 kl 20:20 1181

Takk for åpenhjertig innlegg igjen fra deg! Håper du blir værende på forumet! 👍
Jeg har stor tro på at denne klarer minst 15 kr i år. Det er fordi det stadig har kommet og vil komme positive nyheter. Forrige lange fall i høst fra ca. 7 kroner og ned mot 3 var tidlig i perioden og naturlig gevinstsikring. Mye var nok fortsatt uklart. Etter den gang har det kommet noen positive meldinger og flere har fått øynene opp for AOW. Den steg meget kraftig opp til 12,5 og korrigerer ned nåde på grunn av den veldige oppgangen, men OGSÅ på grunn av markedsuroen som brer seg generelt OG korreksjon i grønne aksjer.
Derfor er fallet vi ser nå også vel begrunnet slik jeg ser det og gjør meg ikke noe usikker. Slik jeg ser det peker alt mot videre oppgang på grunn av at korreksjonen og markedsuroen vil nok roe seg snart igjen, samtidig som AOW får tid til å jobbe med nye avtaler og kontrakter.

Uten å bli oppfattet som å være en hauser eller synsk person, så mener jeg helt oppriktig at vi bør kunne se 20 kroner i løpet av 2021 om vi ikke får noen veldig dårlige nyheter. Jeg er positiv!
Veim
27.01.2021 kl 20:30 1124

Ja tenker i grunn det samme. Det har skjedd ting med aow, oppkjøp i Principle Power, vindbøye i Korea (som er lett å gjøre litt narr av, men som ifølge Astrid var av stor betydning for fremtiden i Sør Korea), og nå også samarbeid med Statkraft, og flere ting kommer. Så blir sittende om den så går til 5 kroner. Skal tatovere inn på armen "husk, du trenger ikke penger nå. Vent!".

Minner meg på det hver dag at jeg ikke behøver penger akutt og at en da kan tåle å være med ned, kraftig også så lenge en er trygg på at med tiden så vil den gå opp igjen. Det er vel en grei strategi eller håpløs? Det blir den jeg lander på.
null-co
27.01.2021 kl 20:38 1076

Nei, majoriteten av forskningen og verdens ledere går for massiv reduksjon av utslipp. Om noen 10-år får vi se om det virker. I mellomtiden tjener vi penge på den grønne bølgen. Fossil energi ville unansett tatt slutt så et spark i baken for endring er fint.
tod-l
27.01.2021 kl 20:40 1063

Mye gøyt om den lidaren, men den er ett viktig regulatoriske steg, før søknad om electirc business license i sør Korea og utbygging. Antar at de søker om strøm lisens i Q2

Kjipt og ødelegge jorda og havene for og prøve noe som ikke funker da!
Utrolig mye micro plast som kommer i havet fra vindmølle bladene! De er jo så toxic at de ikke kan destrueres på en annen måte en og graves ned i ørkenen som du sikkert har sett? Micro plast og plast i sjøen er verdens problem ikke falsk co2 agenda!
Redigert 27.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare

Tror det blir stygt imorgen! Dow jones er ned 2% nå :)
Når det er sagt, så anbefaler jeg ingen og verken kjøpe eller og selge!
Greit og ikke få Panikk! Men jeg sitter utenfor bare så det er sagt! Lykke til imorgen!
Redigert 27.01.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
retur
27.01.2021 kl 22:19 713

Ob var jo ned 1.5.bare 0.5 som skilles

Neidajoda skrev Velkommen ombord!
Tror ikke en eneste en her ikke har fått med seg at du sitter utenfor. Hva solgte du på igjen? Var det ikke, 6,92?
Veim
27.01.2021 kl 23:02 563

En forferdelig følelse. En må jobbe med seg selv for å ikke bli bitter etter salg. Hadde det i aksje jeg også, solgte, så gikk aksjen to dager etterpå. Men så slo deg meg hvor barnslig det var med en slik reaksjon, må heller ta læring av det. I alle fall veldig lite poeng i å fortsette å delta på forum flere mnd etter en har solgt seg ut. Særs rart blir det når kommentarene kun kommer i røde perioder. Trist.