Veldig snart dør 100.000 i uka av Corona

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.01.2022 kl 23:01
Frodon
CORONA 24.01.2021 kl 11:41 107971

Veldig triste tall. Vi kunne trengt noen gode nyheter snart

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
Redigert 30.01.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.11.2021 kl 19:21 3769

800-9000 000 som ikke kan vaksinere seg.

Hva er det for noe tull og tøys? Det er 5,4 millioner mennesker i Norge. Det skal altså være nesten 17 % av mennesker i Norge som ikke kan vaksinere seg. siste tall fra NHI er at 79 % av befolkningen er vaksinert. Det vil jo nesten si samtlige hvis tallene dine skulle være riktige. Korrigert for de under 12 år så er det altså vaksinert flere enn det teoretisk mulige.

Dette er mitt siste innlegg på denne tråden din som jeg trodde du ville holde levende. Jeg har gjort en innsats for nettopp det. Etter denne utskjellingen og usakeligheten din gidder jeg ikke mere. Det får være måte på.

I Østerrike har politiet nå begynt å bøtelegge folk i gatene som ikke kan legge fram koranasertifikat.
Redigert 17.11.2021 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Frodon
17.11.2021 kl 19:42 3795

Tull og tøys? Er det tull å ta med alle som ikke kan vaksinere seg? Hvorfor skal du ikke regne med de under 12 år? Skal du ikke regne med gamle, uføretrygda, folk med underliggende sykdommer osv? Dvs i din verden er det kun de som kan vaksinere seg, som du teller med? Det ser slik ut på det du skriver oppover. Er det der misforståelsen fra deg ligger, at du kun tenker på de som kan vaksinere seg? Resten betyr ikke noe?

Ja, du gjorde en bra innsats, så ble du veldig egoistisk av en eller annen grunn, som det ikke ser ut som du ønsker å si noe om.

At du ikke reagerer på at folk i Østerrike nå blir bøtelagt, sier jo mye om hvor delt denne verden har blitt i pandemien. Sist dette skjedde, var det nazistene som sto for når de satte opp en mur midt i Berlin. Den ble heldigvis revet igjen i 1989 og da trodde i hvert fall jeg at verden ikke skulle tilbake til et slikt opplegg. Får virkelig håpe at regjeringene setter stopp et eller annet sted her. Etter virkningene etter denne pandemien vet vi kanskje om ca 10 år, så får vi håpe ikke altfor mange liv ikke er ødelagt pga "meg, meg, meg" kulturen
Redigert 17.11.2021 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2021 kl 22:04 3755

Det som skjer er helt naturlig, Corvid 19 vil bestå de neste hundre år, de som ikke opparbeider naturlig immunitet må vaksinere seg år etter år ettersom Corvid muterer. Om noen år er Corvid og Infuense i samme årlige vaksine kanskje for risikogruppene. Nå akselrerer smitten i mange land tross vaksinering, men samtidig senker hrelsemyndighetene skuldrene, WHO sier ikke så mye lenger, Corvid er akseptert som en del av denne kloden.
NeitilHijab
17.11.2021 kl 22:09 3764

utdrag fra en artikkel sakset fra derimot.no

Tross medias manipuleringer og FHI’s feilaktig vinklede fremstilling av antall smittede i Norge, så er det viktig å forstå dette.

Antall smittede av covid19 i Norge øker mest blant fullvaksinerte.

I siste tredjedel av august måned kom antall fullvaksinerte i flertall i Norge altså over 50%.Frem til da var smittetallene høyere hos de uvaksinerte.Men etter at de fullvaksinerte kom i flertall har antallet fullvaksinerte som smittes økt – og da mer enn proporsjonelt – fullvaksinerte smittes i dag mer enn antallet skulle tilsi i forhold til uvaksinerte. Grunnene er flere.

For det første så er de fullvaksinerte som skrevet her blitt flere, og som alle forstår og vet, og som er påpekt flere ganger og lenge før mainstream-media kom på tanken, så er det naturligvis slik at med teoretisk 100% fullvaksinerte i landet vil samtlige smittede være fullvaksinerte. Men problemet er at fullvaksinerte IKKE skulle bli smittet, og ikke skulle øke i antall smittede fortere prosentvis enn uvaksinerte. Men det skjer.

(les hele artiklene her: https://derimot.no/statistikk-kan-misbrukes-sannheten-kommer-i-kapp/
Frodon
17.11.2021 kl 22:17 3759

Det er jeg helt enig i, skulle bare ønske samfunnet tok vare på de som ikke kan vaksinere seg enda 😉
Slettet bruker
17.11.2021 kl 22:19 3773

I uke 44 ble 1,5 av 100000 innlagt som var vaksinert , alder snitt 78 år- 12 av 100000 ble innlagt som uvaksinerte snitt alder 47 år. Slutt å prat piss, vaksiner dere og ta ansvar for egen og andres sikkerhet.
Frodon
17.11.2021 kl 22:21 3726

At fullvaksinerte blir smittet, smitter videre og kan bli alvorlig syke, har vi visst ganske lenge. Men fullvaksinerte har bedre odds for å unngå alvorlig sykdom og dødsfall vs de uvaksinerte. Får håpe vi ikke får 15.000-25.000 smittede pr dag i Norge etter julebord, julefeiring og nyttårs feiring 😜 Jeg tipper smitte tallene blir så høye, men pga lite testing og bedre immunitet, vil vi ikke se de tallene offisielt
Frodon
18.11.2021 kl 00:12 3673

Det er dessverre mange som ikke kan vaksinere seg i Norge enda.

Belgia tar fornuftige tak. Kommer den Norske regjeringen på banen med samme tiltak før viruset kommer helt ut av kontroll?

«For å unngå en ny nedstenging, nå alle ta ansvar, advarer han og varlser en rekke nye tiltak:

Regjeringen forsterker anbefalingen om 1,5 meters avstand innendørs.

De innfører en omfattende munnbindplikt innendørs og ved arrangementer utendørs. Barn helt ned til ti år får plikt til å bruke munnbind offentlige rom som butikker og restauranter og regionene kan innføre munnbindplikt i klasserom.

Det blir påbudt med CO₂-målere i klasserom – et tiltak som skal sørge for god luftkvalitet. Dersom måleren lyser rødt, må rommet luftes.

Hjemmekontor blir igjen påbudt.

Belgias regjering håper EMAs anbefaling om vaksinasjon av barn under tolv år snarest»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/belgia-stammer-inn-alarmsignalene-blinker-roedt.lLBNYPfm1?utm_source=share-btn
omans
18.11.2021 kl 00:16 3674

Det er HS formasjon i coronautbruddsgrafen nå, ved brudd ned av halslinja vil potensialet være kun ingen nye tilfeller.
Bare man kunne fått utrydda de som ikke vil ta vaksinen nå først gjennom dødsfall så blir det bra.
MacJoJo
18.11.2021 kl 08:33 3616

Uvaksinerte burde merkes, f.eks en gul stjerne på jakkeslaget ville fungert utmerket.
Da kunne en holdt god avstand til disse imbesilene.
Frodon
18.11.2021 kl 15:46 3550

Alle under 12 år i Norge er uvaksinerte. Du kjenner de igjen uten merking, blant annet er de lave og ser unge ut 😉
omans
18.11.2021 kl 17:29 3521

Du vet nok at det er en gruppe mennesker over 18 som er uvaksinerte, eller trodde du alle over 12 år nå var fullvaksinert?
Frodon
18.11.2021 kl 17:36 3500

Det er grupper med mennesker over 12 år og under 12 år som ikke kan vaksinere seg. Det er ca 800.000-900.000 mennesker i Norge som ikke kan vaksinere seg. De som kan vaksinere seg, er noe helt annet, de tar et eget valg om hva de ønsker. Men de som ikke kan vaksinere seg, er det ingen som bryr seg om mer…utrolig nok
omans
18.11.2021 kl 17:50 3495

Hvorfor er det 800-900k mennesker i norge som får tilbud om vaksine, som ikke kan?
Det har jeg ikke hørt om. Link?

Hvis 5.38mill personer i Norge. 70.3% fullvaksinerte, 1,1mill under 18 år, da gjenstår 500 000 personer o/18 år.
Redigert 18.11.2021 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2021 kl 17:52 3483

Mye konspirasjoner der ute med hjemmesnekra sannheter om f.eks verdensomspennende syndikater som tjener villt på å¨ha pandemien going strong. I Norge er det ikke så mange av disse rakettforskerne da heldigvis, men ett par har vi da hatt som f.eks sto og tuta utenfor stortinget og brennte maska si. Tragikomisk
NeitilHijab
18.11.2021 kl 18:42 3446

– Jeg er ingen varsler, jeg bare forklarer, med vitenskap. Om løgnene, korrupsjonen, propagandaen… Og om skadene av vaksinene.
For jeg er ekspert innen folkehelse, medisin og vitenskap.
Astrid Stuckelberger er professor, lege, hun har 30 år bak seg som forsker. I årene 2009 -13 var hun ansatt i WHO med pandemi som spesialområde. Hun har utgitt 180 publikasjoner og 12 bøker. Til hemali sier Astrid:

Ingen pandemi
Korrupsjon, juks med forskning
Rekordmange dødsfall av vaksinene
WHO opererer som et foretak med medlemsland som datterselskap
– Hva er du mest bekymret for nå?
– For vaksinen. Som ikke er en vaksine, men et bioteknologisk, syntetisk eksperiment. Med genetiske modifikasjoner, som GMO. (Genetic modified organism). De burde ha opplyst om innholdet i vaksinen. Det farlige ved vaksinen er at den trigger infeksjon.

https://hemali.no/siste/professor-astrid-stuckelberger-en-pandemi-av-logner/
Slettet bruker
18.11.2021 kl 18:49 3431

Den der var utgangspunktet for mitt innlegg ja. Det er slik at konspirasjoner er avhengig av å slå om seg med påstått ekspertise.
Noe annet genialt de har funnet ut er at vaksinerte holder koken lenger og smitter ett høyt antall individer mens de uskyldige uvaksinerte blir sjuke som f... og ikke får tid til å smitte noen. Det er herlig med slik tilpasset logikk. Anbefaler Nakstad
Frodon
18.11.2021 kl 18:59 3419

De under 12 år får ikke tilbud om vaksine i Norge, også har du mange som ikke kan ta vaksinen pga medisinske årsaker. Eks har Norge nettopp begynt å anbefale nød vaksinen til gravide og de som ammer, selv om det er lite forskning på hvordan nød vaksinen påvirker fosteret. Svarene på det får vi om ca 10 år

Hvis du ikke har hørt om disse tingene, er det bare å lese denne tråden fra begynnelsen. Veldig mye bra info
Frodon
19.11.2021 kl 07:00 3294

Hvordan takler sykehusene i Norge en stor «ekstra» katastrofe nå, ala 22 juli, naturkatastrofe osv?

«Overlege på intensiven ber om nasjonale tiltak

– Vi er helt på bristepunktet for om vi kan greie å holde forsvarlig drift om dette øker.

Innad i helseregionen pleier de å trekke på hverandres ressurser - som at intensivpasienter kan sendes mellom sykehusene. Men nå er det fullt nesten overalt»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y49WAA/overlege-paa-intensiven-ber-om-nasjonale-tiltak
Redigert 19.11.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2021 kl 20:35 3131

Norsk helsevesen kan ikke greie å takle ett større utbrudd nå¨med intensiv behov. Se på Østerike og Tyskland , det er full panikk. Idiotene som ikke vaksinerer seg kjører landenes helsevesen i grøfta. Corvid er ikke en vanlig forkjølelse, det er blodig alvor hvor de angrepne kveles i likhet med behandlingskapasiteten når den ikke holdes under kontroll enten av tiltak eller av vaksinering. 6 måneders regelen for de over 65 år er allerede opphørt i Oslo, det er nå 5 måneder.
omans
19.11.2021 kl 20:48 3149

Problemet er ikke de som er i ammetåka og de som er under 12 år i Norge. Du kunne diskutert dette på et helseforum antakelig, der det hører hjemme. Vet ikke hva du prøver å oppnå med dette på aksje/økonomi forumet. Det finnes en god andel fornektere, eller folk som ikke vil ta vaksine pga konspirasjonsteorier, religion o.l., ikke bare i Norge, men ellers i Europa forøvrig og verden.
Om jeg skal ha info om dette, tar jeg et søk på google, ikke på et aksjeforum.
Redigert 19.11.2021 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Frodon
19.11.2021 kl 21:32 3111

Ca 800.000-900.000 som ikke kan ta vaksinen i Norge + 700.000 som skulle hatt booster vaksinen, totalt 1.500.000-1.600.000. Høye tall i et land med ca 5,4 millioner mennesker, når vi er snart 2 år inn i en pandemi 🙈

«FHI: 700.000 eldre venter fortsatt på boosterdose

Vaksinebeskyttelsen hos de eldre er svekket og det er rekordsmitte i landet. Seks uker etter beslutningen har flertallet av de eldste ennå ikke fått boosterdosen»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5Gr1JW/fhi-700000-eldre-venter-fortsatt-paa-boosterdose
Frodon
20.11.2021 kl 11:07 2908

Da ser det ut som at den delen av befolkningen som ikke holder avstand, ikke bruker munnbind osv, både vaksinerte og uvaksinerte, vil koste samfunnet mye penger igjen. Hvordan skal kostnadene fordeles og hvem må ta de økonomiske tapene? En forumsdeltager på HO skjønner ikke hva pandemien har med økonomi å gjøre. Det sier mye om hvor lite opplyste noen er ca 2 år inn i en pandemi 🙈

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wO9le1/naa-spisser-det-seg-til
Triggly
20.11.2021 kl 12:41 2859

87% av den voksne befolkningen i Norge er nå vaksinert, ifølge FHI.
https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksinasjonsstatistikk/
I Gibraltar har de en vaksinasjonsrate på 140% når man legger til boosterdoser, de er også midt i en ny bølge og har kansellert alle offentlige julearrangementer.
https://www.news.com.au/world/coronavirus/global/most-vaccinated-place-on-earth-told-to-cancel-holiday-plans-amid-exponential-rise-in-covid-cases/news-story/1954572a25f48e39b7825e562129b9bc

Folk må begynne å ta inn over seg at smitte også forekommer i stor grad blant fullvaksinerte, for ikke å glemme at covid kan opptre asymptomatisk.
Forskning tyder også på at vaksinebeskyttelsen avtar i alle aldersgrupper etter noen få måneder.
https://www.nature.com/articles/s41467-021-26672-3

Derfor sier det seg selv at covidpass ikke vil fungere når 9 av 10 har tilgang, også for de som vaksinerte seg for mange måneder siden og/eller er asymptomatisk smittede.

Norge bør heller gjøre som Israel og ta vekk vaksinestatusen til alle fullvaksinerte 4-6 måneder etter siste dose. Det bør også gjeninnføres munnbind ved alle offentlige plasser, én-meter regelen, og hjemmekontor der det er mulig.
Dermed vil covidpasset kun være tilgjengelig 4-6 måneder av gangen, før man må ta ny booster. Man vil da være sikker på at alle besøkende ved restauranter og kulturarrangementer er riktig beskyttet.
Redigert 20.11.2021 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Frodon
20.11.2021 kl 16:10 2789

Jupp, det finnes bedre løsninger. De fullvaksinerte er jo hoved problemet rundt spredningen av viruset. Det visste vi allerede i 2020, men det ser ut som de fleste som skriver her ikke har fått det med seg?

Ved bruk av corona pass tar myndighetene bort grunnleggende rettigheter som befolkningen har. Spent på den politiske og juridiske debatten på det utover. Spesielt hvis en 11 åring blir nektet å komme inn på bursdagsfeiringen til onkelen sin, en handikappet person som ikke kan vaksineres pga medisinske grunner blir nektet adgang til et arrangement med den nye kjæresten osv.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 18:38 2722

Du har nok misforstått det hele Frodon, de fullvaksinerte holder sykehusene åpne ved å ikke overbelaste dem. Ref. Italia, New York, Brasil mf i 2019 og 2020. De vaksinerte blir smittet og de smitter, men det er ikke så alvorlig utenom at de smitter eventuelle uvaksinerte. Det som er alvorlig er at endel går omkring og ikke vaksinerer seg selv om de kan og bør. Helsevesenet er der for tusenvis av forsjellige sykdommer og tilstander som er like livstruende som Corvid og da er det komplett uansvarlig å bli en potensiell pasient med Corvid fordi en ikke har vaksinert seg slik at noen med kreft, hjerte eller andrde alvorlige tilstander ikke vil finne behandlingskapasitet.
Frodon
20.11.2021 kl 20:12 2666

Om jeg har misforstått? 😅😅😅😅 Vaksinerte og uvaksinerte ligger inne på sykehusene, vet du ikke det? Det er de vaksinerte som flyr på byen, klemmer folk, drar på utenlandsreiser osv….viruset takker dem 💪 De som ikke kan vaksinere seg, har ikke noe valg. De MÅ handle mat, de MÅ på jobb osv. De blir blant annet tvunget på kontoret til arbeidsgiver, selv om de kan ha hjemme kontor At samfunnet åpner opp når ca 1,6 millioner i Norge ikke kan vaksinere seg eller har fått booster dose, er ikke befolkningen sin skyld. Merkelig hvordan dere ikke snakker om dette….eller skjønner det?
Malchish
20.11.2021 kl 20:29 2648

Under Korona døde mindre enn ellers tidligere. Pga antibac og smittetiltak. 1000 ca dør hvert år med influensa
Slettet bruker
20.11.2021 kl 20:50 2622

For og lage en laaaang historie kort - så lurer jeg veldig på hva disse hyklerne skal si den dagen vi alle skjønner tegningen. Folk tenker ikke selv, vi er blitt et robotsamfunn hvor stort sett folk man treffer ikke tar egne avgjørelser. Da er det vanskelig og komme gjennom med opplysninger. Så lenge flesteparten tror på en fremtid som ligner fortiden før pandemi "spillet". Altså alle som kapitaliserer på uhellet menneskeheten her opplever og vil ha med å gjøre lenge. Jeg personlig venter til det er satt 5-10 skudd med jiuce på folket, så ser jeg hva jeg gjør. Imens holder jeg som vanlig avstand til risiko.
Frodon
20.11.2021 kl 21:20 2593

Hvis samfunnet var nedstengt på samme måte pga influensa, ville enda færre dødd. Covid-19 viruset er mer dødelig enn influensa viruset.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 21:29 2578

Du kan gå til Ukraina, 96% av innlagte er uvaksinerte, mens godt over 20% totalt er vaksinerte. Leger i Tyskland er totalt oppgitt over at folk lar seg lure av konsåpirasjoner, sykehusene fylles opp av uvaksinerte pasienter med stor sjanse for å kveles. Oppriktig talt, hva i all verden er det som mangler folks fornuft?
Frodon
20.11.2021 kl 21:44 2566

Enig med deg 😉 Hvorfor er det så mye feil info blant folk? Vet jo FHI kom med mye feil info som folk trodde på, eks at munnbind ikke hjelper mot virus og at barn ikke smitter andre barn med covid-19. Men det virker ikke som folk klarer å legge 2 og 2 sammen? Kanskje pga smart tlf? Tok tlf over tanke kapasiteten?
Frodon
20.11.2021 kl 22:36 2527

Det er overhode ikke bra nei 😢 Hvis du tenker på utlandet, ta en titt på Afrika og husk at FHI sa pandemien var over sommeren 2020 😅 Hvorfor tror du FHI feil informerer så mye? Fordi de tenker på et større bilde? Jeg liker heller ikke konspirasjonene som blir satt ut, men i Norge er det veldig få som ikke tar vaksine pga konspirasjonsteori. For min del er feil informeringen til FHI et langt større problem enn konspirasjonsteorier. Konspirasjonsteorier er et langt større problem i USA 🙈 Jeg har mistet veldig mye tillit til FHI og jeg er sikkert ikke eneste. Og det er et problem, at de mister tilliten i befolkningen

Slik jeg ser det, ble fornuften til folk lagt bort når «alle» skal unne seg x, y og z etter å hatt et litt mer begrenset liv enn tidligere.
Slettet bruker
21.11.2021 kl 00:50 2479

Det finnes folk som tror elbil redder verden også :-) Jeg vil hevde at egoismen rår, ingen tenker selv, folk følger nyheter via nrk, vg osv. nrk leger på youtube og face sikkert. Virus muterer mye grunnet vaksinering, folk reiser på ferier i syd og man kjører på med julebord...da skjønner folk lite. Mens alle hyler og snur seg etter vinden, så tjener noen av oss godt med penger. Så for all del, se tilbake til 100år siden, så ser man potensialet i biologien. Tenk selv, stå for valgene og respekter andre meninger. Dessverre grenser det til rasisme slik de behandler uvaksinerte. 85% av samfunnet er sauer, resten tenker selv og 1% har kontroll på seg og sitt helt uavhengig av hva resten av samfunnet gjør. Nyt tiden vi er i, bygg kapital og få øynene ut av smart tlf et par ganger i døgnet!
Frodon
21.11.2021 kl 07:30 2416

😅😅😅 Hva hjelper det å flytte forurensing av el bil til produksjonsstedet og hva tenker folk om batteriene når de er oppbrukt? Helt enig, skrev om «meg, meg, meg» kulturen lenger opp her. Forferdelig kultur 🙈 Jeg linker dessverre mye til vg osv her. Når jeg linker til internasjonale studier og medier, som er milevis foran Norge, virker det ikke som folk leser eller forstår inneholdet på Engelsk 🤔

Yes, du er blant de få som har skjønt hvordan viruset fungerer 🤩 Viruset «elsker» vaksiner, så de får utfordringer og kan mutere videre. WHO har advart mot ferieturer i pandemien, men eks folk i Norge klarer ikke å holde seg unna slikt. Jeg har snakket veldig mye med slike folk, mange har sittet på et hotellrom i utlandet fordi mye har vært stengt. Og det skjønte de ikke før de bestilte tur og dro. Tenk på den ekstra belastningen feriereisende har hatt på sykehusene….også skylder folk på uvaksinerte, veldig mange av dem kan ikke engang ta vaksinen. Helt utrolig og vi har mange av de oppover på denne tråden. Eier ikke skam og skjønner ikke enkle ting 🤪

Sist gang det ble innført passbruk og gitt straffer, var det Tyskerne som gjorde mot jøder. Trodde vi hadde lært? Hva skal alle de uvaksinerte, som ikke kan vaksinere seg, gjør i samfunnet?

Hva sier alle som hyler om innføring av corona pass til dette? Var det ikke de uvaksinerte som var problemet? Kanskje mye av problemet ligger der, at vaksinerte folk ikke skjønner at de er hovedproblemet?

«FHI om coronapass: Hjelper lite mot smitte

Nå kan kommuner innføre coronapass lokalt. Det skal brukes for å åpne opp, og er egentlig ikke et smittereduserende tiltak»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/28oRWy/fhi-om-coronapass-hjelper-lite-mot-smitte
Redigert 21.11.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.11.2021 kl 11:00 2331

Gravide og våre kjære nye barn er blant gruppen som «meg, meg, meg» kulturen i Norge ikke bryr seg om. Det er en gruppe det har vært lite studier rundt og det er få måneder siden FHI i hele tatt begynte å anbefale den gruppen å vaksinere seg. FHI har tynt grunnlag for anbefalingen og veldig mange gravide har kviet seg for å ta vaksinen fordi de bryr seg om barnet sitt. Med hvilken rett tror det Norske folket de har til å tvinge denne gruppen til noe som helst? De har blitt tvunget ut i et åpnet samfunn nå, utrolig nok. Svaret på hva som var best for mor og foster, vet vi om ca 10 år, når forskningen er ferdig på langtids bivirkningene. De som tror noe annet, aner ikke hva de prater om. Husk at dette er vaksiner godkjent for nøds bruk.

Det er sikkert mange her som ikke kan noe om det, men gravide blir anbefalt å ta influensa vaksinen. Samtidig må det være minst 1 uke mellom 2 forskjellige vaksiner. I tillegg skal det være en del uker mellom covid-19 dose 1 og dose 2. Hvor mange uker det skal være imellom dosene får gravide forskjellig info etter hvem de spør. Så hvis samfunnet i det minste ga denne gruppen litt tid og respekt, så kanskje våre kjære nye barn får en bedre inngang til denne store, kalde og skumle verden 😊

«Spørsmålet om gravide skulle vaksineres mot covid-19 var lenge uavklart. Først i august kom Folkehelseinstituttet med en anbefaling om at gravide burde vaksineres.

Hun sier det også er viktig at gravide tar influensavaksinen. En årsak er influensasesongen kan få for sykehusene. En annen er de helsemessige konsekvensene for enkeltpersoner.

– Influensa gir gjerne nedsatt immunforsvar etterpå, slik også koronaviruset kan»

https://www.nrk.no/norge/flere-gravide-legges-inn-med-covid-19_-_-alle-er-uvaksinerte-1.15738668?fbclid=IwAR2TZ-beKOZVzLsuVG498Fvk-eWKlHvmnUPXFmJ5_X8deBV7fboITtQBa2s
Slettet bruker
21.11.2021 kl 21:36 2187

Nå har t.o.m Swedbank skjønt at vaksinefornektere kan føre til ny nedstenging og store samfunnsmessige konsekvenser. Hvorfor er det så vanskelig tro? Hver gang det har vært kjørt tiltak har smitten bremset opp, men nå har pluselig vaksinefornektere funnet ut at det er best at de ikke vaksinerer seg så ny nedstengning for alle blir konsekvensen.


– Skuffende vaksinetempo
Frykten for en ny runde med nedstenging av Norge øker på grunn av det lave vaksinetempoet.
Publisert 21. nov. 2021 kl. 19.45
Lesetid: 2 minutter

Utålmodig: Sjeføkonom Kjetil Martinsen og Swedbank frykter konsekvensene av det lave vaksinetempoet. FOTO: ARE HARAM
Makro
Are Haram
Redaksjonssjef Nyhet
Vaksineringen går så tregt at faren for ny norsk «lockdown» øker dag for dag, mener Swedbank.