Veldig snart dør 100.000 i uka av Corona

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.01.2022 kl 23:01
Frodon
CORONA 24.01.2021 kl 11:41 108109

Veldig triste tall. Vi kunne trengt noen gode nyheter snart

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
Redigert 30.01.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.04.2021 kl 11:30 3268

Og Jorda er flat og det er ingen tvil om at Månen er en gul ost. Du ser jo det.
Fluefiskeren
04.04.2021 kl 11:34 3259

Pussig. Jeg har akkurat skrevet om de lave influensatillfellene i år. Så kom denne nå i Dagbladet.

« Influensasesongen nærmer seg slutten - 13 smittede så langt: Hvert år smittes rundt 500 000 personer med influensa i Norge. Så langt denne sesongen har det vært påvist totalt 13 smittetilfeller.
- Det er ekstremt lavt. Jeg kan ikke huske at det noen gang har vært så lavt som nå, sier professor og influensaforsker Rebecca Jane Cox ved Universitetet i Bergen og Haukeland universitetssjukehus til NTB.
Vanligvis starter influensasesongen smått i uke 40 og varer til rundt uke 20. Det betyr at vi nå går inn i den siste femtedelen av sesongen nesten helt uten smittetilfeller.
Sist gang det ble registrert et nytt smittetilfelle, var i februar, opplyser Folkehelseinstituttet i sin forrige ukesrapport. Det var også det eneste smittetilfellet den måneden.
I slutten av januar da Norge vanligvis ville vært rundt halvveis i sesongen, ble det registrert tre tilfeller»

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=60903

Nå synes absolutt at Mortenl burde lære denne influensaforskeren at hun tar fullstendig feil.




Slettet bruker
04.04.2021 kl 11:46 3235

Regner med at jeg er en av 13? Men jeg har ikkje meldt meg inn statistisk. Lul
Slettet bruker
04.04.2021 kl 12:15 3206

Hei fluefisker
Hvis du tror at VG, Dagbladet o.l som referer Folkehelseinstituttet er veien til opplysning så er jo det lov. Når Professoren ikke husker at det har vært mindre enn 13 influensa smittede så sent i influensasesongen så tror jeg henne på det.
Spør professoren om det er mulig å få en postiv covid test samtidig som man har influensa uten at man blir registrert som et influensa tilfelle?
Jeg kan også tenke meg at folk har vegret seg for å rapportere Covid/Innfluensa symptomer i ren redsel for å måtte gå i husarrest, og kanskje påføre kolleger og venner karantene, så mørketallene er nok betydelige i år i forhold til tidligere
.
Seasonal coronavirus versus seasonal influenza
During the winter, several strains of seasonal influenza virus are usually circulating, along with a wide array of respiratory viruses including the HCoV species. The symptoms of influenza infection are sudden onset of extreme tiredness, headache, aching and a temperature. Most people get themselves to bed and then find that they are unable to move much further than the nearest bathroom for at least a week. There are several species of virus associated with the common cold, which mainly comprises a sore throat and sneezing. A very bad cold with a temperature, cough, headache and aching ( - ie. ‘flu-like symptoms, but without the total inability to get out of bed) could be caused by a coronavirus. An interesting feature of coronaviruses is that they are shed in faeces, so if someone says that they have ‘gastric flu’ it is probably actually a coronavirus infection. While the number of ordinary colds is not recorded, it has been estimated that around 400,000 people die annually from the complications of a seasonal influenza infection3
Redigert 04.04.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2021 kl 15:55 3130

Jeg tror mange har bedre ting å foreta seg, men før du drar kan du fortelle hva har Trump med saken å gjøre?
Fortsatt god påske ;-)
Her er ukens helt for meg.
https://www.rt.com/news/520091-canada-church-pastor-cops/
Redigert 04.04.2021 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.04.2021 kl 17:40 3066

Ja, hvis det å linke til diverse seriøse nettsteder er å skremme da er det kanskje på tide å våkne isteden for å være i fornektelsesfasen over ett år ett utbruddet.
Frodon
04.04.2021 kl 18:35 3036

Føler alle som har fått utsatt operasjoner og slikt pga belastet helsevesen også har blitt glemt i denne diskusjonen. Det er dessverre mange av dem 😢 Langtidssyke av viruset synes jeg blir hånet av de som ikke tar pandemien seriøst, men «dem om det»

Kø utenfor fattighuset i Oslo som trenger mat. Økning pga pandemien?

https://www.dagbladet.no/?playVideo=yJxA50Jd

«På hennes vakt går folk sultne til sengs
Kritisk til Erna Solbergs håndtering av den økende fattigdommen»

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/pa-hennes-vakt-gar-folk-sultne-til-sengs/73596471
Redigert 04.04.2021 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Frodon
04.04.2021 kl 21:49 2969

Får virkelig håpe de får en bedre påske neste år ❤️

«For et drøyt år siden, før corona-pandemien snudde hele verden på hodet, var det folk med alvorlig spinal- og hodeskader som havnet her, på nevro-intensivavdelingen i Ullevåls tredje etasje.

Nå er alt annet enn covid-19-pasienter skjøvet ut av etasjen. Å drive en intensivavdeling for corona-syke tar mye plass.

Målet er at pasientene på intensivavdelingen gradvis skal vekkes opp fra kunstig koma, med vel bevarte lunger som igjen kan puste på egen hånd.

- Dette er en alvorlig én-organsvikt. Lungene kan bli stive, og gassutvekslingen, det er vanskelig å få inn oksygen og ut karbondioksid (CO₂). Pasientene må være i dyp søvn for å tåle behandlingen. De sover og pustemaskinene puster for dem. Alt må gjøres nennsomt for at pasientens lunger igjen skal bli friske - og at de kommer seg gjennom den verste «virusstormen», sier lege Gundem»

https://www.dagbladet.no/nyheter/i-trygge-hender/73588113
Frodon
04.04.2021 kl 22:01 2955

Og for de som utrolig nok fortsatt ikke skjønner/tror at vi er i en pandemi eller tror covid-19 er det samme som influensa, wake up 🤪

«Covid-19 er mer smittsom enn sesonginfluensa og langt høyere dødelighet, også i yngre aldersgrupper.
Covid-19 har flere senvirkninger enn influensa, såkalt «long-covid», også for yngre»

«Corona-nedstengning har avverget opp mot 35 000 dødsfall i Danmark, ifølge forskere»

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/EpzdPG/rolness-og-frykten

https://www.dagbladet.no/nyheter/unge-far-langtidsskader-av-covid-19/73528491

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE12819524/forskere-coronanedlukninger-har-afvaerget-op-mod-35000-doedsfald-i-danmark/
Slettet bruker
04.04.2021 kl 22:55 2918

Er det mulig å ha en positiv Covid (pcr) test og samtidig være smittet av årets influensa og kan det da hende at man har asymptomatisk Covid som de fleste har og symptomatisk influensa som de fleste har, og burde man kanskje ha testet folk for både Corona og Influensa før man erklærte at Influensaen er borte..??
Dette burde jo være interessant info for de som forsker og lager statistikker, jeg vet ikke jeg bare spør:-)
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 10:47 2818

Det er en av mytene som spres av fornekterne av korona, men det stemmer ikke.

« Det stemmer ikke at man kan få positivt utslag på en koronatest hvis man har andre sykdommer, som influensa, forkjølelse og kikhoste.

Opplistingen av «covid-19-relaterte smittestoff» på nettsidene til Folkehelseinstituttet (FHI), som flere Facebook-brukere tar til inntekt for denne påstanden, viser i virkeligheten sykdommer det er mulig å finne ved å analysere den samme prøven som tas under koronatesting.

Mye mer her:

https://www.faktisk.no/faktasjekker/8XM/nei-andre-sykdommer-som-influensa-slar-ikke-ut-som-positiv-covid-19-test


Covid-relaterte smittestoff er ikke sykdommer eller smitte som innebærer at det blir registrert som en positiv koronaprøve, eller telles som koronasmitte i statistikkene.»
Slettet bruker
05.04.2021 kl 11:58 2785

God formiddag Fluefisker
I en normal menneskekropp om noe slikt finnes, er det ca 380 000 000 000 000 eller 380 trillioner virus til enhver tid, og vårt eget immunforsvar har rimelig kontroll på disse.
Jeg sier ikke at Influensa gir positivt utslag på en" Coronatest" , men at en positiv "Coronatest" ikke utelukker influensa.
Så derfor om man skal lage statistikk som hevder at influensaen er borte så er jo ikke grunnlaget tilstede dersom man bare tester for Covid og ikke for influensa.
Og her kan du si hva mannen bak PCR testen sier selv.
https://www.bitchute.com/video/wOSeTz57xrCF/
Redigert 05.04.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 12:08 2774

Det var litt av et sannhetsvitne. Bite Chute er høyrekstreme og elsker konspirasjonsteorier. Derfra kan man vente absolutt alt av tøv.

« BitChute is a video hosting service known for accommodating far-right individuals and conspiracy theorists, and for hosting hateful content.[a][b] The platform was created in 2017 to allow video uploaders to avoid content rules enforcement on YouTube,[14] and some creators who have been banned from YouTube or had their channels barred from receiving advertising revenue ("demonetised") have migrated to BitChute.[1]»

https://en.wikipedia.org/wiki/BitChute


Du sliter tydeligvis nå for å forsvare din posisjon. Tror ikke jeg gidder dette lenger.


Slettet bruker
05.04.2021 kl 12:33 2744

Hei Fluefisker
Hvis du trenger et sterkere sannhets vitne enn oppfinneren av testmetoden som brukes for å teste for Covid 19, og som i tillegg har fått Nobelprisen for å ha gjort nettopp det, så er jeg redd jeg ikke kan hjelpe deg.
Men jeg er jo åpenbart Nazist siden videoen ligger på Bitchute istedet for NRK.no der den burde ligge.
En av oss sliter med argumentasjonen, så får vi la gudene avgjøre hvem av oss det er.
Lykke til og fortsatt God Påske ;-)

Redigert 05.04.2021 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2021 kl 12:35 2738

Det er fullt teknisk mulig å ha både Covid-19 og Influensa samtidig
Men det er ikke funnet mange tilfeller. Om dette skyldes kapasitet til å teste for begge sykdommer er et annet spørsmål
Redigert 05.04.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Haamann
05.04.2021 kl 12:37 2725

Men å forholde seg konkret til det videoen tok opp greide du ikke....
Mulla3
05.04.2021 kl 12:40 2716

Denne sykdommen har sitt utspring i at verden er overbefolket og da kan en se til Afrika, Asia og Sør Amerika. Her burde dødstallene vert på 1 Million i uka. Ellers så er dette en forsmak på hva som kommer dersom det ikke tar grep.
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 12:47 2703

Det trengte jeg ikke da jeg så nettstedet. Her legges det ut de videoene som Youtube ikke godkjenner. Da gadd jeg ikke å høre på engang.
Redigert 05.04.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Spartan
05.04.2021 kl 12:48 2679

Alle som legges inn på sykehus med mistenkt corona testes samtidig for influensa på samme prøvepinne.

Selv om de utenfor sykehus ikke testes for influensa, har man da veldig kontroll på dem som blir så dårlig at de innlegges, dvs også en svært stor andel av dem som dør.
IKM-ANSATT
05.04.2021 kl 12:51 2676

At folk gidder å bruka påsken på å slenge shit te kverandre om flunse helvete å feil fakta å blablabla, må dåke faen våkna opp...🥴 pandemi har me hatt før å skjer igjen. Naturens gang at det e for mye folk enkelt å greit. Eg har fått den pinnen långt opp itte i skallen 46 gånge å negativ heilt utrolig 🤣🤣🤣 vask dåke skikkelig å sprit å bruk maskå så går detta greit. Forsatt god påske😤🐥🥳
Carsten1972
05.04.2021 kl 12:57 2655

Og så kunne asiatere stoppe med at putte alt i munden der har en puls.🦂🕷🪱
Haamann
05.04.2021 kl 13:10 2627

Sånn snakker en ekte indoktrinert sau, helt uten argumenter....Bæææ! Youtube bestemmer hva vi skal se og høre....
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 13:27 2609

Høyreekstremisme og konspirasjonsteorier er rett og slett ikke noe for meg. Det overlater til indoktrinerte folk som deg.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 13:39 2593

There is non so blind as he who wil not see..
Over og Ut
Haamann
05.04.2021 kl 14:28 2553

Du er jo helt blåst og skjønner tydeligvis ingen ting av hva en pcr test er. Har veldig lite med høyre ekstreme å gjøre....
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 14:37 2544

Alvorlig talt. Nå har du på kort tid kalt meg en indoktrinert sau og at jeg er helt blåst.

Dette er trakassering og personangrep og det er ikke lov etter forumreglene.

« Banning, injurierende uttalelser, løgn og falske beskyldninger, usakligheter, personangrep, trakassering av meddebattanter, hatefulle innlegg, bruk av hersketeknikker og karakteristikker for å skremme vekk eller bringe andre på forumet til taushet.»


Slettet bruker
05.04.2021 kl 15:12 2508

Hadde jeg vært konspirasjonsteoretiker hadde jeg kanskje hevdet at viljen til å bevise at Influensaen er utryddet ikke er tilstede, og at positive PCR tester utelukker influensa iallefall om du ikke blir innlagt på sykehus og blir testet.
Et Interessant statistisk fakta som da burde blitt offentliggjort er som følger : Hvor mange av de som er innlagt som Covid 19 pasienter, har i tillegg testet positivt for influensa eller forsåvidt hva som helst annet?
Alle som rapporteres som innlagt med covid19 i statistikken har kun en positiv test (en test som testskaperen mener ikke kan brukes til formålet) som grunnlag, om de i tillegg har Kreft, Aids ,brukket begge ben elller Lungebetennelse så blir de regnet i statistikken for innlagt med Covid19.
Dette er i bestefall villedende markedsføring, og i verstefall kriminelt dersom det er ment for skremme livet av mest mulig mennesker, og brukes som argument for å stenge ned samfunnet i uoverskuelig fremtid.
Men heldigvis er jeg ingen konspirasjonsteoretiker ;-)
Haamann
05.04.2021 kl 16:06 2465

Du kan jo prøve med et konkret argument til saken neste gang....før du kaller nobelpris vinner og utvikleren av pcr testen, Kary Mullis sine uttalelser for høyre ekstreme..
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 16:24 2440

Nå må du jommen meg gi deg. Jeg sier at nettstedet er et sted for høyreekstimisme, hat og konspirasjonsteorier. Derfor er jeg selvsagt ikke det minste interessert i å se den videoen. Vil ikke bidra til klikk for dette nettstedet.

Det finnes mange andre nettsteder som beskriver hva BitChute står for. Les disse så vil du forstå hvorfor. Skal gi deg et eksempel:

«Under the guise of anti-censorship and free speech, video-hosting service BitChute has become a hotbed for violent, conspiratorial and hate-filled video propaganda, and a recruiting ground for extremists.»

«For white supremacists, BitChute is a safe haven where they can spread vitriol and recruit members. Swastikas and SS symbols are commonplace on the site, alongside videos praising Hitler. Across private and public channels in Telegram—the encrypted messaging app increasingly used by white supremacists—extremists share BitChute links of propaganda and conspiracy theories that comport to their beliefs. Further, many of these groups link to their Telegram and other social media channels in their BitChute descriptions.»

https://www.adl.org/blog/bitchute-a-hotbed-of-hate


Siste ord fra meg om dette. Det burde være selvsagt å ta avstand fra disse.




Frodon
05.04.2021 kl 17:02 2387

Bare å rapportere de ulovlige innleggene. Du skjønner sikkert at det ikke er noen vits å bruke tiden på konsperasjonsfolk, som har null interesse om fakta?
Haamann
05.04.2021 kl 18:24 2348

Konsperasjonsfolk du...den var god...har du fått med deg de siste se og hør nyhetene fra VG? At folk som deg og fluefiskeren ikke evner å argumentere en video hvor en nobelprisvinner kommer med saklig informasjon forteller mye om dere...Intellekt på høyt nivå....
Fluefiskeren
05.04.2021 kl 18:51 2331

« Fact check: Inventor of method used to test for COVID-19 didn’t say it can’t be used in virus detection»

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-pcr-idUSKBN24420X
Frodon
05.04.2021 kl 18:52 2327

Ja, få høre, hva sier det om meg som forholder meg til fakta, som har gjort det i ca 20 år på dette forumet...?

Og hva er det jeg har skrevet som er feil? Regner med at du har full kontroll på det...?!?!
PipedPiper
06.04.2021 kl 02:03 2226

Fluefiskeren og frodon burde gått samme og fått kvantumsrabatt på valium. Nå er coronaen så farlig at snart flere mennesker dør av den enn av influensa. Det er ikke nedstengningen av landet som koster mest. Det er ettervirkningene av traumatiserte unge vi må betale for i mange år fremover..
Slettet bruker
06.04.2021 kl 16:56 2103

Folkehelseinstituttet og Aavitsland er redd for at pensjonister får fordeler hvis de begynner å utstede Vaksinasjonspass
Det er vel noe som heter Risk/Reward
Siden eldre er mer utsatt for å stryke med bør de vel også få en liten fordel
Hvor gammel er Aavitsland? Svar : Bare 58 ;)
PS
Ser ut som regjeringen vil være fornuftig

https://www.tv2.no/nyheter/13929772/
Redigert 07.04.2021 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.04.2021 kl 17:09 2093

At du vil dumme deg ut slik. Hvor mange har dødd av influensa siste året? Er det mulig?
PipedPiper
06.04.2021 kl 20:27 2052

Se debatten på Nrk så kan vi diskutere hvem av oss som har dummet seg ut..