Veldig snart dør 100.000 i uka av Corona

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.01.2022 kl 23:01
Frodon
CORONA 24.01.2021 kl 11:41 108091

Veldig triste tall. Vi kunne trengt noen gode nyheter snart

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
Redigert 30.01.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
29.03.2021 kl 00:50 3259

Sist jeg sjekket var det 10 døde mennesker under 50 i Norge.

Det er altså mange flere som dør i trafikken, enn av corona for oss yngre.
Slettet bruker
29.03.2021 kl 00:55 3244

Det britisk muterte viruset har nokså nylig ankommet Norge . Det viruset som var her i fjor er en bagatell i sammenligning.
Redigert 29.03.2021 kl 00:56 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
29.03.2021 kl 01:07 3213

Huff, ja. Skikkelig skummelt med MUTANT-virus.

Leste om en DOBBELT-MUTANT tidligere i uka. Dobbelt så skummelt sikkert.

Slettet bruker
29.03.2021 kl 14:31 3083

Frodon hvis du trenger gode nyheter så foreslår jeg at du leter andre steder enn VG :-)
Frodon
29.03.2021 kl 23:53 2995

Manisk? Jeg har prøvd å informere folk etter beste evne i over 1 år nå, men dessverre har vi fortsatt pandemi siden kunnskapsnivået fortsatt er latterlig lavt. Så pandemien kommer til å være i minst 2 år til, hvis folk ikke snart våkner opp.

Kostnadene rundt denne pandemien har nesten ikke engang begynt, da det vil være store folke mengder som ikke er i stand til å arbeide etter vi får kontroll på viruset. Dette er kostnader som alle, inkludert meg og deg skal betale for det neste 10 året....
Redigert 30.03.2021 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.03.2021 kl 23:57 2991

Dølle er et tulle nick 😉 Han har skrevet på nesten alle trådene mine med utelukkende dritt om meg, noe som bryter med forums reglene 😅 Dette var første gang jeg gadd å nevne han, så brukt for mye tid på han allerede med dette innlegget 😜
oppvigår
30.03.2021 kl 10:41 2894

Dessverre, Frodon, så må vi vel se langt etter gode nyheter. Når vi ser på oppførselen til våre såkalte folkevalgte, så kan vi ikke klandre de som gir fan lengre. Se på Erna. Hun viste hva hun gjorde. Så var det helseministeren Høie. Han var så lysten på hyttetur i Påsken at da ble turen plutselig en nødvendighet. Alle innser det å dra på hytta er en unødvendighet, skulle jeg tro.
Nå skal merkelig nok alle bruke munnbind der to meteren ikke kan overholdes. Rart at FHI klarte å finne ut at dette var nødvendig for å hindre smitte. Ser vi tilbake, så mente de at det ikke betydde så mye.
Så, Frodon, når man ser på alt dette, så er det ikke rart at ikke alle forstår alvoret. Det blir spennende å se alle bortforklaringer, som kommer etter Påske, når virusene storkoser seg. Det nye nå er at vi har fått tvillingvirus.
Mads Gilbert med flere professorer innen smitte har anbefalt å stenge Norge i 2-3 uker, for å slippe denne seigpiningen. Hvorfor har ikke forståsegpåerne hos FHI den samme meningen? Vi kan vel si at her er det noe som ikke stemmer, og skulle gjerne vist hva de holder på med.
SV og de andre partiene på Stortinget syter når ikke regjeringen ikke kommer til dem, for å fortelle om nye tiltak. Skulle tro at de samme kunne satt foten ned og sagt i fra mot regjeringen at i år holder vi oss hjemme, siden hytteturen er en unødvendighet. Likeså kunne de grepet inn og fått Norge stengt, men det vil de ikke.

Fluefiskeren
30.03.2021 kl 11:23 2869

Dårlig nyhet. Det vil ta lengre tid å vaksinere pga. leveransesvikt. Er redd at det betyr at de vil ta inn AstraZenica igjen. Nå er det snakk om at alle over 18 år skal være vaksinert innen august. Dumt de bruker dette begrepet «innen». Er det før august begynner eller er det i løpet av august. Skaper alltid problemer fordi folk oppfatter det forskjellig.
Joppe84
30.03.2021 kl 12:32 2846

Spiller liten rolle om de tar inn AZ. Folk vil nekte.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 12:43 2848

Jævla hysteri,ikke noe annet. Synes du 0.00035% av verden er ett skremmende tall? Ja eller nei? Og de aller fleste har genetiske trekk,altså dårlige gener eller er gamle og skrøpelige.

Skjønner at det er lett og være stokk dum og mene at qlt og alle har livets rett til enhver tid, på bekostning av friske. Snart tåler ikke mennesker at ville dyr dreper og spiser kjøtt, vi er på god vei.

Hysteriske fjotter som deg, med offentlig jobb eller trygd og hjemmekontor, som egentlig ikke bidrar en dritt til at verden går rundt. Til at vi får dyrket mat, transportert nødvendige varer og at infrastrukturen er oppe å går.
oppvigår
30.03.2021 kl 13:59 2816

Det var altså fra en stokk dum fjott, som deg vi skulle høre så mye fjottskap. Hvor gammel er du egentlig? 15-16?
Slettet bruker
30.03.2021 kl 14:15 2791

Å? Du kommer med det offisielle tallet? Og hvor mange milliarder har det kostet å holde tallet så lavt? Hvor tror du seriøst vi hadde vært om alt var fritt frem? Hvor hadde vi vært når millioner av mennesker ville vært dødssyke og sykehusene var overfylte? Du har kanskje ikke lest den reportasjen fra Manaus hvor den ene siden av kirkegården var de som var bekreftet døde av Corona og den andre siden 5-6 ganger så stor var de som var mistenkt døde av corona men som aldri ble testet! Tallene for Coronadød verden over er langt lavere enn de reelle! Mexico oppdaterte sine tall nylig og de måtte opp med flere titalls tusen ekstra. Du vet faen ikke hva du snakker om din tulling!
Frodon
30.03.2021 kl 14:22 2799

Ja, helt enig og du ser jo fullt av nick på dette forumet som fortsatt ikke skjønner så mye av dette, dessverre. For Norge begynte dette i februar 2020, da vi kontaktet regjeringen, men de trodde ikke viruset ville komme til Norge og de synes munnbind var for dyrt å kjøpe inn. I mars 2020 fikk helsearbeiderne i Norge beskjed om å ikke bruke munnbind, så ikke pasienter ble skremt. I april 2020 sa FHI at munnbind ikke fungerer, at det kom vi aldri til å bruke i Norge og at de ikke ville bruke tid på å lære folk å bruke munnbind. Når smittetallene gikk noe ned på våren 2020, skulle politikerne på sommerferie i utlandet, da måtte de åpne opp for alle. Og slik har det blitt hele veien, vi må unne oss mange ferier hele tiden. Se på Asia hvordan de håndterte dette. Krav om munnbind fra begynnelsen, så slapp de alt dette tullet i lang tid
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 15:55 2730

Enda en som ikke har skjønt hva korona er enda det har gått over et år. Hva tror du dødstallene hadde vært uten tiltak.

Allerede fra i fjor sommer:

« Anslår at Norge har reddet 12.000 liv ved koronatiltak
3,1 millioner liv kan ha blitt spart i Europa på grunn av at tiltakene som er satt inn mot koronaviruset, viser en ny britisk studie. – Det ville blitt rene svartedauden i Europa uten nedstengning, mener norsk ekspert.»

https://www.nrk.no/norge/anslar-at-norge-har-reddet-12.000-liv-ved-koronatiltak-1.15045961


Hva hadde tallene vært nå uten tiltak? Hvor mange titalls millioner ville ha vært døde?

oppvigår
30.03.2021 kl 16:06 2719

Se i USA hvor nærmere 600.000 har død pga coronaen. Her hadde noen hundre tusen av dem levd den dag i dag om de hadde hatt en skikkelig leder. Vi kan trygt si at Trump har mange hundre tusen menneskeliv på sin samvittighet, og er vel en av nåtidens Hitler.
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 16:07 2714

Dette får vi håpe på var dødsstøtet for AstraZenica vaksinen:

« Legemiddelverket om tyske blodpropp-tilfeller: – Dessverre ikke veldig overrasket
Et tysk institutt har funnet 31 tilfeller av blodpropp hos personer som har fått AstraZenecas vaksine. Ni av pasientene døde. Steinar Madsen sier de siste tilfellene kan peke i retning av at kvinner rammes i større grad enn menn.»

I så godt som alle sakene – 29 av 31 – er det kvinner som er rammet. Kvinnene er i 20 til 63 år gamle, skriver Der Spiegel. De to siste pasientene er menn (36 og 57 år gamle).

Alle pasientene skal ha fått blodpropp, eller trombose, i vener (blodårer) i hjernen. I 19 av tilfellene ble det også påvist lave blodplateverdier.»


https://www.nrk.no/norge/der-spiegel_-31-tilfeller-av-blodpropp-etter-astrazeneca-vaksine-_-9-dodsfall-1.15439358

Slettet bruker
30.03.2021 kl 16:27 2694

Ja for munnbind er jo ekstremt effektivt mot virus. ;-)
Frodon
30.03.2021 kl 17:44 2626

Her er enda en av de som fortsatt ikke har skjønt noe over 1 år inn i pandemien. Er det mangel på informasjon eller vilje? Jeg tror mest på at du har opprettet nicket for å tulle 😉 Ja, jeg har sluttet å svare deg for lenge siden, da jeg ikke tror noen kan være så lite glad i familie, venner osv som du fremstår å være
Slettet bruker
30.03.2021 kl 20:27 2568

Dersom isolasjon, virusangst maskering, allmektige byråkrater og politikere , et antisosialt samfunn er det du ønsker, så er det nesten som jeg håper på å få lov til å dø av viruset så jeg slipper å se at hele demokratiet vi hadde går i grus.
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 20:35 2559

Hvis alt går som det skal så er det vel nå bare 3 måneder til dette er ferdig. Da skal visstnok alle være fullvaksinerte. Minus de som ikke vil da. Regner med at du er av disse.
Frodon
30.03.2021 kl 20:48 2560

Regner med at du tenker på Norge nå? Det er flere år til alle land får sine første vaksiner 🙈
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 21:06 2548

Snakker om Norge ja.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 21:17 2536

Først var det bare 3 uker for å flate ut kurven slik at sykehusene ikke ble overfylt av døende coronapasienter i den fasen da ting var uoversiktelig så var det ok, nå har det gått snart 60 uker og Regimet blir bare mer og mer fonøyd med sin diktatoriske myndighet, og folk som deg vil bare at alt skal bli strengere og at vi skal straffe de "idiotene" som har en annen mening. "Den som ofrer sin frihet for trygghet vil ende opp med å miste begge deler". dette har blitt gjort før bl.a av Nazistene i Tyskland før krigen.
PipedPiper
30.03.2021 kl 21:28 2542

Aldri før har så mange ofret så mye for så lite..
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 21:30 2539

Og sammenligne tiltak mot en stor pandemi med nazistene i Tyskland før krigen blir bare for dumt.

Skal du vaksinere deg eller ikke?
Slettet bruker
30.03.2021 kl 21:36 2520

Det er vel litt tidlig å trekke konklusjonen om at det er over om 3 mnd.

Eksperter: Vaksinen vil være utdatert innen ett år
Nå advarer eksperter om konsekvensene av at nye korona-varianter kan oppstå i land uten stor nok vaksinedekning.

https://www.nettavisen.no/nyheter/eksperter-vaksinen-vil-vare-utdatert-innen-ett-ar/s/12-95-3424108711
Slettet bruker
30.03.2021 kl 21:41 2474

Gi meg noen gode argumenter for hvorfor jeg skal vaksinere meg så kan jeg kanskje vurdere det:-)
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 21:47 2453

F. eks. at for å oppnå gruppeimmunitet må de aller fleste delta. Håper det blir utstedt vaksinasjonspass. Da kan du stå igjen på fortauet når jeg går inn på restauranter og barer.
Fluefiskeren
30.03.2021 kl 21:53 2422

Klart man ikke har kontroll over alt, men det går an å vaksinere seg på nytt hvis det viser seg at man må fornye den. RNA- vaksinene er veldig lette å modifisere. Mindre enn en uke sies det. Det ble rapportert i dag at immuniteten etter å ha hatt Korona fortsatt er bra etter et år. Da vil jeg nok tro det gjelder vaksinering også.
undrende
30.03.2021 kl 21:54 2422

Tror nok ikke det er hytteturene som er den store smittesprederen, eller, skjønner du tenker på de store hyttekommunene som Hemsedal, Oppdal, Hafjell osv
For min del, så ble jeg hofteoperert for snart 7 uker siden. Satt 5 uker inne hjemme avbrutt av noen kilometer med gå staver hver dag, og ble ganske så gal av det. Når jeg klarte å kjøre bil, så dro jeg opp til hjemkommunen, starta snø scooteren og dro på fjellet. (prøvde ski i dag, ca 1km, men det var bare å innse at det ikke går i vinter) Et par kilometer til neste hytte. Her er det ikke mye smittespredning.
For øvrig, så er jeg av den oppfatning at et helt år med uhemmet reising til knall røde land m/retur fra Gardemoen er kjernen i smittespredningen her hjemme.
Slettet bruker
30.03.2021 kl 21:58 2402

Stå igjen på fortauet er en ting, jeg ser ikke bort fra muligheten for å sendes i oppsamlingsleir(konsentrasjonsleir) for oss onde som ikke vil bli med på tidenes største medisinske eksperiment.
Lykke til med vaksinasjonspasset jeg tar heller den gule stjernen, enkelte ting som frihet er faktisk verdt å dø for.
Historien har en lei tendens til å gjenta seg, og ofte sier ettertiden "hvordan kunne dette skje", jeg VET hvordan dette skjer .
undrende
30.03.2021 kl 21:59 2402

Var ikke Pfizer 90% effektiv ved første gangs? I såfall, hvorfor ikke vaksinere så mange som mulig første gang, før eventuelt andre/tredje gang på personer
PipedPiper
30.03.2021 kl 22:12 2378

Du tar heller den gule stjerne enn å vaksineres? Til din informasjon har Israel kommet lengst av alle land i sin vaksinasjon av befolkningen. De andre gule stjernene er tydeligvis ikke enig i dine synspunkter..
Slettet bruker
30.03.2021 kl 22:18 2355

Vaksine-eksperter tror at det i løpet av 1 år vil komme nye corona-varianter som nåværende vaksiner ikke virker mot. I så fall må man først utvikle en ny vaksine, og deretter vaksinere alle på nytt.

https://www.nettavisen.no/nyheter/eksperter-vaksinen-vil-vare-utdatert-innen-ett-ar/s/12-95-3424108711
PipedPiper
30.03.2021 kl 22:21 2355

Eldre mennesker tar influensavaksiner hvert år og det blir akkurat samme sak. Nå må dere slutte å se fanden på høylys dag.
Frodon
30.03.2021 kl 22:26 2329

Hofteoperert og snøscooter høres ut som en sinnssyk kombinasjon, men jeg regner med at du ikke holdt gassen inne hele veien? ;);) Godt du er i god form etter forholdene, så blir det forhåpentligvis ski tur på deg neste sesong ;)

Jeg sitter daglig å snakker med disse Corona smittede folka. De sitter ikke hjemme å ser på tv og munnbind HADDE de ikke trua på....nå har de begynt å bruke det ;) Har flere ganger hørt de fortelle om at de kjenner en brent lukt når de puster inn og ut når de har viruset, noe jeg fortsatt ikke har lest i media. Det er noe som skremmer dem, ingen god følelse at det lukter brent av lungene dine eller puste systemet?