Veldig snart dør 100.000 i uka av Corona

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.01.2022 kl 23:01
Frodon
CORONA 24.01.2021 kl 11:41 107615

Veldig triste tall. Vi kunne trengt noen gode nyheter snart

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
Redigert 30.01.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Frodon
19.12.2021 kl 08:39 3204

Jeg synes alle meninger rundt en nød vaksine skal respekteres frem til vi vet langtidseffekten av dette. Enig med deg at det er dobbelt moral hvis de samme folkene drar til utlandet på bade ferie nå, men er det så mange uvaksinerte som kan det?

En gruppe du glemmer her, er eks gravide. Det er ikke lenge siden de fikk anbefalt av FHI å vaksinere seg i hele tatt. De må også ta influensa vaksinen og alle sprøytene må settes med tid mellom. Det er også veldig mange gravide som er nervøse for vaksinen, da INGEN med sikkerhet vet hvordan dette påvirker fosteret. Så frem til du selv er gravid og vet hvordan det er, kan det ikke være så mye å forlange at vi respekterer meningen til de som bærer frem vår neste generasjon? Eller…? 😉

https://www.vg.no/nyheter/i/Kze394/derfor-sa-de-nei-til-vaksine
Redigert 19.12.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2021 kl 08:48 3183

Absolutt.

De kunnskapsløse argumentene vil stort sett regjere, til den dagen nyheter slippes. Sånn er det alltid. Men jeg elsker å bli angrepet av deres korttenkt filosofi og argumentasjon.

Det værste har ikke kommet enda, og folk skal lære endel nytt frem mot 2025. Urbaniserte skapninger vil lære mest, de må endre mest og de får den harde mentale smellen.

Mye politiker forakt neste 2-3 årene.

Men det plager ikke meg, det som plager meg er hvordan de svakeste behandles og kvinner og barn.
Redigert 19.12.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Frodon
19.12.2021 kl 08:57 3164

100% enig i alt 😉 Jeg lurer på hva som skjedde, som gjorde denne «mobbingen» av eks svake, gravide og barn ok i dagens 2021 samfunn? Jeg har 2 teorier, jo smartere tlf ble, jo dummere ble eieren. Eller at viruset har skadet en del hjerne_tråder i befolkningen 🤔 Hva tror du?
Redigert 19.12.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2021 kl 09:16 3137

Enkelt fortalt så er vi for mange på kloden og helt korrekt, smarttlf og Sosialemedier blir / har blitt siste spiker i kista.

Ikke noe nytt at 1% av oss lever annerledes, det nye er hvordan resten oppfører seg, noe man kan tillegge skyld i hvordan demokratiet funker/ikke funker.

Man kan også se litt på hvordan barnevern drives, og når det kalles normalt. Ja da skjønner vi hvordan "værmeldingen" blir fremover.
Redigert 19.12.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Frodon
19.12.2021 kl 09:26 3137

Hehe 😉 Uten dem, hadde vi kanskje ikke hatt like romslig økonomi 😅
Tigerberget
19.12.2021 kl 09:43 3112

Du må skille snørr og bart.
Jeg snakker om VAKSINEMOTSTANDERE.
Man trenger ikke være motstander av vaksine selv om man er gravid.
Frodon
19.12.2021 kl 09:49 3096

Man trenger ikke være det nei, men det er veldig mange gravide i Norge som er uvaksinerte. Hvorfor er de hyklere?
Balder67
19.12.2021 kl 10:26 3180

I Aftenposten sin sak over er det kun snakk om voksne som ikke er vaksinert. I denne gruppen er det snakk om ca 300 000 personer som ikke er vaksinert. Og om de som ikke kan vaksinere seg av medisinske grunner sier FHI:

"Jeg vil anslå at det samlet kan dreie seg om noen få tusen voksne personer. Godt under 10.000, sier Aavitsland."

Så det er ikke så veldig mange voksne som ikke kan vaksinere seg. Men de få det gjelder kan ha en god grunn. Og om de ikke tåler vaksinen, er det lite trolig at de tåler sykdomen.
Derfor : Vi andre bør vaksinere oss for om mulig å beskytte de som ikke tåler å bli smittet, og beskytte oss selv mot alvorlig sykdom.

Og forresten: Barn under 12 år blir ikke vaksinert mot Covid, i saken nevnt over er det kun snakk om voksne. I Norge var det 792 337 personer under 12 år pr. 1.Janar 2021
https://www.ssb.no/befolkning/folketall/statistikk/befolkning (Tabell 3)
Så det stemmer nok ikke at det er 800-900 000 barn under 10 år som ikke kan vaksinere seg.

Men når det gjelder de ca 300 000 voksne som ikke er vaksinert: hva er grunnen til at de ikke er vaksinert ? Jeg har ikke lett så grundig, men finnes det noen undersøkelser på hvorfor ?
Har skjønt at noen er så skeptiske til en ny vaksine at de ikke vil ta den. Noen er rett og slett bare redde for nåler. Uansett hva som har stoppet deg før, vil du bli tatt godt imot om du møter opp og tar vaksinen nå.
Du vil får skryt for å møte opp, ikke kritikk for at du kom så sent...

Jeg kommer neppe til å poste mer på denne tråden.
Frodon
19.12.2021 kl 11:29 3144

Jeg har ikke tilgang til Aftenposten sin betalingstjeneste. Hvis de er blant de få som vinkler dette riktig, er det veldig synd at de gjemmer det bak betalingsmur. Hvis det er 300.000 som ikke har vaksinert seg, som kan vaksinere seg, hvorfor hyler folk overalt da? Da er ikke dette et problem? Med tallet til Aftenposten på 300.000, kan mitt tall på 1,7 mill fortsatt være i nærheten av riktig fortsatt. Det er en stund siden jeg satt opp oversikten, men i følge VG er 72,3% av befolkningen vaksinert. Dvs pr dags dato er 1,5 millioner i Norge uvaksinert. Hvis kun 300.000 av dem kan vaksinere seg, er det fortsatt 1,2 millioner i Norge som ikke kan vaksinere seg.

Du synes tallet på 792.337 var så langt ifra 800.000? Hvis det hjelper deg, kan jeg endre tallet til 700.000-800.000, men det har jo ingenting med poenget å gjøre 😉

Jeg kunne godt brukt tid på å forklare deg hvorfor mange fortsatt ikke tar vaksinen, men du har jo ikke tenkt å følge denne tråden mer, so whats the point 🤔
Balder67
19.12.2021 kl 12:24 3103

Om du ikke kan se artikkelen til Aftenposten, FHI har alle tallene her:
https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-48-29.11---05.12.21.pdf
Du er ikke i nærheten av riktig tall. Det er i statistikken og artikkelen snakk om voksne som kan vaksinere seg, da er det ca 300 000 som ikke har gjort dette enda. Og jo, det er et problem at en del voksne ikke vaksinerer seg. Det er de voksne som blir sykest og kan havne på sykehus. Og kanskje dø. Det er langt mindre risiko for alvorlig sykdom for barn.
Du finner også dette i FHI sin rapport vist til over.

Du illustrerer godt problemet med lemfeldig omgang med fakta : " Du synes tallet på 792.337 var så langt ifra 800.000? Hvis det hjelper deg, kan jeg endre tallet til 700.000-800.000, men det har jo ingenting med poenget å gjøre "
Du endrer tall/grunnlaget som det passer seg ? Få fakta rett, sjekk statstikkene, hva sier fagfolk/FHI. Vis referanser til hvor du får dine argumenter fra. Uten slik backing er dine argumenter helt verdiløse.
(Og det er forresten kanskje for lite å justere til 7-800 000. Tallene jeg fant på ssb.no var for 12 år og yngre. Du snakker om 10 år og yngre, sjekk ssb.no om du trenger et mer nøyaktig tall. Ikke finn på noe som passer deg)


Slettet bruker
19.12.2021 kl 16:43 3067

Balder skriver
"Det er i statistikken og artikkelen snakk om voksne som kan vaksinere seg, da er det ca 300 000 som ikke har gjort dette enda. Og jo, det er et problem at en del voksne ikke vaksinerer seg. Det er de voksne som blir sykest og kan havne på sykehus. Og kanskje dø. "
Tror de som velger å takke nei til vaksinen har tilgang til samme info som du har (og mere til), men velger fortsatt å takke nei. Jeg tror ikke de trenger hverken din eller noen andres hjelp for å ta sine valg. Hvis dette valget koster dem livet, så har de i-allefall valgt det selv, så jeg skjønner ikke ditt problem.
Triggly
22.12.2021 kl 01:40 2936

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=80989
Israels regjering har besluttet å gi en fjerde dose av koronavaksinen til dem over 60 år og medisinsk personell.
Trass i en tidlig start på vaksineringen sammenlignet med resten av verden, anses kun 59 prosent av Israels 9,4 millioner innbyggere fullvaksinert.

Israel ligger lagt foran andre med å vaksinere befolkningen, samtidig anses kun 59 prosent som fullvaksinert. Hvorfor?
Fordi Myndighetene tar vekk vaksinasjonstatusen til alle som bruker for lang tid til å ta 3. dose. Mange som har tatt 2 doser anses nå som uvaksinert. Hva nå som 4. dose blir tilgjengelig. Vil de som bare har tatt 3 doser bli ansett som uvaksinerte?

https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-med-uvanlig-anbefaling/74974273
Folkehelseinstituttet gir en egen anbefaling om tredje dose for dem mellom 18 og 44 år som ikke er i risikogruppene eller gravide: De kan vaksinere seg om de selv ønsker det.
FHI skriver også at for personer under 30 år, særlig menn, er det mer usikkert om ønskede effekter av tredje dose veier opp for de uønskede effektene.

Så når det står mellom korona og en "sjelden" bivirkning så er ikke korona så farlig lenger? Hva med 4. dose, slik som Israel nå har begynt å pålegge folket sitt?
I ene øyeblikket roper de at man trenger 3 doser for å være beskyttet, deretter sier de unge ikke trenger 3. dose selv om beskyttelsen svikter etter et par måneder, samtidig skriker de om unge uvaksinerte som lider på intensiven.
Hva er riktig? Myndighetene skifter mening altfor fort nå
Triggly
22.12.2021 kl 01:51 2927

https://www.vg.no/nyheter/i/Bjvwm9/kommuner-sier-flere-vil-ha-moderna-som-aa-skru-paa-en-bryter
Vaksinekoordinator i Lillestrøm kommune, Lalja Lyseggen, sier til VG at interessen for Moderna har økt kraftig i lys av Stoltenbergs Moderna-kommentar.
Også i Sandnes kommune har etterspørselen etter Moderna endret seg. Det er denne vaksinen vi får mest av fra FHI i tiden fremover, og det er en god vaksine. Vaksinene er likestilte, og vi prøver å kunne tilby valg til befolkningen når de kommer for vaksine, på tross av at vi har noe begrenset tilgang til Pfizer vaksinen fremover.

Begrenset tilgang på pfizer vaksinen? Kommunene vil få mest Moderna fremover?
Da tar jeg det som for gitt at jeg hadde riktig i min tidligere kommentar. De fremsnakker Moderna siden det er den vaksinen de har mest av på lageret, siden folk helst vil ha pfizer.
Triggly
22.12.2021 kl 01:59 2913

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/moderna-could-be-ready-develop-omicron-booster-weeks-ceo-2021-12-21/
Moderna has begun discussions with Switzerland over a so-called vaccine subscription that could ensure supply as it develops novel mRNA vaccine, and is interested in deepening ties with other regimes.
"We can combine these three mRNA vaccines into one dose and propose to governments to secure supplies for a certain amount for several years and then invest in a production facility in that country."

Vaksine abonnement? Fabrikker i hvert land? Regner med at det også er spedbarn de skal pumpe dette inn i siden de også snakker om RS-viruset.
De sier de ønsker å være føre-var når det kommer til nye pandemier, men dette hørtes regelrett dystert ut.
Frodon
23.12.2021 kl 19:29 2777

Hvordan kan de vite dette allerede nå?

«BRITISKE HELSEMYNDIGHETER: TREDJE DOSE-EFFEKTEN MOT OMIKRON AVTAR ETTER TI UKER»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/britiske-helsemyndigheter-effekten-av-tredje-dose-avtar-etter-ti-uker.Sk9_kx0Gl?utm_source=share-btn
Kaisovski
23.12.2021 kl 21:11 2733

De har vel individer med tredjedose som er satt lengre enn ti uker tilbake i tid, og ser at de i større grad får omikron enn 'nyboostede' mennesker?
Frodon
23.12.2021 kl 21:54 2704

Shit, tiden går raskt 🥳 Dvs da er studien sannsynligvis med folk i risiko grupper eller eldre folk?

Og da burde de tatt 4de dosen nå? 😜
Redigert 23.12.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Triggly
23.12.2021 kl 22:12 2681

fjerde booster nå, femte om 2 måneder!
Omikron var som en forkjølelse, var det ikke?
Triggly
27.12.2021 kl 21:38 2513

https://www.msn.com/en-in/autos/other/germany-announces-4th-booster-dose-for-omicron-britain-may-follow/ar-AAS5vpN
Tyskland følger etter Israel og ruller ut 4. dose i kampen mot omikron. Storbritannia undersøker om også de skal tilby 4. dose til eldre og syke.

Omikron var som en forkjølelse, var den ikke?
Hvorfor sånn hast med flest mulig sprøytestikk nå som endelig en smittsom og mild variant dominerer?
Winter is Here
27.12.2021 kl 22:05 2481

Jeg tror alle må regne med dose 3 og 4 minst, jeg tror myndighetene er klare over det men tror de velger og ta det sakte for spare befolkningen for frustrasjon. Spørsmålet om man klarer å få like mange til å ta dose 3 og 4 neste år. Jeg føler mange trodde ikke at man må ta vaksinen så ofte som hvert år.

"Liker" at staten vil ha flere sykepleiere men mer lønn vil de ikke gi. Det var ikke lett å være sykepleier før korona heller, men nå er blitt mye vanskeligere.

https://finansavisen.no/nyheter/politikk/2021/12/27/7794820/vi-har-en-helsetjeneste-som-er-verdens-beste

Her er en artikkel fra august 2019 om noen problemene til helsearbeidere
--"75 prosent deltidsansatte"
--"SSBs prognoser viser at Norge i 2035 vil mangle 18.000 helsefagarbeidere og 28.000 sykepleiere"

https://e24.no/naeringsliv/i/6j8w6e/kvinne-opproer-mot-deltid-helt-krise
Redigert 27.12.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.01.2022 kl 22:30 2261

Kritiske røster blir kneblet

Det er så mye i den offisielle historien om korona og vaksinene som ikke tåler et kritisk lys at sensuren i de sosiale mediene går fra ille til verre. Et siste eksempel er at Twitter har slettet kontoen til Robert Malone som sjøl var med og bidro til fremveksten av mRNA-vaksineteknologi på 1980-tallet.

Nå er han blitt blitt brakt til taushet og slettet av mediegiganten Twitter – uten å få noen forklaring på den vilkårlige sensuren.

Plutselig stengte Twitter kontoen til den erfarne vaksineforskeren uten begrunnelse. Malones konto hadde på det tidspunktet over 516.000 følgere.

Malone sier sjøl at han trolig har vært lenge på Twitters radar og han skriver videre at suspensjonen av ham er å anse som et tilbakeslag i kampen mot tvangsvaksinasjoner av barn og korrupsjon som involverer regjeringen og BigPharma.

» Det betyr også at vi har mistet en kritisk komponent i vår kamp for å stoppe disse vaksinene fra å bli obligatoriske for barn og for å stoppe korrupsjonen i våre regjeringer så vel som det medisinsk-industrielle komplekset og den farmasøytiske industrien .»

Malone, som har en lang bakgrunn som virolog og vaksineutvikler, har tidligere vært kjent for sin forskning på å bidra til å skape mRNA-teknologien – som Pfizers og Modernas vaksine er basert på. Han er også kritisk til mye av undertrykkelsen og tiltakene som er iverksatt under påskudd av å bekjempe viruset.

» Jo flere folk du vaksinerer, jo flere vaksineresistente mutasjoner er det sannsynlig at du får, jo mindre holdbare vil vaksinene være, enda kraftigere vaksiner må utvikles og folk vil bli utsatt for mer og mer risiko, » skrev han i en kronikk i Washington Times.

Malone sier videre at vaksinepolitikken som er innført i mange land ikke er basert på vitenskap i det hele tatt, og han er også kritisk til den farmasøytiske industrien og innvirkningen som ultraglobalister som Bill Gates har på verdens helsepolitikk.

Merk dere også at de finanskapitalistene som har mest å tjene på vaksineindustrien også er blant de største eierne av de mediene som struper kritikken mot BigPharma.

Var det noen som snakket om bukk som passer havresekk ? Her har bukken for lengst forsynt seg med hele havresekken og forventer applaus for det.
Triggly
07.01.2022 kl 20:17 2118

https://www.dw.com/en/germany-tightens-covid-19-restrictions-on-bars-and-restaurants/a-60355944
Tyskland sidestiller nå de som har tatt 2 doser med de uvaksinerte. Har du tatt 2 doser må du nå også fremlegge negativ test hvis du skal inn på restauranter. Har du tatt 3. dose unnslipper du (inntil videre hvertfall)

Tyskland fortsetter kampen om å få mest mulig doser inn i befolkningen, og gjør alt de kan for at folks liv skal bli så ubeleilig som mulig.
Triggly
12.01.2022 kl 10:02 2016

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fhi-anbefaler-kvinner-under-30-aa-velge-pfizer.0IOEjUe68
FHI anbefaler nå pfizer for kvinner under 30 år, dette pga økt risiko for myokarditt ved bruk av moderna.

Rart at de plutselig finner ut slike ting, er ikke disse vaksinene testet?
Hvilke senskader vil de "plutselig" komme over om 5-10 år?
Triggly
12.01.2022 kl 10:15 2005

https://www.aftenposten.no/norge/i/k6bkJL/norge-kan-faa-et-strengere-koronapass-uvaksinerte-kan-bli-utestengt-ve
Folkehelseinstituttet (FHI) vil fjerne muligheten til å koronateste seg til grønt pass. Det bryter med viktige prinsipper fra da passet kom i fjor.

Som vi ser så handlet dette aldri om å få bukt på smitten.
Fluefiskeren
12.01.2022 kl 11:42 1963

Det kryr av slike fortellinger. Noen uvaksinerte klarer seg så vidt og bebreider seg selv og ønsker å fortelle andre at de må vaksinere seg. For andre er det døden som venter.

« Kalte vaksinerte «idioter» - nå er hun død
En populær QAnon-støttespiller med over 30 000 følgere på Facebook døde av covid-19 etter å ha sagt at bare «idioter» blir vaksinert.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/kalte-vaksinerte-idioter---na-er-hun-dod/75093842
Balder67
12.01.2022 kl 12:12 1938

"FHI anbefaler nå pfizer for kvinner under 30 år, dette pga økt risiko for myokarditt ved bruk av moderna.
Rart at de plutselig finner ut slike ting, er ikke disse vaksinene testet?
Hvilke senskader vil de "plutselig" komme over om 5-10 år? "

Det er ting som tyder på at Covid-sykdommen er mer risikabel med tanke på myokarditt enn vaksinen er:
https://forskning.no/covid19-hjertet-vaksiner/koronavirus-forarsaker-hjertemuskelbetennelse-oftere-enn-vaksinasjon/1957793
Balder67
12.01.2022 kl 12:13 1936

"Som vi ser så handlet dette aldri om å få bukt på smitten. "

Hva skulle det ellers handle om ?
Slettet bruker
12.01.2022 kl 13:46 1898

Ja Dagbladet har klart å finne en 3-4 eksempler på 2 år. Ikke dårlig. Dama så ikke Spesielt frisk og sunn ut i utgangspunktet. Hvorfor finner ikke Dagbladet litt bedre eksempler?

Kanskje man skal gjøre det samme med kreftpasienter, henge de ut når de blir syke. De kunne sikkert levd ett sunnere og bedre liv.

Slettet bruker
12.01.2022 kl 13:49 1890

Og de som har hatt COVID vet man ikke hvor lenge er immune. Så altså kan man være uvaksinert og immun mot å bli syk av COVID på nytt, men miste alle rettighetene til ett fritt liv selvom ikke myndighetene kan dokumentere at personen kan bli syk på nytt eller ikke.
Mens vaksinerte kan gjøre som de vil, Bære og spre smitte mer myndighetenes velsignelse.....fordi de er vaksinerte .
Mdg1
12.01.2022 kl 13:58 1867

Det er enkle tall nå. Uke 48-52 var fordeling av innlagte 49% uvaksinerte. Andel av voksen befolkning som ikke har tatt vaksine er 7,3%. Altså utgjør 7,3% av befolkningen 50% av innlagte og enda høyere andel av intensivpasienter.
Balder67
12.01.2022 kl 13:58 1867

"Hvorfor finner ikke Dagbladet litt bedre eksempler?"
Det er sikkert ikke vanskelig å finne mange eksempler på de som ikke vil vaksinere seg og som er blitt alvorligsyke/dør unødvendig. Det er sikkert tusenvis bare i Norge. Saken i dagladet er nok slått opp fordi denne dama har gått høyt ut som motstander av vaksine.

"Kanskje man skal gjøre det samme med kreftpasienter, henge de ut når de blir syke. De kunne sikkert levd ett sunnere og bedre liv."
De fleste kreftsykdommer er arvelig/miljøbetinget. Dette er til stor forskjell fra de som selv velger å utsette seg for risiko ved å unnlate å vaksinere seg.
Mdg1
12.01.2022 kl 14:00 1864

Masse folk som har blitt smittet med Omicron bare uker til mnd etter de var smittet med Delta. Så beste er nok kombo av smitte og vaksine. Så må man sørge for å bli smittet minst en gang i året
PSI- Investor
12.01.2022 kl 14:47 1834

Det er fremdeles en god del som sliter med ettervirkninger av sykdommen har jeg hørt på radionyheter, så kanskje ikke så dumt å unngå å få den
Fluefiskeren
12.01.2022 kl 15:07 1824

Dette er folk som oppfordrer andre til å ikke vaksinere seg og dermed indirekte tar liv. Relevansen til kreft var svak synes jeg. Du påfører da ikke kreft til andre meg bekjent.
Frodon
12.01.2022 kl 16:25 1798

Det var mange bivirkninger i de studiene som ble betegnet som "annet". Jeg vet ikke om denne bivirkningen sto under den posten. Da politikere begynte å godkjenne nød vaksinen, ante de ikke hva de holdt på med. Også begynte mange andre land å løpe etter med godkjenninger for å få sikret seg selv doser. Hadde de enda latt helsevesenet tatt vurderingene....

Det kan komme masse langsiktige bivirkninger også, det får vi svar på "etter hvert". Jeg lurer fortsatt på hvorfor vi masse vaksinerer unge friske mennesker med en nød vaksine? Burde de ikke vaksinert de folkegruppene som har mest nytte av vaksinen, eks eldre og folk med underliggende sykdommer? Hvorfor skal de tvinge friske mennesker til å ta en nød vaksine, når de ikke aner om vaksinen gjør mer nytte for seg enn at disse menneskegruppene får viruset?
Frodon
12.01.2022 kl 16:33 1785

Hva med de som får viruset rett etter de tok vaksinen, loool. Jeg savner fortsatt svar på hvilke grupper dette gjelder. Hadde noen av gruppene underliggende sykdommer? Er det noen som har dødd, som har fått annen dødsårsak, selv om dette kan ha hatt medvirkende årsak, osv

"269 participants developed myocarditis or myopericarditis, of whom 108 (40%) were 12-39 years old and 196 (73%) were male"
oivindl
12.01.2022 kl 17:18 1768

"Overall, individuals vaccinated with BNT162b2 had a non-significantly increased rate of myocarditis or myopericarditis in the 28 days after vaccination compared with unvaccinated"

"In general, the rate of myocarditis or
myopericarditis was about threefold to fourfold
higher for mRNA-1273 vaccination than that for BNT162b2"

"Nevertheless, the absolute number of events were Low"

" Clinical outcomes among vaccinated people with myocarditis or myopericarditis were predominantly mild."
bmj-2021-068665.full.pdf

Tydelig høyere risiko ved mRNA, men totalt sett lave tall og mildt forløp.

Det fortelles videre om sprik mellom ulike undersøkelser og mange parametre som kan ha innvirkning på resultatet.
Redigert 12.01.2022 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Triggly
27.01.2022 kl 14:18 1570

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x8yqbX/helsedirektoratet-testing-paa-grensen-kan-opphoere?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1

– Et økende smittenivå gir i utgangspunktet en økning i sykefravær, sier Guldvog.
Han ber helsetjenesten planlegge for et sykefravær opp mot 20 prosent.
Samtidig understreker han at ikke alle tiltak kan fjernes nå, nettopp på grunn av sykefraværet.

Først måtte vi se på antall smittede
Så måtte vi se på antall innlagte
Nå må vi se på antall sykmeldte?

Hvor lenge skal dette skuespillet fortsette, de finner bare nye måter å gjemme seg på!
Studenten89
27.01.2022 kl 14:49 1532

Når skal vi gå tilbake til syk = ha symptomer, fremfor syk = smittet, men ingen symptomer eller noen nedsatt helse. Testing systemet har skapt denne krisen og her ser jeg ingen utvei eller lys i tunnelen på at ting endrer seg
Triggly
28.01.2022 kl 01:09 1493

https://www.reuters.com/world/europe/sweden-decides-against-recommending-covid-vaccines-kids-aged-5-12-2022-01-27/
Sweden has decided against recommending COVID vaccines for kids aged 5-11, the Health Agency said on Thursday, arguing that the benefits did not outweigh the risks.

Sverige godkjenner ikke koronavaksinene til barn 5-12 år, mens her i Norge er det bare tut og kjør.
Sverige har også forbyd Moderna vaksinen for begge kjønn under 30 år, hva er det de vet som ikke Ola Dunk har fått med seg?