Case: REC Silicon - Fremtiden innenfor batteri og solindustrien

Slettet bruker
RECSI 25.01.2021 kl 21:59 64089

Link til del 1 av tråden: https://finansavisen.no/forum/thread/123877/view

REC Silicon har i løpet av de siste tre handels dagene falt med 15.52% fra toppen på 20.36. Finansavisen publiserte en artikkel på fredag med overskrift "REC-boblen" hvor de informerte om at selskapet har falt med 99% fra sin all time high. I dag ble det publisert enda en artikkel av Finansavisen med overskrift "Dumper REC Silicon-aksjer" hvor det kommer frem at DnB Teknologi har netto solgt 6.5 millioner aksjer hittil i år. Dette har ført til at spørsmål dukker opp: Bør jeg selge aksjen? Skal jeg realisere gevinst/tap og satse på å time markedet fordi denne vil fortsette å gå ned? Hvis du stilte deg selv disse spørsmålene så er min anbefaling: Selg.

Jeg har alltid vært ærlig om at jeg skal være åpen med dere på forumet på når jeg kjøper og selger REC Silicon aksje. De siste tre handels dagene har jeg sett at min papir gevinst har krympet. Krympet så mye faktisk at dette hadde vært en utrolig god årslønn for mange der ute. Jeg tenkte at det kun er riktig av meg å skrive denne tråden og informere alle om at dagen jeg selger aksjene mine....... JA DEN MÅ DU VENTE FLERE ÅR PÅ! Sagt det før: 2020 gjorde meg til en multi millionær (TSLA) og allerede når 2021 er ferdig regner jeg med å være en titalls millionær (holder uansett de neste årene). La meg forklare hvorfor!

REC Silicon er et av de beste, hvis ikke den beste vekst-casen i hele Oslo børs. Vi har et selskap som produserer ingrediensene som er nødvendige for solar og batteri industrien. Verden har allerede bestemt seg for at grønt og fornybart er hva som skal satses på. Dette har blant annet kommet frem i Norge med alt fokuset som har vært på grønt, EU hvor det er en enorm satsning på grønt og USA, hvor Joseph Biden Jr. ble valgt som president og demokratene vant majoritet. Hvis du tror at dette ikke er stort for REC Silicon så er min anbefaling enkel: Selg.

De store har fått øynene sine opp for den grønne bølgen. Flere aktører har de siste årene åpnet seg opp for eller kommet inn i det grønne markedet hvor de smarteste begynte tidlig. Med alt av det makro-politiske som har skjedd de siste månedene vil det være enda flere som ønsker å komme inn, da mye av risikoen ble minsket etter USA-valget. Det vil være en enorm satsning innenfor grønt de neste årene, enda større enn vi først trodde. Vi ser allerede tegn på det i flere land inkludert Norge, hvor store aktører vil bruke milliarder av kroner for å bygge fabrikker og komme inn i både solar og batteri markedet de neste årene. Da ønsker jeg å gå videre til mitt neste poeng:

Visste du at det ikke finnes en eneste selskap som REC Silicon i hele EU og USA? Tenk på dette en gang til før du leser videre.

REC Silicon stiller klart med to fabrikker som er oppe og går som det suser. Dette er fabrikkene i Butte og Yulin. Selskapet eier også en fabrikk i Moses Lake som har vært nedstengt pga. handelskrigen med Kina. Viktig å påpeke at fabrikken var i en vanskelig posisjon allerede før handelskrigen begynte, hvor svekket polysil priser påvirket lønnsomheten til selskapet. Fabrikken i Moses Lake har det blitt tatt en emisjon på en milliard kroner for å gjenåpne og gjøre klar til drift og det beregnes i følge Tore Torvund (CEO i REC Silicon) at fabrikken vil være i operasjonell drift fra og med 2022 (25-30%), med 75% kapasitet i 2023. Dette vil gi en EBITDA på $100M fra ML alene i 2023. Dette var i Oktober 2020. Nå ønsker jeg at du skal tenke litt på alt som har skjedd både med verden og med selskapet siden Oktober 2020. Hvis du tror at selskapet ikke vil klare å gjenåpnes eller at EBITDA er feil så er min anbefaling enkel: Selg, men dere andre bør fortsette å lese.

Så vi er enige om at mye har forandret seg i verden siden Oktober 2020. Biden har med egne ord i forrige uke sagt at han ønsker å bygge en lokal verdikjede for grønt i USA. Videre understreker han at nok en gang vil produkter bli produsert i USA og at man skal begynne å kjøpe lokalt igjen. Made in America, med andre ord. Da kommer spørsmålet som du sikkert lurer på: Men Biden skal satse på alt grønt! Så hvorfor ikke et annet grønt selskap fremfor REC Silicon? Først og fremst vil jeg svare med å anbefale at du bør selge, men etter det vil jeg påpeke det jeg sa ovenfor: Visste du at det ikke finnes en eneste selskap som REC Silicon i hele USA og EU? Vil ikke et selskap som spesialiserer seg for å lage ingrediensene solar og batteri industrien trenger gagnes positivt av at alle ønsker en fot innenfor disse industriene?

Nå har vi snakket litt (er så mye mer jeg kan diskutere her, men jeg har begrenset med energi etter 12 timers arbeidsdag) om hvorfor REC Silicon vil gagnes positivt av den makro-politiske endringen som har foregått de siste årene, spesielt de siste månedene, så er det på tide å rette øynene mot selskapet fremfor makro-politisk situasjon. Jeg vil ikke gjenta alt fra tråd 1 og anbefaler at du leser den, hvis du ikke kjenner til mine innlegg.

Aker børs meldte i forrige uke at de tar REC Silicon inn i Aker Horizons porteføljen. Vi longs har sagt at dette vil skje siden forrige kvartals presentasjonen til Aker, hvor det ble nevnt at de vurderer å flytte REC Silicon til Horizons. Tror du at det er helt tilfeldig at Aker Horizons kjøper aksjer fra Aker Capital til 16.62kr akkurat nå? Noen uker før kvartalspresentasjonen i Februar? Etter at vi har fått en makro-politisk konsensus om at grønt er fremtiden? Etter at vi får vite at Violet Power har nok krutt i seg til å bygge fabrikk fremfor å leie og at de har mer enn nok kunder klare? Etter at Group 14 gjør en emisjon på $17M og sier at de vil begynne dette kvartalet? Forstår du nå hvorfor jeg sier at gjenåpning av ML kun er snakk om formalitet og at det er indirekte bekreftet? Har du lagt merke til at det har gått flere måneder før noen fra styret kjøpte aksjer? Eller hvorfor solgte ingen av dem på 20kr, de vet jo alt om selskapet? Enkelt: De kan ikke det, fordi de har informasjon resten av markedet ikke har.

Videre ønsker jeg å påpeke at selv om Violet Power og Group 14 betyr mye for REC Silicon nå, vil deres viktighet skaleres ned med hver eneste ny kontrakt REC Silicon får. Tror du at et selskap som vil være en essensiell nøkkelspiller for at solar og batteri-industrien i USA ikke vil få flere kontrakter? At flere nye aktører ikke vil ønske en bit av kaken? Hvis du tror det så er min anbefaling enkel; selg. Til alle andre: Dette er bare begynnelsen. Senest i forrige uke informerte Tore Torvund oss om at selskaper er i dialog med 3 nye potensielle samarbeidspartnere innenfor batteri segmentet.

Visste du at det er mangel på halvledere for el-batterier? Eller at de store bil selskapene ikke tok el-biler seriøst før i 2020? At det rett og slett er mangel allerede nå på å lage flere batterier, når el-bil segmentet såvidt har startet? Visste du også at REC Silicon har løsningen her?

Eller enda bedre; Hva med Tesla sin battery day, eller NIO day tidligere denne måneden. Har du fulgt med? Vet du hva mange forskere tror er fremtiden for el-batterier? Silisium batterier. Hvem kommer inn i bildet nok en gang? REC Silicon.

Kort oppsummert så produserer REC Silicon per dags dato ingredienser som er nødvendige for dagens el-batterier og er markedsledende innenfor hva som enkelt kan bli fremtidens el-batterier. Det vil komme flere aktører som vil forsøke å utføre det REC Silicon er kapabel til, men dette vil ta alt fra ett til flere år før andre aktører får bygd opp sine fabrikker. Glem heller ikke at REC Silicon er verdensledende og har teknologi, patenter og kunnskap som de har opparbeidet gjennom flere tiår.

La meg spikre på med et helt annet perspektiv nå som vi har snakket om USA og EU. Hva med Asia?
Asia må ikke undervurderes her. Siden Biden har tiltrådt som president har myndighetene i Kina gitt tegn på at de ønsker å forbedre og styrke forholdet mellom USA og Kina. Hvis Kina følger sin del av handelsavtalen så kan fabrikken i Moses Lake allerede gjenåpnes nå. Men la oss si at handelskrigen mellom USA og Kina fortsetter og at polysil prisene gjenstår uendret. Yulin! Jeg går ikke i dybden i denne tråden på hvorfor REC Silicon vil utløse opsjonen sin og kjøpe seg opp til 49% her, da jeg har tatt dette opp flere ganger tidligere, men kort fortalt vil Yulin gi en stor fot innenfor markedet i Kina samtidig som det vil være en flott mulighet for Aker til å utføre en emisjon på og øke deres eierandel. Visste du at Røkke Jr. senest i forrige uke nevnte at alle selskaper i Horizons porteføljen er eid 51% av Aker? REC Silicon er nå i Horizons porteføljen. Han fulgte dette opp videre med å informere om at batteri situasjonen i Moses Lake er veldig spennende og at Aker vil informere mer om sine planer allerede i Februar, samme måned som vi mest sannsynlig vil få gjenåpnings dato for fabrikken i Moses Lake. Tilfeldig? Tror du ikke at Kina (og India) også vil fortsette innsatsen for å sørge for at de opprettholder makten i hva som vil være fremtidens olje? REC Silicon er et selskap og ikke et land, de kan og vil ha kunder i alle kanter av planeten.

La oss glemme kostpris for fabrikkene til selskapet (30 milliarder NOK) for et øyeblikk og heller fokusere på Butte. Butte er oppe og går som det suser og jeg antar at resultatene Q4 2020 vil være et av de beste kvartalene selskapet har hatt på lenge. Husk at polysil prisene har økt betraktelig og at de vil fortsette å økes fremover. Dette er en mangel vare i verden, allerede nå! Men hva med alle selskapene i Kina? Jo, min kjære venn, husk ordene til Biden "Made in USA" og "kjøpe lokalt". I tillegg til det ønsker jeg at du skal huske dette: Det å handle fra REC Silicon er en kvalitetsstempel i seg selv. Man vet garantert at det ikke er slavearbeid i tillegg til miljøvennligheten til produksjonen til REC Silicon. Miljøvennlighet? Hva er det for noe tull? Hehe, la oss ikke tre alt for raskt frem. Pust nå, også leser du videre.
Redigert 26.01.2021 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2021 kl 23:21 10063

Ingen på forumet her har verre track record enn denne selvutnevnte analytikeren Nemis. Føler med de som har fulgt hans råd og har tapt store summer på det.
Studenten
26.01.2021 kl 23:23 10045

Les igjen, tipper du blir fornøyd:
« The company, which currently has partnerships with BMW, Daimler, and ATL, aims to start production at the new plant in 2024 and powering electric vehicles by 2025. To help achieve its next phase of growth, Sila Nano will hire another 100 employees in 2021.»

Altså satser de på at de er klare for produksjon i 2024, og for EV-industri allerede i 25.
Slettet bruker
26.01.2021 kl 23:35 9955

Dette skrev jeg i responsen hennes. Helt feil informasjon hun deler. Det at de skal starte å bygge i 2024 er typisk feil propaganda Nesevis er kjent for, når sannheten er at de begynner allerede nå og er har full drift i gang til 2024. Akkurat som hun pleier å si at ML vil først begynne å gjenåpnes i 2023/2024, når sannheten er at innen den tid er selskapet allerede på 75/100% kapasitet - og dette var før alt som har skjedd de siste månedene.....

Nemis, kanskje du gjør dette her intensjonelt likevel? Vrir og vender på fakta, akkurat som det passer for deg. Og hvor er Pantera1???? Regner med at han dukker opp igjen første røde dag og fortsetter propaganda om at denne skal ned til 7kr, når han i forrige uke sa at denne skal opp til 22kr, heh.
Redigert 26.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.01.2021 kl 23:55 9826

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/01/26/7614279/obligo-investment-management-jakter-1-milliard-til-taksonomi-fond

Nå har jeg ikke lest artikkelen, da jeg aldri kommer til å støtte FA med en eneste krone, men se på hovedinnlegget mitt. Jeg har tatt dette opp.
Ikke bare vil RECSI ha en fantastisk knall måned i Februar pga. mark og mikro nyheter, men i Mars blir selskapet tatt inn i hovedindeksen. Dette vil gjøre at enda flere fonds kjøper. I tillegg til det vil flere fonds begynne å forberede seg til å ta inn selskaper som gir god score på taksonomi. 2+2 = 4, uansett hvordan du vender og vrir på det.

Ønsker alle en god natt videre også ønsker jeg å påpeke: Ikke selg gull til prisen av gjørme. Vær tålmodig.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 07:27 9310

Det kan bli utfordrende for Kina å selge polisilicon til US.

Bidens 'produsert i Amerika' plan:
Det utnevnes en egen Direktør for Produsert i Amerika-kontoret. Det blir underlagt et av de sentrale forvaltningsorganene i Det hvite hus, Office of Managment and Budget (OMB). Alle føderale institusjoner skal kjøpe amerikanske varer og tjenester med mindre det kan begrunnes at USA enten ikke har tilsvarende varer, at kvaliteten ikke er god nok, eller at det amerikanske alternativet er uforholdsmessig dyrt. Ved vurdering av pris, skal det undersøkes om lavere pris kan skyldes dumping eller statlig subsidiering av den utenlandske varen/tjenesten.

Poly-maker Wacker blames Chinese state subsidies.
The Munich-based group has reported a big impairment on its polysilicon production assets. The company cited the lack of a recovery in the PV project market, persistently low polysilicon prices and overcapacity in manufacturing, blaming state subsidies to Chinese rivals.
t3sm
27.01.2021 kl 07:34 9258

Takk for fine tråder med mye informasjon. Men kan vi være så snill og ikke mate trollene? Det ødelegger trådene noe ekstremt. Hadde det vært grader av saklighet som hadde kommet, så hadde det vært noe annet. Man skal ikke hausse bare for å hausse. Men disse svarene spesielt fra nemis i det siste. Gjør som meg; Blokker og la han/hun/hen passere i stillhet.

TAKK!
Slettet bruker
27.01.2021 kl 07:47 9142

Helt enig blokker så slipper vi dette tullet i hver tråd, Nemi nicket holdt på en årrekke dag og natt med samme oppgulpet om skattesaken. Det kan han ikke mer og prøver desperat å finne noe annet.
Når du ikke mater trollene blir de borte.
At man er saklig negativ er selvfølgelig velkomment.
Men samme oppgulp og egne vridninger + person angrep på alt som er fra selskapet og ledelse til andre som diskuterer Osv Osv er så j... lavmål å bare ignorere med blokkering. Pantera med sine syke vridninger og løgner forsvant også raskt da han ikke ble matet mer:)
Slettet bruker
27.01.2021 kl 07:49 9140

Støtter denne. Mange har prøvd å få til en diskusjon med nemis, sembo, baba, pantera1 osv. Alltid har det endt med drittslenging og ødelagte tråder. Disse folka er på forumet kun for å lage kvalme. Ikke tro på at disse sitter med noen shortposisjoner. Dette er mislykkede mennesker som har funnet sin arena på nettforum hvor de kan trolle i vei anonymt. Blokkeringsknappen er det som stopper disse. Se bare på sembolinen som forsvant som dugg for solen når nok personer blokkerte han og han ikke fikk flere responser på sine trolleinnlegg. Så vær så snill å blokker disse idiotene med engang så slipper vi å følge 10 ulike trader hvor mesteparten bare er drittslenging.
Redigert 27.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 08:00 9051

De fleste er nok vanlig shorte troll, men nemi har nok en større agenda her inne. Han kaller seg analytiker , men ingen analytiker oppfører seg sånn . I en periode hadde han nesten heldags jobb her inne. Tror ikke en analytiker sitter og spammer ned et forum de er nok litt mer seriøse enn dette:). Som jeg har sagt tidligere skulle gjerne visst hvem som står akkurat bak dette nicket og vilken agenda det har:)
Redigert 27.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 08:03 9024

Trollene er blokkert for lenge siden, så jeg er lykkelig uvitende om hva de troller om...
Slettet bruker
27.01.2021 kl 08:20 8839

Da kan jeg gi deg en liten oppdatering. Etter at skattekravet falt bort har det vært utfordrende å finne nye ting å baisse på. Men de har nå i hvert fall klart å samle sammen noe. Nå går det i at VP ikke har noen hjemmeside, at G14 ikke har mangr nok LinkedIn-profiler og at flyttingen av REC in i Horizon skjedde på en så lav kurs at Røkke Sr lurte sønnen sin til å kjøpe katta i sekken. Du skjønner hvilket nivå man befinner seg på.
nemi's
27.01.2021 kl 08:30 8705

Du forstår ikke hva RECSI driver med. Detter skriver du:

"......vil gjenåpnes sent i 2021 er ikke KUN pga. Violet Power eller Group 14. Drit i disse to for nå. Det er fordi det vil komme en HAUG med andre kontrakter allerede i år. Violet Power og Group 14 var bare starten."

RECSI skriver at de kun vil restarte i ML når de får solgt sin FBR til Kina, eller til VP. Det er et premiss at det finnes wafer-produsenter som skal kjøpe RECSI sin FBR, for at RECSI skal restarte. Det skriver TT på Q3. Alle vet det. Bortsett fra dere på HO

Så hvor er disse wafer-fabrikkene som står klare til å kjøpe FBR? Hvem selger de wafer til? Hvorfor kjøper de ikke allerede nå?
Slettet bruker
27.01.2021 kl 08:32 8665

👍Du verden! Samme nivå som enkelte analytikerne og deler av pressen som har dømt selskapet nord og ned i årevis basert på usannheter og/eller uvitenhet.
Utbyttet 2020
27.01.2021 kl 08:37 8597

La oss nå diskutere dagen i dag! Up, down or sideways? Jeg fikk bekreftelsen jeg ventet på i går.. Kjøpte på 16,72, og så igjen på 17,17. Håper vi skal videre opp.. Jeg har både en long post og en inn & ut post her..
Slettet bruker
27.01.2021 kl 08:42 8546

https://e24.no/boers-og-finans/i/41LvO6/aker-horizons-kjoeper-vannkraftleverandoeren-rainpower

Røkke og Horizon fortsetter offensiven innen fornybar. Du verden så mye det bedre det føles med slike oppkjøp enn det pizzarøret vår forrige hovedeier drev med.
Gulene
27.01.2021 kl 09:23 8283

😂 synes ikke pizzaen var spesielt god..
Utbyttet 2020
27.01.2021 kl 09:43 8170

ny inngang nå på 18,90, så får vi håpe det oppover igjen..
Slettet bruker
27.01.2021 kl 12:06 7936

Les gjerne min respons til Nemi´s på hvorfor jeg tror at ML vil gjenåpnes sent i 2021 / tidlig 2022. Dette er kun en teori, men der finner alle en forklaring bak det.

Til alle som sier at jeg ikke skal svare Nemis, dere har helt rett, men noen ganger er det viktig å sette hun på plass sånn at hennes propaganda språk ikke påvirker en uviten aksjonær som er usikker på casen. Nå ser jeg at Finansavisen også har tatt opp dette med Sila Nanotech.

De neste årene blir ekstremt eventyrlige for de som har tålmodighet.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 12:22 7833

Om du lar vær å svare får ikke trollene noe publikjm og slutter å skrive.
Tommyknocker
27.01.2021 kl 12:46 7788

Volum er opp, gladsak i Fa. Teknisk er på lag, 18.6 nå.. Kommer snart.. Kjør da🚀
Redigert 27.01.2021 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
nemi's
27.01.2021 kl 17:02 7524

Ref innlegget mitt 8:30 i dag her inne. Jeg spør deg igjen: hvem er det RECSI skal selge FBR til som gjør at de skal restarte ML senere i 2021? Jeg ser du skriver at du driter i VP.

Dette skrev du 26/9 kl. 23:00 på denne tråden:

"......vil gjenåpnes sent i 2021 er ikke KUN pga. Violet Power eller Group 14. Drit i disse to for nå. Det er fordi det vil komme en HAUG med andre kontrakter allerede i år. Violet Power og Group 14 var bare starten."

Hvem skal kjøpe FBR fra ML senere i år? Hvem er denne mystiske wafer-produsenten? Du må ha snappet opp noe helt ekstraordinært. Del det med oss. Kom igjen da!

Opplys oss om hva du tror beslutningsgrunnlaget til RECSI-styret er når de tar belutningen om å produsere FBR igjen. Eller allerede tok den beslutningen, for alt du synes å vite.

Du har jo skrevet noen meter på denne tråden. Du kan ikke bakke ut av din egen tråd nå!

Spennende dette!
Slettet bruker
27.01.2021 kl 17:49 7309

Ja, og du skrev vel noe om at Sila ikke trenger REC...
Hvor ellers trodde du de skulle få silan fra?

Du trenger ikke svare for jeg blokkerer deg nå.
nemi's
27.01.2021 kl 18:02 7257

Sila was one of the first companies to figure out how to mass-manufacture silicon nanoparticles. Their solution involves packing silicon nanoparticles into a rigid shell, which protects them from damaging interactions with the battery’s electrolyte. The inside of the shell is basically a silicon sponge, and its porosity means it can accommodate swelling when the battery is charging.

This is similar to the approach used by materials manufacturer Advano, which is producing silicon nanoparticles by the ton in its New Orleans factory. To lower the costs of producing nanoparticles, Advano sources its raw material from silicon wafer scrap from companies that make solar panels and other electronics. The Advano factory uses a chemical process to grind the wafers down into highly engineered nanoparticles that can be used for battery anodes.

https://www.wired.com/story/welcome-to-the-era-of-supercharged-lithium-silicon-batteries/

https://www.advano.io/
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:22 7006

"Nancy Pelosi Buys Tesla Calls, Stands To Benefit From New Biden EV Plan

The options were bought at a stake price of $500 and expiration of March 18, 2022. Pelosi paid between $500,000 and $1,000,000 for the options, according to the disclosure.

Pelosi also disclosed that she bought 20,000 shares of AllianceBernstein Holdings (NYSE: AB), 100 calls of Apple Inc (NASDAQ: AAPL) and 100 calls of Walt Disney Co (NYSE: DIS).

Tesla shares have risen from $640.34 at the time the calls were purchased to over $890 today. The call options were valued at $1.12 million as of Monday."

https://finance.yahoo.com/news/nancy-pelosi-buys-tesla-calls-191017279.html

Denne saken dreier seg riktignok om det etiske ved at profilerte politikere kan kjøpe aksjer. Men for vår del betyr det i hvert fall at Demokratene mener business med grønt skifte og elektrifisering av bilparken. Som igjen er bull for REC.
Redigert 27.01.2021 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 00:03 6764

Ikke hatt muligheten til å delta i dag. Mye på jobb som har holdt meg opptatt. Tenkte jeg kan gi alle en rask oppdatering på hva jeg mener om i dag.

Først og fremst - i dag har vært en utrolig positiv dag for selskapet. Sila Nanotechnology er en aktiv kunde hos REC Silicon og det at de har utført en emisjon på $590M viser oss at pengene begynner å komme inn. Markedsverdien til Sila Nanotechnology er nå på ca. $3.2B. Som alle har fått med seg - er de alene nok for å ta hele produksjonen til fabrikken i Moses Lake. Jeg tar for gitt at forholdet mellom REC Silicon og Sila Nanotechnology vil fortsette å vokse. Planen var alltid i første omgang å starte smått, deretter ekspandere.

I tillegg til det ser vi at Biden administrasjon er raske når det kommer til fornybart. Husk; deres første prioritet er å håndtere pandemien. Deretter vil Biden legge frem sin plan for fornybar satsning i USA i Februar. Det at Biden administrasjonen har fått til så mye - i løpet av en uke, når første prioritet er covid-19, så må vi egentlig bare glede oss til hva han vil legge frem i Februar. En ting er sikkert, din investering i REC Silicon er trygg og bør gi ekstremt god avkastning med denne administrasjonen.

Ved børsslutt i dag får vi også beskjed om at Aker Horizons vil utføre en emisjon. Emisjonen vil være med på å bidra oppkjøpet de nylig gjorde, samt andre ting. Jeg gjentar meg selv en gang til: Februar kommer til å bli helt eventyrlig for aksjonærer. Se original innlegget mitt og hva Røkke Jr. sa om utdypet planer om REC Silicon i Februar. Når det gjelder oppkjøp til Yulin ønsker jeg å påpeke at beløpet uansett ikke skal betales før om et halvt år, så vi må ikke ta for god fisk at emisjonen er utført kun for Yulin. Med det sagt: Det at Aker skal øke eierandelen sin er helt sikkert. Om det blir 33% som gir dem i praksis kontroll, eller 51% er opp til debatt. Jeg lener meg mer mot 33% enn 51%, fordi utvanningen hadde vært enorm på 51% - og hvis de skal kjøpe ut andre store aktører utenfor børsen, må de nok gi en langt større sum enn denne handles for. Det at de kjøper gjennom børsen utelukker jeg fullstendig.

Så hva dro oss ned i dag? Frykt. Det jeg synes er rart er frykten alle land har fått for corona i det siste, nå som vi nærmer oss slutten. Alle visste at det kan oppstå mutasjoner, det er slik virus fungerer. Vaksinene begynner å bli eskalert på en større skala og jeg regner med at vi er noen måneder unna ved å legge alt dette bak oss. Jeg ønsker også å påpeke at det at vi gikk ned i dag, selv med markedsfrykt er skuffende. Det har kommet gode makro og mikro nyheter i bøtte og spann - og vi burde uten tvil ha holdt oss på grønt i dag. Dersom prisen allerede var på 60-70kr, så forstår jeg at vi går ned, men jeg gjentar meg selv: Dette er den billigste vekst-casen i hele Oslo børs. Her handler det om å være tålmodig, akkumulere mer eller trade på svingningene. Jeg holder meg unna trading personlig, da jeg ikke har anledning til det, samtidig som jeg ikke er flink til å time markedet. En ting er sikkert; denne kan smelle når som helst.

Frykt, manipulasjon, hersketeknikker av fonds og de store for å flå de små - dette er helt naturlig. Jeg tørr heller ikke å predikere i morgen dagen, ettersom det har vært blodrøde tall i USA, men husk: REC Silicon har ofte gått i mot børsen og vært grønn på røde dager og omvendt. Det eneste jeg ønsker å si er at tålmodighet er en dyd og at man blir utrolig godt belønnet for det.

Husk alle sammen; Ikke bare har REC Silicon hatt store fundamentale endringer siden Aker tok over som i seg selv garanterer gjenåpning av ML, men med Biden som president, så vil jeg nesten tørre å påstå at makro effekten vil kanskje ha en enda større effekt på REC Silicon. Akkurat som Sila Nanotechnology vil det komme flere aktører her de neste månedene og årene. Med Biden administrasjonen har risikoen for grønt blitt fjernet, noe som gjør at enda flere av de store vil være villige til å investere milliarder. Denne aksjen svinger helt voldsomt - og det er litt trist hvor mye frykt påvirker aksjekursen, men jeg håper at alle som er aktive og leser på dette forumet innser hvilken case vi alle er investert i og hvor fremtiden ligger. For de som er tålmodige kan denne aksjen mer enn tidobles, enkelt, de neste årene.

Moses Lake vil bli gjenåpnet. Det er ikke et spørsmål lenger, det er bare snakk om tid. Spørsmålet vi bør stille hverandre er hvor lang tid vil det ta før Aker spytter inn mer penger for å ekspandere fabrikkene, eventuelt bygge et nytt et. Moses Lake og Butte kombinert kan ikke håndtere volumet som er på vei. Det kan godt hende at når ML gjenåpnes, vil omsetningen og driften fra Butte, ML og Yulin være så lønnsom at det ikke lenger vil være nødvendig med emisjoner. Jeg er helt sikker på om at selskapet vil overgå sin forrige all time high på 149 milliarder i markedsverdi. Det er kun snakk om tid.

Ikke stress om det går ned. Kjedelig er det, uten tvil. Jeg mener at fair price basert på informasjon tilgjengelig i dag bør være flere ganger høyere enn det er nå, men REC Silicon er fremdeles et av de få ESG selskapene som ikke blir priset som en ESG selskap. Snart, derimot vil det foregå en total reprising av selskapet - hvor assets, fremtidig inntjening og deres unike posisjon (finnes ingen andre som REC Silicon i hele EU og USA) vil bli inkludert - og bare der får vi en flerdobling av dagens kurs.

Gjør akkurat det du føler for med denne aksjen! Hvis du tror at et større markeds korreksjon er på vei, pga. noen prosent ned i en uke nå, selg deg ut. Jeg derimot? Vanskelig å være mer all inn enn jeg er fra før av, haha. Noen kaller det gærent og sier at det er alt for stor risiko, men i mitt syn er risikoen nærmest borte, så lenge Biden administrasjonen leverer - og det samme gjelder REC Silicon. Jeg har full tillit til hvor veien videre vil gå. Vil du tjene noen tusen prosent avkastning i fremtiden? Ja, nå har du muligheten (mener jeg), men da må du også ha nerver av stål og like mye tillit til casen som oss longs på om at grønt er fremtiden, USA og EU vil bygge lokale verdikjeder/infrastruktur for fornybart og at neste generasjons el-batterier vil være bygd annerledes enn det de er i dag. Husk; det kan smelle når som helst nå.

God natt! :)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 03:19 6468

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OQEXbq/biden-tar-klimagrep-vi-maa-vaere-modige

Reprising av aksjen ligger i kortene.

Sterkt kjøp !
Slettet bruker
28.01.2021 kl 03:47 6466

Meget bra innlegg, tusen takk :)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 18:16 5817

Vi kan slå fast at ML blir gjenåpnet, og at det er et spørsmål om tid før de ikke klarer å produsere alt markedet behøver fra deres to fabrikker i Butte og ML.

Det betyr at RECsi står foran en enorm vekst, som overgår blue sky scenario til arctic securities med kursmål 50.

Jeg tror RECsi i ganske nært framtid må vurdere å utvide kapasiteten på amerikansk jord.
Jeg tenker at det er opplagt at de benytter seg av opsjonen i Yulin, med mindre de vil utvide i USA.

Fordelen med å «bare» bli i USA er selvfølgelig deres teknologiske fortrinn, som TT sier han kan bruke som et forhandlingskort i opsjonsforhandlingene ... HVIS RECsi vil øke eierskapet inYulin.

FBR-teknologien er kraftig utviklet (ref TT) siden siste teknologioverføring i 2014, og disse patentene tilhører kun RECsi og ikke TianRec.

Kursmål fredag: over 21,50.

God helg!
Redigert 28.01.2021 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
t3sm
28.01.2021 kl 18:18 5801

Det her her/bli så vilt! Den dagen melding om ML kommer, skal jeg virkelig kjøpe en god champagne og nyte!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 19:05 5617

REC har en tung historie, selskapet produksjon og teknologi er mer akt en noen gang, kanskje det billigste grønne selskapet på Oslo Børs idag, men husk mange har tapt mye på REC mange meglere har solgt dette case inn i mange år og tapt, så det har tatt litt tid.....men nå tror jeg flere og flere velger og se fremover for REC og da ser nok mange muligheten som ligger i fabrikken som står klar til det grønne skifte.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 20:11 5188

Ja, Rec har en tung historie. Det skyldes i hovedsak handelskrigen, og ikke at det har vært mye galt med selskapet. Etter det jeg forstår har Rec hele veien vært best i klassen på både teknologi og pris (subsidier unntatt), men altså avskåret fra markedet. Uten marked sliter alle, uansett hva de har å selge.
Nå står ikke bare kundene i kø, men de bygger sine fabrikker vegg i vegg med Recs fabrikk i ML. De som fremdeles tviler bør spørre seg hvorfor de gjør det. For meg finnes det bare et svar på det.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 21:44 4807

Fra mandag til tirsdag så har disse økt aksjen i Rec
Verdipapirfondet DNB miljøinvest fra 1,57% til 1,64%. 0,07% økning. Ca 260000 aksje.
Fazaju as har økt fra 1,14 til 1,19. 0,05% økning
Nordnet bank økt med 0,04%
Tyske Clearstream banking S.A. Økt med 0,07%

Det er flere andre som har økt de siste par dagene.
Tipper ikke lenge til med meglerhus anbefalinger som kommer til stå rekke og rad 😊
Redigert 28.01.2021 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
UNIT
28.01.2021 kl 22:03 4739

Du mener vel 0,07% og 0,05%
Intravenøsiu
31.01.2021 kl 21:07 3951

Mulig long-shot, tomten som Violet Power skal bygge på ifølge denne artikkelen: https://columbiabasinherald.com/news/2021/jan/04/violet-power-build-port-moses-lake/ ligger et steinkast unna Moses Lake Industries, som blandt annet lager Tetramethylammonium Hydroxide som brukes for rensing av Wafer for Sol/Semi.

http://www.mlindustries.com/tmah-tmah-based-developers/
Njård
31.01.2021 kl 22:47 3649

0,07 og 0,05 prosentpoeng.

I relativt økning av eksponeringingen blir det ca 4,5% økning i begge tilfeller.
Slettet bruker
01.02.2021 kl 06:04 3139

Med sterk oppgang i asia idag og AH notering på Oslo børs så tror jeg vi kan få en ny fin dag. Om den kommer til å bryte 20 har jeg ikke noen formening om. Men tilslutt må jo Sirbalo få rett og 😜 håper det.
Jeg sitter all in.
Har vurdert det slik at jeg sitter på Rec enn å sitte med AH paraplyen. Foreløpig.
Lykke til med kommende 5 børsdager.
Null
01.02.2021 kl 06:14 3134

Asia går vel ikke så mye opp med minus 3 prosent i usa fredag
Eller
Slettet bruker
01.02.2021 kl 06:34 3083

Spørsmål til dere alle. Har dere snublet over andre gode investeringer innenfor batterier? Mye er ikke notert på børs.

Denne har gått som en kule for eks. Er vel batteri relatert
https://finance.yahoo.com/quote/NOU.V?p=NOU.V&.tsrc=fin-srch
Redigert 01.02.2021 kl 06:38 Du må logge inn for å svare
t3sm
01.02.2021 kl 06:46 3053

Les på finansavisen. Asia er opp. Håper usikkerheten som har vært i markedet nå snur

Ser ut til at vår børs går mot nedgang. om det blir rødt idag, håper jeg (og tror) at REC teknisk sett kan stå imot. Det har vi sett flere ganger selv senest på fredag, selv om børsen endte i +

Tror denne kan bli drevet av AKH idag.
Redigert 01.02.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare