AstraZeneca vaksinen godkjennes ikke for de over 65 år?

Frodon
29.01.2021 kl 06:08 3299

Hva gjør de andre landene?

«Tyske myndigheter tilbakeviser tallene. Helsedepartementet opplyste at tallet 8 prosent gjaldt andelen deltakere i studien som var mellom 56 og 69 år gamle, ikke hvor sterk beskyttelse vaksinen gir.

Men det tyske folkehelseinstituttet Robert Koch-instituttet har uansett anbefalt at vaksinen ikke gis til personer over 65 år, ifølge Financial Times. Grunnen er at den mener det ikke er tilstrekkelig data til å vurdere effekten av vaksinen for denne gruppen»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/PRPB4X/astrazeneca-vaksinen-blir-trolig-godkjent-i-dag
Slettet bruker
29.01.2021 kl 07:28 3252

Så da har man en vaksine som ikke kan gis til de som hevdes å trenge vaksine mot Covid 19. ;-)
Frodon
29.01.2021 kl 15:50 3186

Bruke denne vaksinen på de under 65 år, og bruke de andre på de over 65 år? ;) Nei, det var synd... Det ser ut som det er gjengangeren også, dessverre

ASTRAZENECA: EMA GODKJENNER VAKSINE -SVD

Oslo (TDN Direkt): Den europeiske legemiddelmyndigheten EMA godkjenner Astra Zenecas vaksine mot covid-19 fra 18 år og oppover, opplyser en kilde med nær innsikt for SvD.
Det fremgår av en artikkel fra Svenska Dagbladet.

EMA opplyser imidlertid at det ikke er tilstrekkelige data til å estimere vaksinens effekt for eldre over 65 år.
I Tyskland er det allerede gitt en anbefaling om at Astra Zenecas vaksine ikke skal gis til personer over 65 år, selv om det er godkjent av EMA.
Fluefiskeren
29.01.2021 kl 17:29 3139

Synd at journalister skal leke leger. Det er da enorm forskjell på at den ikke er testet for personer over 65 år og at den ikke virker på personer over 65 år.
Frodon
29.01.2021 kl 23:28 3061

Enig, det er virkelig ikke lett å bli klok på alle disse tallene. Men jeg synes ikke vaksine produsentene hjelper til heller 🙈 Når jeg leser rapportene dems, er det en lek med tall hvor de mest positive tallene er overskriften og de negative tallene er mest mulig kryptiske
McCartney
02.02.2021 kl 22:19 2844

På tide å rulle ut VACCIBODY vaksinen....
Fluefiskeren
02.02.2021 kl 22:39 2818

Det kommer det samme i Norge nå snart høyst sannsynlig. Ifølge Folkehelsa.
Frodon
04.02.2021 kl 08:57 2733

Jupp ;)

NORGE: FHI ANBEFALER IKKE ASTRAZENECA-VAKSINE TIL FOLK OVER 65 ÅR

Oslo (TDN Direkt): Folkehelseinstituttet anbefaler ikke AstraZeneca-vaksinen til personer over 65 år.
Det melder NRK torsdag.
– Anbefaling for bruk i Norge for AstraZeneca vil i Norge være under 65 år, sier Camilla Stoltenberg i FHI.
– Det er ikke fordi den ikke virker på personer over 65 år, men fordi dokumentasjonen er svært begrenset, sier Stoltenberg.
Risikogruppene under 65 år bør heller ikke få vaksinen, mener FHI.

Kaloix
07.02.2021 kl 00:14 2622

Jeg har skrevet det lenge (ikke her), en vaksine mot et svært muterende virus som ligger på samme gren som HIV er ikke enkelt å finne. BP har forsøkt utallige ganger mot HIV uten å lykkes, dette viruset muterer så vanvittig at det ennå ikke finnes noen effektiv vaksine. Istedet fokuserte BP forsking mot effektiv medisin. Corona muterer også, samme virusgren, derfor kommer det ingen effektiv vaksine. Den vaksinen som settes nå virker i svært liten grad mot de muterte variantene i bl.a. Bergen og Oslo (det som kommer fra Sør Afrika og Sør Amerika). Samtidig pusher nasjoner/regjeringer på for vaksinepass? Jeg håper det er flere som reagerer, det kommer ingen effektiv vaksine mot dette viruset, det kommer bedre medisin, samme som mot HIV. Et vaksinepass? Fra en hurtigutviklet vaksine? Fra et virus som stammer fra HIV grenen? Som vi fortsatt ikke har noen effektiv vaksine mot? Ha vaksinepasset klart på Iphonen din når du skal til Kypros i sommer, for det gjør jo at du ikke blir syk. Flere må jo reagere på dette, vaksinepass blir innført i flere nasjoner for vaksinen er jo 'frivillig'..
Så vidt jeg vet, det har aldri noensinne blitt klargjort en vaksine mot et nytt virus før på under 1 år av BP - Big Pharma, noen som tror dette er skjedd uten press? Vanligvis ville BP brukt 5-10 år på å utvikle en effektiv vaksine og noen ganger kommer man faktisk ikke i mål i det hele tatt. Det jeg kan si, om 1-10 år kommer bivirkninger og erstatninger frem i mye større grad fra en vaksine og en sprøyte som aldri skulle blitt satt på noen.
Redigert 07.02.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2021 kl 04:41 2535

Den dagen jeg tar vaksine så skal jeg ikke ha ASTRAZENECA, da står jeg heller over. Jeg skal ikke ha en svensk vaksine i kroppen. Jeg vil ha moderna eller Pfizer. De er tydeligvis mere effektive og så stoler jeg mere på USA/ Tyskland enn Sverige/UK
Fluefiskeren
07.02.2021 kl 10:06 2435

Den russiske Sputnik vaksinen har også veldig bra tall for beskyttelse. 91,6 % effektiv. Står for tur til å bli godkjent i Tyskland.

https://www.dagbladet.no/nyheter/legemiddelverket-om-sputnik-vaksine---svaert-lovende/73360825
Frodon
02.03.2021 kl 10:33 2203

Er Astra Zeneca`s vaksine bra nok til å brukes på sykepleierne våre? Er vaksinen testet skikkelig ut nå? Er dette bra nok for helsesektoren til Norge?

"Astra Zeneca overrasket over bivirkningene av vaksinen deres

Sveits har nektet å ta i bruk vaksinen fra Astra Zeneca inntil nye studier er gjennomført. Også i Sverige, Tyskland og Frankrike meldes det om alvorlige bekymringer"

https://steigan.no/2021/02/astra-zeneca-overrasket-over-bivirkningene-av-vaksinen-deres/
Redigert 02.03.2021 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.03.2021 kl 09:28 1827

Er det først nå at fase 3 studien er ferdig? 100% effekt? Ikke et eneste tilfelle med noe galt? Så hvis du tar vaksinen, er du safe mot viruset, men du kan dø av å ta vaksinen?

ASTRAZENECA: FASE 3-STUDIE I USA NÅDDE PRIMÆRMÅL
Oslo (TDN Direkt): AstraZenecas amerikanske fase 3-studie av selskapets covid-vaksine nådde sine primærmål, ifølge en pressemelding mandag.

AZD1222 viste en statistisk signifikant vaksineeffekt på 79 prosent når det gjelder forebygging av symptomatisk covid-19 og 100 prosent effekt når det gjelder forebygging av alvorlig sykdom og sykehusinnleggelser.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/ny-astrazeneca-studie-vaksinen-er-baade-trygg-og-effektiv.qSRk2m70e?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

"To nye pasienter er døde av blodpropp. Det er etter at de fikk vaksine mot korona fra AstraZeneca"

https://www.klartale.no/norge/to-nye-pasienter-dode-etter-vaksine-1.1838099
Redigert 22.03.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2021 kl 19:33 1654

Aztra Zeneca skifter navn , ellers ingen forandringer?
Skal nå hete Vaxzevria
(TV2)
Er det mulig??????
Redigert 29.03.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2021 kl 01:17 1523

Skammelig