Sparebank 1 Markets med nytt kursmål 5,-

Sparebank 1 Markets oppjusterer kursmålet på Magseis til 5 fra tidligere 3 kroner pr aksje, og opprettholder en kjøpsanbefaling på aksjen.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.
Meglerhuset trekker frem økt ordrebok og oljepris som positivt for aksjen.
"Vi venter fortsatt svake tall for første halvdel av 2021, men tror at fjerdekvartalstallene for 2020 vil være sterke", skriver meglerhuset.

*Petrobras: Looking to issue large seismic tender*
According to Upstream, Petrobras has submitted four applications for seismic surveys with the use of OBN technology and is soon looking to issue the tenders for these surveys, all earmarked to commence in 2022. The surveys is to be located in the Campos basin and includes; I) Two 3D surveys, whereas one of them a 1,830 day 3D survey south east in the Campos Basin; II) A four month 4D survey covering 640 sq.km starting in April 2022; III) A 600-day survey scheduled to start in August 2022. The programmes are divided into two phases, the first including a 4D survey covering 2,929 sq.km, followed by 3D seismic shoot with the use of OBN technology.* We believe both PGS (Hold) and MSEIS (Buy) should be well positioned for these surveys* - PGS for the towed survey and MSEIS for OBN. As these surveys will not commence before 2022, we do not expect the news to have any share price impact.
Redigert 26.01.2021 kl 17:58 Du må logge inn for å svare

Hvem er denne sakset fra BarrenMuppet?
oddivar
26.01.2021 kl 18:24 4413

Det er en oppdatering fra Arctic i ettermiddag som viser til Upstream artikkelen som du lenket til.

Ok, takk for svar!
Odi.1
27.01.2021 kl 08:42 3749

Er det andre en SP 1 som har kommet med analyse og kursmål?
omans
27.01.2021 kl 08:58 3649

På lengre sikt er kursmål bare tenk på ett tall. Dersom 5 kommer, så blir det oppjustert til 10 etc...
Sentimenter er i endring, om halvt år er det endel info tilgjengelig om en ikke har nå, selv om man tror man har fulle oversikten for 2021 osv
Redigert 27.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
kroif
27.01.2021 kl 15:03 3406

Fryktelig tynn selgerside, kan fort rykke tilbake til start
Rek2
27.01.2021 kl 15:33 3322

Jeg vil si en kjøpsmulighet,,,spørs hvor lenge?

Noen som kan få Elon Musk til å twitre om mseis, eller skrive en liten post om mseis på wallstreetbets/Robin Hood? ;) Er dørgene stille i aksjen. Burde vært omsatt minst 10 millioner aksjer dagli nå før Q4. Kursen burde vært i positivt terreng mot 10kr. Da dette ikke skjer så er det ikke annet en stor kjøpsmulighet. Q4 blir bra, tror mye spennende kommer. Aksjen gikk over 100% i dagene etter Q3, tviler sterkt på at det blir noe dårligere denne gangen egentlig tror jeg det blir mye bedre.
Christkr
28.01.2021 kl 09:13 2881

Nå ryker SL her...

Ingen fornuft i dette mer, er vel bare å hoppe på ESG toget da...
Christkr
28.01.2021 kl 09:34 2795

Det beste alternativet i en sektor ingen vil være i. Grønne tall borte hos PGS i dag.
Helgej
28.01.2021 kl 09:35 2778

Kan du gi en liten oppsummering? Har ikke abb... :-)
Og er smånervøs om dagen......

Jeg holder på Mseis, men de burde ligget mye høyere. Nå faller de igjen på lavt volum. Markedet ser ikke verdien i denne perlen men hopper i stedet på «jippo» aksjer, det er mer trendy.
uritse
28.01.2021 kl 09:39 2752

Her er det bare å ta det med ro...la aksjene gjøre jobben selv. Alerede om 2 uker vi har kansje sett 5kr men jeg har har god tid for den!

Ja det er bare å logge av Børsen i dag, folket selger i panikk.

Enormt irriterende at denne skal falle så mye på lavt volum rett før gode nyheter. Når de kommer skal det et enormt volum til for å løfte aksjen dit vi var før dette. Denne burde vært over 5,- for lenge siden!!

Bullhead skrev Innlegget er slettet
Jeg kjøpte mer for to dager siden, burde ventet..

Helt enig, har en konto med snitt 1,29 som jeg har 1000% på i løpet av de neste årene, (bare for å ha klart 1000% i en aksje i portofølgen) Har opprettet en ny konto og handlet jevnt i denne, Snitt 3,75 og handler litt hver gang jeg har kapital. Skal gjøre dette så lenge den er under 4kr. Snart kommer tallene på bordet og markedet hopper av luftslotta igjen. Hvorfor MSEIS synker må være siden flere småaksjonærer har tatt lodd og nå selger mens media skriver korreksjon i alle aksjer. Denne korreksjonen går snart oppover for mseis, mens selskapene basert på luft og 10år fram i tid fortsetter nok nedover.

Veim
28.01.2021 kl 10:03 2592

Bullhead skrev Innlegget er slettet
Bare så kjipt det kan ta nok 1-2 før den kommer opp igjen. Er jo der som er drit med disse fallene. Et steg frem og åtte tilbake.

Topp 50 øker på listene idag. Kun Nordnets småsparer-kunder som har solgt siste dagene, ifølge listene. Det forklarer nedsalg på lavt volum. Om ikke olja krakker, så er det nok de grønne aksjene som får svi nå. Pust inn. 2 uker igjen til Q4. Rotasjonen mot verdi-aksjer og selskaper som tjener penger blir stor framover. Når de får opp øyene for mseis så blir kursen på et helt annet nivå enn den der idag. En av 2 selskaper som er anbefalt av SB1M.
kroif
28.01.2021 kl 10:37 2406

Er en prøvelse denne her ja, men vi kan like gjerne havne i pluss på slutten av dagen, etter positiv omtale igår, pluss positiv analyse nylig.
Panikkselgerne må bare bli ferdig først.

Virker veldig sterk sammenlignet med mye annet. Kjempeinngang nå.

Enig. Utenom nedsalg på lavt volum så er dette en god mulighet for å komme seg inn.

Her går det større poster på billigsalg og børsen er snart i pluss??
danmark1
28.01.2021 kl 11:38 2225

MF vil være et af de første selskaber, der får mere arbejde i 2021. Med udsigt til en åbning af verden til sommer, når vaccineringen er langt fremme, vil efterspørgslen efter olie stige eksplosivt og aktierne ligeså.
Odi.1
28.01.2021 kl 13:15 2064

Stjerne skuta i flåten fikk kontraktsforlengelse , baclog ved årsskifte " 1,9 " milliard kroner, og CEO sier avkastningen skal Øke , mål for 2020 at cash ble nøytral, men vi ser den øker...
Trigger : Multiklient
OBN jobber GOM - North Sea
Brazil

Patent saken ( avklaring ) som er anket og vunnet suverent tidligere.

Selskapene sier søk i nære eksisterende felt er den absolutte beste forretningen nå , og minst miljøkonsekvenser.

Hva mer vil en ha, bare å vente til meldingene kommer, og Q4 . MSEIS = BULL
kroif
28.01.2021 kl 13:18 2048

Bikket over i pluss terreng fort som bare det, trist for de som solgte i panikk.
Hold på aksjene!
Helgej
28.01.2021 kl 13:23 2023

Satt med motstand på salgsknappen, og endte opp med å skrape sammen det siste av cash og kjøpte mer.
Nå er jeg ikke så nervøs lenger :-) . Snitt 1.82 :-) .
BørsMR
28.01.2021 kl 14:32 1865

Deilig snitt da!! 😄 har fått mitt under 4 så litt smånervøs enda, men regner med vi er over 4 senest etter q4 tallene som blir bra. Det står jo også i sparebanken sin analyse med kursmål