Katastrofal underdrivelse om havstigningsfaren.

Slettet bruker
KLIMA 06.10.2018 kl 00:22 8907

https://www.nrk.no/urix/varsler-katastrofale-flommer-i-synkende-storbyer-1.14235532

Her hevder man at det liksom bare blir 40 cm stigning frem til år 2100.

De 40 cm kan komme til å rykke mye nærmere i tid. Og det kan bli mye mer enn 40 cm havstigning etterpå det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 10:15 3833

jeg må jo si at dagens klimarapport ikke er lystelig lesning.
https://edition.cnn.com/2018/10/07/world/climate-change-new-ipcc-report-wxc/index.html
Nå begynner det kanskje å demre litt for antiklima-mafiaen. Men det skal vel mer til for å få den Stabukkene Bruses faktafornekter gjengen til å innse realitetene.
Det er en ovenfor som ber om at vi skal lese innleggene på deres hjemmeside. Et poeng som gjøres stort nummer av er dette som kalles hockeystilck grafen som Wahl på sin måte presenterte i programmet. Man må vel være temmelig tjukk i huet i tillegg til å være blind og faktafronekter, dersom man ikke skjønner at dersom en temperaturgraf beveger seg marginalt over flere hundre tusen år, og plutselig skjer det i løpet av en veldig kort periode at gjennomsnittlig global temperatur plutselig øker med 0,7 grader.
Det var jo en som på sidene deres påpekte løgnene i Stabukkene Bruses hjemmesider, ved at de hadde sitert ... en fjerdedel av en setning.... for å komme til motsatt konklusjon av forfatteren. Står respekt av sånt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Fjellgutten
08.10.2018 kl 10:22 3820

Brumlemann; jeg er 100 % enig med deg. Som alle oppegående mennesker er. Og de er i klart flertall. Men du rikker ikke disse klimaskeptikerne en millimeter.
De er sykelig opptatt av konspirasjonsteorier , ikke bare når det gjelder klima, men generelt. Sykt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 11:57 3772

https://www.aftenposten.no/verden/i/rLRBE8/Klimapanelet-Verdens-utslipp-ma-halveres-de-neste-12-arene
Se på frontbilde til denne artikkelen. En giga Ribbåt med lykkejegere. Hva har NWO-initiert lykkejegereoversvømmelse med klimaet å gjøre ?
Kan den alvorlige klimaendringsfaren avspores mere ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 12:13 3760

hvis du hadde lest artikkelen, e- mobilitet, hadde du fått med deg at jo nærmere 2 gradersmålet for global temperatur endring skjer, så kommer desperate klimaflyktninger til å flytte fra områdene de bor i. Er du sjuk i huet eller bare virke det sånn?
her er konklusjoner fra siste klimarapport dersom vi klarer å stagge temperaturendringene til 1,5 grader:
Forskjellen på 1,5 og 2 graders oppvarming for mennesker og natur er dramatiske.
Flere og tøffere ekstreme hetebølger i Afrika, Midtøsten og Mellom-Amerika. Svikt i matproduksjonen med påfølgende folkevandringer fra Afrika.
Skulle verden klare å stoppe på 1,5 grader blir det redusert sannsynlighet for styrtregn i Norge. Havnivåstigningen vil være 10 cm lavere ved slutten av århundret. Det vil gjøre at 10 millioner mennesker unngår å rammes.
Halvparten så mange arter blir truet og to millioner kvadratkilometer tundra forblir frossen.
Nedgangen i fiskebestandene blir mindre dramatisk.
Flere hundre millioner færre mennesker blir utsatt for ekstremtørke, hungersnød og vil unngå å dø av hete.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 12:18 3740

Afrika er ikke noe mer utsatt enn andre steder. Tvert om.
Rapporten er svindel fra ende til annen.
Du har ikke peiling på hva du snakker om brumlemann.
Her handler det først og fremst om å få frem målinger pedagogisk riktig, og hvordan gjøre noe med det som forårsaker temperaturøkning der denne skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Mulla3
08.10.2018 kl 12:27 3723

TS. Du og andre klimaidiote på denn tråden er ikke bekymret over om havet stiger eller ikke. Det er deres eget ve og vell som bekymrer dere. En kan lese at norge må stoppe olje og gass produksonen på abc nyheter i dag. Og hva betyr det for klima? At andre må produsere mer pga tapet av den norske produksjonen. Så hvor ligger gevinsten? Enten det er professorer eller miljøaktiviste/ orgnisassjoner så er dere så useriøse at en må være nevtotkker for å ta dere for å være særiøse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 13:10 3697

jeg vil anta e-mobilitet at forskjellen på oss, er at jeg vet at jeg ikke vet alt, mens du "vet" og "kan" mer enn all verdens forskere.
Har fulgt litt med på klimadiskusjoner i 10 år. Alle i antiklima-mafiaen har hevdet det sammme hele tiden med skråsikkerhet at det ikke skjer noen temperatur endring på vår klode og at hvis det skjer, er det ikke pga av co2. Jeg registerer at det er 0-100 i disfavør av antiklima-mafiaen, Deres påstander har vist seg å være vrøvl fra ende til annen i alle årene jeg har fulgt med.
Jeg reagerte bare på at du skrev at du ikke skjønte sammenligningen med klimaflyktninger på bildet og temperaturendringer. Litt rart når artikkelen handlet om nettopp det og legger frem teser om det. Jeg ser at dere i antiklima-mafiaen fortsatt er skråsikre på at alt som kommer fra Ippc er løgn og bedrag, og helt i tråd med boka bruker konspirasjonsteorier for å slå tvil om realiteter.
Min personlige mening er at fyrer som de 3 Stabukkene Bruse, burde blitt rullet rundt i tjære og fjær og blitt pålagt å vandre nedover Karl Johan . Shame on YOU!
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Tradinator
08.10.2018 kl 13:29 3673

Fra og med i dag investeres ikke en krone i olje og miljøfiendtlig industri. Hjelper ikke å bli rik på planet som ikke overlever... Kun fornybart er interessant nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 13:51 2783

Innlegget er slettet
hvis du er så skråsikker på at det ikke er reelle flyktninger der er bilde av, men at dette bare er et bilde som NWO (https://en.wikipedia.org/wiki/New_World_Order_(conspiracy_theory) har orkestrert og at bildet er av en gjeng med lykkejegere, så må jeg be deg legge frem bevis for påstanden.

Med antiklima- mafia mener jeg en gruppe konspirasjonsteoretikere som legger hele sin sjel i å motbevise at global oppvarming finner sted, og som går inn for å kaste tvil over de forskningsresultater som tyder på at klimaendringer finner sted. Tidligere hevdet de at det ble stadig kaldere, nå vedgår antiklima- mafiaen at det er blitt bitte litt varmere, men at det ikke skyldes menneskelige aktiviteter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 14:02 2774

Bilde Aftenposten har brukt er patetisk misvisende. Klimautfordringene handler om å bremse temperaturøkningen.

Angivelige klimaflyktninger er bare teoretiske konsekvenser av for negre marginale temperaturøkninger. Å vise et sånt bilde er en fullstendig avsporing i forhold til de oppgaver menneskeheten står foran.

Jeg er intet anti-klima mafia medlem. Tvert imot. Anti-klima er en dårlig og tvetydig formulering. Anti- klima hva betyr egentlig det ? Et helt surrete ord.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 14:17 2764

synes bildet er ganske relevant i og med at deler av artikkelen handler om fremtidige mulige klimaflyktninger, nå venter jeg bare på at konspriasjonsteoretikere som emobilitet og terrorforsker, kan dokumentere sine påstander.

Mulig antiklima er et dårlig ord, men det kommer tydelig frem at en mafia lignende sekt ikke ønsker at man gjør tiltak for forebygge klimatiske endringer på vår klode. I den sammenheng er "anti" betegnende for mennesker som er i mot vårt nåværende klima og derfor synes jeg ordet er på sin plass. Registerer at du bruker ord på afrikanere som ikke er helt "politisk korrekt"
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Mulla3
08.10.2018 kl 17:22 2721

Innlegget er slettet
Ser at terrorforsker får slettet sine innlegg, her har forskningen gått på en blemme ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 18:01 2709


Mulla3,
Mht. meg ønsker jeg å forsøke å unngå at det blir signifikant havstigning. Nei, det er ikke eget ve og vell som bekymrer meg. Det er store muligheter i å gjøre dette riktig. Det betyr det som trengs. Norge kommer ikke til å stoppe med olje og gass. Stopper Norge med det, begynner bare noen andre med det. Verden vil trenge olje og gass fremover uansett.
Først må IPCC og andre begynne å fremstille ting riktig og sannferdig. Og ikke legge skjul på noe. Det som monner mest på kort sikt er nok å gjøre som Trump er inne på. Å ikke la halve jordens befolkning få holde på å forurense til 2030. Jeg sier : De får heller kompenseres på annen måte.

Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
oppvigår
08.10.2018 kl 18:11 2699

Det er ikke måte på skremsels propaganda i disse miljøtider. Hvem skal man egentlig tro på? Det får man svar på om 100-200 år. Da vet man mer om alt var menneskeskapt, eller bare en vanlig syklus.
Husk at den varmeste dagen på jorden var på begynnelsen av 1900-tallet, ikke nå.
Det snakkes om en supersommer i Norge i år, med tørke, som mange mener er miljø skapt. Det som blir litt rart, er at i nord kan man ikke se å ha hatt noen supersommer, men mye regn og kjølig som vanlig. Her ser vi ingen forandring m.a.o.
Husker de fryktelige bilder på TV på 60-70-tallet fra tørkekatastrofene i Afrika, som medførte hungersnød. Dette er 50 år siden.
PS: Vi hadde bare 7-8 dgr over 20 grader.

Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 18:19 2689

Du får lese litt på andre klimatråder i dag Danmark. Sjøisen i Arktis smelter. Men det har du kanskje ikke fått med deg ? Når den er borte, eller virkelig minimal, vil smeltingen fortsette på Grønlandsisen. Begynner den å smelte ordentlig (hvilket den allerede gjør litt) som vil verdenshavene begynne å stige. Om 10 år så kan du se stigningen klart og tydelig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
OldNick
08.10.2018 kl 21:16 2656

Hvis svindleren Al Gore hadde vaert sannspaadd, skulle Arktis vaert isfri paa sommeren i mange aar allerede.

Og verdenshavene skulle stige mellom 1 og 1.5 meter dette aarhundret, det sto han sammen med Jonas G.S. og paasto i fullt alvor.

Om noen aar ere vi igjen inn i en nedkjolingsperiode, en del av de naturlige syklusene.

"IPCC-mafiaen" er en sorgens historie om feiltolkninger av klimaforskningen helt siden 1995.

Follow the money, det er det eneste sikre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 21:33 2648

Jeg er enig i at Al Gore hadde flere agendaer. Litt falskspiller som IPCC.

Det man blant annet underslår nå er at visse strøk av kloden allerede har over 4 grader Celsius temperaturøkning.
Og i korte perioder kan temperaturer være 20 - 30 grader over normalt for den aktuelle datoen. 1,5 og 2 grader høres så lite ut.
Men det er enorme nyanser i tallene 1,5 og 2.

OldNick, sjøisen i Arktis er allerede så langt nedsmeltet i utstrekning og tykkelse at det videre scenario kommer til å gå fortere.
Og konsekvent og kategorisk minke for hvert år fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2018 kl 21:38 2642

Det vil bli mange muligheter for investering i selskaper som kan vinne fram også i felt innen fornybar som (straks) er kommet til gjennombruddsfasen. Bare et eksempel her: http://www.ocean-energy.no/kjop-av-aksjer/

De sikter forresten mot en notering på Merkur Market til førstkommende sommer. Kommer nyhetsbrev ila. høsten om stoa i tidlig oppløpsfase.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare