Santander og leasing. Skurkepraksis

Slettet bruker
SANTAN 26.01.2021 kl 18:16 926

Mange feller med leasing. Pass opp. Stadig eksempler på at det virker vridd for å skru kunden. Feks: Leaset en varebil til 0 restverdi over 5 år av Ford. Innskudd på 100k. En gang inni der kjøper Santander Forso, eller i allefall Fords løpende leasingavtaler. Så etter 4 år blir bilen smadret i stykker når den står parkert. Enkel sak og Gjensidige sender tilbud på 150k - mye mer enn hva som gjenstår i leie - til Santander. (De bruker 14 dager på å finne mailen fra Gjensidige og åpne saken, antagelig i håp om at jeg tegner med et annet finansieringsselskap i mellomtiden og derfor går glipp av innskuddet.) Santander sier så til meg at man kan ta med innskudd delt på resterende leasingtid (1/5 av 100k = 25k) inn i ny avtale. Men finner beleilig nok at firmaet ikke er kredittverdig. Innskuddet kan "dessverre" ikke overføres til avtale på privatperson, avtale med annet firma, eller utbetales. Altså tar de bare pengene selv i et poff. Når jeg ber om å få oversendt avtalen sier de at de ikke har den, fordi den er hos Ford. De kan likevel tolke den avtalen de ikke har til beste for seg selv. Så spør jeg hva som er utkjøpsprisen, noe de ikke vil si, men har bekreftet at den er lavere enn de 150k fra Gjensidige. For meg virker dette som ran. De sleiper seg helt vilt for å slippe dele av Gjensidigepengene. Stort firma som fucker the little man.
Redigert 26.01.2021 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
26.01.2021 kl 19:30 865

Kanskje har du en forsikring du ikke har tenkt på, rettshjelp eller naf/ kna som kan vise litt tyngde?
Høres spesielt ut. Jeg har likt best å lease av Ford og Toyota nettopp pga eget finansieringsselskap.

Har et annet eksempel på at store overkjører oss små nå. Klarna Bank skylder bedriften penger men nekter å godta bedriftens kontonr og derfor kan de ikke betale sier de! Har holdt på en mnd, samme svar hver gang, det kontonr kan de ikke akseptere. Selv om de glatt godtok at jeg betalte fra samme konto.
Slettet bruker
26.01.2021 kl 19:59 828

De var veldig greie i Gjensidige. Sa også at det var sjelden de brukte bare 4 dager på en sak, men så var den også veldig klar da noen smadret rett inni meg da jeg sto parkert så hardt at begge bilene ble kondemnert. Så ergelig da at det tok over 14 dager før Santander engang fant mailen fra Gjensidige, og påbegynte saken. Og det kun etter jeg hadde purret maange ganger. Imens rulles det med en lite egnet leiebil. Ja Ford var helt topp å forholde seg til de, var jo med de jeg tegnet da jeg leaset bilen. Men Santander har kjøpt Fords eget finansieringsselskap om jeg forsto rett. Og nå må jeg forholde meg til disse i håp om å få del i med Ford avtalefestet innskuddsoverføring innenfor leasingtiden. Ikke særlig begeistret over Santanders uthalingsteknikker.

Sikkert det som foregår i Klarna som du sier og, slik at en eller annen mellomleder skal få bonusen sin. Hver gang man ringer får man en ny person, som "ikke vet noe", "ikke sitter i rett avdeling", ikke har tilgang til kontrakten", "snart tar kontakt" osv.
Redigert 26.01.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
26.01.2021 kl 22:59 721

Ja akkurat sånn er det. Og hvis jeg skal ha hjelp nei da kan jeg ikke ringe, det må jeg skjønne, da må jeg chatte. Men hvis jeg skal få hjelp da kan jeg ikke chatte, det må jeg skjønne, da må jeg sende mail. Mail blir besvart allerede etter noen dager og da må jeg fylle ut skjemaet igjen. Men skjemaet der skal man skrive kontonr og det vil dere jo ikke godta.
Jo det kan du prøve en gang til... men nei det kontonr det kan vi ikke godta, det har vi jo sagt. Kan du ikke prøve et annet kontonr?

Altså dette er jo bare et par tusen kr, jeg har spurt om hvor jeg skal sende faktura for medgått tid men da svarer de ikke.
Jeg lurer på hvor mange som har gitt opp.

Det med en kontraktspart som blir kjøpt opp er ikke alltid så greit.
Vi hadde en gang en konflikt med en stor entreprenør. De kjøpte så opp en annen kunde av oss og så stoppet de betalingene til oss for å få et større pressmiddel. Ja sikkert ikke bare derfor da men det var ikke noe ok for oss