Nekkar - informasjonsbehov fra ledelsen

Turboneger
NEKKAR 26.01.2021 kl 21:49 14506

Dette kan gå i 5 eller 10 kroner. Hva tenker dere andre?

Mye spennende som skjer om dagen. Deilig at saken er avsluttet.
Muggost
28.01.2021 kl 08:45 9201

Noe tydeligere signal enn insaidekjøp skal man vel lete en stund etter :)

Styreleder shopper 250.000 aksjer til 6.9 kr
https://newsweb.oslobors.no/message/523315
Turboneger
28.01.2021 kl 15:13 9201

Kjøpte han ikke aksjene fra sitt eget selskap? Nettoen er vel 0?
Muggost
28.01.2021 kl 16:44 9155

Ja, det ser jeg nå. Må tydeligvis lese børsmeldinger litt saktere 😂
Thegoldenone
29.01.2021 kl 11:38 9098

Bruk NKR vær så snill
Turboneger
31.01.2021 kl 00:22 9038

Tror dere ledelsen gir noe info ifm Q4 i slutten av februar?
Peer Gynt
08.02.2021 kl 21:57 8751

Tok et raskt søk på Google. Nekkar har vært mer i media i januar i år enn 2. halvår i fjor. Kan virke som ledelsen har tenkt å informere mer i 2021 hvis trenden fortsetter. Den som venter får se.
Turboneger
08.02.2021 kl 22:11 8738

Noe som hadde vært skikkelig kult var om Skeie kjøpte de samme aksjene tilbake og hadde blitt tatt opp i DN sin innsideportefølje. Da kan vi se 8-tallet.
Peer Gynt
08.02.2021 kl 22:31 8721

Nå beklaget vel muggost akkurat den greia der. La oss håpe på mer fokus rundt det Nekkar faktisk holder på med i driftenså blir dette spennende.
Peer Gynt
18.02.2021 kl 19:06 8510

Helt fantastisk og informativ halvårsrapport.

https://lisgb48458y3t494s3m096yp-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2021/02/2020_2H_Interim-Report.pdf

Selskapet imponerer på alle fronter. Dette kan være starten på noe virkelig stort. Selskapet har over 350 mkr i banken. Market cap på 850 mkr. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er veldig billig. Håper noen meglerhus tar opp analysedekning snart. Ser frem til videre informasjon fra selskapet ifm årsrapporten i april. Denne gangen ble jeg mektig imponert. Kudos til ledelse og styre.
Redigert 18.02.2021 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Peer Gynt
18.03.2021 kl 22:39 8195

Det har vært en flott start på 2021 for Nekkar. Neste store nyheter i selskapet kommer i slutten av april ifm årsrapporten. Selskapet har en tendens til å gå opp i kurs når selskapet kommer med nyheter og info (enten de er gode eller mindre gode). Blir interessant å se om selskapet følger opp den gode utviklingen på PR-siden fremover og om noen meglerhus kan ta opp dekning av selskapet.

Negativt er at likviditeten i aksjen har blitt redusert i den senere tid.

Noen som kan noe om vindprosjektet til Nekkar?
Turboneger
27.03.2021 kl 23:32 7978

Ledelsen har blitt flinkere til å informere markedet. Innfrir på mye. Det som er litt trist er at likviditeten i aksjen har blitt dårligere. Det siste får markedet løse selv. Håper nivået på info fra selskapet fortsetter. Veldig bra så langt i 2021.
specc
29.03.2021 kl 15:47 7803

Lite volum i oppgang, da er det ingen som er interessert i å selge. Positivt, videre oppgang.
Peer Gynt
30.03.2021 kl 21:07 7691

Du fikk rett mtp videre oppgang, men generelt er det mer positivt med opptur på høyt volum enn lavt.

https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=helpItem&tbReport=h_Vb

Er det noen som forstår hvorfor kursen går så bra i disse dager? Kan det skyldes fiskemerd-prosjektet eller noe annet? I noen kretser hører jeg at de gjør noe kjempesmart innenfor vind. Kan noen fortelle noe?
Turboneger
30.03.2021 kl 21:19 7676

Lukter at det er en investor som ønsker å få en god mengde aksjer fort og er villig til å betale overpris for det. Mest sannsynlig en som tror selskapet gjør mange smarte ting om dagen. Jeg kan ta ut aksjonærliste på mandag, så ser vi hva som skjedde i dag. Informerer mer da. Selskapet har nådd en milepæl i dag. Passerte 1 mrd i mcap for første gang siden TTS. Det virker som at dagens ledelse og styre gjør mye bra om dagen. Blir spennende å se på rapporten som kommer 28. april og hva de sier der.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 14:16 7460

Kjempepotensiale innen oppdrett!. Dagens løsninger har alt for store problemer med lus og sviner til for mye. Det tvinges frem nye bærekraftige lukkede løsninger . Sånn er det bare - Løp og kjøp
operaorkesteret
06.04.2021 kl 19:32 7290

At aksjen skal i 10 kr har vel vært en "no-brainer" siden rapporten som kom 18 febr. Selv med fjorårets inntjening fortjener selskapet å bli priset til 1 Mrd.
https://nekkar.com/news/second-half-and-full-year-2020-interim-financial-results/
Hvor noen av godbitene er: "Nekkar delivered a net cash flow of NOK 107 million in 2020. The company’s financial position remains solid, with no interest-bearing debt"
Og Syncrolift har en backlog som tilsier full jobb i over 2 år fremover (og med den operation profit margin, så langt, så blir det bedre, ikke dårligere inntjening fremover).

Dersom man legger til hva nye forretningsområder kommer til å generere i slutten av 2021 og i 2022 som blant annet (igjen referer jeg til linken over):
1. The unique combination of disruptive technologies and automation sensor legacy will be building blocks for future SaaS offerings from Nekkar.
2. Starfish
3. Within renewable energy, Nekkar has during the second half of 2020 completed a pre-study of a potentially game-changing wind installation technology to increase sustainability and efficiency. The company will share further details about this solution at a later stage.

Oppsummering: Synclolift alene burde gi en KONSERVATIV prising av Nekkar til ca 12 kr i 2021. Dersom man legger til Game Changerne i 1, 2 og 3 over (og jeg glemte visst Intellift, de bidrar vel også litt her.... :-)

Når det gjelder spørsmålet om hva de skal gjøre fremover innen vind, så se side 15 her: https://lisgb48458y3t494s3m096yp-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2021/02/2020_2H_Interim-Report.pdf
Det gjelder visstnok automatisering av vind-installasjoner (høres ut som om Syncrolift teknologi blir videreført inn i vind-installasjoner. Her venter de også på patentgodkjenning før de slipper mer info til markedet.

Noen som tror at 12 kr blir blir endestasjon for Nekkar? Neppe. Om bare halvparten av det de holder på med (og med den veksten) slår til så har denne doblet seg i verdi på et års tid. Hvorfor 1 år? fordi det er triggerne slår ut først i slutten av 2021. Så blir det eksplosiv vekst i 2022.
operaorkesteret
08.04.2021 kl 11:33 7129

https://newsweb.oslobors.no/message/529656

22 mill i støtte fra Innovasjon Norge for å utvikle løsning for vindturbin-installasjoner. Da snakker vi grønn aksje. Da snakker vi stort markedspotensial
spekulator
08.04.2021 kl 12:09 7119

Og selv om de måtte betale 94 mill. til Mac Gregor siste halvår, leverer de allikevel overskudd. her er det såpass mange ben å stå på, sist nå med sjøtest av Starfish, samt helt ny teknologi for å kunne plassere vindturbiner på en mye mer miljøvennlig og billigere måte. Har selv inngang på snitt 4.50. Har vært med siden kr.2.0
spekulator
08.04.2021 kl 14:55 7083

Og nå var det visst flere som oppdaget denne gullklumpen. Om man har lyst til å vite hva som firmaet bedriver, er det bare å gå inn på siden deres. nekkar.com
Her er det mye snacks.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 14:53 7001

Lav kurs - Stor fremtid - Sterk oppkjøpskandidat 🤘
Turboneger
09.04.2021 kl 21:48 7128

Hei Opera, alltid interessant å lese det du skriver og du pleier å treffe spikeren på hodet. Tror vi ser analysedekning av Nekkar om kort tid av flere årsaker. MCAP passerte 1 mrd, selskapet er godt posisjonert innenfor hav/oppdrett og vind, underliggende virksomhet går så det suser, ledelsen er blitt opptatt av IR. Og det er til stor glede for selskapet, aksjonærene, ledelse og styre.

Jeg tror vi kan se 12 kroner etter årsrapporten, men kan hende vi skal ta en pust i bakken på 8,5-9 kroner. Sjekket oppdatert aksjonærliste i dag.

Topp 8 er uendret. Mindre forskjeller ellers. Nordnet Bank og Avanza øker litt. Vet ikke hvem som er bak der.

Topp 8 er fortsatt:

1. Skeie
2. Rasmussen
3. MP Pensjon (Tine)
4. Tigerstaden
5. Skeie Capital
6. Avanza Bank
7. Vinterstua
8. Morgan Stanley
Redigert 09.04.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Turboneger
12.04.2021 kl 21:58 6918

Det var jeg som startet denne tråden en gang i januar da det var lite eller ingen informasjon fra ledelsen i selskapet. Etter det har det skjedd mye.
Men først til det med informasjon. Og dette gjelder i alle selskaper. Det er bedre med for mye informasjon enn for lite. Både dårlige og gode nyheter.

Når det gjelder Nekkar tror jeg de fleste ble imponert over selskapets Q4-rapport. Veldig informativ og to-the-point. Hvis man kan ønske seg noe i helårsrapporten er det mer om utsiktene for de forskjellige forretningsområdene vi vet minst om; tenker da på fiskemerd-prosjektet og havvind, men som selskapet sier, her må noen av kortene holdes tett til brystet. Kunne allikevel være interessant å høre noe om potensialet på sikt en eller annen gang i løpet 2021.

Om Syncrolift oppdateres det jevnlig om ordreinngang og resultater, og det er vel og bra, men kan selskapet si noe om hvor de tror Syncrolift står 2022 og fremover mtp serviceavtaler, markedsandeler, - utsikter etc?

Om Intellilift vet vi svært lite, annet enn at selskapet er ledende innenfor det de holder på med. Her savnes mer info.

Glad for at så mange har fulgt med på denne tråden og håper selskapet fortsetter denne positive utviklingen. Tenker ikke da først og fremst på aksjekursen, men på utviklingen for selskapet og informasjonshåndteringen til markedet. Den er høyst verdsatt.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 09:15 6736

Trenger neppe sminke i denne sammenheng. Nekkar har flere ben å stå og gode unike produkter og løsninger.
Har du gode produkter vil kundene strømme til , omsetningene kommer til å øke og større selskaper vil etter hvert fatte interesse ved samarbeid eller oppkjøp.

Ser forresten interessen for aksjen har økt den siste tiden.
operaorkesteret
13.04.2021 kl 09:25 6713

Jeg tror ikke de sminker bruden for salg, da hadde de ikke gjort så mange langsiktige investeringer. Husk at eierne her er industrieiere som har historie på langsiktighet. Dette "eventyret" har så vidt begynt. Det kan jo hende at det blir solgt - alt har en pris - men jeg tror ikke det er strategi nr.1 akkurat nå. Faktisk tror jeg Skeie og Rasmussen Gruppen tenker minst 4-5 år frem i tid her før de eventuelt skal selge (kanskje også 10 år). Det er altfor mange muligheter med blant annet Syncrolift teknologien som er urealisert pt. Dette gjelder (1) robotifisering av industrier (spesielt leveranser / fysiske flyttinger og installasjoner innen en mengde bransjer), (2) teknologien som SaaS (Software-as-a-Service), samt (3) AI (Artificial Intelligence). Ikke minst siste punkt har et kjempepotensialet ift å ytterligere styrke robotifiseringsleveransene, samt optimalisere drift hos kunder (blant annet preventiv maintenance) . Nekkar er også nøye med å velge hvilke bransjer de går inn i. Det virker som de velger bransjer hvor markedene vil vokse mer enn det generelle markedet totalt sett, samtidig er de nøye på å velge nisjer hvor Norge har konkurransefortrinn fra før (olje, shipping, energi, fisk). Så kan man si at f.eks Olje ikke er et marked i vekst så hvorfor gå inn der. Jo, fordi innen oljebransjen vil automatisering være et av de få områdene som vil ha vekst (sammen med elektrifisering).

Nekkar er med andre ord (i mine øyne) bra for investorer som sitter Long. Men også for kortsiktige investorer (i dagens marked) fordi de har kjempevekst (20-25% pr år), supre marginer (20%), og fortløpende kommer med (grønne) nylanseringer.

Jeg tror derfor at 12 kr nås før sommeren, og at vi potensielt ser 20-tallet i årsskiftet 2021/22. Sistnevnte vil avhenge av utrullingstakten på nye konsepter i nye markeder, samt den generelle veksten for Nekkar i 2021.
spekulator
13.04.2021 kl 11:44 6647

Med denne farten, så blir det vel kr.12 i løpet av mai. Nå venter vi bare spent på testresultatet av Starfish,og nye ordrer på alt annet av innovasjon og smarte løsninger.
Peer Gynt
13.04.2021 kl 20:53 6531

Hei Opera,

min enkle kommentar blekner helt når jeg leser ditt kloke svar som oser over av innsikt og kompetanse. Takk for svar.
spekulator
15.04.2021 kl 12:41 6366

Trodde først at den ville gå til 12 i løpet av mai, men her er det forhåpninger om12 i april. men, vi savner fremdeles litt informasjon, eller så er det "noen" som vet "noe".
Slettet bruker
15.04.2021 kl 15:56 6268

Dette er en uslepen diamant.. ser nok 20 NOK i løpet av Mai🤘
Turboneger
15.04.2021 kl 22:03 6185

Oppdatert aksjonærliste tatt ut i dag:

1. Skeie 25%
2. Rasmussen 10,8%
3. Tigerstaden 6,5%
4. MP Pensjon 5,5%
5. Skeie Capital 4,6%
6.Avanza Bank 4,2%
7. Vinterstua 2,2%
8. Morgan Stanley 2,1%

Endringer topp 30 er stort sett Nordnet og Avanza + nominee-kontoer som har økt. Tigerstaden Invest har overført sine aksjer til Tigerstaden. Ellers lite endringer topp 30.
rudolfsen
19.04.2021 kl 15:38 5936

Kan virke som det er gevinstsikring pågang. Denne har gått voldsomt etter omtale i BørsXtra sin podcast.
Noen som kan legge ut oppdatert aksjonærliste når det foreligger?
operaorkesteret
19.04.2021 kl 17:47 5796

Hvis man ser rent teknisk på aksjen var det vel duket for en korreksjon (uavhengig av verdiene i selskapet). I så fall skal den under 10 kr (9.50’ish ?)

Men det er relativt høyt volum(?) Enten en stor aktør som tar gevinst, eller en stor aktør som «vet noe», er det jeg gjetter på. Noen andre som vet noe her?
Peer Gynt
19.04.2021 kl 19:11 5711

I dag må det ha vært en endring på topp 20 eller 30. Aksjen var oppe i 11,90 i formiddag. Deretter ble det solgt hardt ned til 10,60. Sikkert en som takket for en fin reise i Nekkar i dag. Blir spennende å se om vedkommende fikk solgt det han/hun skulle i dag eller om salget fortsetter i morgen. Kan være en kjøpsmulighet. Kan selvsagt også være det motsatte. Ordner du oppdatert aksjonærliste på torsdag, Turbo?
dramatutra
19.04.2021 kl 21:32 5602

Når en ser på annen overprisa dritt med mc på flere miliarder som Magnora og grønt søppel så skulle Nekkar vært i minst 20
Muggost
19.04.2021 kl 21:42 5584

Børsen er et sted der penger overføres fra de utålmodige til de tålmodige....
(Og det gjelder nok en del av den grønne søpla du snakker om og)
Turboneger
20.04.2021 kl 00:09 5449

Tar ut liste og oppdaterer. Tror det bare var sunt at aksjen tok en pust i bakken nå. Blir sikkert en tung dag i morgen og kanskje resten av uken.

Jeg var skeptisk lenge, men nå viser ledelsen og styret mye bra. Ikke se på kortsiktige bevegelser opp og ned. Se på selskapets resultater, kommunikasjon og fremtidige strategi. Det som teller til slutt.

Høres senere i uken.
Thegoldenone
20.04.2021 kl 11:39 5292

Jeg har tro på Nekkar langsiktig. Jeg tenker at slike dipper kan være kjøpsmulighet. Tenker på dagens pris vs fremtidig inntjening som jeg troe vil øke mye de neste årene.
dramatutra
20.04.2021 kl 13:55 5220

Det skremmende er at folk går på vind og carbon som blinde sauer. Kreves enormt med kapital for å bygge et vindkraftverk. Så slike selskaper som Magnora uten kapital og fundament har det bare i kjeften og rosemalte utalelser. Det er bare babbel. De breker om avtale med Kustvind ab. Javel, det samme der. Kustvind ab er ingenting. De har ikke tjent 1 krone,. 0 i inntekt siden de be stiftet.for flere år siden. Selskapet tappes hele tiden av insidere. 150 millioner i minus i 2019. Skulle tru Magnora har ansatt Madoff.
Nekkar står på egne bein samtidig som de samarbeider med tunge norske selskaper som Fred Olsen og Lerøy Seafood
Det blir noe annet.
Redigert 20.04.2021 kl 14:28 Du må logge inn for å svare