Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:02 3495

Hadde det ikke vert for Koreksjonen ,vil eg tro Life aksjen er nær bunn .Desverre så får alle aksjer bank nå fremover. Vil tro aksjer som har gått godt i det siste som Magnus,Rec,Nel med flere vil få merke det. Tror første koreksjonsdel er unnagjort idag.Neste koreksjonsbølge starter vel ut i neste uke kanskje.
Mister83
28.01.2021 kl 08:20 3545

Forstår at du har behov for å kalle folk som er negative for baisere og antar jeg er "Mister Baiser". Jeg vil påstå at jeg argumenterer for hvorfor jeg er skeptisk til Lifecare/DD.

Igjen, hvem er det som har hatt rett - det er jo ikke deg? Håper folk som har lest innleggene mine har spart penger på å ikke gå inn, har solgt og dermed begrenset tap eller eventuelt får en betydelig lavere inngang hvis de likevel vil kjøpe.

Du mener kursen er kjørt ned på tynt grunnlag, kan du utdype hva du mener? Kursen knekker grunnet at markedet ikke har tillit til ledelsen i Lifecare. Meldingen i går er en ny i rekken som viser at tidligere børsmeldinger har vært feil. De som er litt oppgående leser seg opp på tidligere uttalelser og ser at det stadig kommer ny informasjon som er fullstendig motstridende til tidligere melding.

Grunnlaget for fallet er ikke tynt men ganske solid og dere kan forvente at fallet fortsetter. Er dere skikkelig uheldig og vi får en generell markedskorreksjon så vil kursen falle en god del. Nei, at Lifecare hadde samme prising før samarbeidet med DD er ikke et argument. Arbeidet med Sencell er blitt betydelig forsinket som de selv uttaler i går. Kanskje viktigst, tilliten er vekke og selskapet fremstår useriøst, da hjelper det ikke at Sencell har stort potensiale.
Redigert 28.01.2021 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Life viddy
27.01.2021 kl 23:27 3721

Etter dagens nedtur ser jeg ingen grunn til att den fortsatt skal gå så mye ned.
Husk att denne nå er presset så mye ned siste tiden, men det ligger fortsatt en godkjenning og ulmer uansett hva som skjedde i dag så derfor mener jeg att nedsiden fremover er begrenset helt til vi får en avklaring på testen.
Kursen er nå snart det samme som den var i Mai før det tok av med lovnader så nå bør den holde tenker jeg.
Dubois
27.01.2021 kl 23:25 3726

Det er akkurat det, men om man får en aksje billig kun på grunn av dårlig retorikk så er jeg fornøyd.
bj111
27.01.2021 kl 23:18 3741

Egentlig har de ikke det noe alle med erfaring fra farma investeringer vet veldig godt. Men det er to store men, kommunikasjonen fra DD til Life og markedet har vært noe klønete. Det andre er at mange nye har kommet på børs i 2020 og jeg vêr det er mange som har tatt for seg Softox og Life. Om de da tror at normalen er å få et produkt på markedet i løpet av få måneder slik de kanskje tror Softox fikk så har de oversett historien bak produktet til Softox SafeDes og normalen for start til produkt på markedet. Softox fant ikke på SafeDes på grunn av corona men har jobbet med dette i mange år. Tilfeldigheter ville at produktet ble ferdig for godkjenning da korona kom. Samtidig dukker det opp en masse nye investorer på børs og en andel tar for seg Softox og Life som begge gikk godt etter korona dukket opp.

Ingen av selskapene har så langt tjent noen penger å snakke om på korona. Life eller DD jobber med produktet og det tar naturlig nok tid. De har gjort tabben med å si at det er ferdig innen en tid de ikke klarer og det er irriterende. Leverer jeg bilen på verksted å får beskjed om at det tar to uker og de ringer etter en så er jeg fornøyd. Sier de en uke mens det tar to så er jeg forbannet.

Når DD kommer med testen så skal markedet penetreres og det har Softox aksjonærene fått erfare at tar lengre tid enn hva man tror.

De nye farmainvestorene blir forbannet over at jeg sammenligner disse to men det er svært mange som satt eller sitter i begge og det er likheter i forhold til tidsangivelse hos begge som viser seg å være for optimistiske. Typisk nye selskaper på børs.

Enten blir Life en suksess dette året eller så blir det noen aksjer jeg legger i en skuff og glemmer slik jeg gjorde med Biotec nå AZT. De lå der noen år og så kom rett ledelse på plass og ja det meste falt på plass. Nå er det et selskap som tjener store penger og vokser til glede for aksjonærene. Det tok sin tid men men.
Dubois
27.01.2021 kl 23:00 3769

Har egentlig DD brukt så lang tid? Greit at de selv trodde det skulle gå mye raskere men det er i bestefall naivt. Vaksinen ble utviklet rekord raskt, men det er trossalt av verdens største legemiddelselskaper som har fått penger kasta etter seg fra vestlige myndigheter. DD er er relativt lite tysk selskap med få ressurser, utvikling tar tid.
Gullit
27.01.2021 kl 21:16 2380

Ja det er kjempe spennende, og ikke langt frem i tid. Mye
Godt i vente i år og no er kursen virkelig kjørt langt ned på tynt grunnlag. Vel var det en rød dag på børsen, men her ble nok en del skremt av hverandres salg.. gleder meg til å oppsummere 2021. Så får vi se om det blir stille fra mister baise og gjengen når vi har godkjent Sencell teknologi og hurtigtest. Ser ikke bort fra mange andre samarbeidspartnere når sencell får CE godkjenning.. stay long ikke la seg skremme..
bj111
27.01.2021 kl 20:53 2425

Finnes mange selskaper med potensiale der ute og de bør man og ha litt i. Det som er tullete er når folk satset på en hest. Det har ingenting med investering å gjøre men tilnærmet ren gambling. Porteføljen min falt i dag men langt fra 10,5%.

Dette er ikke spesielt rettet mot noen her men på HO Dr det en drøss med såkalte investorer som sitter med et selskap og ikke har skjønt en dritt av aksjeinvesteringer. Møter jo noen ex Life aksjonærer i andre selskaper jeg har som jeg og har vært kritisk til og får jo så hatten passer om jeg som aksjonær er kritisk til noe det selskapet har kommet med. Kos deg med Life eller lignede er en gjenganger.

Hadde folk investert litt bredere så hadde det nok gått dem meget bedre og sutringen over at Life korrigerer litt hadde blitt begrenset. 10,5% ned er mye det men ingen grunn til panikk om man har en fornuftig tilnærming til den investeringen man har foretatt. Noe faller og noe stiger som regel daglig hos meg, så er det dager der alt faller som i dag eller alt stiger.

Melding om resultater vil komme men som helt normalt er innen farma så rar det jævli til tid og i DD sitt tilfelle har det tatt helt vanvittig lang tid.

Diabetes feltet kommer det men det tar og tid og det vil ta lengre tid enn hva se fleste tror. De fleste her vil ikke være med på det når det skjer.

Ikke redusert noe i denne krydder investeringen men jeg har redusert eksponeringen i fond for jeg tror vi får en korreksjon i mange markeder nå eller snart.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 20:33 2454

Vil uansett håpe at Storgalten en dag kommer tilbake og vakter bunnlinja.Skal heller ikke se bort fra at både Krokofnater med mere vil innta aksjen på et senere tidspunkt.Sencell er en bra greie det.Men er enig i at Holther har komt med mye rart .Uansett,etter mørket kommer lyset.Håper det ikke tar for lang tid.
Mister83
27.01.2021 kl 19:57 2519

Altså, selskapet kommer med melding og kursen faller 10,5%, da er det åpenbart at markedet ikke liker det de leser.

For meg er dette en negativ melding som er kamuflert i noe de håper skal oppfattes som positivt.

Covid testen er nok en gang utsatt, nå til Q2 2021. Life har vel meldt om godkjenning jevnlig siden juli 2020, alt har vært skivebom. I meldingen fremkommer det at arbeidet med Sencell ble satt på vent i Q2 og Q3 for å satse på covid testen. De melder om at de begynte arbeidet igjen i Q4 2020 i forbindelse med EU prosjektet.

De melder også at Sencell nå er ansett som hovedfokus. Dette sender et tydelig signal til markedet om forventninger til covidtesten.

Samtidig sier de at Digid sine utfordringer til dels stammer fra IMS Capital/Vucak/Wirecard. Dette er motstridende til hva Holter har uttalt tidligere, blant annet på Facebook, hvor han uttalte at det ikke hadde noen innvirkning.

Det nevnes videre at Digid har hatt problemer knyttet til produksjon av testen. Dette virker rart da Lifecare børsmeldte den 15.06.2020 at Digid at produksjonsavtaler både i Europa og USA .

Ber dere også bemerke at Lifecare skriver at Digid skulle finansiere utviklingen av Sencell. Fra artikler vet vi at Digid har hatt store finansielle utfordringer siden sommeren 2020.

Kort oppsummert, det er for mye motstridende meldinger og det er vanskelig å stole på ledelsen.

Gullit
27.01.2021 kl 19:52 2533

Det e grunnet dere som baiser att noen taper. Godt å høre att flere enn meg finner dagens melding som en bekreftelse på att det går fremover og med høy kvalitet.. så er det de som ikke lar seg vippe av pinnen som sitter igjen med verdiene til slutt.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 19:16 2611

Gleder meg til å stå ved SAS skranken og ta analtesten, not.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 18:59 2638

Hehe Analtesten jaja den måtte vel bare komme den også tilslutt.
ktk52
27.01.2021 kl 18:34 2645

Jeg tror en del av aksjonærene har alt for mye fokus på Covid testen, og forstår ikke at den teknologien som kommer fra Digid, kan brukes til ALLE virus tester for fremtiden. Vi regner vel med at dette ikke er den siste skadelige viruset vi kommer til å oppleve i verden?
Det vi altså snakker om er en fullstendig nytenkning, og noe av det mest spennende som har skjedd innen medisin på mange , mange år.
For Lifecare´s del, eier de altså 25% av Digid, men har full kontroll på alle patenter . Dette vurderer nå Ola Dunk til en verdi på ca 300 mill.
Til alle som nå har solgt seg ut: Lykke til med å finne et selskap med større potensiale, og med flere muligheter til å lykkes!
Si ifra om dere finner det, for det har ikke jeg funnet, etter over 30 år på børs!!
Ahmed1
27.01.2021 kl 17:34 2717

Enig med dere. Ingenting negativt her, tatt i betraktning at Covid ikke drar noen sted med det første. Kjøp så mye som dere har mulighet til. Ser knapt et case som har mer potensiale enn denne.
Halleluja
27.01.2021 kl 17:26 2706

Var en del som solgte unna idag ja. Og så var det noen som solgte godt unna i løpet av noen måneder i fjor.... Selv etter at det var meldt Bull på Bull meldinger.
Pesko
27.01.2021 kl 17:21 2671

Jeg leser heller ikke oppdateringen som dårlige nyheter, så jeg har doblet min beholdning 😃
ktk52
27.01.2021 kl 17:13 2691

Om noen kan forklare hva som var negativt med dagens melding, så værsågod! Jeg lover å lytte. At ting skulle gått raskere, har selvfølgelig vært et ønske hele veien fra alle aksjonærer, men etter min oppfatning er dagens informasjon det mest positive som har skjedd i dette selskapets historie.
Reaksjonen i aksjekursen er tradisjonell respons fra en gjeng med småaksjonærer som gjør hverandre mere og mere nervøse ved å underby hverandres kurser. Da ender det fort 10% ned. Alle tror at den ene vet mere enn den andre, og tålmodighet kan de ikke engang stave til.
Mitt forslag er at de som skjønner litt engelsk, går inn på på Lifecare´s hjemmeside, og leser den meldingen som står der.
I dag har aksjekursen falt pga fullstendig feiltolkninger av hva som kommer til å skje i løpet av noen måneder fremover. Massesuggesjon er en farlig ting, og kortsiktighet på børs kan bli veldig dyrt!
Jaws
27.01.2021 kl 16:23 2738

Vi prøvde å advare dere i oktober..Syns synd i de aksjonærene som ble igjen og må ta tapet. Eneste håpet for selskapet er at det innsettes ny erfaren ledelse for å redde Sencell.
Gullit
27.01.2021 kl 14:57 2891

Røde dager er vel en del av gamet😉
Slettet bruker
27.01.2021 kl 14:47 2886

Klart jeg kan ta feil,men legger meg på været noen uker .Går det bra iforhold til alle 1Q raportene ,går jeg vel inn igjen.
Allrounder
27.01.2021 kl 14:32 2906

Nja. Denne nedgangen var jo ventet etter at myndighetene stengte ned deler av øst-landet. Får man fort kontroll på den engelske mutasjonen så kan dette snu. Men å gå ned til 600, vet ikke, alt er mulig i teorien🤷‍♂️
Dubois
27.01.2021 kl 14:29 2920

Men pr nå fokuserer markedet kun på covid test, det virker som alt annet er irrelevant.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 14:27 2915

Krakket pågår. Begynte mandag.
Dubois
27.01.2021 kl 14:27 2902

Det er ikke nødvendigvis starten på et krakk, det kan være starten på noe nytt. Alt av matematikk og logikk tilsvarer at det er riktig å shorte tesla, men det burde man ikke gjøre, fordi den boblen kommer ikke til å sprekke.
HP17
27.01.2021 kl 14:26 2901

Fått med dere denne?
Det kan til og med gå raskere med kommersialiseringen av Sencell enn det som er meldt og forventet.

......and even involves opportunities for commercialization of the Sencell technology at an earlier stage than originally expected.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 14:25 2889

Børsene i Verden går all time hight mitt under en ukontrollerbar pandemi.Folk kjøper med begge henda. Taxisjåfører er også begynt og kjøpe nå.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 14:09 2933

Vil legge til at jeg har solgt meg ut av alle aksjer.Life var siste aksjen.Nå sitter jeg i cash og venter på krakket.At det kom en utsettelse nå ,gjorde utslaget på at eg solgte siste rest her også.Har tro på Life fortsatt, men ønsker ikke og eise aksjer nå fremover.Kommer inn i markedet igjen når børsen står i ca 600 til 750 poeng.
Dubois
27.01.2021 kl 13:59 2955

mcap er ihvertfall under 300mill, begynner å bli latterlig lite.
HP17
27.01.2021 kl 13:58 2962

Rekylen kan bli bratt og den minste lille antydning til noe positivt eller rykter har potensialet til å sende kursen langt opp. Risk/reward har kanskje aldri vært bedre enn akkurat nå i Life?
Redigert 27.01.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Janic
27.01.2021 kl 13:46 3001

Ikke bare oversolgt, men Kraftig oversolgt nå. Her kommer det straks en Kraftig Rekyl opp igjen.
Gullit
27.01.2021 kl 13:35 3022

Gamle saker som var utenfor de involverte sin kontroll. Alt er ryddet opp i og man blir guidet fint fra Life om dagen. Tror du bommer denne gangen mister.. Skal vi holde på med for og imot frem til endelig avgjørelse så gjerne det. Eg føler meg sikker på att dette går veien.
Dubois
27.01.2021 kl 13:29 3039

Det er veldig rar måte å tenke på, når "alle" andre tenker stay away så blir aksjekursen deretter. Skal man kjøpe på billigsalg eller når alt er hyped. Det samme skjedde med rec, ingen tillitt og tolmodigheten tokk slutt, kursen falt til under 2 kr, men hele nedgangen var irrasjonell fordi den ikke påvirker fremtiden. Man kan kjøpe på 4kr i dag og selge på 20 om 1 år, eller man kan kjøpe på 4 idag og den er verdt 3kr om en mnd. Det er tidsrommet som skremmer traderne og ikke selskapet.
Mister83
27.01.2021 kl 13:24 3050

Enig i at det er høy risiko knyttet til begge både utvikling av medisin og medtech. Men, som jeg har understreket flere ganger - risikoen knyttet til DD og Lifecare er skyhøy. Se på samtlige børsmeldinger som har vist seg å være feil, se rotet internt i DD og Lifecare for å ikke snakke om den elendige kommunikasjonen mellom selskapene. Når det gjelder DD er det pengemangel, arrestasjon av styreleder, personer som var med å stifte selskapet slutter rett før en tilsynelatende godkjenning etc etc.

Dette er røde flagg som de fleste tolker som et tydelig STAY AWAY skilt - bortsett fra de som har fått for mye følelser for aksjen.

Jeg er fullstendig enig med deg, Gullit, at Sencell har stort potensiale. Dessverre har Lifecare ingen tillit i markedet og elendig ledelse, det går dessverre utover Sencell.
nOwner
27.01.2021 kl 13:18 3062

Du hadde helt rett Mister. Det kommer ikke å komme noe fra DD, det har historikken nå endelig overbevisst meg om. Burde ha skjønt det tidligere bare.
Gullit
27.01.2021 kl 13:04 3088

Da misforstod du poenget. Noen venter i flere 10 år på att verdiene skal komme til synet, her snakker vi måneder.., men likheten er att det er risiko i begge deler.., kverulere på dette også eller var det forståelig ??? Trenger ikke være ufyselig Mister