Samarbeidsavtale mellom AOW og Statkraft

Sirius1
AOW 27.01.2021 kl 08:19 72075

Hva er potensialet her? Hvilken tyngde har egentlig denne meldingen og et slikt samarbeid? OgsÄ kursmessig.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/27/7614590/aker-horizons-og-aker-offshore-wind-inngar-samarbeidsavtale-med-statkraft
dno corelli
23.02.2021 kl 19:52 5675

50% bÞr vel vÊre en god nok korreksjon spÞr du meg, men du vet hva som skjer nÄr det hauses i media. Alle store har solgt og smÄsparere selger pÄ bunn nÄ for Ä redde den oppgangen som de hadde, hvem kjÞper da??? De som solgte sist uke :)
Mossegutt
23.02.2021 kl 20:02 5658

Jeg har vÊrt ute av denne siden 9,8 kr men syntes dagen i dag fremsto som en perfekt AOW inngang. Tok ny plass i dag, sÄ fÄr tiden vise om det var bunn eller ikke.
Likefullt, et tilbakefall fra ca 12 kr og ned til dette nivÄet, virker for meg attraktivt.

Lykke til alle mann
Redigert 23.02.2021 kl 20:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
BlackPearl
23.02.2021 kl 20:14 5605

gjenstÄr Ä se imorgen, legger nok ut kjÞps ordre mellom 6,3-6,5 i tilfelle den kommer ned etter fÞrste handel runde
R1234
23.02.2021 kl 20:19 5678

Solgte idag pÄ 7,5.... plasserte 50% i acc og 50% i Soff.
Har selvsagt fÞrt over nye midler til handel i AOW i morgen. Tipper denne bikker 6,00 i morgen diverre. Men tar uansett ny posisjon i morgen. Usikker pÄ hvorfor jeg solgte, men denne gangen fikk jeg fakrisk kalde fÞtter og tanker ned mot emikurs....
Slettet bruker
23.02.2021 kl 20:24 5665

Innlegget er slettet
NÄ mÄ folk her inne pÄ forumet snart forstÄ at ingen av oss kan med sikkerhet si noen verdens ting!

Jeg tror pÄ oppgang igjen, men nÄr er ikke godt Ä si!
Redigert 23.02.2021 kl 20:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bennyfyfasan
23.02.2021 kl 21:10 5525

BĂžrsene snur i usa....beroliget rundt inflasjon. Blir spennende Ă„ se om dette roer ned fallet i grĂžnne aksjer (tror fortsatt de kan falle dypere....KAN)
Gullhaugen
23.02.2021 kl 21:19 5477

Det samme tror jeg. Den var nede pÄ en sterk stÞtte og spratt opp igjen. Sikkert Mangen som Þnsker seg inn i morgen. skulle ikke forundre meg om det kommer kontrakter ogsÄ..typisk

retur
23.02.2021 kl 21:29 5440

R1. Som de andre sier umulig Ä si. Men med et sÄnn nedsalg de siste dager. Tipper jeg pÄ en rekyl i morra. Men du fÄr nok kpt deg inn under 7.5. Hvis det ikke kommer gode nyheter da. Som jeg har sagt fler ganger er det ingen dÄrlige nyheter som tilsier dette fallet. Vind er i begynnelsen og hele verden stÄr klar. Mener at aow er den billigste med stÞrst pot nÄ. Se pÄ QUENTAFUL.de er vel oppblÄst
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:34 5412

Mine grþnne aksjer er AOW, MGN, og CLOUD.... alle er panser aksjer👍
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:41 5409

Ingenting ville vĂŠrt bedre om rekylen kom i morgen!
Ønsker alle lykke til, ikke la dere stresse!
Zolly
23.02.2021 kl 21:45 5400

Jeg tror ogsÄ en inngang pÄ rundt kr 6-7 i AOW er meget bra. 50% ned fra topp til kr 6,52 og 39% ned fra nylig topp pÄ kr 10,70 noen fÄ dager tilbake.

Å hĂ„pe pĂ„ kr4/5 tror jeg blir Ă„ strekke den for langt uansett hva Sissener sier;-)
retur
23.02.2021 kl 21:46 5399

Tror mange fikk helt panikk i dag. Og synes faktisk synd pÄ de som mÄtte selge pÄ disse nivÄer. Er jo ikke normal nedgang i det hele tatt. Regner med at nÄr folk har fÄtt kjÞlt ned pappen og evaluerer litt sÄ er det mye billig inngang i morra. Tror som sagt at aow er en av disse nÄ og at mange ink meg ikke hadde drÞmt om og se 6 tallet igjen i denne.
Antoni
23.02.2021 kl 21:52 5430

Har et snitt pÄ 4,44, og tar nedgangen med knusende ro. Men klart de grÞnne dagene fÞles best..
Meatskull
23.02.2021 kl 22:11 5361

Meget hÞy riski sport og vÊre short i AOW nÄ! Er en massiv stÞtte pÄ 6kr som de aldri klarer og bryte! Stor sansynlighet var bunnen idag eller imorgen tidlig!
Imorgen fÞrste 15 min tror jeg er siste sjangse for bunnfiske! Mest sansynlig sÄ dekkes shorten inn idag eller imorgen for max profitt for de store og minst profitt for smÄ innvestorene som lot seg lure til og selge idag! jaja, vi som har vÊrt ute en vinternatt fÞr pÄ bÞrs veit jo hva som hÞyt sansynlig skjer imorgen?
Er et par truse skvettere igjen som de kalles som kanskje ikke fĂžlgte med idag eller som har svettet hele dagen og bestemt seg for og komme seg ut imorgen!
Vi Äpner sikkert ned et parr % eller noe i AKH og AKH sine aksjer(AOW/ACC/REC) Alle disse er kraftig oversolgt idag nÄr markedet over reagerte pÄ litt rente/inflasjon skremsel fra usa og ikke minst Sissener med den styggeste avis overskriften for og skremme alle nye og skjelvne som er pÄ bÞrs! Drit mange som nÄ tror at de kan kjÞpe AKH pÄ 35-37kr nÄ snart! Ting gÄr sjeldent slik folk tror og forventer(Grunnen til at man ikke burde selge seg ut i mindre korreksjoner) Imorgen kommer en stor realitets sjekk for alle som solgte seg ut og har venter pÄ og kjÞpe under 40kr! Vi Äpner fÞrste 15 min med litt stopp loss raid/truse skvetter rÞsking! Innen dagen er over er jeg nesten sikker pÄ at samtlige RÞkke aksjer er opp 5%+! Idag kjÞpte de store mens de svake og nye kasta alle lodd fra seg i full panikk!
Åpner ned max 2-4% fĂžr vi slutter i minium 4-6% opp! Rekylen opp kan bli stor nĂ„r de skjelvene igjen blir redde for og miste oppgang og hiver seg pĂ„ nĂ„r vi starter og gĂ„ opp imorgen! Mitt rĂ„d til alle som har tror pĂ„ AOW/ACC/REC/AKH langsiktig er at alle kjĂžp imorgen hvor kursen er i rĂždt er en unik sjangse som du kommer til og bli meget bitter for at du lot gĂ„ ifra deg! Lykke til alle! Disclaimer, jeg eier 5000 aksjer i AKH og skal ikke selge! Har sett slike ting skje i markedet tidligere! Gjerne masse panikk og skremser etterfulgt av kjempe grĂžnne dager sĂ„ en rĂžd panikk dag innimellom! Nesten umulig og time og best og bare sitte igjenom!
kaalen
23.02.2021 kl 22:44 5221

đŸ€ž For at du har rett. Med mye RĂžkke i portefĂžljen er vi mange som har fĂ„tt svi den siste tiden. Har 3000 i AKH, men betydelig mer i acc, aow og akso. Er ikke sĂ„ optimistisk, men med sĂ„ mange hĂžye kursmĂ„l og sĂ„ mye fokus pĂ„ et grĂžnnt skifte, vil jeg gjerne tro at det Ă„ investere her er fornuftig langsiktig.
Redigert 23.02.2021 kl 22:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Zolly
23.02.2021 kl 22:51 5191

Snitt pÄ 4,44 og ikke solgt ut pÄ kr 10, 11 eller 12. VÊrt med hele veien ned igjen? GÄr det an?
Atticus
23.02.2021 kl 23:03 5124

Anbefaler Scatec , Aker Horizons, Aker Carbon Capture, Aker Offshore Wind, Rec Silicon og Pexip

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/WOkAPG/tre-eksperter-disse-groenne-aksjene-er-mest-attraktive-naa
Slettet bruker
23.02.2021 kl 23:07 5095

GĂ„r fint det. Gjort det selv og. NĂ„r ville du selv ha solgt? PĂ„ 12,11 eller 10? 8? 7? Vrient.

Nybegynner spÞrsmÄl, er selskaper som er pÄ hovedbÞrsen bedre rustet mot slike fall som vi sÄ i dag? Eller spiller det Ingen rolle om et selskap er det eller pÄ Merkur?
Redigert 23.02.2021 kl 23:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Zolly
23.02.2021 kl 23:18 5126

Har du +100/150% avkastning pÄ kort tid sÄ er det aldri galt Ä ta gevinst. Blir man for grÄdig sÄ straffer det seg alltid.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 23:27 5100

Jo enig i det, men om en har tro pÄ selskapet da? At en ikke ser for seg en konkurs, eller evig plassering med lav kurs? Kunne solgt med gevinst i morgen jeg, men ser virkelig ikke hva jeg skulle plassert pengene i. Tips? Aow har da bare holdt pÄ i 6-7 mÄneder nÄ, hva forventet en egentlig av selskapet etter sÄ kort tid? Meg selv inkludert. Tror mange ble fanget av en rus, mye frontet av de samme aviser som i dag trykker "GrÞnt? Selg alt!!!". Har lest om vind annenhver dag, politikere pÄ banen, EU pÄ banen, USA pÄ banen, kan virkelig ikke se hvorfor mange av de grÞnne nÄ plutselig skal vÊre dÄrlige bet. For egen del sÄ fÞler jeg at jeg mÄ gi prosjektet minst et par Är. Vi har fortsatt Astrid med oss, stoler pÄ henne.
Mossegutt
23.02.2021 kl 23:39 5065

Vinnerne er ofte de som sitter i ro og tenker langsiktig etter mitt syn (AltsÄ fler Är)
Men Ä selge deler av portis hvis den har hatt sterk oppgang, for sÄ spekulere i i kjÞpe de tilbake billigere, er heller ikke feil.
Faller den da har du penger pÄ lur, stikker den motsatt vei har du allikevel mange aksjer og lever godt videre.

Selv har jeg 3 case i portis, og som i dag vektet jeg meg ned i en aksje for Ä kjÞpe inn AOW. Stikker den 30-40 % kan det hende jeg jeg selger noe, og fyller pÄ med en av de andre 2 om de skulle falle mye.
Slik leker jeg med min portis, i 3 aksjer jeg fÞler meg trygg pÄ at vil bli vinnere pÄ sikt.

Dette er ingen fasit derimot pĂ„ hvordan verden virker 😀
Redigert 23.02.2021 kl 23:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sdrl2022
24.02.2021 kl 01:01 4959

Mange mÄ tvangsselge aksjene sine Pga giring, veldig mange er nye i gamet ogsÄ og er usikker nÄr kursen raser 20-30%+++ pÄ noen dager. Hvor lange vi skal ned eller evt opp et par dager sÄ videre fall er det ingen som kan svare pÄ. Men normalt sett sÄ fÄr vi en grÞnn dag i morgen ett kollapset i dag. SÄ fÄr vi hÄpe til uken at markedet ( grÞnne aksjer)roer seg ned . Et poeng er av vi ogsÄ stÄr all time high og renter, oljepris +++ mange faktorer spiller inn. Uansett lykke til sÄ fÄr vi hÄpe pÄ en ny storm kommer.
Antoni
24.02.2021 kl 01:34 4932

KjÞpte fÞrst pÄ 5.2 og 4.4 og var med pÄ nedturen, fÞr det ble en ellevill opptur. SÄ solgte jeg unna rundt 20% pÄ 10kr, fÞr jeg kjÞpte meg opp igjen pÄ 7.98 denne uka. Timingen har aldri vÊrt perfekt, men pÄ sikt sÄ fÞler jeg meg ganske sikker pÄ at handler pÄ disse nivÄene vil lÞnne seg. NÄ skal de fÄ vÊre i fred i 3-5 Är.
mdkInvest
24.02.2021 kl 08:10 4647

https://www.tradingview.com/x/VP1Q9JTV/ Hvis man nu lige tager Global Clean Energy ETF frem, hvor alle problemerne i de grÞnne stammer fra.. I gÄr var den hÄrdt nede, sammen med alle andre grÞnne aktier, og markedet generelt selvfÞlgelig. Den lukkede faktisk dagen af i US i +0,30% efter at have vÊret hÄrdt nede i lÞbet af dagen. Og den ligger oversolgt....

https://www.tradingview.com/x/1b71btFF/ Tager vi sÄ AKER OFFSHORE Frem, hvad ser vi sÄ? Vi har faktisk gjort, hvad en normal udbruds aktie med tiden vil gÞre.... Den vil tilbage og testet sit udbrud (sidste top i markedet). Og fik fik et decideret "Flush out" i aktien i gÄr, hvilket ofte indikerer, at en aktie er ved slutningen af sin nedtur.

Prisen pÄ de 7 NOK, vil jeg vurderer til at vÊre en gave pÄ lang sigt - KØB

NÄr vi tager diverse World index, er det ogsÄ tid til rebounds.....

Redigert 24.02.2021 kl 08:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gullhaugen
24.02.2021 kl 08:41 4616

Det som har skjedd er klassisk. Aksjen har tettet hullet i TA. Short har utnyttet dette til fulle.Om dere leser alt som er fremkommet av info den siste tiden, oppkjÞp, strategiske avtaler, kommende lisenser og avtaler i Norge og internasjonalt sÄ er det virkelig substans i dette selskapet. Jeg tror vi nÄ fÄr en rekyl tilbake til 10 kroner. KursmÄlene stÄr fortsatt. Denne aksjen er sÄ BULL nÄ at jeg tror mangen vil hive seg pÄ kjÞperen fra i dag. Om ikke short dekker seg inn nÄ fÄ de seg en skikkelig nesestyver og kamp om aksjene!! sterkt kjÞp!!!!!!!
mdkInvest
24.02.2021 kl 08:42 4713

Jeg kan ikke vĂŠre mere enig !! Godt skrevet....
Tradinator
24.02.2021 kl 08:48 4901

NÄr jeg kjÞpte rett etter de gikk pÄ bÞrs for tre kroner, tenkte jeg fem frem, knapt gÄtt ett Är og omsetningen tyder pÄ at det er mange som tror pÄ havvind, det er ogsÄ ditto mange som er utÄlmodige og ikke stÄr distansen. Dette er en gyllen mulighet til Ä fÄ kjÞpt flere pÄ reisen oppover. Neste gang momentet kommer vil de passere 12 kroner pÄ toppen. Det kommer nye samarbeidsavtaler, joint ventures, tildelinger, forskningsmidler mm som vil trigge optimismen og kjÞre denne langt oppoover igjen. Jeg har klart Ä samle mange aksjer og Þkte pÄ syv tallet i gÄr, som drar snittet mitt oppover, men tror som sagt ikke det er mye nedside igjen i en fremtidig norsk vindgigant
Zolly
24.02.2021 kl 09:36 5007

Som jeg sa i gÄr sÄ er sannsynligvis bunnen satt pÄ 6,52. Bare Ä glemme kr 4/5.

Lykke til

retur
24.02.2021 kl 09:42 4955

Det som er morsomt er at siss prata neg om aow og nel. Se hva jp sier om nel i dag. Her har norske meglere en agenda og berike seg selv og skape panikk blant smÄsparere
Slettet bruker
24.02.2021 kl 09:56 4940

En sak for Ăžkokrim!
langelĂžp
24.02.2021 kl 10:03 4882

Finans bransjenen har sine mþrke sider. Diamond hands 🚀☔
alan
24.02.2021 kl 17:09 4413

Fikk denne i dag.

TROR PÅ GRØNN OPPGANG:

Tross bĂžrsfall for grĂžnne aksjer tror forvalter Lars Erik Moen i Danske Bank myndighetenes krav til bĂŠrekraftige portefĂžljer vil drive kursene videre opp.
Han fremhever at nÄr de lange rentene stiger som vi har sett de senere dager sÄ er det negativt for vekst selskapene, som ikke vil tjene penger fÞr om flere Är. Likevel tror han ikke dette er begynnelsen pÄ et voldsomt fall. HovedÄrsaken er myndighetenes mange krav til finansmarkedet, og til hva som skal til for at forvaltere kan kategorisere portefÞljene som bÊrekraftige iht EUs taksonomiregler som skal tre i kraft fra januar 2022. -

Det vil fremdeles vĂŠre stor etterspĂžrsel etter bĂŠrekraftige aksjer fremover. Det er et underskudd av selskaper som oppfyller kriteriene myndighetene har satt, og investorene Ăžnsker Ă„ vĂŠre i forkant av disse kravene. Det vil prege markedene i flere Ă„r fremover, fortsetter han.(FA)
BlackPearl
24.02.2021 kl 17:26 4367

Da er det ikke noe betydelig short lenger, ifĂžlge denne.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010890312

gikk riktig vei idag
Atticus
24.02.2021 kl 18:04 4238

Principle Power

Marco Wiedijk, VP of Business Development, and Amisha Patel, Public Affairs Lead, are pleased to join the California Global Connect – Virtual Trade Mission to Portugal and Spain this week. The mission is being hosted by the Governor's Office of Business and Economic Development (GO-Biz), the U.S. Department of Commerce's U.S. Commercial Service, and Kallman Worldwide.
Portugal and Spain are committed to delivering on ambitious national plans aimed at increasing power generation from renewable sources.
Portugal is already home to one of Principle Power’s largest European bases (in Lisbon). It is also where the 25 MW WindFloat Atlantic floating offshore project is located. We see opportunities for collaboration not only in Portugal and Spain but also at home in California and look forward to exploring these over the next few days.
Learn more at: https://www.kallman.com/.../california-trade-mission...
California Governor
retur
24.02.2021 kl 18:15 4206

Ms. Har du kjĂžpt litt aov? Selv er jeg overvekt aov ifht akh. Samme selskap forsovidt.
Meatskull
24.02.2021 kl 21:28 3949

WOW om du googler Green stocks USA pÄ google sÄ dukker disse opp i en liste: Green Investing: 10 Top Green Stocks to Watch

6.1 Waste Management (NYSE: WM)

6.2 Enphase Energy, Inc. ( NASDAQ: ENPH)

6.3 VivoPower International PLC (NASDAQ: VVPR)

6.4 SPI Energy Co., Ltd. ( NASDAQ: SPI)

6.5 Siemens Gamesa Renewable Energy, S.A. (OTCPK: GCTAY)

6.6 Fuel Tech, Inc. ( NASDAQ: FTEK)

6.7 Sunvalley Solar, Inc. ( OTCPK: SSOL)

6.8 Sunworks, Inc. (

Alle er opp utenom en som er ned 1%! Flere opp over 10% og en opp 27%

Ser ut til at GRĂžnne aksjer gjĂžr det drit bra i USA ikveld!
AksjeRik
25.02.2021 kl 08:13 3704

Nice. Som forventet! 😉
Redigert 25.02.2021 kl 08:13 Du mÄ logge inn for Ä svare