HYARD- Nye grønne avtaler & Diskusjon
Merker at den andre tråden har blitt veldig tung å laste inn fra dette nettstedet. Skulle vi åpnet en ny tråd som ikke var så treig?
I bunn og grunn tenker jeg at kommer til å få melding om en ny avtale i uka nå fremover. Avtaler som den under
https://www.offshore-energy.biz/havyard-wins-deal-to-develop-hydrogen-zero-emission-vessel-concept/
La oss samle alle avtale her etterhvert som de tikker inn.
I bunn og grunn tenker jeg at kommer til å få melding om en ny avtale i uka nå fremover. Avtaler som den under
https://www.offshore-energy.biz/havyard-wins-deal-to-develop-hydrogen-zero-emission-vessel-concept/
La oss samle alle avtale her etterhvert som de tikker inn.
Redigert 28.01.2021 kl 01:19
Du må logge inn for å svare
Når jeg ser tilbake på denne diskusjonen tror jeg markedet kommer til å prise inn up front at det løser seg for HYARD. Selskapet vil se mcap 1 milliard innen svært kort tid.
Amore
08.02.2021 kl 08:25
4210
ecb-At du gidder- Du er vel en av de få som er negativ til aksjen- Det går igjen i de fleste av dine tråder - Må være noe du er bitter for som gidder å argumentere i timer og dager i noe du ikke tror på- Er ikke realt å spre feilinformasjon -Det burde du holde deg for god til-
Er ikke uten ansvar heller om du setter deg inn i reglene på forum.
Er ikke uten ansvar heller om du setter deg inn i reglene på forum.
Joasen
08.02.2021 kl 08:42
4174
Har lest litt om hva du predikerer om andre selskaper, og du har ikke så mye bedre analyser etter min mening. Jeg er enig i at 2-4 milliarder for Newco er for dyrt, men jeg skjønner ikke at Fearnley skal prise ett gjeldsfritt Newco til mindre enn Teco 2030, når de gjør mye det samme og på meg virker det som Newco totalt har kommet lenger i utvikling.
Havyard kan alltids kjøre en rettet emisjon i siste liten for å betale ned gjeld. Ikke hva folk ønsker, men er det eneste måten å redde selskapet på må det gjøres. Til nå har de ikke kjørt noen emisjon, hverken i fjor eller hittil i år. Det er så mange forskjellige firmaer nå, så at proffe ikke kaster seg på Havyard skjønner jeg. De venter og lar andre ta risikoen før gjeld og andre ting er betalt. Pluss om de ikke får komme inn til en billigere rettet emisjon så gidder de sikkert ikke. Spettet kjøpte seg ikke akkurat opp i KOA på børs prisen, heller ikke i Everfuel selv om det og hadde vært snart å kjøpe mer på dippen i starten der.
Tror ikke vi blir klokere av å krangle her om hva som er rett prising. Beste er å få frem så mye fakta, diskutere og beholde riktigst mulig fakta. Helst ikke dra inn at folk er emosjonelle eller at ting er vås uten å utdype hva som er vås. Er litt lei av å lese at analysen på Facebook er full av masse feil, uten at noen gidder å lage en ny som er bedre hvor de feilene en mener er byttet ut med fakta.
Fikk høre helt fra når NEL var på 2kr hvor dårlig det var og at jeg hadde kastet bort pengene mine. Så av og til lurer jeg på om folk følger med på utviklingen og klarer å holde seg nøytral til hva som skjer rundt seg. Om Norge nå satser på grønn maritim sektor og vil tilbake til den tiden når Norge var skikkelig store på dette segmentet, penger allokeres samt politikere er med på å forhandle frem gode avtaler, tror jeg at vi har noen gode år fremfor oss.
Havyard kan alltids kjøre en rettet emisjon i siste liten for å betale ned gjeld. Ikke hva folk ønsker, men er det eneste måten å redde selskapet på må det gjøres. Til nå har de ikke kjørt noen emisjon, hverken i fjor eller hittil i år. Det er så mange forskjellige firmaer nå, så at proffe ikke kaster seg på Havyard skjønner jeg. De venter og lar andre ta risikoen før gjeld og andre ting er betalt. Pluss om de ikke får komme inn til en billigere rettet emisjon så gidder de sikkert ikke. Spettet kjøpte seg ikke akkurat opp i KOA på børs prisen, heller ikke i Everfuel selv om det og hadde vært snart å kjøpe mer på dippen i starten der.
Tror ikke vi blir klokere av å krangle her om hva som er rett prising. Beste er å få frem så mye fakta, diskutere og beholde riktigst mulig fakta. Helst ikke dra inn at folk er emosjonelle eller at ting er vås uten å utdype hva som er vås. Er litt lei av å lese at analysen på Facebook er full av masse feil, uten at noen gidder å lage en ny som er bedre hvor de feilene en mener er byttet ut med fakta.
Fikk høre helt fra når NEL var på 2kr hvor dårlig det var og at jeg hadde kastet bort pengene mine. Så av og til lurer jeg på om folk følger med på utviklingen og klarer å holde seg nøytral til hva som skjer rundt seg. Om Norge nå satser på grønn maritim sektor og vil tilbake til den tiden når Norge var skikkelig store på dette segmentet, penger allokeres samt politikere er med på å forhandle frem gode avtaler, tror jeg at vi har noen gode år fremfor oss.
Analysen på Facebook er jo grov, men fyren sier jo at det er hobbyarbeid, og han legger 50% rabatt på mcap utregningen som han bruker PE 20 for å komme til. At ikke det skal holde som sikkerhetsmargin må da være svært usannsynlig?
Se på Teco. 5 ansatte og priset til 1 milliard. Teco kan gjøre 1/10 av hva HYARDs døtre kan. I alle dager, hvordan kan folk tenke det er greit men ha et problem med HYARD?
Se på Teco. 5 ansatte og priset til 1 milliard. Teco kan gjøre 1/10 av hva HYARDs døtre kan. I alle dager, hvordan kan folk tenke det er greit men ha et problem med HYARD?
Redigert 08.02.2021 kl 10:39
ecb
Lurer på om du kunne legge frem grunnlaget for din vurdering av at Havyard Group har kun 25 til 50 mill av sin cash posisjon på 285 mill (ved Q3, men nå mest sannsynlig over 300 mill) å bruke på morbedrift forpliktelser som dnb lånet. Tror det må være noe riv ruskende galt i den uttalelsen. Venter spent. :)
Lurer på om du kunne legge frem grunnlaget for din vurdering av at Havyard Group har kun 25 til 50 mill av sin cash posisjon på 285 mill (ved Q3, men nå mest sannsynlig over 300 mill) å bruke på morbedrift forpliktelser som dnb lånet. Tror det må være noe riv ruskende galt i den uttalelsen. Venter spent. :)
Redigert 09.02.2021 kl 08:13
Ser att det skal bygges Havvind parker i Europa for enorme beløp fremover (270 milliarder)
Tror att når nyheter kommer i HYARD så kommer de flere på en gang.
Ser også frem til Q4 resultat og ett snart gjeldsfritt selskap.
Tror att når nyheter kommer i HYARD så kommer de flere på en gang.
Ser også frem til Q4 resultat og ett snart gjeldsfritt selskap.
Redigert 08.02.2021 kl 23:53
Stille her gitt. Vel da kan man bare gå ut fra at ecb kom med tull på lik linje med fake news om at gjeldssaneringen på 60 mill var latterlig
Kjøp hold. HYARD dobler på kort tid nå.
Kjøp hold. HYARD dobler på kort tid nå.
Redigert 09.02.2021 kl 10:59
Aksjeamatøren
09.02.2021 kl 14:10
3679
Hva skjedde nå, opp fra rødt, nyheter er vel rundt hjørnet. Non vet alltid noe før andre. Blir spennende å se hva som kommer :)
Det jeg sa kom til å skje. Skjedde.
Vi spretter 10% fremover nå tror jeg.
Vi spretter 10% fremover nå tror jeg.
På tide å legge 20 tallet ifra seg og entre over 30 nu
aksjejokeren
09.02.2021 kl 19:14
3343
Ser ikke 20 tallet igjen her . Fasiten får dere i løpet av denne uken her.
Når vi får verdsettelsen av Newco og emisjonen i boks,skal det mye til at ikke kursen passerer 40 med god? eller veldig god margin
focuss
09.02.2021 kl 20:52
3182
Presentasjonen til Fearnley Torsdag vil være med å bestemme etterspørselen etter Havyard aksjer i det korte bildet. Spørsmålet blir om presentasjonen vil bli tilgjengelig til alle?
Labbetuss360
09.02.2021 kl 21:38
3068
Utrolig lite skriverier og hype på denne innkallelsen synes jeg??? Blir nesten skeptisk...
Joasen
09.02.2021 kl 21:46
3048
Lite skriverier? FA skriver bare om det er noe negativt og Havyard selv melder nok ikke noe før etter presentasjonen.
Sist Fernleypresentasjon kom på newsweb etterpå.
Joasen
09.02.2021 kl 23:20
2859
Labbetuss360 skrev Tenkte på skriverier her inne, men joda lite på media også ;)
Hehe, derfor jeg stilte spørsmål, lurte på om du mente her eller i media :)
aksjejokeren
10.02.2021 kl 09:50
3875
Dette er muligheten til å tjene penger på hyard. Det er nå det må kjøpes det er ikke lenge til at express toget tar av her. Anbefaler dere å følge med her i dag. https://www.bluemaritimecluster.no/gce?fbclid=IwAR3DBdmzj2DEjywkuO5dEungAmWmOBgFgU8Exp1zV0R9nqIeGRKAmn3OWd8
Diry72
10.02.2021 kl 14:08
3731
De som er interessert i presentasjonen kan ta kontakt med Stian ved Fearnley Securities på 47070486. Dette er klarert med Stian. Presentasjonen er på torsdag kl 15.
Redigert 10.02.2021 kl 14:10
Det er i morgen presentasjonen er. Dette er bare NTNU.
Carrera
10.02.2021 kl 19:50
3441
Hva tenker dere om at innreiseforbudet er forlenget til å gjelde ut Februar (med fare for forlengelse) og at Havyard er avhengig av arbeidskraft som ikke får komme inn i Norge?
Havyard uttrykte stor bekymring da dette ble meldt første gang i slutten av Januar.
Hvordan kan dette ramme Havyard?
Havyard uttrykte stor bekymring da dette ble meldt første gang i slutten av Januar.
Hvordan kan dette ramme Havyard?
Labbetuss360
10.02.2021 kl 19:53
3434
Jeg tenker de har fått/får fritak? Mange yrker som gjør det, b.la de som jobber i fiskeindustrien...
Mange nøkkelarbeidere får fritak.
Det er snakk om en egen test -og karanteneprdning i bedriftene.
Industrien går hardt på regjeringen for å få til dette.
Jfr Dagsrevyen i kveld.
Det er snakk om en egen test -og karanteneprdning i bedriftene.
Industrien går hardt på regjeringen for å få til dette.
Jfr Dagsrevyen i kveld.
Redigert 10.02.2021 kl 20:21
Carrera
10.02.2021 kl 20:20
3369
Hva er mange ?
Hva er en nøkkelarbeider ?
https://e24.no/naeringsliv/i/jBK0nL/forlenget-innreiseforbud-skaper-store-problemer-for-byggebransjen-grensen-har-vi-naadd
Hva er en nøkkelarbeider ?
https://e24.no/naeringsliv/i/jBK0nL/forlenget-innreiseforbud-skaper-store-problemer-for-byggebransjen-grensen-har-vi-naadd
Det blir nok en ordnimg. Russiske sjøfolk kommer med busser over grensen ved Storskog hver uke blant andre.
Dagsrevyen i kveld kl 19:00.
Dagsrevyen i kveld kl 19:00.
Jeg tenker også at dette er force majeure. Og da er Havyard forsikret og skjermet for evt. negative effekter.
Det sagt. Det er jo mye kulere at skipene kommer fort ut så håper det er en vei for dette. Ser at fagledere i oljeindustrien har innreisefritak. Dette fordi det er samfunnskritisk arbeid relatert til sikkerhet. Oljeplatformer kan ikke gå i lufta i 2022 fordi Corona herjet i 2021. Samme gjelder for skipsverft. Sveis må være solid. Det elekriske og navigasjons system må være forskriftsmessig, for store ulykker kan skje dersom kritisk fagtilsyn ikke får foregå på vanlig vis. Men det kommer vel en videre oppdatering på fredag?
Det sagt. Det er jo mye kulere at skipene kommer fort ut så håper det er en vei for dette. Ser at fagledere i oljeindustrien har innreisefritak. Dette fordi det er samfunnskritisk arbeid relatert til sikkerhet. Oljeplatformer kan ikke gå i lufta i 2022 fordi Corona herjet i 2021. Samme gjelder for skipsverft. Sveis må være solid. Det elekriske og navigasjons system må være forskriftsmessig, for store ulykker kan skje dersom kritisk fagtilsyn ikke får foregå på vanlig vis. Men det kommer vel en videre oppdatering på fredag?
Aksjeamatøren
11.02.2021 kl 09:55
2942
https://newsweb.oslobors.no/message/524452
Da kom mld om forventet utskillelse. Venter bare på presentasjonen da.
Da kom mld om forventet utskillelse. Venter bare på presentasjonen da.
Redigert 11.02.2021 kl 09:57
StevenG
11.02.2021 kl 10:16
2858
Denne komme til å eksplodere snart ! Enedelig en bekreftelse på hva vi har ventet på :D:D:D
Så hvem dag gjaldt det og eie mest mulig havyard aksjer?
Kingen
11.02.2021 kl 11:00
2674
Flott å sitte godt lastet i Havyard nå. Ikke så verst å sitte like godt lastet i Teco 2030 heller:) Vet at "alle" inne her mener at Havyard er kraftig underpriset ift. Teco. Nå skal Teco snart ha en splitt 1:10, så psykologisk går denne da sannsynligvis videre. Ser ut som om Tyskerne har funnet ut dette (ref. Clearsteam Banking på aksjonærlisten). Spennende er det for begge selskapene.
Anders9ls1
11.02.2021 kl 11:03
2663
Vi kommer til å le hele veien til banken av denne prisingen om 1-2 år.
Få FB forumet så har de bekreftet at Clearstream er #22 på aksjonærlisten i HYARD. De beveger seg fort oppover nå.
Clearstreem kan bli en viktig faktor hvis de har ambisjoner om nr 2 på lista, men uansett tror jeg vi ender nærmere 40 enn 30 i morgen.
Etter positive plansjer som er vist tidligere idag tenker jeg at prisingen av NEWCO kan komme opp på rundt 2 mrd, og da skal kursen kunne blåse 60 i løpet av mars ;-))
Etter positive plansjer som er vist tidligere idag tenker jeg at prisingen av NEWCO kan komme opp på rundt 2 mrd, og da skal kursen kunne blåse 60 i løpet av mars ;-))
FA kom nå med en artikkel om at Spetalen og H Andersen investerer 200 mill i Havyard Group.
Hvorfor kunne det ikke vært noen andre enn de verste speilene på OSE?
Hvorfor kunne det ikke vært noen andre enn de verste speilene på OSE?
Kallanavn
11.02.2021 kl 12:46
2289
Haha nei - det var kun en som postet dette på FB som en spøk. Sjekk selv på FA så ser du det gjelder et gruveselskap og ikke Havyard!
Jeg har fått det med meg for lengst.
Legg merke til at kursen fløy videre av lettelse med en gang det ble oppdaget at det var fake news;-))
Legg merke til at kursen fløy videre av lettelse med en gang det ble oppdaget at det var fake news;-))
Redigert 11.02.2021 kl 13:29
Molbre
11.02.2021 kl 13:52
2086
Blir spennende å se hvor de skal få tak i aksjer, er jo null selgere nå :-)
Hvorfor stoppet handelen allerede?