HYPRO 110 % oppside ser Fearnley Securities

Slettet bruker
HYPRO 27.01.2021 kl 09:05 48868

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/27/7614623/ser-110-prosents-oppside-i-hydrogennykommer

Fearnley Securities tar opp dekning av HydrogenPro med en kjøpsanbefaling og setter et kursmål på 105 kroner aksjen, ifølge TDN Direkt.
Redigert 27.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.04.2022 kl 05:55 3712

Tja, vanskelig å si. RECSI kommer de også. Seinest i løpet av mai. Spørsmålet er om man rekker inn og ut av Hydrogenpro før oppgsngen kommer i RECSI. Det er sannsynlig,men er det en ting jeg har lært så er det å ha tålmodighet. Og aldri bli for grisk. Jeg har derfor lagt RECSI i skuffen. Vi får se hvor det går. Liten nedside, det er helt sikkert.

Uansett, regn med litt opp og ned i Hydrogenpro også. Men med litt lenger horisont (dager/uker/måneder) skal Hydrogenpro fortsatt kraftig opp. Jeg tror vi får flere nyheter herifra snart.
Redigert 06.04.2022 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2022 kl 00:02 3780

Er veldig enig med deg.
Var selv i Nel for ca 3-4 år siden men solgte meg ut når Spetalen gikk ut. Flere millioner tabbe men men slik er det.
Jeg har troen på Hypro og det er teknologien i elektrolysatorene som er kjernen i selskapet. Er det virkelig så høy effektivitet som 93-95% så vil de bli meget ettertraktet.
Slik som deg så sitter jeg på Rec og men det sitter litt langt inne å selge mer der for å gå dypere inn i Hypro men det friste stort.
Når det skal sies om verdi på 15-20 mrd på ett selskap idag så er jo ikke det all verden heller. Største bekymringen er at selskapet kan bli slukt av de store før vi kommer så langt
MorganKane
05.04.2022 kl 23:04 3733

Fornybart,

300 er ikke beregnet utifra Ebitda eller omsetning etc. Kun på bakgrunn av at, slik jeg ser det, Hydrogenpro burde vært priset like høyt som NEL. Og får å få like høy selskapsverdi som NEL må aksjekursen opp i 300-400 (riktignok har NEL ca 2 milliarder mer på bok, men det forsvarer ikke 22-23 milliarder høyere selskapsverdi). Nel går med 10 ganger høyere underskudd enn Hydrogenpro (og Hydrogenpro estimerer at de starter å gå i pluss lenge før NEL). NEL har også en dårligere spissing mot stor industrimarkedet og mindre samarbeid med flere store ingeniørselskap. NEL har kort fortalt en dårligere business modell. Og på toppen av det hele har NEL ikke så bra teknologi som Hydrogenpro (Hydrogenpro sine elektrolyserør er mer effektive/større enn NEL sine).

Jeg tror at neste store kontrakt (på 20-100 mill USD) også går til hydrogenpro. Kanskje allerede før påske. Men i hvertfall i løpet av våren. Elling, Hydrogenpro sin CEO, snakket varmt om nye kontrakter og samarbeidsavtaler som var rett rundt hjørnet for en drøy måned siden. Jeg tror at med første megakontrakt O havn kommer ting til å begynne å rulle. Hold på aksjene noen måneder og kursen vil doble seg. Selv en kurs på 50 kr gir ikke en selakapsverdi på mer enn drøye 2-3 milliarder kr. Ca 10% av NEL. Verden bedras konstant i de korte bildet, men over tid kommer sannheten frem. Jeg ønsker NEL alt godt (og de vil jo også få noe), men når ting nå virkelig begynner å materialisere seg fremover vil Hydrogenpro raskt ta inn mye av forspranget
Redigert 05.04.2022 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
velkjent
05.04.2022 kl 14:25 3964

Det hele er et korrupt luftslott.Hydrogen er ikke konkurransedyktig når folk sulter ihjel grunnet høye energipriser og statene ikke har midler til å subsidiere galskapen.
I dagens liste over de 15 vinneraksjene,er det vel ingen som tjener eller noen gang har tjent penger. De kan knapt nok vise til et publisert regnskap og skulle aldri vært børsnotert.
Redigert 05.04.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2022 kl 14:21 3959

Veldig spennende aksje. Solgte 20% i Rec og plasserte i Hydropro på 19.8.
Takk for mye nyttig info fra spesielt MK som gjorde at jeg tok valget.
Grønn hydrogen har vært mye i vinden men en midlertidig sell off i bransjen har gjort det lukrativt å komme seg inn på lave kurser.
Hvilket scenario underbygger du for kurser rundt 300, MK?
Det vil vel verdsette Hydropro til 15 mrd som egentlig ikke er mye sett i lys av både egenkapital og lav gjeldsgrad
Slettet bruker
05.04.2022 kl 14:11 3933

Hvem hamstrer HYDROGEN PRO,Clearstreem?,Saga?,?
Slettet bruker
05.04.2022 kl 10:57 4064

Hypro😎,med GIGANTEN Mitsubishi,Clearstreem b. Og Gigantmarked,USA,.......
Dette blir🥳
Romsdalingen
05.04.2022 kl 10:00 4100

Stigende interesse for selskapet. Kursen stiger og volumet øker. Kontrakten var nok vendepunktet. Kontrakten er også en bekreftelse på at de kan levere store kontrakter til store seriøse konsern. Dette er begynnelsen. Blir spennende å følge med videre.
MorganKane
04.04.2022 kl 23:57 4209

Investeres store beløp i Kina??? Du har tydeligvis ikke peiling om hva du snakker om. Det skal ikke investeres mye i Kina. Kanskje 20-30 mill NOK til. Deretter vil pengene begynne å renne inn (de har alt begynt å renne inn, ref Q4 presentasjonen). Husk at de fakturerer fortløpende "etter gjennomført %andel" av kontrakt.

Husk også eierstrukturen i Hydrogenpro. Det er ingen søkkrike eiere her som tjener på en utvannede emisjon. Dermed vil eventuelle emisjoner settes himmelhøyt over dagens kurs. Og med kontrakter i boks så er det null problem. Husk også foretningsmodellen. De samarbeider med store industriselskap som får sin del av kaka. Men som også tar sin del av kostnadene Tviler derfor på at det blir noen store emisjoner. Kanskje noen relativt små, for å hente litt mer arbeidskapital, men that's it. Gå og legg deg og ikke kom tilbake før du i hvertfall har lest deg litt opp. Du høres bare dum ut. Bra du er ukjent for å si det sånn.
Redigert 04.04.2022 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
velkjent
04.04.2022 kl 22:20 4259

Den dagen det skal investeres store beløp i Kina og Hypro ikke kan stille opp med sin del overtar kineserne. De forlanger vanligvis å ha styringen.
Jeg mener at et selskap som Hypro aldri skulle vært børsnotert før de hadde dokumentert overlevelsesevne. Slik det er nå, er selskapet ikke annet enn et oppblåst pengebeløp og en industriell idé.
MorganKane
04.04.2022 kl 22:02 4282

Ukjent,

Snakker om å komme med tåkeprat. Alt tilsier at E24 artikkelen er inne på noe. For å si det mildt. Og det vil komme for en dag når kontraktene begynner å strømme inn. Husk også at i NEL sin portefølje så er gjennomsnittsstørrelsen på prosjektene på ca 1 MW. For Hydropro er hvert prosjekt på nesten 200 MW. Det er åpenbart at det er de store prosjektene som er fremtiden. Det er der pengene ligger. Og i motsetning til NEL så er det opp mot dette hydrogenpro har posisjonert seg. Og Hydrogenpro har til og med bedre teknologi. De har mye mer effektive elektrolyserør enn det NEL har. De har også kommet mye lenger i planleggingen av oppstart av produksjon i både USA og Europa. For å ikke snakke om internasjonalt samarbeid. NEL satser på å være uavhengig. Det funker for småprosjekter, men ikke 200-1000 MW prosjekter som vil komme (bare se på Dg fuels). Dette er en no brainer; om ett år eller to så har Hydrogenpro gått forbi NEL i markedspris (men ikke nødvendigvis fordi NEL har fått redusert sin verdi). Banna bein. Hopp ombord og la aksjene ligge i skuffen ett par års tid og jeg garanterer en flerdobling. Kanskje så mye som en 10-30 dobling. Det er Hydrogenpro som er fremtiden. Ikke NEL.
Redigert 04.04.2022 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
velkjent
04.04.2022 kl 14:52 4406

For en argumentasjon! Seriøst? Slike analytikere må ha fått godt betalt forspådommene sine, for de kan ikke ha noe med verdiansettelse av selskap å gjøre. Aksjeanalytikere må være landets mest korrupte yrkesgruppe.
velkjent
04.04.2022 kl 13:34 2938

Bullfight skrev Det vet du
Nei, men jeg ser på enhver megleranbefaling, som en finansfelle. Jo bedre anbefaling desto dypere fall.
Er det noen av dere haussere, som kjenner til marginene i denne avtalen?
velkjent
04.04.2022 kl 13:26 2951

Hva er så spesielt med Hypro contra NEL?
velkjent
04.04.2022 kl 12:55 2962

En avtale kan like gjerne medføre tap og konkurs for dette spekulative selskapet.
CatchTrader
04.04.2022 kl 11:40 3002

Hva tenker vi om kortsiktig kursmål her? Må vel komme seg greit inn på 20-tallet innom kort
Slettet bruker
04.04.2022 kl 08:57 3101

Avtalen ble først meldt 2. februar 2022,
Romsdalingen
04.04.2022 kl 08:36 3141

Denne kontrakten har verdi på 50 mill dollar. Nesten halvparten av selskapets markedsverdi..

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/04/04/7846057/bekrefter-ordre-fra-hydrogenpro?internal_source=sistenytt
MorganKane
04.04.2022 kl 08:35 3076

Ekstremt godt å få den bekreftet. Ut ifra Mitsubishi sine tidligere meldinger om saken så var dette en no brainer. Men med H2V sine forsinkelser etc så ønsker vel folk 100% sikkerhet. Dette får vi nå. Og dette er så 'proof og concept' som du får det. Mitsubishi er garantert sultne på mer. Dette er også viktig for L&T samarbeidet. Ha en super uke. Ikke selg på denne siden av 50.
Dølle
04.04.2022 kl 08:14 3123

Deler den👍 Med slike avtaler blir det fart i sakene
Slettet bruker
04.04.2022 kl 08:04 3114

jubiii jeg er glad i dag

https://newsweb.oslobors.no/message/558435
MorganKane
29.03.2022 kl 22:04 3315

Ja, lite nytt om dagen. Stille før stormen. Og da kan man like godt bare nyte dagene. Og ikke drive her inne og surre.

Lite trolig at kjøpene på slutten nå har noen effekt, men kan være interessant å følge litt med på kjøpsmønsteret fremover. Blir den presset ned på små volumer og opp på høye så er det åpenbart noe på ferde. Og slik sett så er det av interesse å se at den gikk relativt bra opp i sluttauksjonen (på relativt bra volum). Jeg har fortsatt ca halvparten av pengene i aksjen. Helt sikker på at det vil gi kraftig avkastning. På 0-3 måneder tipper jeg dobling (avhenger av når neste kontrakt publiseres, men jeg er rimelig sikker på at dette skjer i løpet av den neste måneden eller to). Og på 3-12 måneder tipper jeg nok en dobling. Vi får se. Med Mitsubishi, L & T, H2V industriens og ABB på laget er nedsiden minimal.

Men nå skal ikke jeg gjenta meg selv mer. Vi snakkes når det er noen nyheter på gang. Ha en fortsatt fin kveld👍
Gjern
29.03.2022 kl 20:25 3364

Meget stille på denne tråd, men Hydrogenpro har vel travlt med at få projekter i Kina osv leveret, testet og godkendt.
En køber der bød 50000 aktier hjem i slutauktionen i dag sker heller ikke så tit, men er måske interessant ?
MorganKane
23.03.2022 kl 22:27 3548

Fin artikkel om ASP på hydrogenpro sine hjemmesider. Jeg er ikke i tvil. Danskene er nøkkelen til Hydrogenpro sin suksess. 5,5MW elektrolyserør. Nå snakker vi.... 💪

Ser NEL satte en emisjon til 9% rabatt. Ikke umulig at Hydrogenpro følger etter NEL ned i morgen. Det er i så fall en unik kjøpsmulighet. Ha litt is i magen og kjøp litt utover dagen.
MorganKane
22.03.2022 kl 23:12 3663

Men da må jeg snart begynne å selge Recsi og det sitter langt inne. Recsi kan også doble seg på en, to, tre...
MorganKane
22.03.2022 kl 23:00 3644

Jeg lastet litt til i dag. Viktig å ikke ha det travelt. Men nå er det på tide at den går snart. Har ikke lyst til å gå all inn, men ved disse kurser er det vanskelig å ikke gjøre det. Nå over 50%. Er nok oppe i over 60% før påske hvis den holder seg på 17 tallet.

Ja, 1,5 GW vindkraft med kabler kun til Norge kombinert med hydrogen rørledning til Tyskland tilsier at Kvina-prosjektet ser meget lyst ut.
Slettet bruker
22.03.2022 kl 22:07 3664

vi går en interessant tid i møde inden for hydrogen branchen

https://twitter.com/saga_pure_asa/status/1506154383733579776?cxt=HHwWgICztdPb9-YpAAAA
MorganKane
18.03.2022 kl 09:28 3817

Hold på aksjene. Denne vil vende opp hvert "øyeblikk".

For ordens skyld; gitt at man allerede har en god del i aksjen så hadde jeg heller ikke kjøpt nå. Spar på kruttet til den eventuelt faller under 17,5, på ultrakort sikt vet man aldri hvor det bærer. Årsaken til at jeg sier dette er at i aksjemarkedet er det viktig å ikke bli for grisk (hvis man imidlertid er undereksponert i aksjen så er det bare å laste nå). Vær tålmodige, alt under 30 er penger på gaten i ett 3-12 måneders perspektiv. Hydrogen markedet er svært hot om dagen og det langsiktige potensialet er bedre enn noensinne. Spesielt for Hydrogenpro som er (ufattelig) lavt priset og perfekt plassert, rent strategisk og teknologimessig, i forhold til fremtidens hydrogenløsninger.
Romsdalingen
16.03.2022 kl 19:45 3939

Virker som bunnen er nådd. Har de for kort fartstid på børsen for TA ? Får ikke opp noe hos DNB Markets.
MorganKane
14.03.2022 kl 15:25 4052

Det vil være stor volalitet. Mitt råd er å kjøpe på dalbunnene. Og bare holde igjennom toppene. Denne skal langt opp på litt sikt. Veldig langt opp.

Nyheter kan komme i morra, neste uke heller neste måned. Men jeg er helt sikker på at det kommer relativt raskt (og en måned er definitivt raskt). Vær tålmodige! Hold på aksjene!
Martin10
14.03.2022 kl 09:14 4123

Omsetningen øker, kursen stiger og gode nyheter er på vei.
Slettet bruker
11.03.2022 kl 15:12 4269

Får vi kjøpsanbefaling med kursmål på 50kr snart.
Det tror jeg med de siste kontraktene nav ligger høyt nå
MorganKane
11.03.2022 kl 09:15 4286

Her er dokumentasjon på hva jeg snakker om. Løkke sier at NEL er klare for å "starte" leting etter lokasjon for fabrikk i Europa.

"....We are reaching new production records
every week and will start a site selection process for additional production capacity in Europe", says Løkke"

https://newsweb.oslobors.no/message/555994

En slik prosess er ikke gjort over natten. Hydrogenpro har drevet denne prosessen et drøyt år nå. I samarbeid med andre store aktører. NEL ligger så langt bak Hydrogenpro når det gjelder planlegging og "readyness" til de virkelig store kontraktene at det er helt uvirkelig at NEL er priset nesten 25 ganger høyere. Men, som nevnt, dette vil jevne seg mer og mer ut utover året. Trust me, ikke selg!