VOW MLD

Asko
VOW 27.01.2021 kl 11:17 8303

Har etterlyst info om samarbeidspartner, ref mld av 18. des, Har ikke fått noe svar, så jeg stusser litt.......
Asko
28.01.2021 kl 15:08 3059

Jakai:

Badin sa ikke i sin presentasjon at samarbeidspartyner skulle bli offentliggjort ila Januar, men at den ville bli offentliggjort! Det er en forskjell. Så kan man diskutere i det vide og brede, men faktum er ar usikkerhet er blitt tilført markedet!
Jakal
28.01.2021 kl 15:12 3026

"The customer has informed Vow that they will announce the agreement, which they consider to be of great strategic significance, in January 2021."
CapitaL
28.01.2021 kl 15:17 2984

Meldingen er ute.. AlcerolMittal ;)
Asko
28.01.2021 kl 15:36 2899

Da er jeg fornøyd!! Case closed!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 15:49 2837

Håper dere slutter å grine nå! Nå har dere fått leketøyet tilbake 😂
Asko
28.01.2021 kl 15:55 2804

Det er viktig at alle aksjonærer er aktive, ikke bare på dette forumet men også i forhold til selskapet og å følge med i industrien generelt. Til overmål har jeg nå fått svar fra selskapet - og er fornøyd med det!
Kalle 1
28.01.2021 kl 15:57 2795

Meldingen er godt nytt for meg.
Usikkerhet ryddet av veien, kjøpte en liten post på 2500 aksjer.
Har alltid likt konseptet, men misliker sterkt usikkerhet.
Nikco12
28.01.2021 kl 15:58 2780

Altså denne mld er super bra! Så presterer Finansavisen og gjøre artikkelen på nettsiden til en liten sak, samt at man må være pluss kunde for å lese den.. WTF is this
Asko
28.01.2021 kl 16:00 2759

Nikko12:
Abboner heller på børsmeldinger fra selskapet, så får du info rett i postkassen!
Asko
28.01.2021 kl 16:10 2698

royroy skrev Innlegget er slettet
royroy:

Jeg er ikke sur og her heller ikke vært det! Det må likevel være tillatt å flagge noe usikkerhet. Flere med meg har jo også uttrykt begymring for manglende info. Men nå er altså meldingen kommet og jheg har fått svar på mine henvendelser på på sms og mail. Derfor er jeg fornøyd!
Record
28.01.2021 kl 16:10 2696

Ja nå kan vi handle å bare vente på at dette matrealiserer seg , sammen med alle de andre .
Blir nok stort dette etterhvert .
Jakal
28.01.2021 kl 16:38 2604

Hva er det ikke å like med Vow:
- Befinner seg i helt riktig, tidsmessig segment
- Generer allerede i dag inntekter
- Ferske innside-kjøp
- Avtale(r) med verdensledende, internasjonale aktør(er)
- Solid ledelse
- En kurs som ikke har beveget seg nevneverdig siste år

Hvis ESG-fokuset fortsetter fremover, bør det være et solid potensiale her.
Nikco12
28.01.2021 kl 16:52 2522

Det var ikke poenget mitt! Jeg har selv Finansavisen + samt nyhetsbrev fra selskapet. Poenget mitt var at etter en så stor mld som dette blir det lagt langt ned på siden med gamle nyheter... Hva er grunnen til det?... ikke vet jeg
Slettet bruker
28.01.2021 kl 16:56 2500

Yes - da kom meldingen👍 Bare å sitte stille /akkumulere nå opp mot Hermandsruds kursmål kr 60,-. Mulig han nå snart også må høyne det!😀👍👏
..........
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/01/28/7615753/vow-skal-bygge-biogassanlegg-i-luxembourg
pysaok
28.01.2021 kl 17:13 2417

Vow kan kategoriseres som en grønn aksje. Hvordan er prisingen av Vow sammenlignet med andre grønne aksjer på Oslo børs? Jeg har gjort en liten sammenligning basert på Q3-tallene fra 2020. Jeg har beregnet en anslått årlig omsetning, basert på Q3-tallene multiplisert med 4. Jeg har så tatt markedsverdien til selskapet, og delt på den beregnede årlige omsetningen. Da får man jeg et tall, som viser "nåværende markedsverdi delt på anslått årlig omsetning". Mange av de grønne selskapene er vekstaksjer og er derfor priset svært høyt basert på nåværende inntekter, men det er likevel litt nyttig å se hvor Vow plasserer seg i en slik sammenligning.

Selskapene har følgende tall (desto lavere tall, desto lavere er selskapet priset). Beregningen av markedsverdi er basert på sluttkursen 28. januar 2021.

Tomra: 5,69
Eam Solar: 4,27
Vow: 10,44
Aega: 14,87
Scatec Solar: 23,24
Hexagon Purus: 37,47
NEL: 74,32
Hydrogenpro: 243,29
Quantafuel: 374,78
Aker Carbon Capture: 428
Everfuel: 934,49 (beregnet ut fra halvårstall og ikke Q3)
ELOP: 2355,
Aker Offshore wind: 9255,62

Som dere ser er Vow blant de grønne selskapene som er priset relativt lavt blant de grønne aksjene på Oslo børs. Aksjekursen i VOW kan 7-dobles før man er på en prising lik NEL, gitt denne metoden. Dette er jo bare en form for regnelek, men det gir kanskje et nyttig innblikk i prisingen av ulike aksjer basert på inntektene de har for øyeblikket.
Fluefiskeren
28.01.2021 kl 17:31 2344

Bra jobbet!
Record
28.01.2021 kl 17:33 2334

Du må ikke henge deg opp i slike bagateller , det er alltid noen som vet/viste i dette spillet ,Finansavisen var de eneste av finansavisene i norge som skrev noe i det hele .
Det som har fokus på OB om dagen er nytegninger, der de som kan dette får sin andel i forbindelse med noteringen , så pumper de det de kan av risikokapital(typisk småsparere) før det blir annonsert hvor flinke de er .
Finansakrobatene har blitt rakett forskere på Oslo Børs , utrolig hvor flinke de er til å plukke alle de riktige rakettene til rett tid .
Ha fokus på dine egne investeringer ,om det ikke er annonsert med store bokstaver på alle forsidene an du jo handle kvalitet rimelig .
VoW kommer nok til å bli en rakett den og , men det er til tross for rakett forskerene og ikke av deres "kunnskap" .
Tålmodighet er en dyd :-)
unikum
28.01.2021 kl 17:43 2304

Den gikk 1 krone på denne meldingen/avtalen. Her er det noe som ikke stemmer helt. Dvs at selskapet har gått 5 kroner på 13 mnd mens andre har gått 150 %. På ett par mnd som faktisk ikke har noe drift 🤔
royroy
28.01.2021 kl 19:46 2165

Enig med deg i dette, synes de dekker det svært lite. Ikke kun dette, men generelt.
Samtidig også enig med Record over her, de dekker det tross alt noe. Og det kan være jeg er litt farget som aksjonær og synes denne nyheten fortjener mer oppmerksomhet enn den får / samtidig så skjer det mye annet (ogsp tull) om dagen
Slettet bruker
28.01.2021 kl 19:58 2131

Veldig fin oversikt du har laget over prising grønne selskaper. Foreslår at du sender denne til E24 eller DN, kanskje de kan få lyst å lage noe redaksjonelt for å vise frem galskapen. I så fall meget positivt for Vow.
Hammers
28.01.2021 kl 20:29 2028

Morsomt regnestykke - og enig i det du skriver.
Likevel må man ha i mente at det KUN var Cruise Projects som genererte inntekter i Q3.

Aftersales gikk med underskudd pga Covid (normalt kjempelønnsomt) og nedstengning av driften for seilasene.
Industries var ikke formelt opprettet, men også ETIA gikk med underskudd (pga oppbygging av org og div engangsutgifter.
CP hadde en EBITDA-margin på nesten 28% og den totale driften var positiv kun med denne ene delen.

Industries skal opp mot samme EBITDA-tall etter hvert. Dette blir råspennende og veksten kommer til å bli formidabel.
Denne delen kommer etter hvert (2024) til å være minst 4x så stor som CP i følge Lian i DNB.
I grunnen bare fantasien som setter grensene videre - etter hvert som hele tungindustrien går i samme retning.

Hilsen Hammers.......som legger til at også Industries skal ha "Aftersales" på lik linje med Cruise.
Skyhøye marginer, også her - etter hvert som utstyret rulles ut og deretter må vedlikeholdes!
Et vedlikehold som er innebygd i selskapets kontrakter!
Redigert 28.01.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Record
28.01.2021 kl 20:49 1955

Ingen tvil om potensialet ,timingen for avtaleinngåelse er også perfekt .
Alle satser på omstillinger til miljøvenlig fremtid med dertil støtte fra myndigheter og tilsvarende over hele linja ,penger er det nok av .
Så blir det spennende å se hvilket valg VoW tar angående finansiering og driftsmodell for Industries .
Jeg vil tro at de forskjellige enhetene blir selvstendige under VoW paraplyen , det burde gi greie løsninger for finansiering og eierstruktur .
Jeg kan vanskelig forestille meg at de vil satse på en modell der morselskapet skal stå for alt .
Record
29.01.2021 kl 06:29 1728

Satt på vei til jobb å tenkte på dette , lekte litt med tall .

Om vi sier at verdien burde være rundt NEL´s verdi og litt til da VoW faktisk leverer på sine ambisjoner ,da sitter vi med ett selskap verd 44 milliarder .
Det er mye penger det , på den andre side bare halvparten av de verdiene Statoil skuslet bort på kun kort tid .

Om vi ser litt på hva Hammer la ut :
Dette er et Kinderegg med at man får ALT det Eie og Hermanrud ramset opp:
- Spin Off: Ikke børsmeldt, men "VOW Industries" etableres i starten av 2021 (børsmeldt). RART hvis ikke denne spinnes ut (noteres)!
- Plast; Dere vet det nylige prosjektet i Indonesia med Plast til Elektrisitet. Eller den i Tsjekkia. Plast til Olje.
- Hydrogen; De færreste kjenner til dette, men med sin høytemp pyrolyse av organisk avfall er dette et sluttprodukt - hvis ønskelig.
- Dette er nøye utprøvd med franske CITEO. Det franske "Grønne punkt"!
- Forundrer meg ikke om Hydrogen er en del av den store pakka til den verdensledende metallprodusenten hvis melding kommer i januar.
- Hva med produksjonen av grafitt/grafen til produksjon av batterier. Også et produkt av pyrolysen.

Så ser en raskt at de 44 milliardene ville være ett kupp for en av gigantene til å få ett virkelig forsprang til å gjøre denne kloden til ett bedre sted innen veldig mange segmenter ?
Jeg vil bli overasket om ikke det kommer bud på hele selskapet , om ikke vil det nok komme noen med mye kapital til å ønske å ta del i dette eventyret :-)

Kansje bare tull og ønske tenking , eller kanskje litt realisme ?
Starten på dagen min ble i hvertfall booster .
Ha en fin dag :-)
Lynvingen
29.01.2021 kl 06:59 1676

Record, du har helt rett. Mine tanker nå er at det er helt rått at Arcelor som er en gigant har valgt VOW som samarbeidspartner. Gleder meg til børsåpningen. Må ha litt aksjer til før truseskvetterne skal inn igjen :-)
ruda
29.01.2021 kl 07:24 1607

Nyheten om at Vow inngår et strategisk samarbeid med ArcelorMittal, et av verdens største selskaper innen metallurgisk industri, om bygging et biogassanlegg i Luxembourg, er fantastisk. Kommer det flere slike meldinger vil nok VOWEN få skikkelig fart på seg