Norwegian må falle ca.90% !!! Et kollektivt, økonomisk selvmord!
De skrapeste spørsmålene fra kreditorene dreier som om hvorfor dagens aksjonærer skal få 5 prosent av det nye selskapet, og hva selskapet skal gjøre med alle kunders tilgodehavende.
Kuttes 95 prosent
Finansdirektør Geir Karlsen viser på sin presentasjon frem regnestykkene som leder til fordelingen av det fremtidige eierskapet i flyselskapet:
Dagens aksjonærer vil få 5 prosent av eierskapet, og deres bidrag anses å være 284,6 millioner kroner – til tross for at selskapets børsverdi er 2,4 milliarder kroner.
Dagens kreditorer blir konvertert – i det deres utestående kuttes med 60 milliarder kroner til 20 milliarder. Kreditorene får 25 prosent av aksjene, tilsvarende 1.428,6 millioner kroner. Dette tilsvarer 5 prosent av gjeldssaneringen på 60 milliarder.
Nye investorer, deriblant staten med sine 1,5 milliarder kroner i nytt hybridlån til flyselskapet, får 70 prosent av «nye Norwegian» når de stiller med 4,5 milliarder kroner i frisk egenkapital.
Kuttes 95 prosent
Finansdirektør Geir Karlsen viser på sin presentasjon frem regnestykkene som leder til fordelingen av det fremtidige eierskapet i flyselskapet:
Dagens aksjonærer vil få 5 prosent av eierskapet, og deres bidrag anses å være 284,6 millioner kroner – til tross for at selskapets børsverdi er 2,4 milliarder kroner.
Dagens kreditorer blir konvertert – i det deres utestående kuttes med 60 milliarder kroner til 20 milliarder. Kreditorene får 25 prosent av aksjene, tilsvarende 1.428,6 millioner kroner. Dette tilsvarer 5 prosent av gjeldssaneringen på 60 milliarder.
Nye investorer, deriblant staten med sine 1,5 milliarder kroner i nytt hybridlån til flyselskapet, får 70 prosent av «nye Norwegian» når de stiller med 4,5 milliarder kroner i frisk egenkapital.
Redigert 30.01.2021 kl 16:47
Du må logge inn for å svare
litt
27.01.2021 kl 13:12
3073
Greit at finansdirektør Karlsen syntes aksjonærene støtter selskapet med dagens kurs. Men til hvilken kostnad for de som gjør det sies det ikke noe om, fra hans side så vidt jeg kan se. Sannheten er at de som kjøper aksjer i dag vil tape nesten hele summen de kjøper for!
Klipp fra omtale i Finansavisen i dag. Onsdag formiddag er det blitt avholdt fordringshavermøte hos byfogden i Oslo for å diskutere Norwegians restruktureringsplan. Rett før klokken 12 ble kreditormøtet avsluttet, og kreditorene lar Norwgian fortsette med sin restrukturering.
Under spørsmålsrunden får ledelsen imidlertid flere kritiske spørsmål fra kreditorene, og flere av dem dreier seg om de 5 prosentene av aksjene som skal holdes av til dagens aksjonærer. Flere kreditorer finner det åpenbart utrolig at de ikke avskrives helt.
– Jeg tror aksjekursen vår nå står i over 60 kroner, og det viser tydelig at vi har en sterk støtte blant våre aksjonærer, svarer finansdirektør Geir Karlsen på ett av spørsmålene.
Klipp fra omtale i Finansavisen i dag. Onsdag formiddag er det blitt avholdt fordringshavermøte hos byfogden i Oslo for å diskutere Norwegians restruktureringsplan. Rett før klokken 12 ble kreditormøtet avsluttet, og kreditorene lar Norwgian fortsette med sin restrukturering.
Under spørsmålsrunden får ledelsen imidlertid flere kritiske spørsmål fra kreditorene, og flere av dem dreier seg om de 5 prosentene av aksjene som skal holdes av til dagens aksjonærer. Flere kreditorer finner det åpenbart utrolig at de ikke avskrives helt.
– Jeg tror aksjekursen vår nå står i over 60 kroner, og det viser tydelig at vi har en sterk støtte blant våre aksjonærer, svarer finansdirektør Geir Karlsen på ett av spørsmålene.
"kuttes med 60 milliarder kroner til 20 milliarder. "
TS er en agent for Gordon Gekkoene her.
Gjelden kuttes ikke med 60 mrd. kr. Den kuttes fra 60 mrd. (eller 67 mrd), til 20 mrd. Ved å levere tilbake 87 fly.
Det er ikke vanskelig å få John Fredriksen til å hoste opp 2 mrd. kr., om han "noen uker" senere kan selge for 4 mrd. kr.
Aksjonærene mishandles på det groveste her. Deres aksjer er i dag prissatt av markedet til 2,4 mrd. kr. De skal skyte
inn 400 millioner kr. til, og da havne ut med en verdi på 284 millioner kr. Dvs. 2,4 mrd. + 0,4 mrd. = 2,8 mrd. kr. skal
bli til 0,28 mrd. kr. Et tap på 2,52 mrd. kr. Og dette er dagens eiere som eier alt det angivelig verdifulle med selskapet.
Aksjonærene må behandles mye bedre.
Dagens NAS-aksjonærer bør be om generalforsamling, for der å vedta konkurs. I forveien bør de ta kontakt med FLYR
og be om spesialtilbud fra dem. Dvs. slik at norske og øvrige nordiske NAS-aksjonærer, nytegner seg inn i FLYR og får
fordeler der. Vitsen er å sette Gordon Gekkoene på plass. Og deretter spiser FLYR NAS.
TS er en agent for Gordon Gekkoene her.
Gjelden kuttes ikke med 60 mrd. kr. Den kuttes fra 60 mrd. (eller 67 mrd), til 20 mrd. Ved å levere tilbake 87 fly.
Det er ikke vanskelig å få John Fredriksen til å hoste opp 2 mrd. kr., om han "noen uker" senere kan selge for 4 mrd. kr.
Aksjonærene mishandles på det groveste her. Deres aksjer er i dag prissatt av markedet til 2,4 mrd. kr. De skal skyte
inn 400 millioner kr. til, og da havne ut med en verdi på 284 millioner kr. Dvs. 2,4 mrd. + 0,4 mrd. = 2,8 mrd. kr. skal
bli til 0,28 mrd. kr. Et tap på 2,52 mrd. kr. Og dette er dagens eiere som eier alt det angivelig verdifulle med selskapet.
Aksjonærene må behandles mye bedre.
Dagens NAS-aksjonærer bør be om generalforsamling, for der å vedta konkurs. I forveien bør de ta kontakt med FLYR
og be om spesialtilbud fra dem. Dvs. slik at norske og øvrige nordiske NAS-aksjonærer, nytegner seg inn i FLYR og får
fordeler der. Vitsen er å sette Gordon Gekkoene på plass. Og deretter spiser FLYR NAS.
Redigert 27.01.2021 kl 13:30
Du må logge inn for å svare
Staten ved Næringsdepartementet kan ikke være med på noe så diskriminerende for
dagens aksjonærer som dette opplegget. Det går ikke.
dagens aksjonærer som dette opplegget. Det går ikke.
"Under spørsmålsrunden får ledelsen imidlertid flere kritiske spørsmål fra kreditorene, og flere av dem dreier seg om de 5 prosentene av aksjene som skal holdes av til dagens aksjonærer. Flere kreditorer finner det åpenbart utrolig at de ikke avskrives helt."
Agenter for Gordon Gekkoene har fått instruks om å komme med en sånn frekkhet som dette.
Aksjonærene bør gi Gordon Gekkoene fingern. Gå til FLYR, be om spesial medeiertilbud, og spise NAS derfra.
Agenter for Gordon Gekkoene har fått instruks om å komme med en sånn frekkhet som dette.
Aksjonærene bør gi Gordon Gekkoene fingern. Gå til FLYR, be om spesial medeiertilbud, og spise NAS derfra.
Skuespillerskribentene i Finansavisen er ikke stort bedre :
"Dagens aksjonærer vil få 5 prosent av eierskapet, og deres bidrag anses å være 284,6 millioner kroner – til tross for at selskapets børsverdi er 2,4 milliarder kroner.
Dagens kreditorer blir konvertert – i det deres utestående kuttes med 60 milliarder kroner til 20 milliarder. Kreditorene får 25 prosent av aksjene, tilsvarende 1.428,6 millioner kroner. Dette tilsvarer 5 prosent av gjeldssaneringen på 60 milliarder.
Nye investorer, deriblant staten med sine 1,5 milliarder kroner i nytt hybridlån til flyselskapet, får 70 prosent av «nye Norwegian» når de stiller med 4,5 milliarder kroner i frisk egenkapital."
--------------------------------------
Det er ikke en gjeldssanering på 60 mrd. kr.
Man gir tilbake masse fly. Og har allerede gitt tilbake en god del fly. Og 60 mrd. er uansett ikke tallet.
36 mrd. i flyrelatert gjeld, er det aktuelle tallet. Gjeldsbeløp og leasingforpliktelser som forsvinner fordi fly leveres tilbake.
"Dagens aksjonærer vil få 5 prosent av eierskapet, og deres bidrag anses å være 284,6 millioner kroner – til tross for at selskapets børsverdi er 2,4 milliarder kroner.
Dagens kreditorer blir konvertert – i det deres utestående kuttes med 60 milliarder kroner til 20 milliarder. Kreditorene får 25 prosent av aksjene, tilsvarende 1.428,6 millioner kroner. Dette tilsvarer 5 prosent av gjeldssaneringen på 60 milliarder.
Nye investorer, deriblant staten med sine 1,5 milliarder kroner i nytt hybridlån til flyselskapet, får 70 prosent av «nye Norwegian» når de stiller med 4,5 milliarder kroner i frisk egenkapital."
--------------------------------------
Det er ikke en gjeldssanering på 60 mrd. kr.
Man gir tilbake masse fly. Og har allerede gitt tilbake en god del fly. Og 60 mrd. er uansett ikke tallet.
36 mrd. i flyrelatert gjeld, er det aktuelle tallet. Gjeldsbeløp og leasingforpliktelser som forsvinner fordi fly leveres tilbake.
Redigert 27.01.2021 kl 14:46
Du må logge inn for å svare
litt
30.01.2021 kl 16:44
2742
Fra finansavisen : Dagens aksjonærer har kanskje ikke lagt så mye i potten hver for seg, men det kan ikke sies å være annet enn et kollektivt, økonomisk selvmord de er i ferd med å begå. Det er akkurat som om Oslo Børs har montert et livekamera på Nordkapp, og der kommer rundt 65.000 nordmenn, minst 70.000 svensker, 30.000 dansker og 20.000 finner marsjerende rett mot stupet. I motsetning til Arto Paasilinnas figurer kommer ikke disse til å snu. De går rett i Nordishavet.
Norwegian setter bonusprogram på pause: – Svært krevende situasjon
– Norwegian er inne i en svært krevende situasjon, men vi gjør alt vi kan for å finne så gode løsninger som mulig for kundene våre og for Reward-medlemmene våre. Pandemien og reiserestriksjonene den har ført med seg har gjort det vanskelig å reise, skriver pressesjef Tonje Næss i en uttalelse mandag kveld.
På sine hjemmesider melder Norwegian at bonusprogrammet Norwegian Rewards på pause mens selskapet gjennomgår en rekonstruksjon. Det innebærer blant annet CashPoints.
CashPoints er bonusprogrammet for Norwegians kunder. Den gir kundene poeng hver gang de flyr med Norwegian.
– Reward- medlemsskapet ditt vil fremdeles være aktivt, men i pausen vil det ikke være mulig for Reward-medlemmer å opptjene eller bruke CashPoints eller Rewards når man bestiller reiser med Norwegian (flybilletter, ekstra bagasje osv.). Du vil fremdeles ha mulighet til å tjene CashPoints med våre andre Reward-partnere, skriver selskapet i meldingen.
Norwegian melder også om at enkelte av refusjonskravene som kom inn før selskapet gikk inn i en rekonstruksjonsprosess 18. november i fjor fortsatt ikke er blitt refundert. Det gjør at selskapet nå må stanse videre utbetaling av disse.
– Vi forstår at det er frustrerende for de få det gjelder, og det beklager vi. Samtidig gjør vi alt vi kan for å finne en løsning på denne situasjonen. Så snart vi har klarhet i hva dette betyr for de enkelte kundene og deres refusjonskrav, vil vi ta kontakt med den enkelte, skriver Norwegian.
Les DNs sak om refusjonskravene mot Norwegian her:
Dette sier Norwegians rekonstruktør om billett-refusjoner: – Får ikke lov til å refundere krav som har oppstått før åpningen av rekonstruksjonen
www.dn.no
Norwegians rekonstruktør Håvard Wiker sier selskapet ikke har lov til å refundere billetter som ble kjøpt før 18. november i fjor før selskapet er reddet. Også fremtiden for cashpoints er uviss.
– Norwegian er inne i en svært krevende situasjon, men vi gjør alt vi kan for å finne så gode løsninger som mulig for kundene våre og for Reward-medlemmene våre. Pandemien og reiserestriksjonene den har ført med seg har gjort det vanskelig å reise, skriver pressesjef Tonje Næss i en uttalelse mandag kveld.
På sine hjemmesider melder Norwegian at bonusprogrammet Norwegian Rewards på pause mens selskapet gjennomgår en rekonstruksjon. Det innebærer blant annet CashPoints.
CashPoints er bonusprogrammet for Norwegians kunder. Den gir kundene poeng hver gang de flyr med Norwegian.
– Reward- medlemsskapet ditt vil fremdeles være aktivt, men i pausen vil det ikke være mulig for Reward-medlemmer å opptjene eller bruke CashPoints eller Rewards når man bestiller reiser med Norwegian (flybilletter, ekstra bagasje osv.). Du vil fremdeles ha mulighet til å tjene CashPoints med våre andre Reward-partnere, skriver selskapet i meldingen.
Norwegian melder også om at enkelte av refusjonskravene som kom inn før selskapet gikk inn i en rekonstruksjonsprosess 18. november i fjor fortsatt ikke er blitt refundert. Det gjør at selskapet nå må stanse videre utbetaling av disse.
– Vi forstår at det er frustrerende for de få det gjelder, og det beklager vi. Samtidig gjør vi alt vi kan for å finne en løsning på denne situasjonen. Så snart vi har klarhet i hva dette betyr for de enkelte kundene og deres refusjonskrav, vil vi ta kontakt med den enkelte, skriver Norwegian.
Les DNs sak om refusjonskravene mot Norwegian her:
Dette sier Norwegians rekonstruktør om billett-refusjoner: – Får ikke lov til å refundere krav som har oppstått før åpningen av rekonstruksjonen
www.dn.no
Norwegians rekonstruktør Håvard Wiker sier selskapet ikke har lov til å refundere billetter som ble kjøpt før 18. november i fjor før selskapet er reddet. Også fremtiden for cashpoints er uviss.
litt
03.02.2021 kl 09:22
2233
NAS-aksjonær? Evakuer, evakuer, evakuer!
Med en armada profesjonelle investorer som sirkler rundt Norwegian bør småsparerne ta til vettet: Kom dere ut før det er for sent!
Med en armada profesjonelle investorer som sirkler rundt Norwegian bør småsparerne ta til vettet: Kom dere ut før det er for sent!
Selv om dette selskapet skulle gå fremover, så vil ikke aksjen stige.
VikingFlyer
08.02.2021 kl 14:09
1936
Kursen har falt sakte men sikkert de siste dagene. Noen har vel begynt å skjønne ting.
Mado
08.03.2021 kl 15:09
1693
Hva er vitsen med slik tulling , NAS skal stige mot sommeren.
Bare vent, plutselig 100% stige.
Bare vent, plutselig 100% stige.
Mado
29.04.2021 kl 09:35
1263
Veldig bra kjøpe signal i dag, den skal bare videre opp framover, det blir mer åpning og reise reglene blir stadig letere tror jeg.