Green Minerals - Den nye megatrenden til Stig Myrseth i grønt
Hva tror dere vil skje her? SBX med mcap 300 millioner. Alt kommer an på hvor mye de siste 76,8% til SBX vil bli verdt etter børsnoteringen av Green Minerals?
Er det noen som har tatt noen lodd her?
Seabird har en markedsverdi på kr 294,3 mill a 10,92 pr aksje, totalt 26 946 570 aksjer. Det er totalt 12.890.000 aksjer i Green Minerals. A kr 20 pr aksje, prises Green Minerals til kr 257 mill (kr 20 pr aksje er kursen brukt ved salg av Green Minerals aksjer 22.1.2021). SBX eier 76,8% av aksjene i Green Minerals, dvs 9,9 millioner aksjer pr 3.2.2021 a kr 20 pr aksje gir total verdi kr 198 mill. Da er Seabird ex Green Minerals aksjene kun priset til kr 96 mill pr dags dato.
Ca 3 millioner aksjer skal deles ut til SBX aksjonærer i Q1/2021, med en gang dokumentene er stemplet og klare. For hver 10 SBX aksjer du har på ex datoen, får du 1 aksje i Green Minerals. SBX vil eie ca 50% i Green Minerals etter børsnoteringen.
Hvis Green Minerals aksjen dobler seg i verdi etter børsnoteringen, blir aksjene til Seabird i Green Minerals verdt kr 276 millioner, som er ca det Seabird er priset til pr dags dato.
Er det noen som har tatt noen lodd her?
Seabird har en markedsverdi på kr 294,3 mill a 10,92 pr aksje, totalt 26 946 570 aksjer. Det er totalt 12.890.000 aksjer i Green Minerals. A kr 20 pr aksje, prises Green Minerals til kr 257 mill (kr 20 pr aksje er kursen brukt ved salg av Green Minerals aksjer 22.1.2021). SBX eier 76,8% av aksjene i Green Minerals, dvs 9,9 millioner aksjer pr 3.2.2021 a kr 20 pr aksje gir total verdi kr 198 mill. Da er Seabird ex Green Minerals aksjene kun priset til kr 96 mill pr dags dato.
Ca 3 millioner aksjer skal deles ut til SBX aksjonærer i Q1/2021, med en gang dokumentene er stemplet og klare. For hver 10 SBX aksjer du har på ex datoen, får du 1 aksje i Green Minerals. SBX vil eie ca 50% i Green Minerals etter børsnoteringen.
Hvis Green Minerals aksjen dobler seg i verdi etter børsnoteringen, blir aksjene til Seabird i Green Minerals verdt kr 276 millioner, som er ca det Seabird er priset til pr dags dato.
Redigert 10.02.2021 kl 19:36
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.01.2021 kl 22:34
12382
Hva forventer dere av Q4 presentasjonen? Lanserer de dato for børsnoteringen av Green Minerals eller kommer det neste måned?
Her er et lite utdrag av hva Norne forventer av Q4. Hva tror dere om disse tallene?
«4Q results expected weak, in line with 3Q
SeaBird will report its 4Q results on January 29. We estimate 27% vessel utilization based on a four-vessel fleet, where the Voyager Explorer and the Eagle Explorer were employed during parts of the quarter. We expect financial results for 4Q to be roughly in line with 3Q with the top line of USD 3m and EBITDA of USD -1m»
Her er et lite utdrag av hva Norne forventer av Q4. Hva tror dere om disse tallene?
«4Q results expected weak, in line with 3Q
SeaBird will report its 4Q results on January 29. We estimate 27% vessel utilization based on a four-vessel fleet, where the Voyager Explorer and the Eagle Explorer were employed during parts of the quarter. We expect financial results for 4Q to be roughly in line with 3Q with the top line of USD 3m and EBITDA of USD -1m»
Frodon
27.01.2021 kl 15:40
12595
Da har jeg kjøpt aksjer her, så da kan den stige masse etter hvert ;);)
27 January 2021, Limassol, CyprusSeaBird Exploration will present their financial results for the fourth quarter of 2020 on Friday 29 January at 08:00 CET.
Dette var virkelig en stygg dag,
Dette var virkelig en stygg dag,
Frodon
27.01.2021 kl 14:16
12757
Er det ikke samme om aksjen går opp eller ned nå? Hvor kursen i SBX vil stå, kommer helt an på mcap i Green Minerals etter børsnoteringen?
jo stemmer det, De kjøpte Green Minerals til kr 20 pr.aksje.
Det jeg mente var at SBX burde gått mye mer opp på denne meldingen.
I dag er SBX tragisk blod rød.
Det jeg mente var at SBX burde gått mye mer opp på denne meldingen.
I dag er SBX tragisk blod rød.
Frodon
27.01.2021 kl 13:52
12815
Var det ikke kr 20 pr aksje i det nye selskapet og ikke kr 20 pr SBX aksje?
"Seabird Exploration har blitt enige om salg av 100.500 aksjer i Green Minerals til flere kjøpere til kurs 20 pr aksje, ifølge en melding fra selskapet fredag"
"Seabird Exploration har blitt enige om salg av 100.500 aksjer i Green Minerals til flere kjøpere til kurs 20 pr aksje, ifølge en melding fra selskapet fredag"
Tror faktisk de kan selge seg ned ved hvis den stiger mye.
Eller Green Minerals kan bli fusjonert inn i et lignende selskap.
Faktisk syns jeg det er merkelig at ikke SBX rykket opp til 20kr på denne meldingen om at de har solgt aksjer til 20kr.
Noen må ha ståltro på dette og vi får snart vite hvem det var som kjøpte.
Eller Green Minerals kan bli fusjonert inn i et lignende selskap.
Faktisk syns jeg det er merkelig at ikke SBX rykket opp til 20kr på denne meldingen om at de har solgt aksjer til 20kr.
Noen må ha ståltro på dette og vi får snart vite hvem det var som kjøpte.
Frodon
27.01.2021 kl 13:00
12915
Har det vært noe snakk om prisingen på Green Minerals utover en kurs på kr 20 til de heldige? Tror du SBX selger seg ned under 50% ved børsnoteringen eller vil de beholde kontrollen?
Håper Green Minerals skal gå som en kule og mange doble seg i verdi slik at det eventuelt dekker minuset jeg har på SBX.
Når det er sagt så har jeg ennå tro på at jeg skal komme i pluss på SBX også selv om det er et stykke igjen dit ennå.
Når det er sagt så har jeg ennå tro på at jeg skal komme i pluss på SBX også selv om det er et stykke igjen dit ennå.
Usikker på Stig sin fremtid. Men har selv lastet opp litt.. ser ut som enda en ordre legges inn om det synker tilstrekkelig for å snitte en del ned.. ellers er jeg fornøyd med snitt på under 10 foreløpig. Dog er jeg usikke rpå hele opplegget, da disse gutta har gjort mye rart opp gjennom, men elsker risiko og liker dette med subsea mining.
Odi.1
27.01.2021 kl 12:39
12603
Ja , har handlet noe SBX , billig vei å handle for å sikre seg Green Minerals aksjer som det er meget få av når det børsnoteres om ikke lenge.