Hvor blir det av hydrogeneffekten?

EBAN
HEX 06.10.2018 kl 14:08 2871

Hex har et JV med NEL og Solon.
Jeg har poster i både NEL og Hex. NEL posten har steget 60% og Hex posten sunket 10% i samme periode.
Dette forbauser meg siden H2 må ha en mellomlagring før den går til FC.
Teoretisk er det en korrelasjon mellom all gassproduksjon og behov for mellomlagring i tanker med trykk (=Hex)
Hexagon fremstår som en moderne produksjonsbedrift som anvender robotteknologi erc og har solide eiere med 1,2 mrd i egenkapital.
Her er det noe som ikke stemmer!
Etter mange år som investor har jeg lært at det alltid er noen som vet noe som ingen andre gjør og det gjør meg skeptisk.
Hex har lav omsetning på børs, kursen står nærmest stille samtidig som «det meste» stiger.
Noen som har synspunkter på hvilken vei denne går?
For egen del ser jeg andre investeringer som mer interessante og innbringende enn denne «døde» aksjen, men er i tvil.
Redigert 19.01.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
optimist68
06.10.2018 kl 23:28 2773

Ca. Samme situasjon som deg. 80 % pluss NEL og litt pluss Hex. Jeg tror hex kommer veldig sterkt og hadde ett veldig godt kvartal nå. Gikk også veldig bra og var vel ca 28 kr en liten stund. Er enig at andre aksjer kan virke mer fristende på kort sikt og vi har pr nå tapt mye penger å sitte med hex kontra å kjøpe fisk og olje. Jeg velger å sitte og krysser fingre for at selskapet løfter seg til nyttår
Slettet bruker
06.10.2018 kl 23:52 2744

Jeg tror de tålmodige blir belønnet her. Litt snaut med nyheter bare. Håper det endrer seg fremover. Se bare hvor dødt det var i NEL en lang periode nå før nyhetene kom.
Slettet bruker
06.10.2018 kl 23:57 2738

Positive nyheter her forsåvidt, men ikke av typen som børsmeldes : https://www.hexagon.no/news--media/news
Kikken
08.10.2018 kl 16:14 2481

Predator skrev Innlegget er slettet
Dette har ingen ting med HEXAGON å gjøre, gjelder svensk selskap med samme ticker. Helt korrekt, du vet tydeligvis ikke hva du prater om. Greit å vite hvem det gjelder før du poster slike "sannheter".
Predator
08.10.2018 kl 16:22 2471

Predator skrev Innlegget er slettet
Poenget mitt var at "det er alltid noen som vet" mere enn andre.........................
og noen ganger blir de tatt på fersken med hånden i honningkrukke.
optimist68
10.10.2018 kl 07:44 2323

Gledens dag!! Der fikk vi en fuel cell kontrakt -:)
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Kontrakt-til-Hexagon
Slettet bruker
10.10.2018 kl 07:57 2288

Nydelig!
trigger1
10.10.2018 kl 11:12 2211

Jeg tror problemet med Hex er at det ikke er et renskåret hydrogenselskap, men en mix av forkjellige forretningsområder. De øvrige forretningsområdene er alle særdeles spennende og løfterike og er inne på viktige sider av det grønne skiftet. De nyter også godt av en stigende oljepris. Hydrogenbiten er, ved nåværende aksjekurs, nærmest å regne som en opsjon i den forstand at den føler "gratis" med når man ser på fremtidige sannsynlige multipler for de øvrige forretningsområdene. Aksjekursen var i ganske så fin flyt oppover før q2-presentasjonen. Den datt imidlertid som en stein etter presentasjonen. Sannsynligvis fordi det ble varslet et litt svakt q3 bl.a. fordi endel ting ville bli skjøvet lenger ut i tid. Kursen har gått litt opp igjen i den senere tid, men ligger ikevel under kursen før q2-presentasjonen. Tror det er verdt å lese seg litt opp på Hex. Denn kommer til å komme som en kule på ett eller annet tidspunkt. Sannsynligvis i god tid før hockeysticken inntreffer på hydrogenområdet.
Adjit
27.11.2018 kl 10:25 1858

A big investment in hydrogen:
https://www.prnewswire.com/news-releases/firstelement-fuels-california-hydrogen-network-receives-huge-boost-with-largest-ever-contract-for-hydrogen-supporting-fuel-cell-electric-vehicles-300754974.html
And it happens all over the world. I believe that HEX will be a very strong and profitable player in H2 business. Cars, transportation, trains, ships, even households in certain areas are going to hydrogen. This will be huge in the near future. Anybody familiar with the competitors of HEX?
Slettet bruker
03.12.2018 kl 17:35 1657

Så nå som indeksfondene er ute av denne så skal den bare med eller ? Ekstremt frustrerende. Hva er egentlig aksjen verdt?
Adjit
03.12.2018 kl 21:32 1562

Those fonds come and go....and come again I guess. But if the company can increase sales and profitability as estimated:
https://www.marketscreener.com/HEXAGON-COMPOSITES-ASA-39430114/financials/
It should be a good investment.
HEX is already profitable, unlike many other hydrogen players and H2 part is growing fast.