En av de få gangene jeg går ut og roper Sterk Kjøp.

Slettet bruker
RECSI 27.01.2021 kl 17:15 49137

Markedet tok feil i dag. Til de grader.
3 meldinger kom i dag som markedet ikke klarte å ta til seg.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/01/27/7614795/rec-kan-fa-monsterkunde-i-usa
Bare denne meldingen burde ha sendt REC too the sky.
https://e24.no/olje-og-energi/i/LnPLMp/biden-fryser-oljeleting-og-kutter-subsidier?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Når denne kom burde REC gått ytterligere.

https://www.dn.no/bors/kjell-inge-rokkes-fornybarselskap-aker-horizons-vil-hente-nesten-seks-milliarder-kroner/2-1-952414
Her er finalen i REC.

Min anbefaling etter å ha handlet på børs i 30 år er på det sterkeste å hamstre REC.
Solgte meg ut av alt annet og gikk all inn i sluttauksjonen i dag.
orhaugen
28.01.2021 kl 09:33 4395

Kursen svinger noe voldsomt! Markedet er usikker på om det er positivt at poly prisene går rett opp og en av verdens største batteriprodusenter skal bygge fabrikk vegg i vegg til RECSI++ Hva skjer? Så utrolig irrasjonelt.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:35 4366

de skal vel få dere i ful eufori for så å dumpe det på dere tenker jeg
omac
28.01.2021 kl 09:35 4364

Mange ting skjer men folk er og redd REC siden mange brant seg for noen år siden, de har ikke oppdaget det fundamentale enda. Jeg håper kursen går enda mer ned, jeg sakl ut av GME ila en uke tipper jeg og absolutt alt skal inni REC da
Redigert 28.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
t3sm
28.01.2021 kl 09:36 4345

Bare å sitte rolig i båten. Nå er det uvær og bølgene kan bli ganske store. vi blir snart reddet av et fly som flyr bratt og fort opp!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:36 4337

Jeg kan ikke fatte og begripe hvem det er som selger REC-aksjer i et slik marked som i dag.
Jeg regner med at det må snart komme en melding angående Yulin og vi burde vel få en oppdatering angående Violet Power's spadestikk også.
t3sm
28.01.2021 kl 09:38 4287

slikt markedet er nå så spørs det om det hjelper noe særlig ved meldinger. Vi så jo alle hva som skjedde igår.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:39 4277

Ta det helt med ro. Jeg av alle har vært vulgær om hvor underpriset aksjen er. Prisen er helt feil, uten tvil (i mitt syn). ML gjenåpning er garantert.

Ikke selg gull for prisen til møkk. Bare vent og hold - også vil det tvinge de som betaler møkk pris til å måtte betale reell faktisk verdi - som er LANGT over der vi er i dag.
Slapp av. Før eller senere vil det smelle. Når som helst nå. Og da snakker jeg 50-100% + på en dag. Bare vent og se.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:39 4250

Historikken på trådene viser at sembo er en backtrader som ved hver nedgang kommer med et innlegg der han hevder at han satte short på toppen. Hører aldri noe om når disse blir innløst.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:40 4275

Falco
Da ser det ut til at vi er enig om den situasjonen. Tenker at Røkke er på kjøp. Blir prisen presset opp eller ? Jeg holder godt på mine.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:42 4221

Hehe om han skal få kjøpt noe må han opp med mange kroner om han skal ha nok aksjer:) Kan bli mer enn artig og sitte med rec aksjer fremover:)
Redigert 28.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Tycho
28.01.2021 kl 09:43 4211

Det er nok rett og slett sånn at en markedskorreksjon kan være så bred at den drar med seg rubbel og bit på vei ned. Uavhengig av selskapenes situasjon. Om mange nok tror det, så faller alt. Om man timer det riktig og kommer deg inn igjen nære bunnen, så tjener du penger. Men det er vanskelig. Antagelig er det langt færre som klarer det, enn de som sier at de klarte det. Men hver sin lyst. Enkleste er å sitte i gjennom, og glise når rekylen kommer. Dette blir gøy, det er bare et spørsmål om når det løsner.
Tommyknocker
28.01.2021 kl 09:46 4131

Tror papiret har fått den røde uka. Litt som kona, totalt uforutsigbar og store svingninger. Ned på støtte 16.6 opp til 18.3, ned til 17 og nå 17.5. Holder meg unna og venter på melding og klarvær. 20 innen kort tid er jo et minimum 🤔
Socre78
28.01.2021 kl 09:51 4014

Noen som kan forklare hva som skjer.? Skulle ikke denne gått i grønt hele uka. Er det noen som presser kursen ned. Ser det ligger kjøp på 100 aksjer flere steder. Er det noen som ønsker kursen langt ned? Spør for jeg har 0 erfaring.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:52 3997

Se mitt innlegg litt lenger opp. At den ligger såpass nøytralt i dag er ganske sterkt. Markedet trender kraftig nedover denne uka. REC holder seg bra.
Opportunist1
28.01.2021 kl 09:53 3993

Kan være at noen av de som putter penger i Aker Horizons flytter penger fra REC, AOW, ACC. Vil tro at det kan forklare noe av salgspresset.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:59 3917

REC klarer seg bra på en dag hvor det er blodrødt over hele linja. De tre mest omsatte aksjene er kraftig i rødt, NEL (-8,6%), Kahoot (-9,2%) og Scatec (-5,8%). REC er inne på lista med de mest omsatte aksjene og er bare så vidt i minus. Dette er bra. Hold på aksjene gjennom stormen så vil REC ta ny fart igjen etter hvert.
Redigert 28.01.2021 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
t3sm
28.01.2021 kl 10:03 3840

Denne kjemper virkelig idag! Virker som om den vil trosse fallet og ende i pluss.
Bjellesauen
28.01.2021 kl 10:05 3899

Tja, det ser fortsatt ut til at det rusler nedover, hva er bunnen mener dere tekniske eksperter?
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:10 3820

Viktig å påpeke at REC Silicon er en av de trygge aksjene, hvis en eventuell markeds korreksjon fortsetter. Det er så mange overpriset selskaper i hele Oslo Børs, men det gjelder ikke REC Silicon. Markedsverdi på usle 6.3 milliarder NOK på et selskap som vil være en nøkkelspiller for at USA og EU bygger lokale verdikjeder for grønt.

Som Barbro sier, sterk kjøp. All in. Let´s go. La børskrakket kommet - jeg står for det jeg sier, etter Februar er ferdig vil det være et før og etter øyeblikk for selskapet og særlig aksjeprisen. Reprising er rett rundt hjørnet.

EDIT: Om aksjen var på 60-70kr og falt ned noen prosent nå, så hadde jeg forstått. Men det som skjer nå er at uvitende og skvetne aksjonærer gir bort gull til prisen av møkk til de store. Håper det ikke gjelder dere som er aktive på forumet her.
Redigert 28.01.2021 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:12 3787

Jeg er på ingen måte ekspert på det tekniske, men Sirbalo har skrevet mange gode innlegg om dette. Vi er i nedre del av trendkanalen nå og det forventes en rekyl. Spørs om ikke dagens børsklima vil gjøre det vanskelig.
Bjellesauen
28.01.2021 kl 10:16 3745

Det virker som at du har satt deg godt inn i dette, jeg er ganske fersk, men har satset det lille jeg har på denne. Så vidt jeg kan forstå er det veldig lite som tilsier at dette selskapet skal kollapse, som vi kanskje nå får se på NEL... Har ett snitt på 18,45, og fersk som jeg er så er jeg nervøs for at dette skal ryke laaangt ned, men det mener dere altså ikke?
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:23 3633

Om du har investert penger som du kan la stå i minimum ett år så er jeg nesten 100% sikker på at du vil få avkastning på de pengene. Blåser det opp til storm nå kan kursen rase nedover, men vi vil fortsatt være på tosiffret og når stormen har gitt seg og vi nærmere oss oppstart av ML vil vi raskt være opp på snittet ditt igjen. Dette er worst case scenario og jeg har mer tro på at vi kanskje kan duppe ned mot 15 kr og at vi stiger jevnt og trutt gjennom 2021. Det er alt for mye som skjer fremover nå og vi kommer nærmere og nærmere oppstart av ML for hver dag som går. Mitt tips er at vi er en plass mellom 50-100 kr når julen ringes inn.
HrGrøn
28.01.2021 kl 10:29 3521

Mr. t3sm: i næste uge er der 50% rabat på de fleste :-)
Rec p.t 18% Rabat
NEL p.t 20% Rabat
Quantafuel p.t 25% Rabat
Kahoot p.t 27% Rabat
Kongsberg Auto p.t 33% Rabat
Aker Carbon Capture p.t 35% Rabat
Aker Offshore Wind p.t 38% Rabat
Tycho
28.01.2021 kl 10:34 3455

Vi er inne i en generell markedskorreksjon. Det kan vi nå slå fast. Det påvirker også Rec. Men det er grunn til å tro at Rec kan falle mindre enn mange andre ettersom det er veldig mye positive signaler knyttet til Rec. Om denne korreksjonen utvikler seg videre til et Bear-marked, eller et krakk, det er vanskelig å si. Se tilbake på hva som skjedde for et år siden. Da fikk vi fikk vi et krakk. Mange solgte seg ut for å gå inn igjen på et gunstigere tidspunkt. Men, markedet spratt opp igjen mye raskere enn noen klarte å spå. Dermed endte mange opp med å tape på å ikke sitte igjennom nedgangen. Det kan skje igjen. Imidlertid er det ingen som kan si dette med sikkerhet på forhånd. Ingen vet hvor haren hopper.

Min tilnærming er å sitte helt rolig fordi:

- Jeg tror rec er robust og faller mindre enn mange andre.
- Rec skal langt opp etter nedgangen.
- Når oppgangen kommer (for det vil den), så kan det skje så raskt og brått at du fort kan sitte med skjegget fullt av postkasser hvis du ikke allerede er inne.

Dette går over, og snur opp igjen. Akkurat når vet jeg ikke. men jeg tør ikke selge fordi jeg ikke er trygg på at jeg klarer å time utgang og inngang riktig. I tillegg til at jeg har ståltro på Rec selvfølgelig.
seth
28.01.2021 kl 10:39 3396

Husk at Aker Horizon betalte 16,62 per aksje :)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:40 3406

Det som er sykt spennende nå hva er neste trekk fra Røkke om Recsi. Støy i kurs nå må man bare regne med. Det er fremover som teller og aksjen er kraftig underpriset i forhold til dette:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:44 3345

Håper faktisk at vi faller ned dit. Vil være en liten wake up call for alle på hvor underpriset denne aksjen egentlig er. Børskrakk eller ikke, bryr meg ikke. REC Silicon vil bli en beist. Bare snakk om tid - og det kan smelle når som helst, allerede fem minutter etter dette innlegget. Vi har lenge snakket om at nyheter vil komme i bøtte og spann mot slutten av Januar og spesielt i Februar. Om markedet ikke klarer å se det, så er dette bare enda en fin mulighet for alle å laste opp på.

Akkurat som Falco skriver ovenfor. De neste ukene kommer til å bli utrolig spennende. Tror det er mye som foregår bak kulissene her! :)

En børsmelding - og it´s game over.
Redigert 28.01.2021 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:52 3225

Om man følger med på aksjonærlista så ser du også at topp 20 har økt siste 2 dagene:) på små aksjonærenes bekostning:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:52 3240

Er ikke bekymret i det hele tatt for øyeblikket, Fortsatt leker oss i bunn av kanalen etter vi korrigerte ned etter rekylen som ble brutt. Ser det fortsatt som overveiende med kraftig rekyl opp til ny teknisk topp herifra. De som kjøpte under 17 kr har nok gjort en god deal. Skal litt til for at vi får ett brudd under kanalen. Tipper 15 min ema bunn ved kl 13, og at det kanskje blir rekyl derifra, foreløbig holder jeg roen :-) Synd rekylen ble brutt i går av markedsfrykt... Husk vi HAR fått gode news, og mer kommer og ligger i kortene de neste ukene. Gjelder bare ha litt is i magen. God støtte fundamentalt og teknisk foreløbig.
Redigert 28.01.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 10:57 3171

Hehe se heller på det fundamentale for det er det som alltid vinner til slutt:)
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:01 3119

Haha det gjør jeg jo uten tvil ellers hadde jeg ikke vært her i utgangspunktet ;) En av de beste casene på børsen mener jeg, både på dagens latterlige prising, fremtidsutsiktene og alt som venter fremover og ikke minst den tekniske trenden OPPOVER.
Redigert 28.01.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:06 3046

Dette. Fundament > frykt. Ikke la de store flå oss små. Elsker det som skjer med GME i USA nå. Wallstreetbets skal ha creds for det. De store manipulerer som bare det, men med en gang de får smakt litt av sin egen medisin så skal de gråte og politikere skal forsøke å blande seg inn. Hvorfor blander de ikke seg inn når de store flår de små daglig? Visste du at det er top 1% som har forårsaket mest av klimaproblemene vi har i verden? Men det er 99% av de fattigste som betaler den dyreste prisen.

Merker dere ikke at det alltid er toppen som gjør all dritten, men alle oss andre må ta konsekvensene. Nok er nok og tro meg, de kan ikke holde denne nede alt for lenge til. Dette her minner meg så mye om min periode som Tesla aksjonær. Ble holdt ned så lenge, tjente rått på opsjoner, men når det eksploderte, da brant alle opsjons selgere seg og shorts. Jeg har ingenting i mot småe aktører som Semb eller Nemis, de kan gjerne shorte i vei, men at de store konstant skal manipulere, det er på tide at de får smake egen medisin. Her handler det om å stå fast. Dessverre utgjør andel av aksjonærer på FA ingenting, så selv om vi står fast og har antagelser om hva prisen skal være, så betyr det ikke så mye for det store bildet. Jaja.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:11 3088

Det som gjør dette sykt spesielt med denne aksjen at den kan hoppe lange over tekniske indikasjoner. Du har snakket om 22 kr men med en melding fra selskapet kan den går langt langt over på timer for kusen er helt feilpriset i forhold til potensiale og det fundamentale:)
Redigert 28.01.2021 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:16 3022

Det som er rart er at små aksjonærer gang på gang tar regninga når de selger. Topp 20 og 50 øker:)
PHOinvestor
28.01.2021 kl 11:17 3045

ja, da er v isnart i pluss for dagen .17,30 der
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:17 3052

Ja, det er lett å være enig i at REC mest sannsynlig blir en gullgruve i løpet av få år.
Det er i disse tider veldig spennende siden vi venter på avklaring på flere saker.
Hva slags beslutning tas om eierskapet ved Yulin-fabrikken (her skal melding være like om hjørnet - senest mandag etter det som REC selv informerte om ved Q3).
Jeg lurer på hvorfor vi ikke har hørt noe om Violet Power. Jeg var i kontakt med journalisten i Colombia Herald Basin som skrev artikkelen 4. januar hvor VP lovte en "spadestikk"-seremoni i januar. Journalisten sa at avisa ville dekke dette sogar sannsynligvis med live-stream! Men, han hadde ikke registrert noe enda, sogar ikke en søknad om byggetillatelse. Om det er grunn til bekymring vet jeg ikke, men så høyt som VP og Charlie Gay har frontet dette prosjektet så ville det væet underlig om det ikke blir noe av - men vi registrerer en slags forsinkelse.
Det som kan vise seg som det mest lovende er nok leveranser til anodeproduksjonen slik jeg ser det. Her tror jeg faktisk marginene er større enn ved leveranser til solar, men jeg vet det ikke. Jeg ser det ikke som usannsynlig at med den eksplosive veksten man kan forvente på batterifronten i de neste årene så kan ikke REC med sin kapasitet per dato levere alt det som trengs. Her er det nok rom for betydelige utvidelser og man må regne med at det skyter opp fabrikker andre steder også.
Med en slik utvikling med en voldsom økning i produksjonen og etterspørselen av nye batterier i kombinasjon med grønn politikk i både USA (også med som made in America politikk) og Europa (med sin taksonomi) er jeg rimelig sikker på at Kina etterhvert kommer til å åpne opp sine markeder for å selv ha tilgang til våre markeder.
Dette kommer til å gå så det griner av en helt annen verden for REC. Dagens kurs har ingenting med REC om kort tid å gjøre.

Redigert 28.01.2021 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
ShallowHal
28.01.2021 kl 11:22 2985

Helt naturlig. Små aksjonærer har ofte jobbet hardt for de «små» beløpene de spiller med, og er dermed mye mer følelsesmessig tilknyttet pengene. Dette utnytter jo meglerne på det groveste...
PHOinvestor
28.01.2021 kl 11:24 2955

dr er vi pluss 17,53
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:30 2880

http://pvinsights.com/

Sjekk prisene , de fortsetter å øke kraftigere! Etterspørselen fremover kommer bli enorm med alle prosjektene som kommer på rekke og rad...