Aker Horizons på børs

Wavold1
AOW 27.01.2021 kl 21:49 3605

Hei. Hva vet gjengen om ACC og AOW når Horizons går på børs. Horizons Eier jo store deler av ACC OG AOW hva skjer med de når Horizons. Blir de underlagt Horizons og da tatt av børs og handles bare som Horizons? Noen som vet?
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:28 3415

Det skjer ingen forandring med AOW eller ACC aksjene når Aker Horizons går på børs.
Redigert 27.01.2021 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:36 3332

Det jeg undrer meg over hvem som får den jevneste kursen. Hvorfor skal Horizon kurs øke om aow går motsatt vei? Men fint å vite en har støtte i Horizon da som er avhengig av at alle de 3 undersåttene leverer. Skal Horizon være et grønt Aker BP? Beklager at jeg spør, men føler det er så mange Aker selskap nå at jeg mister litt oversikten.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:43 3278

Horizons blir paraplyen med alle grønne satsinger under.. som AOW, ACC, RECSI.. Mainstreem, Rainpower, aker hydrogen, noe mer sol og sikkert noe batterigreier.. De alle skal på sikt børsnoteres om de ikke allerede er. AKSO vil utføre arbeidene, AKER ASA kontrollerer alt som vanlig, så venter vi i spenning på COGNITE.. Hva AKASTOR brukes til vet man ikke før det plutselig er fersk plan.. Aker boimarine er vel det eneste innen havbruk KIR satser på.. + sikkert noe jeg glemmer på en sen kveld i kontoret :-)
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:57 3136

Men hvordan kan en forvente at alle disse selskapene skal verdsettes i 10 milliarder klassen og opp? Er vel det jeg ikke helt skjønner. Aker Horizon bør vel være de som er mest verdt til enhver tid i forhold til de som er under paraplyen? Takk for god forklaring, er bare hodet mitt som ikke klarer å henge med. I et "friskt" eller sunt aksjemarked så ville vel Aker Sollution også være verdt mer enn både aow og acc, kanskje også om en hadde lagt begge sammen? De fikk 4-5 store oppdrag i desember og kursen knappest reagerte. Må være fortvilende for de som har aksjer der, og uforståelig på en måte. De som sitter på Aker aksjer fikk derimot reaksjon på kurs. Er vel dette jeg frykter med de grønne også. Kanskje uberettiget.
Wavold1
27.01.2021 kl 23:32 2985

Hvordan i alle verdens dager skal det være mulig at røkke skal ha 6 selskaper som ett «firma» eier de fleste aksjene i. Dette blir for dumt. Er tungt inne i disse selskapene selv. Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor de tok AOW og ACC på børs da Aker Horizons eier de største andelene.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 09:25 2568

Tror det greieste blir å se på Aker Horizons som et investeringsselskap. (Som det jo faktisk er, forsåvidt.) Eller som et "fond". Eiendelene blir ganske sikkert priset med en rabatt, på samme måte som Aker blir. På den positive siden får man jo diversifiseringen, og oppsiden mht. nye ting som finnes på i Horizons...
Wavold1
28.01.2021 kl 12:52 2280

Så kan det tenkes seg slik at når Horizons går på børs så kommer det til og ha sette i gang en positiv trend på AOW og ACC. Er jo ingen problem med kapital her. Forsåvidt så er det helt sinnsykt hvor dårlig priset disse selskapene er. sammenlignet med mange andre på oslo børs som ikke har avtale med noen.
BillVonka
01.02.2021 kl 08:51 1563

Onsdag kom det imidlertid en nyhet som man i Aker-systemet ser på som svært sentral: Havvindselskapet Aker Offshore Wind inngår et samarbeid med Statkraft - Europas største leverandør av fornybar energi.