BERGENBIO - VERDIVURDERING - ANALYSER osv

Yngling ØH
BGBIO 28.01.2021 kl 00:39 24066

Sist omsatt 27.01.2021: Kr 33,35
Antall aksjer: 87,3 mill
Mcap: NOK 2,9 mrd
Cash beholdning: 777 mill (Q3 2020)

Det foreligger analyser fra
Arctic Securities (Kursmål: 80 kroner)
Carnegie (Kursmål: 55 kroner)
Trinity Delta (Kursmål: 50 kroner)
DnB (Manager ved siste IPO) (Kursmål: 68 kroner)
Jones Trading (Kursmål: 66 kroner (august 2020))
Edison (sponsorert analyse) (Kursmål: 69 kroner)
https://www.edisongroup.com/company/bergenbio/2949/
H.C. Wainwright & Co (Kursmål: 66 kroner)
SimplyWall.st (Valuation: NOK 287,- pr aksje)

Investtech:
"BerGenBio is in a rising trend channel...".
https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100782

Avisartikler:
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/08/19/7557133/arctic-securities-senker-kursmalet-for-bergenbio-pa-grunn-av-covid-19-studie

Annet:
https://www.trinitydelta.org/research-notes/axl-erating-towards-new-opportunities/

Hjemmeside:
www.bergenbio.com
Redigert 12.02.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
King
03.03.2021 kl 18:05 2570

Umulig å forstå. NAS tjente aldri penger i gode tider, og nå skal de reise seg fra asken og betjene en vanvittig gjeld samtidig som de skal konkurrere mot WizzAir, Flyr og SAS. En dødsspiral hvor NAS vil tape og forsvinne.
Talent
23.02.2021 kl 11:53 3408

Det meste går ned i dag men konkurskandidaten NAS klarer seg mye bedre enn andre aksjer forstå det den som kan
Talent
23.02.2021 kl 11:30 3521

Nei hvorfor det? Denne skal snart under 30kr trur jeg. Sikkert mange som ryker ut på 30kr
Predator
23.02.2021 kl 11:06 3600

Er det siste rest av shorten som går ut idag?
Rule
22.02.2021 kl 22:54 3879

Siden nyheden 17 Februar:
BGBIO: VIL PRESENTERE DATA OM COVID-BEHANDLING PÅ KONFERANSE I MARS
Title: Targeting the receptor AXL by bemcentinib prevents SARS-CoV-2 infection
https://www.bergenbio.com/investors/stock-exchange-notices/

Har kursen ca. holdt stand. Det er vist ved at gå op for markedet at bemcentinib kan noget her også ! ! !
klaesp
22.02.2021 kl 15:51 4199

Jepp, når studie meldes ferdig booket, kan forventingene stige i takt med kursen frem mot fremleggelse 💥 ps familien Mohn har allerede bestilt plass på første rad🍒🤑
Rule
22.02.2021 kl 12:08 4468

Kursen holder sig stærkt idag, på en rød dag. Stærkt signal om at bunden er nået og vi afventer nyheder om 1 - 2 uger.
Yngling ØH
22.02.2021 kl 01:18 4790

Jeg tror man må være klar over at SimplyWall.st er en relativt ny tjeneste, som fortsatt har bugs. Det er ikke en tjeneste du alene bruker til å kjøpe og selge aksjer, men kan være et hjelpemiddel, som antagelig også kommer til å rette bugs underveis.
Man får ta den tjenesten for hva den er.
BioBull
21.02.2021 kl 23:27 4984

SImply BullShit from Stupid WallStreet:

På spml om hvorfor SWS’s verdi på BGBIO går fra 465kr til 5 kr er svaret flg:



Thank you for your patience.

Upon investigation, our system is unable to use the 2 Stage Free Cash Flow model as it will result in a negative "Present value of next 10 years cash flows" Hence, our system falls back to using the Dividend Discount Model.

We acknowledge that using the Dividend Discount Model to this stock results in a significantly low fair value estimate, and we also acknowledge that this is something that we can enhance on how the system calculates the fair value. In fact, our team is already exploring and assessing enhancements to our Valuation.

Please be reminded that the calculated fair value on our report is not a target price or buy/sell recommendation. In fact, it only contributes 2 over the 30 metrics that we analyze on a company. We highly recommend reviewing other areas before making a final decision.

I hope this clarifies. Do let me know if you have any more questions.


When the fair value changes, it could be due to revision on analysts estimates hence affecting consensus data, or could be due to a new financial report released by the company, hence impacted the estimates of future free cash flows.

In the case of this stock, the previous method used was 2 Stage Free Cash Flow, however, there were significant changes in the analysts estimates of free cash flow from 2021 to 2023 that affected the future free cash flow estimates for the following year as well, resulting in a negative "Present value of next 10 years cash flows" thus, the system falls back to using the Dividend Discount Model and hence the change in the calculated fair value.

Our calculations for the end result are automated where we plug all the data available from our data provider. Thus we also do not guarantee 100% accuracy and suitability of the calculated value for all of our users hence we made the calculation visible as part of our commitment to transparency.​

Kindly note that there is no available tracking tool within the platform to determine exactly what analysts have revised on their estimates. But, you can check the graph in section 4.1 on the company analysis page to see when the analysts esimates is last updated.

Gullit
21.02.2021 kl 19:40 5368

Slettet bruker skrev Nei.
Useriøst er mine tanker
Yngling ØH
21.02.2021 kl 18:24 5558

Fremstår som de har noen algoritmeproblemer. Det er jo ikke mennesker som står for vurderingene. Det er bare data som kjøres inn i en algoritme.
focuss
21.02.2021 kl 17:23 5711

Slettet bruker skrev Nei.
Tallene til SWS er ingenting å bry seg om. Tipper det er en bugg i systemet deres som er årsak til at de i det hele tatt viser tall for BGBIO. For selskaper som ikke har omsetning pleier de bare å skrive at de mangler basis for beregning.
ctrlaltdel
21.02.2021 kl 17:05 5793

SimplyWall st. fra 452 NOK til en femmer! Ja, hva tenker dere om det? Seriøst?
Yngling ØH
21.02.2021 kl 13:28 6058

Hvor stor verdiøkning du må ha for å gjøre opp for tap:
https://pasteboard.co/JPnxPc1.jpg
focuss
21.02.2021 kl 13:14 6121

Nå er det jo for de fleste slik at skal de øke cash beholdningen så må de selge aksjer hvis man ikke har obligasjoner å selge. Å selge eiendom er neppe aktuelt for noen for å øke cash beholdning til aksjer.
Yngling ØH
21.02.2021 kl 12:30 6223

Carrera: Selger meg ikke ut i BGBIO, men øker kontantbeholdningen. Jeg kan ikke spå når neste kræsj kommer, og historien viser at få lykkes med det. Men jeg vet at når det kræsjet kommer... og du blir sittende i aksjer uten inntjening, så kan nedturen bli stor. For å kompensere for et fall på 50%, må kursen øke 100% bare for å komme tilbake til 0.

Det er noen renter som har begynt å bevege seg i USA, men det er foreløpig ikke store bevegelser. Det er nok mye som holdes oppe på forventninger om 1.9 trillioner dollar i helikopterpenger i USA. Det virker jo sannsynlig at mye av det havner i aksjemarkedet. Samtidig bør vi ta innover oss at prising / P/E rater o.l. er helt hinsides i USA i forhold til her. DIX- indexen viser at de store har fått høydeskrekk, og tar mye penger ut av aksjer. Tenk GameStop... de små investorene kan fortsette å fyre opp kursen, men nedsiden er ditto større når proppen dras ut.

På oppsiden er det ikke sikkert fallet blir så enormt som enkelte spår. Mange private sitter fortsatt på historisk mye cash, og at de største institusjonelle investorene har tørt krutt når det faller, kan medføre at de også begynner å kjøpe seg inn igjen på høyere nivå, enn om fallet hadde kommet mer overraskende på investorer, og dersom private hadde hatt mindre cash.
Men faller det i USA, så faller det her også.
Vi får se. Men det kan nok være noe fornuft i å være litt mer forsiktig fremover. Men den vurderingen er jo også ulike for hver investor, avhengig av tidshorisont, eksponering, hvilke andre assets man har i porteføljen ... for ikke å nevne gearing.
Nanoq
21.02.2021 kl 11:49 6325

Helt enig i din betraktning omkring renta og aksjemarkedet...

Finansmarkedet og finansmedia er nå begynt å fokusere mer på risikoen for stigende inflasjon, noe som jo typisk betyr stigende salg av aksjer.

Bl.a. er renta på de lange amerikanske T-bonds begynt å stige fra et ekstremt lavt nivå, noe som har ført til flere spekulasjoner om at stigende inflasjon kan bli et problem framover...både for obligasjonseierne og for aksjeeierne.

Renta på den 10-årige US T-bond var helt ned omkring 0,5% i juli 2020, nå er den steget til ca. 1,35%. Men hvis vi går tilbake til september 2019, august 2016 og juli 2012, så var renta på denne 10-årige US T-bond faktisk helt nede omkring 1,5%.

https://finance.yahoo.com/quote/%5ETNX?p=%5ETNX

Derfor tror jeg ikke at denne viktige lange 10-års T-bond renta vil stige til mye over 1,5% før om flere/mange år, bortsett kanskje fra ulta kortvarige "spikes".

Tror ikke selv at stigende renter og offisielle inflasjonstall vil bli et større problem i overskuelig framtid, det er altfor mye gjeld i systemet - både statlig og privat gjeld - til at renta ikke vil bli adressert og styrt av de store nasjonalbankene/statsmakten. Og inflasjon er jo et tall som statlige aktører kan styre uten store problemer, dette gjøres lett via skiftende vektning av komponentene i forbrukerprisindeksene og andre statistikker. (Man kan jo bl.a. undre seg litt over hvorfor boligpriser og prisen på tomter/eiendom ikke inngår i inflasjonsberegningene når nettopp boutgifter for eierboliger utgjør en så stor del av privatforbruket).
Carrera
21.02.2021 kl 11:26 6389

YØH : "Markedet ser mørkt ut nå."
Tar du det slik på alvor at du selger deg ut av alt?
klaesp
21.02.2021 kl 07:45 6705

Jeg tror at det må en stigende rentebane eller noe uforutsett hvis vi skal få et kraftig fall i markedet, det vil komme korreksjoner som er normalt i et marked med ikke noe krakk tedenser... i 08/09 var det finanskrisen som utløste krakke for eksempel.
Kanin89
21.02.2021 kl 07:39 6721

SimplyWall.st er automatisk generert søppel. Ingen der har sittet å vurdert BgBio eller nokon andre norske selskap. Om det står 5000 eller 0,2 i "fair value" er av null verdi.
Nanoq
21.02.2021 kl 06:32 6792

Fordi at BGBIO-kursen i dag er lavere enn i stort sett hele 2018 og i mesteparten av 2020 og slett ikke kan karakteriseres som en aksjeboble, så er det nok ikke den store risikoen for et stort kursfall her selv om både Dark Pool Index og S&P500 skulle miste høyde.

Derimot vil f.eks. en melding om positive studieresultater omkring Bemcentinib/Covid-19 og en partneravtale med Big Pharma være meget positivt for selskapsverdien. Begge deler er absolutt realistisk i overskuelig framtid.

Det er ikke mye ved kursutviklingen i BGBIO som tyder på at det er mye kortsikta spekulativ kapital inne i dette selskapet p.t.

PS.: Fordi jeg selv ikke er kortsikta spekulant, så har denslags "Dark Pool Index" info - sann eller usann - ingen betydning for mine egne investeringer her. Min strategi er langsiktighet, og er basert på selskapspesifikk info og tillit til ledelsen.

Ha en fortsatt god weekend.
Redigert 21.02.2021 kl 06:47 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
21.02.2021 kl 03:55 6845

Markedet ser mørkt ut nå. Dark Pool Index har falt mye den siste tiden.
Ca 1/3 av verdens børsomsetning foregår i såkalte Dark Pools. Dette er i hovedsak handlene til verdens største fond. Når den blå DIX-grafen faller, så er verdens største fond netto selgere.
Som dere ser raser S&P enn så lenge videre oppover, mens de proffe investorene takker for seg, og flytter over til cash og andre aktiva.

https://squeezemetrics.com/monitor/dix
Rule
19.02.2021 kl 16:08 7318

Sidste chance inden helgen træder ind og nyheder har 2 ekstra dage til at løbe på...
Rule
19.02.2021 kl 11:52 7512

Nemlig - det kan være vi kan få en ny bundrekord idag på under 200.000 aktier i omsætning. Hvis man forsøger at få noget ud af at handle på en form for "cash-burndown" strategi/parameter så er det med at komme ud lige inden det snur op :-)
Jeg er lysår væk fra at have mod på at handle lidt ind-ud for om jeg kan score et par gratis aktier eller 3 på den måde. Jeg timer det 100% sikkert forkert. Men lykke til hos dem der kan fikse den slags. Jeg har et andet job jeg skal passe ved siden af.
Omsætning på 200.000 aktier a ca. 6mill NOK. En bevægelse på 1% på en dag ---> 60.000 NOK på en dag - spredt ud på en flok hajer der handler ind-ud. Hver mand/kvinde sin fornøjelse. :-)
King
19.02.2021 kl 09:59 7706

Det har blitt en liten syretest som skiller de tålmodige fra de utålmodige, enda det kun er snakk om dager før vi kan få kursdrivende nyheter. Jeg har handlet til hyggelig pris i dag og er godt fornøyd. Samtidig håper jeg at de fleste sitter stille. For alt vi vet kan det henge igjen en liten short her som presser kursen ned dag for dag for å ta litt gevinst før det snur motsatt vei. Når kursen vender og passerer 40 vil nok mange tenke at det var dumt å la være å handle på 31. Slike dager som vi nå opplever bør være en trigger for handel. De fundamentale forhold har kun blitt forsterket det siste året.
Rule
19.02.2021 kl 09:40 7777

Køberne skal nok komme væltende ud af buskene inden for de næste par uger...hvem tør vente hvor længe...spændende....
Rule
19.02.2021 kl 09:34 7822

Så kom der en der gerne vil købe 14.825 stk i en klump...
Bearwizard
19.02.2021 kl 09:31 7854

Fart på denne aksjen? Pr. tiden må det vel være en av børsens kjedeligste aksjer å sitte i. Den tikker ned hver eneste dag...og takk for at jeg også sitter i mange andre aksjer. Det må store nyheter til for å greie å bevege denne aksjen nordover. En tålmodighetsprøve....
ctrlaltdel
19.02.2021 kl 08:37 7984

Det kan være at en slik analyse endelig setter fart på aksjen. Den forrige (analysen) virket ikke!!!
Martinios
19.02.2021 kl 08:14 8071

hehe, må nok mer til for å skremme meg hvertfall. Sitter godt videre i noen år!
focuss
18.02.2021 kl 20:47 9864

4,45 ja. Det tror jeg vi kan anta er en dårlig analyse. Tror nok BGBIO er verdt minst 15.
Nanoq
18.02.2021 kl 20:42 9902

4,45 NOK /aksje gir en selskapsverdi på ca. 400 mill. NOK, ca. 45% av selskapets cashbeholdning.

Det er åpenbart nødvendig å checke promillen hos de som jobber hos SimplyWall.st.

Rule
18.02.2021 kl 20:41 9906

Garbage-in = garbage-out:: BerGenBio is covered by 5 analysts. 3 of those analysts submitted the estimates of revenue or earnings used as inputs to our report.
Estimates = 0NOK in revenue the next 3 years. - surprice - they are well funded and a bio-tech company without commercial products.... :-)

Martinios
18.02.2021 kl 19:55 10071

Noen som har lagt merke til nye verdivurderingen av BGBIO hos SimplyWall.st?
Fair Value: 4.45 kr
617,2% Overvalued?
Slettet bruker
18.02.2021 kl 09:27 10375

Merkelig at CEO da selger aksjer.
Men han er i råtakt med resten av markedet, de er lei av evindelige presentasjoner på medisinske konferanser som hausses opp måneder i forveien uten noe vesentlig substansielt innhold.
Hva ble det forøvrig ut av covid- satsningen med statsstøtte ? Var det eneste som kom ut av det et lite kursløft hvor Godfrey så sitt snitt til å selge ?