NAS - Kom dere UT!

Hammers
NAS 28.01.2021 kl 00:43 2878

På en deg der yndlingen VOW var MIDLERTIDIG svak er det greit å trøste seg med stjernetreffene i NAS!
- Påsken 2018 advarte jeg sterkt om den BLØFFEN som fant sted (ut fra et fornuftig ressonemenet) på ticker Hammer.
- Senere snakket jeg om det teknisk livsfarlige bruddet på gammel kurs 30 som faktisk (selvsagt) fant sted.
- Jeg har i mellomtiden hatt en rekke andre tråder med samme budskap; PELL DERE UT - Dette er IKKE et sted å være!

https://www.tradingview.com/x/1Iy0imuh/

Når man i dag ser tilbake kan man lett få ståpels på armene.
Se på kroneverdiene i høyre marg etter alle de emi'ene og spleisene som har vært i ettertid.
BLØFFEN skjedde på gammel kurs rundt 17.000 - og Kilroy dukket opp på gammel kurs rundt 3200.

I DAG varsles det i Finansavisen at den nye EMI'en blir satt LANGT under dagens kurs!
LANGT under dagens kurs som NÅ ligger på 50-tallet!
Et scenario som FAKTISK krever 18-års aldersgrense for å se videre på!

Hilsen "Luftens Baron" .......som bare kan ønske GOD TUR for de fortsatt involverte småaksjonærene.
De gamle har jeg for LENGE SIDEN forhåpentligvis klart å skremme bort med presise ressonement og like presise tekniske vurderinger!
Redigert 29.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 01:30 2797

Alltid godt å ha noe å trøste seg med, samme hvor enkelt det er, også underholdende at det tydeligvis er slutt på TA av VOW.
Redigert 28.01.2021 kl 01:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.01.2021 kl 00:17 2541

I dag sies det fra ulikt hold at dagens NAS-aksjonærer i praksis vil bli NULLET ved den planlagte neste emisjonen.
Etter emi'en vi dagens aksjonærer sitte på rundt 5% av det totale selskapet. Likevel stanset dagen på 53,30.

Her er det kun TRE ting å gjøre; SELG, få TILBAKE penger på skatten og GLEM at du en gang i tiden lot deg lokke inn i denne flystyrten!

Hilsen Hammers
Redigert 29.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
29.01.2021 kl 00:25 2527

Og til å være så jævlig smart og forutse alt dette, har du ikke tjent 5 øre på din brillians og spådommer om NAS. Tenk å ikke shorte NAS når du sitter med fasiten i hånda. Det er jo ren idioti
Slettet bruker
29.01.2021 kl 02:03 2416

Det er flere interessegrupper i dette :
1. Aksjonærene.
2. Cashpointseiere.
3. Kreditorer.
4. De ansatte.
5. Det offentliges midler.
6. Det norske folk.

For mange handler ikke dette om aksjer og utvikling på disse, men om norsk luftfartsinfrastruktur i
fremtiden. Som innvirker på næringsliv, boligpriser, lønninger, norsk samferdselsinfrastruktur,
arbeidsplasser m.m.

Norge trenger at det skapes best mulig norsk luftfartsinfrastruktur for fremtiden.
JeanPaul
29.01.2021 kl 06:48 2351

Og på hvilken måte har alle punktene ovenfor en relevans mtp opptrykking av nye aksjer. Punkt 1/3 ja, men resten?
Hammers
29.01.2021 kl 09:53 2181

Det du lister opp har ikke noe med den meningsløst høye aksjeprisen å gjøre!

Hva var det Trygve Hegnar sa under økonomisendingen i går;
Etter emisjonen vil DAGENS aksjonærer (som pr i DAG sitter med 100% av NAS) kun sitte igjen med en eierandel på rundt 5% av selskapet.
De utvannes til det ugjenkjennelige.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
29.01.2021 kl 13:48 2077

Min kommentar må nesten sees i sammenheng med kommentar på annen tråd.
En ting er aksjesituasjonen i NAS. Noe annet er hensynet til norsk luftfarts fremtid.
For private nordmenn, norske bedrifter, norske fond, og offentlige norske institusjoner
gir det nok et bedre utkomme å investere i flyselskapet Flyr isteden. (Helt helt eventuelt
et annet norsk flyselskap som evt. startes)(Men nå fins Flyr. Vi har kommet dit). Det
viktigste er at vi får et norsk flyselskap som kan hevde seg, og ivareta Norges rolle
som Nordens største luftfartmarked. Sammen med Widerøe.

Meningsløst med dagens kursstigning i NAS på noe som egentlig ikke er særlig nytt.
Og hva skjer med cashpoints for 18,5 mrd. kr ? Ingen god reklame å diskriminere
kundene der, og dette er forpliktelser selskapet har. Kundene har forventninger på
dette område.

NAS, Flyr og Widerøe handler ikke bare om aksjekurser. Men faktisk om det andre
på den nevnte punktlisten også.

Mht. at dagens aksjonærer er tiltenkt å krympes helt ned til 5 %, er kanskje en så
hard diskriminering ikke det lureste ? Og hvorfor ikke gi dagens aksjonærer større
anledning til å skyte inn friske penger ? Og dermed forsvare sin eierandel. Og kanskje
for mange, som forsikring for å bevare sine cashpoints.
Redigert 29.01.2021 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Walter
29.01.2021 kl 17:15 1986

Flir
frodel
29.01.2021 kl 23:13 1770

Hvor kan en kjøpe en short eller bear derivat av Nas? Er jo tatt bort overalt eller?
Hammers
30.01.2021 kl 00:17 1672

Et grep som trolig er gjort fordi kursen skal dit pepper'n gror!
VELDIG langt sydover!

Det ville ha vært alt for lettjente penger for investorene.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
01.02.2021 kl 22:57 1125

Norwegian setter bonusprogram på pause: – Svært krevende situasjon
– Norwegian er inne i en svært krevende situasjon, men vi gjør alt vi kan for å finne så gode løsninger som mulig for kundene våre og for Reward-medlemmene våre. Pandemien og reiserestriksjonene den har ført med seg har gjort det vanskelig å reise, skriver pressesjef Tonje Næss i en uttalelse mandag kveld.

På sine hjemmesider melder Norwegian at bonusprogrammet Norwegian Rewards på pause mens selskapet gjennomgår en rekonstruksjon. Det innebærer blant annet CashPoints.

CashPoints er bonusprogrammet for Norwegians kunder. Den gir kundene poeng hver gang de flyr med Norwegian.

–  Reward- medlemsskapet ditt vil fremdeles være aktivt, men i pausen vil det ikke være mulig for Reward-medlemmer å opptjene eller bruke  CashPoints eller Rewards når man bestiller reiser med Norwegian (flybilletter, ekstra bagasje osv.). Du vil fremdeles ha mulighet til å tjene CashPoints med våre andre Reward-partnere, skriver selskapet i meldingen.  

Norwegian melder også om at enkelte av refusjonskravene som kom inn før selskapet gikk inn i en rekonstruksjonsprosess 18. november i fjor fortsatt ikke er blitt refundert. Det gjør at selskapet nå må stanse videre utbetaling av disse.

– Vi forstår at det er frustrerende for de få det gjelder, og det beklager vi. Samtidig gjør vi alt vi kan for å finne en løsning på denne situasjonen. Så snart vi har klarhet i hva dette betyr for de enkelte kundene og deres refusjonskrav, vil vi ta kontakt med den enkelte, skriver Norwegian.

Les DNs sak om refusjonskravene mot Norwegian her:

Dette sier Norwegians rekonstruktør om billett-refusjoner: – Får ikke lov til å refundere krav som har oppstått før åpningen av rekonstruksjonen
www.dn.no
Norwegians rekonstruktør Håvard Wiker sier selskapet ikke har lov til å refundere billetter som ble kjøpt før 18. november i fjor før selskapet er reddet. Også fremtiden for cashpoints er uviss.