Q4 AZT

CPH11
AZT 28.01.2021 kl 07:20 17191

Tromsø, Norway, 28 January 2021 - ArcticZymes Technologies (OSE: AZT) reported
sales of NOK 22.1 million (16.3) and an EBITDA of NOK 6.8 million (4.9) for the
fourth quarter of 2020. Underlying growth continues.


Vis børsmeldingen
Highlights from Q4 2020

All financials figures are exclusive of discontinued operations (Biotec
BetaGlucans)

· ArcticZymes Technologies had Q4 sales of NOK 22.1 million growing by 35% (Q4
2019: NOK 16.3 million)
· Coronavirus related sales are estimated at NOK 7.0 million in Q4 2020 (NOK 0
in Q4 2019)
· Gross profit for ArcticZymes Technologies improved to NOK 21.5 million with
97% margin (Q4 2019: NOK 16.3 Million)
· ArcticZymes Technologies delivered a positive EBITDA of NOK 6.8 million (Q4
2019: NOK 4.9 million)
· Cash-flow for Q4 was positive NOK 80.2 million (Q4 2019: NOK 9.2 million)
giving a cash balance of NOK 140.2 million (Q4 2019: NOK 31.2 million)
· ArcticZymes Technologies becomes a pure enzymes company following the
divestment of the Biotec BetaGlucans subsidiary to Lallemand Inc., with an
Enterprise Value of NOK 70 million

CEO Jethro Holter comments:

"We are delighted that the enzymes business continues to drive strong quarterly
sales growth and delivered on its promise to bring ArcticZymes Technologies into
profitability during 2020. Both the therapeutics and combined molecular
diagnostics (MDx)/molecular research segments have contributed towards growth in
Q4. Furthermore, our expanding product range and customer base have been
instrumental in fuelling underlying growth.

The divestment of the Biotec BetaGlucans subsidiary was successfully closed and
pathed new directions for both Biotec BetaGlucans and ArcticZymes. This
transaction thereby allows ArcticZymes Technologies to focus exclusively on the
profitable enzyme business and enables additional investments in new
infrastructure and personnel both of which will be key to drive innovation and
to expand our existing product portfolio."

-Ends-

Fourth Quarter 2020 Presentation and Webcast

A presentation by ArcticZymes Technologies’ CEO, Jethro Holter and CFO, Børge
Sørvoll will take place today, 28[th] January 2021, at 08:30 am CET as a live
video/phone -conference. Call in details: +47 21 40 24 87 with conference id:
971 717 24#. Participants who want to participate in the Teams webcast are asked
to send an email to ir@arcticzymes.com for a separate invitation.

The results, report and presentation for the fourth quarter 2020 will be
available on www.newsweb.no (https://protect
-eu.mimecast.com/s/ax_EC4xJkS8gx1SMlEBY?domain=newsweb.no) and on the Company’s
homepage www.arcticzymes.com from 07:00 am on 28[th] January 2021.

For more information, please contact:

ArcticZymes Technologies
CEO, Jethro Holter Tel: +47 46 85 91 46
CFO, Børge Sørvoll Tel: +47 95 29 01 87
ir@arcticzymes.com

About ArcticZymes Technologies ASA

ArcticZymes Technologies is a Norwegian life sciences company focused on the
development, manufacturing and commercialization of novel recombinant enzymes
for use in molecular research, In Vitro Diagnostics (IVD) and therapeutics.

Listed on the Oslo Stock Exchange since 2005 originally under the [Biotec]
ticker, as Biotec Pharmacon. The company rebranded as ArcticZymes Technologies
in 2020 under the [AZT] ticker. Its headquarters are based in Tromsø, Norway, at
the SIVA Innovation Centre.

ArcticZymes Technologies’ unique IP and capabilities are protected via a large
portfolio of patents.

For more information, please visit the website: www.arcticzymes.com.

Kilde



Grunnpilar
28.01.2021 kl 13:25 3862

Nei mener ikke at de lovet x100 salg, men x100 kapasitet. Hva de klarer å selge kan man bare gjette seg til, men hvis de ikke har kapasiteten,så er det helt sikkert at de ikke for solgt :)
Grunnpilar
28.01.2021 kl 13:26 3860

Har ikke Jethro Holter troen på selskapet ?
Vi får håpe han kjøper flere aksjer i nærmeste fremtid, ser han eier 564 stk iflg. Q4 rapporten.
Redigert 28.01.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
28.01.2021 kl 13:45 3808

Som Bogstavdanskeren påpekte tidligere er det sannsynligvis ikke noe dramatikk i at oppskaleringen x100 ikke enda er fullført når salget ikke enda dekker x10.
Londonmannen
28.01.2021 kl 13:56 3772

Grunnpilar
Mener du i ramme alvor at ledelsen har lovet at en 100x kapasitetsøkning i SAN skal utnyttes til det fulle til enhver tid så snart den er på plass? Da tror jeg det er på tide at du stikker fingeren i jorden og realitetsorienterer deg.

Ja, selskapet er i ferd med å få på plass en 100x økning av produksjonskapasitet for SAN. Men jeg mener at en slik produksjonskapasitet kun i korte perioder vil bli benyttet fullt ut. Men når et selskap som AZT har 100+ kunder som kjøper SAN, samt at flere og flere av dem øker ordrende de plasserer, så har ledelsen innsett at selskapet fort kan komme i en skvis dersom flere av disse kundene ønsker å få lebver sine SAN enzymer mer eller mindre samtidig. Og siden SAN enzymene er en viktig råvare i kundenes produksjon, så sier det seg selv at dersom AZT hadde kjørt videre med for lav prodsuksjonskapasitet, så ville de raskt kunne endt opp i en situasjon der en eller flere kundeer ikke ville fått sine SAN leveranser, pga for lav produksjonskapasitet hos AZT. Ikke vanskelig å se at AZT kunne fort mistet viktige kunder dersom de ikke kunne skilte med sikre leveranser av SAN.

Joda, salget av SAN enzymer har steget kraftig frra 2019 og vil fortsette å stige i 2021. Men ikke tro at AZT vil produserer 100x mer SAN kontinuerlig nåpr kapasiteten er opp og går. Men ved en slik økning har de forhåpentligvis sikret seg såpass stor produksjonskapasitet at de slippe å komme i en situasjon der de må skuffe en eller flere av sine faste SAN-kunder.
Londonmannen
28.01.2021 kl 14:13 3732

Interessant å se at flere av profetene her inne ser for seg en tre dagers nedtur og kursen skal visstnok kunne komme ned på 40 tallet, alt i henhold til profetene sinm krystallkuler. Kryastallkueler som vissnok nyl skal ha vært gjennom julevasken og således gir et tydelig og krystallklart bilde av situasjonen. Det hele beror visstnok på at selskapet leverte skuffende tall. Det samme skjedde i Q3 20 og etter Q3 20 hadde selskapet en slik kursutvikliong, altså tre dager fest i baisseleiren,

Det som forundrer meg er at enkelte tydeligvis mener at fordi vi fikk et slikt utfall etter Q3, så skal man altså få en reprise etter Q4. Detb er ingen som har fått med seg at aksjemarkedet det siste halve året er oversvømt av nye, unge, uerfarne aksjonærer. Personlig tror jeg at det vi opplevde i dag hoverdsakelig hadde sin årsak i at mange småinvestorer ble skuffet og solgte sine aksjer, andre hadde oppdaget noe som het stop-loss og skulle være smarte og sikre seg mot krakk. Stop loss ble satt og da fallet satte inn, så utløste dette en rekke stop loss på vei nedover. Er det grunn til at vi ser en tilsvarende utvikling de kommende to børsdagene?

Det ser eheller ikke ut til at profetene har fått med seg hva ledelsen har sagt om fremtiden. AXT leverer enzymer i verdenklasse til kunder over hele verden. Flere av disse kundene har det siste året økt sine ordrer betydelig. Selskapet lanserer også en rekke nye produkter i 2021. Det er med andre ord god grunn til å anta at veksten i selskapet fortsetter gjennom 2021 og utover 2021. Dersom man ikke helt uerfaren så vet vi at aksjer gjerne prises på forventet inntjening. Dette prinsippet vil overta så snart horden av småinvestorer har tatt sine tap.

Jeg er ikke overrrasket om det nå sitter en del uerfarne investorer som kastet sine aksjer nede på 55-tallet og nå ikke skjønner hva som skjer. For profetene har jo spådd kursfall ned til 40-tallet og her omsettes nå aksjen oppe på 6o-tallet. Slikt skulle da ikke kunne være mulig! Joda, det er fullt mulig. Men er du en av dem som solgte nede på 55-tallet, så kan du jo roe deg ned og håpe på at kiursen skal komme ned igjen mot det nivået. Er du heldig så skjer det, men ikke ta det for gitt. For det er nok tydeligvis en del investorer som ble fristet til åp kjøpe AZT aksjer på billigsalg da de så at kursen raste ned under 60-tallet. Men dette er nok inverstorer som primært har blikket rettet mot fremtiden og i mindre grad investorer som er mest opptatt av historiske data.

Ha en god dag!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 14:16 3719

Det er vel ligemeget, om det blev x10 eller x100. AZT sælger på nuværende tidspunkt ikke engang det, de kan producere med x1. Det må være konklusionen, for salget var dobbelt så stort i Q2, og der var man da leveringsdygtig med den "gamle" kapacitet (som jeg kalder x1). Tydeligt, at der går nogle kvartaler, før x100, x10 eller x2 for den sags skyld overhovedet bliver relevant. Men godt, at selskabet er på forkant og er klar, når efterspørgslen på et tidspunkt kommer. H1 2021 skal vi nok ikke forvente os alt for meget af, men det er vigtigt, at selskabet er positioneret, når SAN-kunderne får deres produkter ud af trial og til masseproduktion.
Redigert 28.01.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
28.01.2021 kl 14:21 3698

Dette var en meget løfterik og god presentasjon av et forretningsområde som ligger i sentrum av den mest ekspansive delen av moderne bioteknologisk produksjon av nye legemidler og diagnostiske hjelpemidler. Arctic Zymes er et fremtidsorientert selskap som tjener penger på unike produkter, i motsetning til de fleste andre selskaper - som lover fremtidig gull og grønne skoger. At kursen faller på en god presentasjon av et unikt norsk biofarmaselskap som tjener penger, sier noe om hvilke muligheter som er til stede for dem som vil plassere sparepenger i noe som er sikkert og med framtid.
Grunnpilar
28.01.2021 kl 14:21 3700

Nei det mener jeg selvfølgelig ikke, du misforstår meg. se svaret mitt til "oppturen". Mitt poeng er at det skulle være klart etter planen x100 kapasitet. Det er nå ca x10 Kapasitet på plass. De har da ikke klart og holde se etter plan, og da sender det ut et signal om svekket tillit. Det var mitt poeng. Hvis man forespeiler aksjonærene at dette skal skje,også skjer det ikke.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 14:22 3723

Hvilken vækst? Hvis du fjerner Corona-effekten, så ser den underliggende vækst da ikke særligt imponerende ud? Kan være, at jeg læser tallene forkert...

EBITDA 6,8 MNOK. Det er pølsevognspenge, det er der ingen vej udenom. Fint, at du er optimistisk på den lange bane - det er jeg også. Men det gør ikke noget, at man også forholder sig lidt til de "historiske" tal ;)

God dag til dig også Londonmannen!
bj111
28.01.2021 kl 14:29 3692

Han sa da at de produserte for fullt med det gamle systemet og at det nye ville medføre at de nå kunne lage det samme med langt mindre resurser. Produsere sjeldnere. De er og rustet til å møte topper på en langt mer effektiv måte. Hvor dere får det fra at kapasitet er eller skal bli lik salg på kort tid kan man jo undre seg over, for det var ikke hva som ble sagt i presentasjonen. De kan mangedoble salget uten å utnytte kapasiteten fult ut og det var noe av poenget med utvidelsen. Overkapasitet er flott så lenge det ikke medfører store kostnader noe dette ikke gjør, tvert imot antydet han at det ble billigere å pridusere. .
bj111
28.01.2021 kl 14:32 3680

Hørte du på presentasjonen? Det er fallgrunnet lavere aktivitet innen terapeutisk fordi aktiviteten er opp innen covid. De regner med at aktivitet inen covid vil holde seg og etter åpning og da vil aktiviteten innen terapeut gå opp. Så ja det er vekst.

Man kan fint forholde seg til historiske tall om man ønsker det men da burde du forholdt deg til de siste 12 måneder etter Q1 i fjor. Det ville ikke gitt deg noen penger i kassen.
Redigert 28.01.2021 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.01.2021 kl 14:54 3612

Jeg kunne desværre ikke komme ind på webcasten i dag nej :(
bj111
28.01.2021 kl 14:58 3588

Ligger opptak på AZT sin side mener jeg. Greit å ta en titt når man eier aksjer.
Londonmannen
28.01.2021 kl 15:00 3587

Dersom du fikk med deg presentasjonen så var det ikke AZT sin feil at økning i produksjonskapasiteten ble forsinket. AZT er i denne saken offer for problemer hos en underleverandør. Ikke noe uvanlig ivdisse koronatider.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 15:18 3533

Det vil jeg gøre, når jeg får tid!
bj111
28.01.2021 kl 15:23 3523

Er nok litt viktig så du kanskje skjønner hvorfor aksjen står i kr 70 + igjen når vi kommer dit innen kort tid. Det kan være problematisk å få tak på ved å bare lese rapporten.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 16:15 3410

Det tror jeg på. Rapporten var jeg svært skuffet over - især guidance - men ganske jeg har misset noget, når jeg ser præsentationen.
bj111
28.01.2021 kl 16:21 3389

Det er hvertfall sikkert at det er masse nyttige idioter som handler aksjer eller rettere sagt selger aksjer. Skjønner godt hvordan Risch kan leve av dette. Det er jo bare å forutse hva disse nyttige idiotene gjør. De overreagerer alltid så også i dag. Sorry om noen føler seg støtt av dette men noen ganger er sannheten på sin plass uansett hvor krenkende den er. Jeg takker for de jeg fikk nede på 50 tallet og jeg har tidligere syntes synd på de som dumper til ufornuftig lav kurs men det kjenner jeg at jeg ikke gjør i dag. Det er snakk om å lese en rapport og å høre hva som blir sagt. Om ikke Risch og Heiloo har gjort penger i dag så skjønner jeg ingenting for dette var tyveri fra unger.

Så er det bare å bruke kvelden til å male svarten på veggen så kan de sikkert gjøre det samme i morgen for sikkert noen av selgere på 50 tallet som rotet seg inn igjen og på nytt får panikk.
Redigert 28.01.2021 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
28.01.2021 kl 16:28 3384

De gjør vel ikke samme dumme tabben 2 ganger, men der har jeg tatt feil før.
Londonmannen
28.01.2021 kl 16:32 3437

Ja, i dag har nok mange ferskinger i aksjemarkedet fått seg en nyttig leksjon. Jeg tror ikke jeg tar mye feil dersom jeg påstår at majoriteten av dagens salg ble gjort å småinvestorer uten nevneverdig erfaring i markedet. Hvorvidt vi får oppleve det samme i morgen gjenstår å se, men det ville ikke overraske meg. Dog er det å håpe at de fleste har lært noe av dagens tap.

Lykke til!
bj111
28.01.2021 kl 17:20 3369

Tvilsom til at det er noen lærdom men kan jo håpe. Skal en tro på det Tellef skriver på FB så kjøper han, ikke overraskende.

Det er jo så populært å se i bakspeilet så kan vi gjøre det. Etter Q3 tok aksjen heisen ned. Så vel nede hva skjedde så? Jo de som forsto at heisen fikk for langt ned kjøpte. Var vel 1 uke senere var kursen 10 kr høyere og en måned senere tippet den kr 70,-.
Dagens resultat var bedre enn Q3 og veksten kom inn så den passer perfekt med grafen fra tidligere om man ser bort fra Q2. Overveiende stor sannsynlighet for at vi i løpet av kort tid er på 70 tallet igjen om man ser i speilet slik mange liker.

Ser man fremover opp mot dagens guiding så er det ikke bare sannsynlig, det er så godt som garantert. (Finnes naturlig aldri garantier i aksjer).

De kommende dagenes utvikling faller ene og alene på om småsparere er svette og ønsker å fore opp kontoen til andre enn seg selv.
heilo888
28.01.2021 kl 17:57 3318

Ikke så vanskelig å forutse at det ble fall på dagens rapport, etter all euforien i forkant. Mange ble dessverre skuffet over tallene og sendte kursen kraftig ned.
Spørsmålet er om vi så bunnen på kr 55 i dag eller om kursen skal lenger ned.
Prisingen av selskapet på noe i overkant av 3 milliarder synes fortsatt for høy om man ser på tallene. Om derimot de optimistiske fremtidsutsiktene slår inn kan AZT vise seg å bli et langsiktig bra case, men risikoen er fortsatt rimelig stor.
Teknisk ligger det brukbar teknisk støtte rundt kr 50.
oppturen
28.01.2021 kl 18:08 3285

Jeg tror det er en enkel grunn til at det ikke blir guidet på % vise økning i salg, det blir økning men det er veldig vanskelig å spå hvor stor den blir og konfidensialitet til kunde.( når den kommer)
Vi ser det tydelig med ReiThera, her kommer avisoppslag om egenfinansiering av 30 mill doser og forhåndssalg av 30 mill doser til Israel og en blir forespeilet vaksine klar tidlig 2021. Vi ser nå at finansieringen er endret og tidsestimater er utsatt med 1/2 år.

I Desember 2019 ble det guidet ca 22-23 % årlig organisk vekst frem til utgangen av 2025 hvor en hadde målsetning om å være «one-stop-supplyer» og veksten skulle økes til 25% årlig.

Vi ser nå at veksten i 2020 har vært på over 100% , likviditetssituasjonen gjør at en kan fremskynde målsetningen om å bli «one-stop-supplyer» til iløpet av 2023.
oppturen
28.01.2021 kl 18:14 3273

Flott Heilo
Du har det jo med å treffe på dine spådommer.
Så da blir det vel null internett på deg i morgen og brudd over 70 på kursen igjen. 😂
bj111
28.01.2021 kl 18:49 3292

Jeg ville sett på det som useriøst om de guidet med en høy prosent f.eks 50 eller 100.

AZT med Jethro har blitt et selskap som har guidet dor lavt i forhold til hva de har levert. De er nøkterne i guiding og når de nå har hatt en vekst langt over guiding så er det naturlig å droppe prosenten. Noen syntes det er vagt men tenker man litt over det så er det alt for mange som lover russiske prosenter med gull og grønne skoger basert på gråstein og råtten plank.

Jeg digger at selskapet har fått en leder som snakker om aksjonærenes verdier etter så mange år med et regime det aksjonærene var til bry. Har vært aksjonær i et selskap tidligere som snakket om aksjonærenes verdier og det gjorde gode ting med kursen.
De fleste farma selskaper snakker om aksjonærene kun når det er snakk om emisjoner så dette selskapet er ikke bare et avvik når det kommer til at de tjener penger men og med Jethro som er opptatt av verdiene til aksjonærene. Han har nevnt dette ved flere anledninger så det er ikke noen enkelthendelse i dag.

Har man farma aksjer og da har man naturlig nok lang horisont så er AZT et must i porteføljen.

Simpelthen blitt for godt til å kunne vare så pessimisten i meg tenker et bud kommer på selskapet.
rischioso
29.01.2021 kl 01:29 2944

RE - Interessant å se at flere av profetene her inne ser for seg en tre dagers nedtur

* Nå er det vel på tide å kunne legge seg litt flat og gi disse såkalte profetene litt velfortjent kred - de traff faktisk innertier og menigheten bommet så det sang - igjen. Når så er skjedd så hører det ingen plass hjemme å skulle fortsette latterliggjøringen når man selv sitter med lang nese . Denne gangen har jeg ikke sagt (hva var det jeg sa) og skal heller ikke gjøre det - selv om jeg er i min fulle rett til akkurat det...;)

Så får tiden vise om dippen er ferdig eller om det blir 1 dag eller 2 til - som sist ...
Redigert 29.01.2021 kl 01:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2021 kl 02:02 2919

Du har en provokerende fremgangstone Risch, men man kan bestemt ikke nægte dig, at du ramte analysen Bullseye i denne omgang - i hvert fald på den korte bane. Så tillykke med det.
JosefK
29.01.2021 kl 02:22 2900


Jeg traff bullseye jeg og. Klin likt resultat med Q3. Som jeg sa. Noen mener det er dårlig mens jeg mener det er bra. Cashflow fra driften ligger over 1 million i uken hele 2020. Jeg utfordrer å peke på en aksje som gjør det samme. Nel for eksempel? Kahoot for eksempel? Photocure for eksempel? Bergenbio for eksempel?

Nope.
rischioso
29.01.2021 kl 05:53 2813

RE - Jeg traff bullseye jeg og. Klin likt resultat med Q3. Som jeg sa.

* Hmmm, når sa du det?

For det første så ble du skuffet over Q3 talla når de kom og for det andre sa du under forventninger til Q4 at kursen burde være lik eller høyere enn PHO så hvordan skal man få det til om Q4 skulle bli klin lik Q3?

Rett skal være rett - du har delt mye bra opp gjennom så ingen grunn til å skulle påberope deg andres bullseye ... ;)
Redigert 29.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
bj111
29.01.2021 kl 10:04 2688

Var det ikke noe som kom for ikke lenge siden angående falske ordre? Det er svært lite sannsynlig at det er noen som skal ut med 54000 aksjer på 64 kr. Helt sikker på at samme liggger å kjøper og at den forsvinner oppover dersom det blir for hett rundt den.
Elverhøi16
29.01.2021 kl 10:13 2674

Jeg synes 4 Q var litt skremmende.Det er jo Coronaen som redder selskapet. Kostnadene øker samtidig som SAN salget ikke øker tilsvarende. Om produksjonskapasiteten øker ser det ikke ut til at salget av SAN øker tilsvarende. I tillegg er det nå ansatt mange flere slik at faste kostnader og øker. Jeg tror det blir et vanskelig 1 Q.
Londonmannen
29.01.2021 kl 10:18 2842

RIchioso skrev følgende i går:
«Mitt bet er lav 50 og muligens lavere denne gang om aksjemarkedene fortsetter den negative trenden ennå en stund fremover. Risken er også til stede at flere longere velger å takke for seg når selskapet ikke klarer på tross av flere kunder over år å sitte igjen med noe særlig mer på bunnlinjen. ...husk tredagers-regelen!» «Lav 50»? Der har den ennå ikke vært. Hvordan man kan kalle det bulls eye er mer enn hva jeg skjønner.

Og basert på dette mener han at vi skal legge oss flat og utdele kred. Nei, ikke har jeg gitt deg kred da du tidligere i vinter forledet enkelte til å selge seg ut i påvente av at kursen skulle korrigere ned på lavt 60-tall. Den gang snudde kursen på kr 69,-. Nå gjentar du dine spådommer om kursfall ned på lavt 50, og trolig enda lavere. Fasit er at, etter en haug med uerfarne småaksjonærer kastet kortene i ren panikk, så snudde kursen på 56. I dag ligger vi i pluss på en børs som inntil nylig lå i rødt territorium. Skulle den nå forbli grønn resten av dagen så er det vel mer sannsynlig at AZT beveger seg opp mot 65 enn ned igjen på 50-tallet.

Men uansett hvilke spådommer du laster ut og uansett hvilke feilaktige råd du gir dem som fortsatt stoler på deg, så mangler du evnen til selvinnsikt. Og på toppen av dette ønsker du at vi skal gi deg kred. Kred for hva? For å villede småaksjonærer? Hvor mange var det som lyttet til deg og dine likesinnede og som solgte nede på 50 tallet, og som valgte å ikke plukke opp igjen AZT fordi du og dine likesinnede hadde lovt dem et tre dagers fall, sitter i dag på utsiden og lurer på hvorfor kursen stiger? Å sette seg på sin høye hest etter slike bombastiske, og tildels feilaktige dommedagsprofetier, er ikke noe som imponerer meg. Snarere tvert imot.

Jeg har hele tiden sagt at man som investor ikke bør ta beslutninger ensidig på hva som står å lese på HO. Forumet er greit som diskusjonsforum, men man bør hente inn inn fra flere kilder enn HO før man kjøper/selger aksjer. Hvis ikke kan man gå ettertrykkelig i baret.

Og hvorfor skulle vi som sitter long i AZT selge oss ned på det som ble sagt på Q4? På grunn av «snøen» som flat i fjor? På grunn av en svulmende cashbeholdning? På grunn av lansering av nye produkter? På grunn av stadig større volum til eksisterende kunder? På grunn av starten på salg til det kinesiske og indiske markedet? Nei, jeg tror ikke Q4 og utsiktene utover i 21/22 bidro til å skremme neon av de store aksjonærene. Nedsalget i går ble nok gjennomført av mindre, uerfarne aksjonærer som gjerne henter inspirasjon fra HO og røverhistorien på dette forum, dessverre. Kan ha være dyrekjøpt erfaring for enkelte.

Ha en riktig god dag!
Redigert 29.01.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Eankee
29.01.2021 kl 10:24 2814

Spot on, Londonmannen!
rufus01
29.01.2021 kl 10:26 2810

Vet ikke om du har sett Q4 presentasjonen, men isåfall burde du være klar over at covid-19 bidrar på den ene siden. Men den tar minst like mye på den andre siden. En vesentlig kundegruppe for AZT er innenfor forskning og utvikling. Og mye av denne delen er lagt på is som følge av at forskere og laboratorie arbeidere er tvunget til og jobbe hjemmefra. At covid-19 har bidratt til og få AZT frem i lyset tror jeg det hersker liten tvil om. Men tror ikke det er grunn til og frykte at inntektene til AZT vil forsvinne når pandemien er histore. Snarere tvert imot tror jeg.
bj111
29.01.2021 kl 10:43 2761

Risch, Heiloo med flere utnytter nyttige idioter og det er det de lever av. Dro selv nytte av disse i går og gjør det igjen om de nå sender aksjen ned. Det er greit nok at man skal være kritisk til HO og andre forum men det er faktisk lov å bruke innsiden av hodet. Mange som spådde et resultat omkring der vi havnet og de har ikke solgt seg ut. Den største aksjonæren som kun er her for å tjene penger er ganske så klar i sin tale. Å høre på daytradere å handle ut fra det om man ikke selv er daytrader og kan faget er å fore andres konto. Blir ikke overrasket om Algo som er aktiv i dag klarer å lokke frem flere som vil fore risch og andres konti.
issis
29.01.2021 kl 10:43 2760

Absolutt spot on!!
En del på HO tegner sværtsvært fantasifulle kart etter eget ønske, uten å kjenne terrenget. Dette selvsagt fordi terrenget i stor grad er hemmelig. Stort sett det meste på HO må leses med dette bakteppet
Anbefaler å ta en titt på en av de svenske investorene på twitter, Simon @zimp
Labull tråden linker til han
Slettet bruker
29.01.2021 kl 11:05 2706

Anden dag med nedsalg i rødt territorium. Tredages-reglen lyver aldrig.

Det er dog positivt, at den ikke gik ret ned 5% ved åbning, men faktisk holdt sig i grønt område den første time. Så sparkede volumen ind, og så var det ellers farvel til grøn farve. Og sådan bliver det formodentlig også mandag. Derfra får vi at se, hvilken kursbase aktien kommer til at tage udgangspunkt i fremadrettet, når den skal kravle opad.

Hvis den ender i grønt i dag, så er tredags-forbandelsen brudt, og det vil jeg tage som en klar indikator for, at nedslaget udelukkende var småsparer og lykkeriddere - og de må gerne fise over i KAHOOT og NAS.
Redigert 29.01.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare