Endur - Den beste kjøpsmuligheten er her!
Kjøp før nye kontrakter tikker inn!
"ARTEC AQUA-KONTRAKT MED AQUAGEN, VERDI 150M."
Her vil det gå meget raskt!
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ENDUR.OL
https://www.marketscreener.com/quote/stock/END-R-ASA-55178918/charts/
"ARTEC AQUA-KONTRAKT MED AQUAGEN, VERDI 150M."
Her vil det gå meget raskt!
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ENDUR.OL
https://www.marketscreener.com/quote/stock/END-R-ASA-55178918/charts/
Redigert 28.01.2021 kl 23:46
Du må logge inn for å svare
Mestærn
31.01.2021 kl 16:08
4366
Med rød børs i morgen, uten meldinger av positiv art kan fort 1,235/1,185 testes igjen.
Ny mini pump & dump på fredag, med topp på 1,39 og deretter fall til 1,235.
Ny mini pump & dump på fredag, med topp på 1,39 og deretter fall til 1,235.
Poffern_
31.01.2021 kl 16:15
4345
Pump og dump? Grunnen for at vi endte opp 4% på fredag var pga 4 nye kontrakter:
Fire nye kontrakter til Endúr-datter : https://newsweb.oslobors.no/message/523417
Videre får vi se hvordan markedet tar seg innover disse kontraktene, samt at et potensielt oppkjøp snarlig finner sted. Vi er i et positivt territoriet mtp nyhetene, men mye avhenger av rød/grønn oslo børs
Endúr ASA: Potensielt oppkjøp
29. januar 2021 - Endúr ASA (Endúr) er i sluttfasen av en eksklusiv forhandling vedrørende et potensielt nytt oppkjøp innen sektoren marin infrastruktur.
https://newsweb.oslobors.no/message/523384
Fire nye kontrakter til Endúr-datter : https://newsweb.oslobors.no/message/523417
Videre får vi se hvordan markedet tar seg innover disse kontraktene, samt at et potensielt oppkjøp snarlig finner sted. Vi er i et positivt territoriet mtp nyhetene, men mye avhenger av rød/grønn oslo børs
Endúr ASA: Potensielt oppkjøp
29. januar 2021 - Endúr ASA (Endúr) er i sluttfasen av en eksklusiv forhandling vedrørende et potensielt nytt oppkjøp innen sektoren marin infrastruktur.
https://newsweb.oslobors.no/message/523384
77710
31.01.2021 kl 18:23
4272
dere blir lurt da dump og pumpe. på fredag da 1,39 til 1,25 kr. fordi folk er skremme for dere.
Analytica
31.01.2021 kl 19:13
4207
Må si meg enig med peren her. Har lest flere ganger, men her må du utdype budskapet ditt🤣. Blir vi lurt dersom vi kjøper på oppgangene??
77710
31.01.2021 kl 20:44
3962
ikke verdi med aksjer høy Endur ennå. jeg blir lei av denne. derfor jeg er interresant kjøpte aksje AMC i usa jo høy verdi fremtid.
Er ikke lenge til nå før kursen bryter gjennom taket her.
Og det er nok bare til å kjøpe videre her folkens.
Den eksklusive avtalen kan når som helst blir signert nå!
Og det er nok bare til å kjøpe videre her folkens.
Den eksklusive avtalen kan når som helst blir signert nå!
Groven64
01.02.2021 kl 05:31
3748
Seriøs
01.02.2021 kl 08:32
3617
Trenger vel egentlig ikke å kommentere det innlegget men 80 øre .. Ja ja vi får se hvor vi er i desember 2021:)
Endúr ASA - Christine Skogholt Amland tar over som leder av Endúrs datterselskap, Installit
Christine Skogholt Amland (41) tar over rollen som daglig leder for Endúrs ASAs
datterselskap, Installit. Amland tiltrer 1. februar og erstatter Vigeir Bunæs
som fortsetter i en annen nøkkelrolle i selskapet.
Amland har 15 års ledererfaring fra selskaper som TechnipFMC, Equinor, Subsea 7
og Accenture. Hun har de siste to årene vært en del av lederteamet i Installit.
- Jeg gleder meg til å være med å videreutvikle selskapet. Installit er et
selskap med en unik spisskompetanse. Sammen med Endúr ASA, som vi i fjor sommer
ble en del av, har vi et stort potensial for videreutvikling og vekst, sier
Amland.
Amland overtar lederrollen etter Vigeir Bunæs, som også er en av gründerne av
Installit. Bunæs har ledet selskapet i den første fasen etter sammenslåingen med
Endúr og har hatt en sentral rolle i å definere selskapets rolle i denne
prosessen. Han fortsetter nå i rollen som rådgiver og prosjektleder i selskapet.
- Vigeir ønsker å bruke tiden sin ute i prosjektene og hos kunder. Det var
derfor naturlig at noen andre tok over lederansvaret. Han er en enorm ressurs og
har en erfaring og kompetanse som jeg er veldig glad for at er med videre, sier
styreleder, mangeårig leder av Installit og nå forretningsutvikler i Endúr,
Ivar-Andreas Monefeldt.
Monefeldt er veldig glad for at Amland takket ja til å ta over ledervervet i
selskapet.
- Rett kompetanse, kombinert med høy motivasjon for å drive selskapet videre i
den retningen som er staket ut, gjør henne til den rette kandidaten, sier
Monefeldt.
Fremover vil Amland konsentrere seg om å ta vare på eksisterende kunder, samt å
hente ut de synergiene som ligger i å være en del av Endur-konsernet.
- Å bli en del av Endúr-familien gir oss mange nye muligheter. Installits
kompetanse komplementerer resten av selskapene i konsernet godt, og vi tror at
vi kan bidra positivt inn i konsernet, samtidig som de kan tilføre oss økt
aktivitet, sier Amland.
Hun understreker at hun også vil jobbe for å ivareta den gode
Installit-kulturen.
- Vi har et unikt miljø, både faglig og sosialt, og dette er det viktig å ta
vare på, sier Amland.
Installit ble etablert 2000 og jobber i dag med prosjektledelse og
engineering-tjenester innenfor kabelinstallasjon og marine operasjoner.
Selskapet har kontor i Oslo og er en del av Endúr-konsernet, et norsk
industrikonsern med aktiviteter over hele landet og spisskompetanse innen
havbruk, marin infrastruktur, maritime næringer og energi.
Konsernsjef i Endúr ASA, Hans Olav Storkås, er svært tilfreds med valget av
leder i datterselskapet, Installit.
- Installit har en viktig rolle i den videre utviklingen av Endúr, og jeg er
svært glad for at Christine takket ja til å ta over som leder av selskapet. Jeg
ønsker henne lykke til, sier Storkås.
Christine Skogholt Amland (41) tar over rollen som daglig leder for Endúrs ASAs
datterselskap, Installit. Amland tiltrer 1. februar og erstatter Vigeir Bunæs
som fortsetter i en annen nøkkelrolle i selskapet.
Amland har 15 års ledererfaring fra selskaper som TechnipFMC, Equinor, Subsea 7
og Accenture. Hun har de siste to årene vært en del av lederteamet i Installit.
- Jeg gleder meg til å være med å videreutvikle selskapet. Installit er et
selskap med en unik spisskompetanse. Sammen med Endúr ASA, som vi i fjor sommer
ble en del av, har vi et stort potensial for videreutvikling og vekst, sier
Amland.
Amland overtar lederrollen etter Vigeir Bunæs, som også er en av gründerne av
Installit. Bunæs har ledet selskapet i den første fasen etter sammenslåingen med
Endúr og har hatt en sentral rolle i å definere selskapets rolle i denne
prosessen. Han fortsetter nå i rollen som rådgiver og prosjektleder i selskapet.
- Vigeir ønsker å bruke tiden sin ute i prosjektene og hos kunder. Det var
derfor naturlig at noen andre tok over lederansvaret. Han er en enorm ressurs og
har en erfaring og kompetanse som jeg er veldig glad for at er med videre, sier
styreleder, mangeårig leder av Installit og nå forretningsutvikler i Endúr,
Ivar-Andreas Monefeldt.
Monefeldt er veldig glad for at Amland takket ja til å ta over ledervervet i
selskapet.
- Rett kompetanse, kombinert med høy motivasjon for å drive selskapet videre i
den retningen som er staket ut, gjør henne til den rette kandidaten, sier
Monefeldt.
Fremover vil Amland konsentrere seg om å ta vare på eksisterende kunder, samt å
hente ut de synergiene som ligger i å være en del av Endur-konsernet.
- Å bli en del av Endúr-familien gir oss mange nye muligheter. Installits
kompetanse komplementerer resten av selskapene i konsernet godt, og vi tror at
vi kan bidra positivt inn i konsernet, samtidig som de kan tilføre oss økt
aktivitet, sier Amland.
Hun understreker at hun også vil jobbe for å ivareta den gode
Installit-kulturen.
- Vi har et unikt miljø, både faglig og sosialt, og dette er det viktig å ta
vare på, sier Amland.
Installit ble etablert 2000 og jobber i dag med prosjektledelse og
engineering-tjenester innenfor kabelinstallasjon og marine operasjoner.
Selskapet har kontor i Oslo og er en del av Endúr-konsernet, et norsk
industrikonsern med aktiviteter over hele landet og spisskompetanse innen
havbruk, marin infrastruktur, maritime næringer og energi.
Konsernsjef i Endúr ASA, Hans Olav Storkås, er svært tilfreds med valget av
leder i datterselskapet, Installit.
- Installit har en viktig rolle i den videre utviklingen av Endúr, og jeg er
svært glad for at Christine takket ja til å ta over som leder av selskapet. Jeg
ønsker henne lykke til, sier Storkås.
Her begynner ting å falle på plass, dere!
Ser vi kr.2 til helgen?
Ser vi kr.2 til helgen?
Redigert 01.02.2021 kl 09:38
peren
02.02.2021 kl 09:41
3330
Merkelig bevegelser i denne aksjen:-(
Er nå ute av aksjen med bra fortjeneste , for å satse på at den (som tidligere) faller ned på 1,20 tallet. Så får man vurdere å gå inn igjen.
Men når det er sakt , så pleier jeg å ta feile avgjørelser vedrørende kjøp/salg på rett tidspunkt:-(
Men lykke til om den skulle plutselig finne på å oppførte seg "normalt"!
Er nå ute av aksjen med bra fortjeneste , for å satse på at den (som tidligere) faller ned på 1,20 tallet. Så får man vurdere å gå inn igjen.
Men når det er sakt , så pleier jeg å ta feile avgjørelser vedrørende kjøp/salg på rett tidspunkt:-(
Men lykke til om den skulle plutselig finne på å oppførte seg "normalt"!
Tok selv en trade i dag, men kjøper nok tilbake igjen..
tegningskurset på den nye kontrakten ligger nå på 1,33kr Så det begynner å danne en solid bunn her nå..
Tipper selskapet inngår alle oppkjøpene i hht selskapets mål, før dem setter en større emisjon på mellom 1,2 - 1,3 som en del av den tottale finansieringspakken,
tegningskurset på den nye kontrakten ligger nå på 1,33kr Så det begynner å danne en solid bunn her nå..
Tipper selskapet inngår alle oppkjøpene i hht selskapets mål, før dem setter en større emisjon på mellom 1,2 - 1,3 som en del av den tottale finansieringspakken,
Redigert 02.02.2021 kl 09:53
Groven64
02.02.2021 kl 10:05
3273
The purchase price will be settled by SEK 260 million in cash and 140 SEK million in Endur shares at a supscription price of NOK 1.3308 per share. And a lockup period of 24 months! 😉
https://www.marketscreener.com/quote/stock/END-R-ASA-55178918/news/End-r-End-r-ASA-acquires-Swedish-marine-infrastructure-group-Marcon-32332677/
https://www.marketscreener.com/quote/stock/END-R-ASA-55178918/news/End-r-End-r-ASA-acquires-Swedish-marine-infrastructure-group-Marcon-32332677/
Du å den rævva di.
Ja, takk gud for at endur evner med å få til en lock-up periode med i avtalen. For ellers vil det bli kastet et meget tung anker i aksjekursen i over flere år fremover, uten noe betydelig verdiøkning for dagen aksjonærer.
Ellers bør en emisjon nå, snart, være meget positivt for veien videre..
Da vil bankene lettere gi lån/obligasjonslån for å gjennomføre alle de oppkjøpene.
Det som kan være den store risken nå, etter personlig syn, er at Endur ikke klarer å sikre seg tilstrekkelig finansiering til alle disse oppkjøpene. Og da bør emisjon kunne dekke en evt hull, som oppstår.
Ellers bør en emisjon nå, snart, være meget positivt for veien videre..
Da vil bankene lettere gi lån/obligasjonslån for å gjennomføre alle de oppkjøpene.
Det som kan være den store risken nå, etter personlig syn, er at Endur ikke klarer å sikre seg tilstrekkelig finansiering til alle disse oppkjøpene. Og da bør emisjon kunne dekke en evt hull, som oppstår.
Redigert 02.02.2021 kl 10:43
Bare å slappe av. Sikkert mange som ønsker at du skal få kjøpt deg inn igjen. For du skal vel kjøpe selv om det blir emisjon.
Som du sikkert ser, så skriver jeg at jeg ser på en emisjon som noe positivt. Så ja...!
Jeg ønsker å være med videre..
Jeg ønsker å være med videre..
Redigert 02.02.2021 kl 10:45
Jada.. jeg har lagt merke til hva du skriver og har skrevet.
Det du skriver er at du er en blodigle, som gjør alt for å lure til deg penger.
Det du skriver er at du er en blodigle, som gjør alt for å lure til deg penger.
Arne
02.02.2021 kl 11:25
3132
Ja, jeg finner også bevegelsene i aksjekursen merkelig. Med dagens melding burde kursen vært på full fart mot kr. 2,00. Nå holdes den nede av en eller annen grunn. I dag dukket det opp en sperre på kr. 1,35 som sendte kursen tilbake. Jeg kan ikke tolke dette annerledes enn at dette er bevist og at det er en eller flere brikker som enda ikke er på plass før kursen kan forlate intervallet 1,25-1,35 for godt. En ny emisjon som skal sikre fremtidig vekst??
Det har i hvertfall kommet mye spennende fra selskapet siden nyttår. Det er ikke tvil om at denne skal langt opp i løpet av dette og neste år. Hvor høyt har vi fasitsvaret på neste sommer, men det er ikke vanskelig å regne hjem en aksjekurs på kr. 3-5 selv med en emisjon til og innvannende aksjer på plass i aksjeboken. Anbefaler tålmodighet, denne kommer sterkt utover året??
Det har i hvertfall kommet mye spennende fra selskapet siden nyttår. Det er ikke tvil om at denne skal langt opp i løpet av dette og neste år. Hvor høyt har vi fasitsvaret på neste sommer, men det er ikke vanskelig å regne hjem en aksjekurs på kr. 3-5 selv med en emisjon til og innvannende aksjer på plass i aksjeboken. Anbefaler tålmodighet, denne kommer sterkt utover året??
Redigert 02.02.2021 kl 13:30
weed
02.02.2021 kl 11:33
3105
Tror det er teknisk. Ser man på 10 dagers chartet og trekker en linje fra toppen på 1.52-53 for 8-9 dager siden til toppen på 1.40 på fredag ender man på ca. 1.35 i dag. Skal nok snart opp igjen
Arne
02.02.2021 kl 11:46
3088
Jeg har stor respekt for teknisk analyse og tekniske analyser er til god hjelp når en skal operere i aksjemarkedet. Men jeg deler ikke ditt syn om at det er tekniske forhold/årsaker som har drevet kursen tilbake fra kr. 1,50 de siste 10 dagene. Her er det nok helt andre årsaker, og et svar fikk vi i dag?
Redigert 02.02.2021 kl 11:51
Årsaken ligger nok i usikkerheten rundt finansieringen av oppkjøpene..
Ingenting er ennå klart siden første oppkjøpsmelding.
Grunnen til at markedet ikke priser en høyere risikopremie i endur, er at risken for at oppkjøpene ender i dass, fremdeles er tilstede!
Ingenting er ennå klart siden første oppkjøpsmelding.
Grunnen til at markedet ikke priser en høyere risikopremie i endur, er at risken for at oppkjøpene ender i dass, fremdeles er tilstede!
Og dersom en av di meldte oppkjøpene havarerer, vil usikkerheten skytes i taket i lys av om de andre avtalene også havner i søppla. Og da vil ballen rulle med full kraft, og man vil få en raskt halvering av aksjekursen.
Redigert 02.02.2021 kl 12:21
Endur må slutte med flere "hausse-meldinger" i form av meldte avtaler om oppkjøp, når finansieringen ikke er 110% på plass.
Nå MÅ dem begynne med å jobbe med finansieringen, og faktisk levere og gjennomføre oppkjøpene, i stedet for å melde om flere oppkjøp.
"Endelig transaksjonspris og gjennomføring av oppkjøpet er betinget av endelig avtale, styregodkjennelse i Endúr, godkjennelse av generalforsamlingen i Endúr og at Endúr har oppnådd tilstrekkelig finansiering av kontantvederlaget i oppkjøpet. Endúr har som mål å finansiere kontantvederlaget i oppkjøpet med langsiktig gjeld i form av bank- eller obligasjonslån"
Nå MÅ dem begynne med å jobbe med finansieringen, og faktisk levere og gjennomføre oppkjøpene, i stedet for å melde om flere oppkjøp.
"Endelig transaksjonspris og gjennomføring av oppkjøpet er betinget av endelig avtale, styregodkjennelse i Endúr, godkjennelse av generalforsamlingen i Endúr og at Endúr har oppnådd tilstrekkelig finansiering av kontantvederlaget i oppkjøpet. Endúr har som mål å finansiere kontantvederlaget i oppkjøpet med langsiktig gjeld i form av bank- eller obligasjonslån"
Virker stabil, noen som laster opp her?
Eller er folk skremt av nedsalget?
Eller er folk skremt av nedsalget?
Redigert 02.02.2021 kl 16:20
Kjøper selv mer i dag.
Virker som markedet holder pusten her..
Virker som markedet holder pusten her..
Hvorfor selger nå, og det like før en megaoppgang?
Poffern_
04.02.2021 kl 10:30
4833
Vedr oppkjøpet som ble nylig meldt:
HØYDEPUNKTER:
• Endúr ASA (“Endúr”) har inngått avtale om å kjøpe Marcon-Gruppen i Sverige AB (“Marcon”), en tjenesteleverandør innen marin infrastruktur med sterkt fotfeste i Sverige
• Gjennom oppkjøpet realiserer Endúr sin ambisjon om å bli en ledende aktør innen det nordiske markedet for marin infrastruktur
• Marcon har levert jevn omsetningsvekst og sterke EBITDA-marginer på rundt 20 prosent de seks siste årene
• I kalenderåret 2020 hadde Marcon inntekter på 441 millioner svenske kroner og et EBITDA-resultat på 105,9 millioner svenske kroner, tilsvarende en EBITDA-margin på 24 prosent
• Oppkjøpet av Marcon er det tredje under Endúr’s nye vekststrategi, og etterfølger de nylige kunngjorte oppkjøpene av Artec Aqua og BMO Entreprenør
• Endúrs proforma driftsinntekter for 2020 overstiger 2 milliarder norske kroner etter oppkjøpet, mer enn ett år før planen
• Transaksjonen prises til en LTM EV/EBITDA multippel på 4,3x, og er dermed sterkt innvannende for Endúrs aksjonærer
HØYDEPUNKTER:
• Endúr ASA (“Endúr”) har inngått avtale om å kjøpe Marcon-Gruppen i Sverige AB (“Marcon”), en tjenesteleverandør innen marin infrastruktur med sterkt fotfeste i Sverige
• Gjennom oppkjøpet realiserer Endúr sin ambisjon om å bli en ledende aktør innen det nordiske markedet for marin infrastruktur
• Marcon har levert jevn omsetningsvekst og sterke EBITDA-marginer på rundt 20 prosent de seks siste årene
• I kalenderåret 2020 hadde Marcon inntekter på 441 millioner svenske kroner og et EBITDA-resultat på 105,9 millioner svenske kroner, tilsvarende en EBITDA-margin på 24 prosent
• Oppkjøpet av Marcon er det tredje under Endúr’s nye vekststrategi, og etterfølger de nylige kunngjorte oppkjøpene av Artec Aqua og BMO Entreprenør
• Endúrs proforma driftsinntekter for 2020 overstiger 2 milliarder norske kroner etter oppkjøpet, mer enn ett år før planen
• Transaksjonen prises til en LTM EV/EBITDA multippel på 4,3x, og er dermed sterkt innvannende for Endúrs aksjonærer
Analytica
04.02.2021 kl 10:40
4858
Er det noen som har noen kvalifiserte vurdering av hva skepsisen fra markedet illustrert via en relativt lav kurs kan være? Er det tvil om at den siste varslede transkasjonen faktisk blir gjennomført, på hvilke måte dette skal egentlig finansieres og hvordan dette potensielt kan påvirke negativt selskapsverdien?
YNWA250505
04.02.2021 kl 12:22
4753
Ingenting er sikkert før det er sikkert. Det som er sikkert er at det ligger millioner av aksjer til salgs nå og det virker som om det blir fylt på med aksjer under 1,30 hele tiden. Tror muligens det kan være OK å sette pengene andre steder da det er mye som flyr på børsen om dagen. Endur kommer sikkert på sikt, men tror vi alle har god tid til å komme inn under 1,30
4 February 2021 - Bente Stangeland and Rune Skarveland have resigned from Endúr
ASA's board of directors.
As announced on 18 January 2021, Vidar Pettersen, founder of Endúr subsidiary
BMO Entreprenør AS and owner of Bever Holding AS, and Bjørn Finnøy, co-founder
and former CEO of Artec Aqua will be proposed as new board members in Endúr ASA
at the next general meeting, together with a female board member.
ASA's board of directors.
As announced on 18 January 2021, Vidar Pettersen, founder of Endúr subsidiary
BMO Entreprenør AS and owner of Bever Holding AS, and Bjørn Finnøy, co-founder
and former CEO of Artec Aqua will be proposed as new board members in Endúr ASA
at the next general meeting, together with a female board member.
Tror dere bør komme dere inn her nå!
Nå er det like før denne tar av!
Nå er det like før denne tar av!
Lastet meget tungt inn i dag på 1,26 og skal ha med meg den store oppgangen!
Redigert 04.02.2021 kl 14:18
Rotary
04.02.2021 kl 14:47
4627
Hvor mange ganger har ikke du sagt akuratt den setningen i diverse Endur tråder?
Ikke nok!
Sier det så lenge denne holder seg under 1,5kr..
Så "alle" får kommet seg inn, og faktisk får blitt med på oppturen!
Sier det så lenge denne holder seg under 1,5kr..
Så "alle" får kommet seg inn, og faktisk får blitt med på oppturen!
Redigert 04.02.2021 kl 22:25
Competente
04.02.2021 kl 18:01
4609
Hango, har du noe insider info som du kan dele her på forum?
Redigert 04.02.2021 kl 18:18
Knall sterk avslutning idag med 1.mill på kjøpsiden til 1,30, rally i morgen?👀
Competente skrev Hango, har du noe insider info som du kan dele her på forum?
Jeg kan si det slik at når både BMO og Artec kommer inn i styret i Endur, så snakker man om seriøse saker..
Redigert 04.02.2021 kl 22:38
Slettet brukerskrev Knall sterk avslutning idag med 1.mill på kjøpsiden til 1,30, rally i morgen?👀