Lifecare vil ta snarvei til -milliardmarkeded
https://e24.no/boers-og-finans/i/vA3G4j/lifecare-vil-ta-snarvei-til-milliardmarked
Det er vel nå veien oppover starter.
Det er vel nå veien oppover starter.
Redigert 29.01.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
True
08.04.2021 kl 12:31
2575
Det meste har allerede blitt sagt om Life. Vi vet hva ståa er og ingenting vil endre seg med det første før vi får en ny sleip melding fra Mr. Holter. Så her er det bare å sitte stille og rolig i båten inntil videre. Jeg tenker at på litt lengre sikt vil dette ordne seg.
Venter i spenning på neste nyhet her nå, hva kan det være ?
Triggerliste:
Bøter fra Oslo børs?
Saksøking fra aksjonærer?
Melding om konkurs?
Melding om en Emisjon med laber interesse fra aksjonærene?
Melding om at Life går helt bort fra hurtigtest?
Melding om at alt var en bløff?
Melding om at Holter er under etterforsking?
Ja her kan det være mangt, venter i spenning!
Triggerliste:
Bøter fra Oslo børs?
Saksøking fra aksjonærer?
Melding om konkurs?
Melding om en Emisjon med laber interesse fra aksjonærene?
Melding om at Life går helt bort fra hurtigtest?
Melding om at alt var en bløff?
Melding om at Holter er under etterforsking?
Ja her kan det være mangt, venter i spenning!
True
08.04.2021 kl 12:35
2578
Vel, det kan være en smart strategi dersom man har planer om å komme seg ut i nær fremtid. En mann som Holter gir nok seg ikke så lett og har sikkert noen flere triks opp i ermet for å få denne kursen opp igjen. Kan være en god ide å snitte ned da, men det er så klart risikofullt på dette tidspunktet. Beste er vel egentlig bare å vente til neste melding og se hvor kursen går hen da... Dersom den fyker videre ned låser man seg jo bare enda mer fast.
Hehe, meget bra! Nå har vi fått denne tråden på rett kjøl igjen
True
08.04.2021 kl 12:54
2544
Drømmescenarioet må vel være dersom kursen går ned til ørenivå igjen, snitter ned da ettersom man ikke har noe å tape uansett, og vente til den kommer på kronenivå igjen. Alt kan skje i aksjeverden :D
True
08.04.2021 kl 13:09
2495
Jepp, hadde jeg hatt tilgjengelig kapital til å investere da den falt ned til 40 øre, skal jeg love deg jeg hadde sittet med en kjempe avkastning i dag for å si det mildt...
Scoopex
08.04.2021 kl 13:19
2479
Ser at gjøkeredet er samlet her I dag 😄 Hvor mye tapte dere bitre karer på LIFE tro? Må jo være mye siden dere henger her 24/7 for å hate mest mulig.
hvaskjera
08.04.2021 kl 13:19
2502
Tideligere var han beskyttett av Bech Invest, det er han ikke lengre.
True
08.04.2021 kl 13:24
2500
Ja, jeg hadde ikke investert mer enn det jeg hadde hatt råd til å tape for å si det sånn. Tror jeg hadde satset maks 5K, men selv det hadde det blitt en god del av.
Kajtek
08.04.2021 kl 13:25
2506
Nie, vi er her, vi. Men vi ser ikke noe grunn til å gjenta seg om og om igjen, som hakk i plata.
Jeg venter til det kommer ny informasjon fra Life. Den har jeg fremdeles tro på at den blir bra. Men alt før det blir bare spekulasjoner. Ikke alle har tid til det.
Jeg venter til det kommer ny informasjon fra Life. Den har jeg fremdeles tro på at den blir bra. Men alt før det blir bare spekulasjoner. Ikke alle har tid til det.
Tigerberget
08.04.2021 kl 13:40
2422
Først rykker det opp til 4,50 så selger folk til 3,98 etter en liten børspause? Hahahaha
kaunis
08.04.2021 kl 13:44
2403
Allrounder skrev Noen som leker seg litt her
Det var bare jeg som satte i gang min oppkjøpsplan og har lekket til div. med kronasj så det blir litt fart, men før det så kommer nok andre og sluker planene min.
Risikoen har blitt for stor. Nå lokkes daytradere til sirkuset. Har vært inn og ut av Life, men inntil ny børsmelding kommer, holder jeg meg unna. 15.000 aksjer flyttet aksjen opp 50 øre. Fra 4,50 ned til 3,98 igjen er det handlet omlag 50.000 aksjer. Som nevnt tidligere - noen leker seg.
Ville ikke forundre meg om det var kaunis som forsøkte seg, men så gikk visst planen i vasken ja... Må ha tapt litt på det.
True
08.04.2021 kl 14:55
3733
Helt greit for min del. Går den her 5+ fremover skal jeg ta et akseptabelt nok tap med glede.
Føre var
08.04.2021 kl 15:03
3719
Snarvei til milliardmarkedet ja, det var ikke DD han tenkte på med den uttalelsen, så vel.
Gullhaugen
08.04.2021 kl 15:22
3696
Det et klart.Diabetes går sin gang. Når det gjelder DD så kommer garantert en større aktør til å ferdigstille produktet. Produktet og teknologien er unik.Tipper det ikke er lenge til det kommer info om dette......egentlig er det mega bra for Life at de nå kan få på banen en større aktør med finansielle muskler m.m. Vil tro at beilerne står i kø.
Redigert 08.04.2021 kl 15:25
Dagens rykk i kursen er nok bare et forsmak på hva som kan komme fremover?
Noen har lastet opp denne uken og Life står foran spennende tider med en teknologi i potensielt verdensklasse.
enig med forrige innlegg fra G..
..egentlig er det mega bra for Life at de nå kan få på banen en større aktør med finansielle muskler m.m. Vil tro at beilerne står i kø.
Noen har lastet opp denne uken og Life står foran spennende tider med en teknologi i potensielt verdensklasse.
enig med forrige innlegg fra G..
..egentlig er det mega bra for Life at de nå kan få på banen en større aktør med finansielle muskler m.m. Vil tro at beilerne står i kø.
Redigert 08.04.2021 kl 15:45
hmm ser ut som hauserne tar litt innersving på baiserne i dag. jaja, dette kommer til å gå rett i kjelleren på mellomlang sikt.
Hvis kjelleren på mellomlang sikt er kr 10-20 så kan det være du får rett?
Tror jeg ville vært posisjonert i Life før den neste meldingen kommer?
Tror jeg ville vært posisjonert i Life før den neste meldingen kommer?
bj111
08.04.2021 kl 15:56
3725
7.5K hadde det blitt. Ikke store summene akurat. Men det er jo prosenten man skal se på og 50% er jo ikke å forakte men med den risiko som var i NAS på det tidspunkt ville jeg avstått. Life er jo sikert som banken i forhold til NAS iallefall på det tidspunkt de bunnet ut.
True
08.04.2021 kl 16:02
3711
Til tross for alt som har kommet frem fra dette selskapet har jeg mer tro på at den går opp dit på lang sikt enn ned i kjelleren. Disse sleipingene har allerede tjent særdeles godt på å hausse akjsen opp i skyene og jeg tror ikke de vil gi seg med det første. Så lenge det finnes suckers, finnes det alltid penger.
En ting jeg er 99% sikker på og det er at å sitte i Life langsiktig med håp og tro om et ferdigstilt produkt blir nesten det samme som å tro på Påskeharen...
En ting jeg er 99% sikker på og det er at å sitte i Life langsiktig med håp og tro om et ferdigstilt produkt blir nesten det samme som å tro på Påskeharen...
True
08.04.2021 kl 16:08
3902
Nå husker jeg ikke hvordan grafen så ut før reverse aksjesplitten kom inn i bildet, men ville da trodd at det skulle bli mer enn det. Så vidt jeg husker, steg den betraktelig FØR reverse aksjesplitten, men samma det. Nas er så og si ferdig kapittel uansett, svever mellom liv og død hver dag som går.
kaunis
08.04.2021 kl 16:13
3974
Du må selge mer i morgen, du vil jo ha den ned mot 2kr, da skal jeg kjøpe.
Scoopex
08.04.2021 kl 16:14
3994
kaunis skrev Føler du deg slått???
BelfortJ blir jo slått hver dag. Man er nok en kronisk taper om man velger å bruke all tiden sin på å skrive negativt om en aksje man selv ikke investerer i. Igjen.... forstå det den som kan 🤷♂️
bj111
08.04.2021 kl 16:41
3883
Mener den var 40 øre da spleisen fant sted men mulig den var lavere før det og at man om man hadde truffet perfekt bunn kunne hatt en noe høyere prosent avkastning. Men det er jo uansett historie og ser man i bakspeilet så vet man jo alltid hva man skulle gjort.
Gullhaugen
09.04.2021 kl 11:17
3433
Kan tyde på at det er melding like om hjørnet. Jeg tror den kommer til å skyte Life over 6-7 kroner.
True
09.04.2021 kl 11:26
3420
Jeg er spent på hva du legger i det ettersom de to-tre siste meldingene har sendt kursen rett ned... Det er lov å drømme dog :-)
True
09.04.2021 kl 11:44
3374
Oooohhh, ja jeg venter i spenning!! Holter er en kreativ sjel tross alt...
rieg
09.04.2021 kl 12:00
3335
👍 Du får nok rett i det.. Det jobbes nok godt i helgen....Så smeller det på mandag morgen klokken 0900💥.
True
09.04.2021 kl 12:05
3319
Tro meg når jeg sier det, jeg har mer lyst at Gullhaugen har rett i dette tilfellet. Jeg hadde satt stor pris på en positiv overraskelse istedenfor de drittpakkene vi har blitt servert de siste månedene.
Håper det blir fest, men er redd det blir noe annet 😞 I det minste kan man håpe på en kortvarig oppgang for å komme seg ut av dette marerittet.
Hva er grunnen til at man tror det smeller kl 09:00? Eller det noe man bare håper, også begynner flere og flere å repetere det. Kanskje det begynner å krible litt i kroppen? Dansefoten begynner å rykke litt 🕺? Halleluja!
Hva er grunnen til at man tror det smeller kl 09:00? Eller det noe man bare håper, også begynner flere og flere å repetere det. Kanskje det begynner å krible litt i kroppen? Dansefoten begynner å rykke litt 🕺? Halleluja!
Redigert 09.04.2021 kl 12:23
True
09.04.2021 kl 12:24
3284
Ja, nettopp mine tanker også. Fly gjerne opp til 5-7 kr, så er jeg ute på et blunk! Det at den fortsatt er over 4kr er faktisk ganske utrolig.
DrPille
09.04.2021 kl 13:01
3217
Tidligere annonserte Regulatory Approval er nok en "game-changer" for denne aksjen: https://www.lifecare.no/blog/regulatory-approval-for-first-in-human-clinical-pilot-evaluation. Hvorfor? Nå startes det pilotstudier på bruk hos mennesker - to grupper - hhv de med diabetes og de uten. Det fremstår i meldingen at man nå er kommet til den fasen der sensoren er klar for bruk på mennesker og at neste steg er å utarbeide og kalibrere algoritmene for å konvertere det osmotiske trykket til korrekte blodsukkerverdier.
Det har tatt lang tid å utvikle sensoren til dagens mikrostørrelse, men leser man tidligere patentgodkjenning med tegninger er det godt beskrevet hvordan og hvorfor den skal fungere bedre enn alternative løsninger. (Disse ligger som vedlegg i forhold til nå intensjonsgodkjenning av oppdatert patent:)
Her er "intention to grant" 17.02.21:
https://register.epo.org/application?number=EP18813314&tab=main
Her er tidligere patentbeskrivelse:
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/040378357/publication/WO2009025563A1?q=pn%3DWO2009025563
Og her originalartikkel ifm tidlig klinisk utprøving fra "Journal of Diabetes Science and Technology" fra 2010 av tidligere Project manager i Lifecare Erik Johannessen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2909520/pdf/dst-04-0882.pdf
Her er abstract fra helt fersk studie av bl.a den samme professor Erik Johannessen som viser hvordan Concanavalin A (Con A) - dextran gir gode blodsukkermålinger brukt med gravisensorer (Piezoelementer) som jeg forstår er den teknologien Sencell er bygget over og med konklusjon om at man må ha en referansesensor i tillegg (som er det Lifecare nå har søkt nytt/utvidet patent på):
https://ieeexplore.ieee.org/document/9234531/metrics#metrics
Jeg er helt enig i at kommunikasjonen fra ledelsen i Lifecare er elendig - spesielt i forhold til DD, samtidig har jeg vurdert det slik at dette er grunnen til at dette selskapet fortsatt ikke er priset vesentlig høyere og derfor gir mulighet til å bli med på verdistigning fremover. Ut fra patentet på den teknologien de besitter (som nå virker å ha kommet betydelig nærmere et funksjonelt stadium til utprøving i mennesker) tror jeg interessen fra internasjonale aktører er stor når studier nå settes i gang. Dersom man mot formodning ikke kommer helt i mål i første omgang virker teknologien troverdig og prinsippet med osmose og trykkendringer fornuftig og gjennomførbart. Vil tro at det i så fall er sterk interesse fra større aktører for å overta patenter og nåværende produktutvikling til en pris godt over dagens verdivurdering.
Når det gjelder Rune Frisvold får jeg inntrykk av at han nå kjenner på følelsen av å gå glipp av noe stort som han hadde sett for seg å være med på å videreutvikle til det ferdige produktet. Imidlertid var han engasjert som konsulent i alle år (ifølge DN). Dette innebærer som regel bedre betingelser ift kompensasjon, men også risiko for at konsulentoppdrag avsluttes. Å gå til rettssak ift usaklig oppsigelse høres derfor søkt ut. Hadde han følt at han hadde forlatt et dårlig selskap uten fremtid burde han vel tvert i mot vært fornøyd med å komme seg videre i livet - så her tror jeg Rune Frisvold i etterpåklokskapens lys ser at han går glipp av positive ting fremover...
Det har tatt lang tid å utvikle sensoren til dagens mikrostørrelse, men leser man tidligere patentgodkjenning med tegninger er det godt beskrevet hvordan og hvorfor den skal fungere bedre enn alternative løsninger. (Disse ligger som vedlegg i forhold til nå intensjonsgodkjenning av oppdatert patent:)
Her er "intention to grant" 17.02.21:
https://register.epo.org/application?number=EP18813314&tab=main
Her er tidligere patentbeskrivelse:
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/040378357/publication/WO2009025563A1?q=pn%3DWO2009025563
Og her originalartikkel ifm tidlig klinisk utprøving fra "Journal of Diabetes Science and Technology" fra 2010 av tidligere Project manager i Lifecare Erik Johannessen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2909520/pdf/dst-04-0882.pdf
Her er abstract fra helt fersk studie av bl.a den samme professor Erik Johannessen som viser hvordan Concanavalin A (Con A) - dextran gir gode blodsukkermålinger brukt med gravisensorer (Piezoelementer) som jeg forstår er den teknologien Sencell er bygget over og med konklusjon om at man må ha en referansesensor i tillegg (som er det Lifecare nå har søkt nytt/utvidet patent på):
https://ieeexplore.ieee.org/document/9234531/metrics#metrics
Jeg er helt enig i at kommunikasjonen fra ledelsen i Lifecare er elendig - spesielt i forhold til DD, samtidig har jeg vurdert det slik at dette er grunnen til at dette selskapet fortsatt ikke er priset vesentlig høyere og derfor gir mulighet til å bli med på verdistigning fremover. Ut fra patentet på den teknologien de besitter (som nå virker å ha kommet betydelig nærmere et funksjonelt stadium til utprøving i mennesker) tror jeg interessen fra internasjonale aktører er stor når studier nå settes i gang. Dersom man mot formodning ikke kommer helt i mål i første omgang virker teknologien troverdig og prinsippet med osmose og trykkendringer fornuftig og gjennomførbart. Vil tro at det i så fall er sterk interesse fra større aktører for å overta patenter og nåværende produktutvikling til en pris godt over dagens verdivurdering.
Når det gjelder Rune Frisvold får jeg inntrykk av at han nå kjenner på følelsen av å gå glipp av noe stort som han hadde sett for seg å være med på å videreutvikle til det ferdige produktet. Imidlertid var han engasjert som konsulent i alle år (ifølge DN). Dette innebærer som regel bedre betingelser ift kompensasjon, men også risiko for at konsulentoppdrag avsluttes. Å gå til rettssak ift usaklig oppsigelse høres derfor søkt ut. Hadde han følt at han hadde forlatt et dårlig selskap uten fremtid burde han vel tvert i mot vært fornøyd med å komme seg videre i livet - så her tror jeg Rune Frisvold i etterpåklokskapens lys ser at han går glipp av positive ting fremover...