michelangelo skrev Da åpner vi godt over 3% opp! ;o https://www.tradingview.com/x/VOD2s3Rl/
Fikk glufsa innpå litt aksjer, ble itte no bonusdipp nei.
Gunnar88
24.02.2021 kl 09:15
6404
Ikke enda. Men jeg føler meg langt fra sikker på at vi har sett bunnen.
michelangelo
24.02.2021 kl 09:19
6439
Etter mine analyser så skal vi på 19-20 tallet i dag
michelangelo
24.02.2021 kl 09:21
6498
michelangelo skrev 27 Kr. senest midten av mai: https://www.tradingview.com/x/XZ2ihiYN/
.... så lenge RECSI holder seg innenfor den stigende trendkanal ;o
Gunnar88
24.02.2021 kl 09:54
6296
Ganske lik utvikling som tidligere dager. Først opp og så brutalt ned. Nå vet vi ikke hvor mye den vil falle (eller om den faller), men jeg ser konturene av en ny rød dag. Skal vi ned og teste bunnen i dag også?
Redigert 24.02.2021 kl 09:54
Du må logge inn for å svare
Synes tvert imot det ser ut for at fallet er over.. Selgersiden er svært liten så snart vi dupper under 17,50. Tror vi ender godt i pluss i dag og at vi kan puste ut for denne gang
Flere institusjoner har brukt anledningen til å kjøpe seg opp, deriblant DNB og Nordea
Det at vi handler på disse nivåene er bare tull. Skvetne småaksjonærer som stoler blindt på media og analytikere . Tok oss flere milliarder kroner i omsetning og flere gode nyheter for å gå fra 16 - 24 kr, mens noen dager med frykt (basert på bare tull som dro solide selskaper som REC ned) og i underkant av 1 milliard kroner i omsetning var nok for å dra oss ned hit. Haha. Er derfor jeg hele tiden sier at man ikke skal dømme basert på aksjekurs, men basert på potensial og fundament.
Jaja, Biden-administrasjonen legger frem litt av sine planer for fornybart allerede i dag. Henviser til artikkelen fra DN. Neste uke trer Røkke offisielt inn som styreleder - og jeg er ganske sikker på om at vi vil få lære utrolig mye i mars og få kontrakter allerede da, senest til sommeren, hvis forhandlinger tar mye tid. Dette er ekstremt positivt for fundamentet til selskapet, uavhengig av hva aksjekurs sier. Litt sykt at mange av de grønne selskapene som falt de siste dagene har begynt å hente seg inn igjen, mens REC fremdeles går sidelengs. Synd jeg er tom for krutt, hehe.
Jaja, Biden-administrasjonen legger frem litt av sine planer for fornybart allerede i dag. Henviser til artikkelen fra DN. Neste uke trer Røkke offisielt inn som styreleder - og jeg er ganske sikker på om at vi vil få lære utrolig mye i mars og få kontrakter allerede da, senest til sommeren, hvis forhandlinger tar mye tid. Dette er ekstremt positivt for fundamentet til selskapet, uavhengig av hva aksjekurs sier. Litt sykt at mange av de grønne selskapene som falt de siste dagene har begynt å hente seg inn igjen, mens REC fremdeles går sidelengs. Synd jeg er tom for krutt, hehe.
Gunnar88
24.02.2021 kl 10:13
5960
Jeg er helt enig med deg. Jeg bare kommenterer det jeg ser utfra aksjekursen akkurat nå. Jeg har veldig tro på REC fremover og har hatt det side jeg gikk inn i aksjen i november.
Og lite irriterer meg mer enn at den faller som stein flere dager på rad. Jeg hadde håpet at vi hadde nådd bunnen, men det ser dessverre ikke sånn ut.
Og lite irriterer meg mer enn at den faller som stein flere dager på rad. Jeg hadde håpet at vi hadde nådd bunnen, men det ser dessverre ikke sånn ut.
Du får det bedre om du lukker appen og ser på den om en måned.
Litt vanskelig å ikke følge mef når store deler av formuen er investert i REC :D
Det har jeg også, men så lenge jeg har trua på caset så er jeg lugn :) I tillegg går alle nyheter vår vei så «den som venter på noe godt» gjelder nok her. Noen humper på veien bare :)
Helt riktig, det vil desverre alltid være døgnfluer som prøver å få sine 10k til å bli 12k, 99% av de feiler og kaster kortene, i disse tider er disse 10k menneskene blitt 100k mennesker og er som nervøse høns og har ingen elle rlite forståelse i markedene, og leser og leser trygves tivoli, Jensens braute stories og enda verre de tror på alt som kommer ut av kjeften på skremmere som Nemis, spettet eller hva man skal kale den slags. Vi som ser det fundamentale, ser fremtiden for hva den er - kommer alltid til å kunne leve av disse hønsene som løper rundt fra topp til topp og klager på røde tall. Liker de fleste innleggene dine og tar meg tid til å lese de ordentlig. Mitt største problem er at jeg også er tom for løspenger, har en possisjon til utenom RECSI, SBX, men prøver å la vær å flytte den inn i RECSI (selvom det begynner å bli vanskelig)..Kastet kortene i AKSO, og kjørte alt inn i RECSIL igår, så får vi la februar være februar, mars vil bli den solskinnshistorien vi venter på!!
Gobo
24.02.2021 kl 10:35
5840
Klart det er interessant å følge med. Men håper investeringen din er gjennomtenkt og at du har en plan - også om kursen faller. Selv har jeg hatt aksjer lenge. Jeg prøver å tilegne med kunnskap. Horisonten er langsiktig, mint til ML er oppe og går. Ved kursfall sitter jeg rolig, i alle fall om jeg ikke skjønner begrunnelsen for fallet eller uansett mener verdien på selskapet er høyere, eller jeg kjøper mer. Kunnskap og plan er mitt våpen mot frykt, for den tror jeg alle føler på iblant...
Det var da voldsomt!
Kanskje sammenheng med at Koreanerne ikke produserer mer.
Kanskje sammenheng med at Koreanerne ikke produserer mer.
Tommyknocker
24.02.2021 kl 11:00
5609
Når frykten gir slipp og den siste truse skvetteren har solgt, er vi nødt til å få en rekyl. Solid støtte her nede.
Intravenøsiu
24.02.2021 kl 11:07
5516
senots skrev Polypriser +10% http://pvinsights.com/
12N N mono grade opp 8%, dette er renhet som og brukes i semiconductor kvalitet, lover bra for Q1 dette, Butte går for full maskin!
jeg som trodde forrige gang var høyt, denne begynner jo ta skikkelig av nå :-)
og med bare REC som storprodusent i USA så sier dette seg selv hva som skjer med kursen fremover...
Bullen
24.02.2021 kl 11:58
5206
Det er elementer av usikkerhet som har senket aksjen ned fra ca. 25 til 17. Omsetning på ca. 500 mill på en dag understøtter akkurat det. Mange aksjonærer sitter fremdeles på store gevinster og noen av disse selger sikkert også når børsen blir turbulent.Tror at Røkke er på vei inn i selskapet som styreformann for å rydde opp og få fart på selskapet.
Vi kan sikkert forvente glad meldinger etter at Røkke har gjort sitt.
Vi kan sikkert forvente glad meldinger etter at Røkke har gjort sitt.
VL
24.02.2021 kl 12:03
5139
Helt utrolig at kursen ramler tilbake hver gang den stiger oppover, merkelig at folk selger når det er så mye som skal skje fremover. Håper vi får se hva Biden sin plan er ikveld/inatt.
OnkelSkrue73
24.02.2021 kl 12:18
5008
At polyprisene går opp 10% på 1 uke er mega-bull for REC og Butte! Polyprisene har i Q1 ligget mellom 20% og nå 30% over Q4 nivåer. (14/10-2020 var prisen USD 10.5) Åpenbart at ikke alle skjønner implikasjonene av hva 30% høyere markedspriser betyr for inntektene til Butte i Q1. Får vel se på det som ekstra "fuel" til raketten som står å brenner i start-gropen slik at vi flyr enda høyere når vi først tar av.
Enig. Vi har gått ned 20% på to børsdager pga. "frykt" for at grønne selskaper er overpriset - og her faller alle under samme kam. De andre har hentet seg ganske mye og flere har gått i pluss i USA både i går og futures akkurat nå.
Men flere gode nyheter i dag, slik som spotpris og at Biden legger frem planen sin allerede ikveld og vi vingler fremdeles mellom 17kr. Jeg tror nesten jeg må kontakte rådgiveren min for å se om jeg kan ta noe margin på nåværende beholdning. Aldri operert med margin før, men dette er nok for godt til å ikke bite på for min del.
Men flere gode nyheter i dag, slik som spotpris og at Biden legger frem planen sin allerede ikveld og vi vingler fremdeles mellom 17kr. Jeg tror nesten jeg må kontakte rådgiveren min for å se om jeg kan ta noe margin på nåværende beholdning. Aldri operert med margin før, men dette er nok for godt til å ikke bite på for min del.
satt irriterte meg grønn i går at jg ikke hadde mer å kjøpe for da vi var langt nede på 16.4... overført mer som skal inn veldig snart så håper den klarer holde seg her ihvertfall til i morgen :P
nemi's
24.02.2021 kl 12:33
4861
Du forstår ikke dette.
REC og Butte selger ikke polysil til spot. REC selger semigrade polysil på kontrakt. Og de prisene er uansett vesentlig høyere enn til PV-industrien.
Det er et faktum. Men du har aldri skjønt det.
PV-Insights forklarer jo dette til dere. Wacker står for high-purity salg av polysil inn i Kina. Det står jo der!
Spot prisene på solar polysil har ingen ting å si for ML. For ML har ingen kunder på solar polysil. For lutfattige VP vil derimot solar wafer bli enda dyrere.
REC og Butte selger ikke polysil til spot. REC selger semigrade polysil på kontrakt. Og de prisene er uansett vesentlig høyere enn til PV-industrien.
Det er et faktum. Men du har aldri skjønt det.
PV-Insights forklarer jo dette til dere. Wacker står for high-purity salg av polysil inn i Kina. Det står jo der!
Spot prisene på solar polysil har ingen ting å si for ML. For ML har ingen kunder på solar polysil. For lutfattige VP vil derimot solar wafer bli enda dyrere.
ja de bruker komme med sine analyser hver gang den er i bunn og alt tilsier rekyl ;) Trenger ikke studere chartet lenge for å skjønne hvor vi burde og skal de neste ukene fra disse nivåene :-) Både TA og fundamentalt.
Håper for min del at den holdes tilbake hvertfall til i morgen så jeg får økt beholdningen med 30%... Tviler jeg er heldig nok til vi får en dobbel dipp i bunn (16.36) men er lov håpe... inn skal dem uansett på disse nivåene og helt i bunn av kanalen...
Håper for min del at den holdes tilbake hvertfall til i morgen så jeg får økt beholdningen med 30%... Tviler jeg er heldig nok til vi får en dobbel dipp i bunn (16.36) men er lov håpe... inn skal dem uansett på disse nivåene og helt i bunn av kanalen...
OnkelSkrue73
24.02.2021 kl 12:41
7381
Jeg er ingen ekspert på området, men siden du åpenbart har dybdekunnskap om saken kan du da forklare hvorfor dette legges inn i news-feeden til REC, dersom dette ikke har noe påvirkning på hverken ML elle Butte?
Arne
24.02.2021 kl 12:46
7383
Det er smått utrolig for meg at aksjekursen i Rec i dag ikke stiger mer etter at vi tidligere i dag fikk melding på PVinsight om at gjennomsnittlige silisiumpris siste uke steg med 10,12% til $13,28 pr. kg. En bedre bekreftelse på stor etterspørsel i markedet er det vel ikke mulig å få?
TT har i sine presentasjoner beskrevet at det er nødvendig med en pris på $14 pr. kg for å dekke alt av kostnader tilknyttet et nytt anlegg som størrelsen i ML. Samtidig vet vi at variabel kostnad pr. produsert kg i ML er under $8 ved full produksjon. M.a.o. med dagens spotpris vil anlegget i ML ha en meget hyggelig positiv kontantstrøm og full forrentning av “replacement cost”. Det kan heller ikke være tvil om at Rec vil finne kunder og åpne anlegget i ML. Så hvorfor er ikke aksjekursen på vei til å reflekter replacement cost??
Jeg skulle gjerne sett kurs utviklingen i olje eller shipping selskaper dersom det kom melding om vekst i oljepris eller rater på over 10% i løpet av en uke?
TT har i sine presentasjoner beskrevet at det er nødvendig med en pris på $14 pr. kg for å dekke alt av kostnader tilknyttet et nytt anlegg som størrelsen i ML. Samtidig vet vi at variabel kostnad pr. produsert kg i ML er under $8 ved full produksjon. M.a.o. med dagens spotpris vil anlegget i ML ha en meget hyggelig positiv kontantstrøm og full forrentning av “replacement cost”. Det kan heller ikke være tvil om at Rec vil finne kunder og åpne anlegget i ML. Så hvorfor er ikke aksjekursen på vei til å reflekter replacement cost??
Jeg skulle gjerne sett kurs utviklingen i olje eller shipping selskaper dersom det kom melding om vekst i oljepris eller rater på over 10% i løpet av en uke?
Redigert 24.02.2021 kl 12:54
Til dere som har en dypere forståelse av produktene til REC. ER det bare en " alternativ sannhet" Nemis bedriver, eller ?.
hvorfor alt dette hat mot Røkke i finanspressen ? ser Hegnar og DN mfl vinkler alt mot Røkke i en og hver setning. Hans navn veves inn i alt fra snørr til bart.. nesten et patologisk obsessivt-kompulsivt forhold fra Hegnar og DN journalisten mfl , Begynner å lure på om disse folkene er i sine fulle fem ?
som denne overskrift på forsiden av FA
Røkke konkurent fosser frem i gråmarkedet ; https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/24/7631946/aker-carbon-capture-konkurrent-fosser-frem-i-gramarkedet
som denne overskrift på forsiden av FA
Røkke konkurent fosser frem i gråmarkedet ; https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/24/7631946/aker-carbon-capture-konkurrent-fosser-frem-i-gramarkedet
Redigert 24.02.2021 kl 13:05
Finansavisen lever av klikk. De vet veldig mange av deres lesere er aksjonærer i AOW, ACC, og ikke minst RECSI.
Hvis de skriver en artikkel som forteller RECSI-aksjonærer at de har gjort noe galt, eller at de må selge seg ut eller noe slikt, så er det større sjanse for at de trykker inn (og blir abonnenter). Enkel matte.
Hvis de skriver en artikkel som forteller RECSI-aksjonærer at de har gjort noe galt, eller at de må selge seg ut eller noe slikt, så er det større sjanse for at de trykker inn (og blir abonnenter). Enkel matte.
Normal
24.02.2021 kl 13:12
7143
Det er janteloven som styrer det meste i dette landet dessverre, inkludert alle mediakanaler.
Arne
24.02.2021 kl 13:19
7119
Litt interessant å se på dagens oversikt over største aksjonærer fra fredag, har DnB marked Aksjehandel/ Analyse dukket opp på 30 plass med en post på 1126513 aksjer. Ja, ja de har vel etter Q4 presentasjonen analysert seg frem til at aksjekursen ikke har gått for mye og at en aksjekurs på kr. 21,60 kanskje ikke er så dyrt?? Sluttkurs fredag kr. 21,62.
Redigert 24.02.2021 kl 13:31
Arne
24.02.2021 kl 13:34
6925
Link til ajourført aksjonærliste, sluttkurs fredag kr. 21,62
REC Silicon Shareholders Top 50
http://tiny.cc/tgnnjz
REC Silicon Shareholders Top 50
http://tiny.cc/tgnnjz
stinkapiano skrev Kor har du desse tala frå, Arne?
kjøpte selv på samme nivå, der jeg har ringa ut så lå det ann til vi skulle opp teste toppen igjen.
https://www.tradingview.com/x/VHC1xbV0/
Så jeg forstår at de gikk inn der.
Tok en vending og vi snudde ned. Deretter dyppet vi under andre linjen der vi normalt hadde hatt støtte for rekyl igjen pga av alle grønne fikk en real smell. Derfor havnet vi da i bunn av den lengre kanalen, hvor vi skyter fart igjen fra nå. Skal opp herifra og kanalen er inntakt. Tar bare litt lengre tid før vi skal opp i taket å teste ny teknisk topp igjen..
Alle kjøp under 21 kroner der midtlinja er, vil være gode innganger på en horisont på 7 dager.
Skal selv kjøpe så fort pengene kommer inn på kontoen her i dag /morgen.
PS: gjør deres egne vurderinger. Dette er kun min personlige vurdering
https://www.tradingview.com/x/VHC1xbV0/
Så jeg forstår at de gikk inn der.
Tok en vending og vi snudde ned. Deretter dyppet vi under andre linjen der vi normalt hadde hatt støtte for rekyl igjen pga av alle grønne fikk en real smell. Derfor havnet vi da i bunn av den lengre kanalen, hvor vi skyter fart igjen fra nå. Skal opp herifra og kanalen er inntakt. Tar bare litt lengre tid før vi skal opp i taket å teste ny teknisk topp igjen..
Alle kjøp under 21 kroner der midtlinja er, vil være gode innganger på en horisont på 7 dager.
Skal selv kjøpe så fort pengene kommer inn på kontoen her i dag /morgen.
PS: gjør deres egne vurderinger. Dette er kun min personlige vurdering
Redigert 24.02.2021 kl 13:46
uct
24.02.2021 kl 13:50
6723
personlig ser jeg på korreksjonen som over og sover godt i natt om vi ender over 17.84 kl 14:00 (og eller slutter over 17.71)
Intravenøsiu
24.02.2021 kl 15:07
6317
12N solar grade går nok fint å innen elektronikk, kanskje ikke i en styrenhet for en Kuka robot, men noen Arduino duppedingser vil jeg tro går bra ;)
REC videreforedler og semigrade polysil.
REC videreforedler og semigrade polysil.
Takk for infoen, Sirbalo
Intravenøsiu
24.02.2021 kl 15:45
6048
Har du noen oppdatert tall som tilsier at alt salg av semigrade (polysil, monokrystallinsk++) er basert på langtidskontrakter som ikke er påvirket av prisutviklingen?
nemi's
24.02.2021 kl 16:01
5936
Prisutviklingen du nevner, er vel den du ser på PVInsights, regner jeg med at du tenker. Skjønt ikke godt å si.
I så fall kan du prøve å finne ut hva PV betyr. Videre kan du prøve å se om du på PVInsights finner noen referanser til noe som heter monograde outside China. Tips: samme sted finner du spot for Solar PV wafer.
Deretter kan du forsøke å finne ut hvor REC sier de har sitt globale salg av semi polysil. Og om du finner referert et spotmarked der. Bruk årsrapporten.
Til slutt kan du prøve å finne noen oppdaterte tall som tilsier at alt salg av semigrade (polysil, monokrystallinsk++) er påvirket av prisutviklingen.
Ta den øvelsen, du. Så skjønner du mer.
I så fall kan du prøve å finne ut hva PV betyr. Videre kan du prøve å se om du på PVInsights finner noen referanser til noe som heter monograde outside China. Tips: samme sted finner du spot for Solar PV wafer.
Deretter kan du forsøke å finne ut hvor REC sier de har sitt globale salg av semi polysil. Og om du finner referert et spotmarked der. Bruk årsrapporten.
Til slutt kan du prøve å finne noen oppdaterte tall som tilsier at alt salg av semigrade (polysil, monokrystallinsk++) er påvirket av prisutviklingen.
Ta den øvelsen, du. Så skjønner du mer.
Redigert 24.02.2021 kl 16:02
Har du en oversikt over kommende kontrakter også?
Simen du jobber i bank, og har ingen forutsetninger for å hevde deg selv innen dette feltet. Jeg brukte lang tid på å forklare deg hva semiconductor er og at dette er det samme som halvleder. Jeg tipper at du fremdeles sliter med å forstå hva en halvleder er. Når det er sagt, så har TT uttalt at Rec kan åpne ml når polysil prisen går over 14 usd. Det gjenstår å se. Men utgangspunktet er at tilbudet er for lavt til å dekke markedet når prisen krysser 14 usd. Skulket du timene om priselastisitet?
Redigert 24.02.2021 kl 16:21
Intravenøsiu
24.02.2021 kl 16:20
6008
Det er en overlapp når det gjelder kvaliteten og renheten, skjønner godt at du ikke vil diskutere dette basert på de gangene du har gått i baret når du diskutert materiale egenskaper tidligere.
nemi's
24.02.2021 kl 16:26
5948
Hvem skal ML selge til da? Gi navnet på en slik kunde, i Kina der 99% av verdens wafer kapasitet er. Ref. TT på Q3.
Nå kan du hevde deg.
Nå kan du hevde deg.
Redigert 24.02.2021 kl 16:28