Høegh LNG den mest undervurderte på OBX

msmekk
HLNG 29.01.2021 kl 13:24 26991

Gleder meg til tallene blir lagt frem så flere kan få øynene opp for Høegh LNG. Ser ut som den går under radaren hos de fleste. Avenir får nå båter i fleng som går rett inn i gode charter som vil gode bidrag in til Høegh LNG. Uansett blir det kontraktene det arbeides med som vil booste kursen. Det kan skje i den nærmeste fremtid da flere kontraker skal avgjøres snart
Ronny Pøbel
29.01.2021 kl 20:48 12460

Er iallefall 100% oppside på litt sikt. Liker at de tenker grønt.
Kalle Kurtasje
31.01.2021 kl 11:14 12217

Aksjeduppen i forrige uke var god anledning til å øke i HLNG.
Store forventninger til denne aksjen på sikt.
Sonatrach
31.01.2021 kl 18:19 12047

Løpet er kjørt for HLNG på 8-10 måneders sikt. LNG makedet stuper og man kan i beste fall håpe på et sprekt vintermarked neste sesong. Spørsmålet er om man skal gidde å bli med hele veien ned igjen eller ta gevinst nå (burde gjort det for 2-3 uker siden), for deretter å komme komfortabelt tilbake på bunn-nivåer igjen i September.

sjakknøtt
01.02.2021 kl 08:58 11820

Sonatrach kan umulig ha satt seg inn i hva HLNG driver med. Han lirer av seg noen generelle betraktninger om LNG markedet, i den tro at HLNG er et ordinært LNG rederi og avslører dermed sin uvitenhet.
HLNG er et FSRU LNG selskap, hvor de er verdens største aktør med andeler i 10 FSRU skip av totalt 40 slike på verdensbasis. Noen av skipene er heleide, mens andre eies sammen med Høegh LNG Partners, (45,8% eierandel) som er notert i USA. De fleste av disse 10 skipene går på langsiktige kontrakter. to til tre av skipene venter på kontrakter og går dermed i spottmarkedet. En langsiktig kontrakt start i India i mars måned, mens en annen langsiktig kontrakt starter i Australia mot slutten av året/ tidlig neste år. De er også i forhandlinger om en eller to større kontrakter. De eier riktignok 50% i to vanlige LNG skip, den andre halvparten av disse to LNG skipene eies av nevnte Høegh LNG Partners.
I tillegg eier HLNG 22,5% i Avenir LNG, som er et nystartet rederi som operer mindre LNG skip.
HLNG jobber også nå med å utvikle transport og lagring av Ammoniakk og Hydrogen.
Spesielt etter at de to nevnte kontrakter er startet opp, vil HLNG kunne få en langsiktig og god inntjening.
Totale verdier bak HLNG aksjen er i området kr 60 til kr 80.
Sonatrach, kom ikke her med det tullet at løpet er kjørt for HLNG.
For ca. ett år siden var HLNG kursen rundt kr 30, mener selskapet er bedre nå i dag, med kortere tid til de nye langtids kontraktene.
rammern
01.02.2021 kl 10:37 11742

Slike som Sonatrach dukker alltid opp i et forum . Topp at du kommer med vektige argumenter i mot innlegg .
Min irritasjon i dag var at Infront var nede og ikke fikk handlet ut fra ordre som ble lagt inn .
rammern
01.02.2021 kl 13:30 11632

lton, Bermuda, 1 February 2021 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG") is pleased to announce that it today has completed and signed all documentation for its 10-year charter with H-Energy and selected the FSRU Höegh Giant to serve this agreement. The binding commitment was announced in a stock exchange notice on 19 November 2020. The agreement is for a period of 10 years with annual termination options after year five.

FSRU Höegh Giant is currently completing its LNGC charter with Naturgy, and will then proceed directly to Keppel Shipyard for minor modifications, in addition to pre-completion of the vessel’s five year periodic class survey, originally scheduled for 2022 as this will improve efficiency and reduce costs. The vessel is expected to be off hire for approximately 40 days in the first quarter of 2021 before the start-up under the H-Energy contract in March 2021.

Höegh Giant will be the first FSRU operating in India and will deliver natural gas to the 56 km Jaigarh-Dabhol pipeline connecting the LNG import terminal to the national gas grid and will also deliver LNG for onshore distribution through LNG truck loading facilities, as well as reloading LNG onto small-scale LNG vessels for downstream distribution or LNG bunker services.

The H-Energy/HLNG FSRU terminal will allow for the replacement of coal consumption with natural gas at a scale which reduces CO2 emissions with up to approximately 120 million tonnes, NOx emissions with approximately 97% and SOx emissions with approximately 99% over the 10-year period. (Source: GIIGNL. Assumes average annual imports of 3 Mtpa LNG.)

President and Chief Executive Officer Sveinung J.S. Støhle says: "We are delighted to have completed the agreements with H-Energy for the first FSRU LNG import terminal in India, in particular given the strong ESG profile of this project which is in line with HLNG’s vision to provide our customers with the infrastructure to access clean and affordable energy. A roadmap with H-Energy also includes the joint development of the downstream small-scale LNG market in the region, using the FSRU as the terminal for storage and re-loading to smaller vessels. India is a high-growth market and we see clear potential for Höegh LNG to provide additional FSRUs and clean energy solutions to this market over the coming years."

rammern
01.02.2021 kl 14:25 11572

Forbanna på dnb og infront som ikke kunne gjennomføre handel ut fra tidlig handel
msmekk
01.02.2021 kl 14:33 11548

Det går seg til for Høegh LNG, den billigste grønne aksjen i verden. Dette blir gull for hele Asia ettehvert, der kull blir skiftet ut med LNG
Marketwatch
01.02.2021 kl 15:31 11484

Spart co2 utslipp med 120mill tonn. Kan det virkelig stemme. Tilsvarerj jo mer enn det dobbelte av Norges
totale utslipp inkl. oljeindustrien. Merkelig i tilfelle at ikke dette blir mer omtalt i media, slike innsparinger
i utslipp er det jo svært få som kan skilte med.
Shifu
01.02.2021 kl 18:55 11381

Er det enda ingen som har plukket opp mine hint i klartekst om at selskapet lider internt? Nå er Vice President Finance ute av selskapet... Dere kan håpe, dere kan be, dere kan anbefale i hytt og gevær, men dette selskapet vil aldri få til noe som helst om det ikke blir en vesentlig utskiftning i ledergruppen.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=206302977
agoodman
01.02.2021 kl 20:19 11308

Ref. ovenstående.

Det gjenstår og se. Kanskje dette er begynnelsen på endringer flere steder i organisasjonen.

Det jeg venter på til gjengjeld er at toppledelsen og andre ledende medarbeidere (les innsidere) selv begynner å laste opp aksjer og at selskapet også på et tidspunkt begynner å antyde evt. tidspunkt for å gi utbytte.

ErikNordnet
01.02.2021 kl 21:02 11236

Hei!

Vurderer å investere i Høegh LNG, men har et sprørsmål:

Hvis Høegh er den mest undervurderte aksjer på Oslo børs, hvorfor er den så undervurdert?
Dvs. hvorfor er prisingen så lav og hva skal skje for å få en mer riktig prising?

Takksam for svar

Mvh
Shifu
01.02.2021 kl 21:04 11222

Dette avslører vel egentlig nada. Hver gang det lastes opp så er det trolig kjernen til problemet som kjøper. Altså de som gjør at snart 40 stykker har forlatt stillingene sine i løpet av de siste 3-4 årene.
rammern
01.02.2021 kl 21:37 11182

Sorry , kan ikke si noe om det .
Fartsdump
01.02.2021 kl 21:53 11139

Utbombet etter COVID, ikke fått rekyl.
Endelig landet FSRU kontrakt. Mulig ny guiding?
Eksponert LNG med økte rater.
Utbyttevennlig når utsiktene stabiliserer seg.
Utforsker mulighet for frakt hydrogen og ammoniakk.
Flere innsidekjøp. CEO kjøpte vel på 30 pre COVID.
Østen reduserer kull.
Redigert 01.02.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
hogan
01.02.2021 kl 23:12 11056

Den dårlige ledelsen har landa den første Fsru kontrakt i India.10års kontrakt Stort potensiale i India
Redigert 01.02.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
msmekk
02.02.2021 kl 06:48 10925

Den første FSRU er klar i India, det blir ikke den siste. Buisness folka i India ser på Nordmenn og Norske selskap som de beste i verden. Dette fordi nordmenn alltid opptrer korrekt i forhold til sine partnere. for 30 år siden bygde Norge opp fiske og frakte flåten i India med hjelp fra den Norske Staten (Utviklingsmidler). Når prosjektene var oppe å gå bemannet med Indisk mannskap og styre på land trekte de norske seg ut og overlot alt til Inderne uten noe som helst vedrelag.. Dette husker sentrale folk i India enda noe jeg selv har erfart med prosjekter jeg har arbidet med i Mumbai. Tror derfor India kan bli gull for Høegh LNG i lang tid fremover med flere prosjekter i emning.
kaedureddfor
02.02.2021 kl 19:39 10759

Virker ikke som om HLNG tjener særlig idag? Mange båter bundet med rater 2-5 års tid.
agoodman
02.02.2021 kl 21:42 10680

Hei, foreslår at du legger turen innom :

https://hoeghlng.com/fleet/default.aspx#section=fsru

så kan du i ro og mak danne deg din egen mening om fremtidsutsiktene til dette selskapet og dets fremtidige evne til å tjene penger og betale utbytte til aksjonærene.

Når det gjelder kontraktslengden på de ulike enhetene som selskapet disponerer så varierer de i fra 10 + 10 +5 +5 til kortsiktige charter avtaler.

Få båter opererer i "spot-markedet" og det interessante her er konverteringen av eksisterende skip - ref. den nylig inngåtte avtalen med det indiske selskapet med lange kontrakter gjerne (10 +)
sjakknøtt
05.02.2021 kl 10:09 10401

Høegh LNG må være en av de mest undervurderte aksjene på Oslo børs.
Dersom vi bare ser på verdien av det amerikanske selskapet Hoegh LNG Partners (HMLP), hvor HLNG eier 45,8%. Fra dette HLMP selskapet ligger der verdier bak hver HLNG aksje for ca. kr 25,50
Jeg kom fram til denne verdien på følgende måte: I HMLP er der totalt 33 297 930 aksjer, hvorav HLNG eier ca. 15 250 400 aksjer (45,8%). Sluttkurs torsdag 4 februar var $ 14,73. Samlet verdi på HMLP blir da 15 250 400 x 14,73 = $ 226 638 392. I HLNG er der 76 251 315 aksjer. Dette gir da en verdi bak hver HLNG aksje: $ 226 638 392 : 76 251 315 = $ 2.97 - omregnet til norske kroner med dollar kurs på kr 8.60 en verdi på kr 25,54.
Dette viser at man får hele HLNG mer enn "gratis", bare gjennom "datter" selskapet HMLP!
For den lansiktige investor vil HLNG bli en hyggelig reise. Spesielt fra 2022, da flere av de nye langsiktige kontraktene er oppe og går.
poppey
05.02.2021 kl 11:25 10318

BRIEF-Höegh LNG Provides Update On H-Energy/HLNG FSRU LNG Import Terminal In Jaigarh, India
Innkommet 01.02.2021 12:54

Feb 1 (Reuters) - Hoegh LNG Holdings Ltd :
* HÃEGH LNG : UPDATE ON THE H-ENERGY/HLNG FSRU LNG IMPORT
TERMINAL
IN JAIGARH, INDIA
* HAS COMPLETED AND SIGNED ALL DOCUMENTATION FOR ITS 10-YEAR
CHARTER WITH H-ENERGY AND SELECTED FSRU HÃEGH GIANT TO SERVE
THIS AGREEMENT
* AGREEMENT IS FOR A PERIOD OF 10 YEARS WITH ANNUAL
TERMINATION
OPTIONS AFTER YEAR FIVE

Source text for Eikon:
Further company coverage:

(Gdansk Newsroom)
((gdansk.newsroom@thomsonreuters.com; +48 58 7696600;))

© Thomson Reuters. Click for restrictions
hogan
09.02.2021 kl 09:41 9901

Fornyet kontrakter
agoodman
09.02.2021 kl 10:07 9862

Höegh LNG: Secured interim LNGC charters for 2021 and 2022
Hamilton, Bermuda, 9 February 2021 - Höegh LNG Holdings Ltd. ("Höegh LNG" or the
"company") is pleased to announce that it has reached an agreement with
Trafigura for an extension of the existing interim LNGC time charter for Höegh
Gannet by 12 months and entered into a new interim LNGC time charter for Höegh
Gallant for 12 months from the redelivery from its current charter at end March
2021.

Further, an agreement has been reached with Cheniere to extend the existing
interim LNGC time charter for the Höegh Galleon with 12 months.

The rates for the above-mentioned time charters are consistent with the term
market rates for TFDE LNGCs and modestly above those achieved for Höegh Gallant
and Höegh Gannet in 2020. The three time charters include extension options for
the charterers which can result in back-to-back employment with potential new
FSRU awards.

With these charters the company's fleet is secured full contract coverage for
2021, with the exception of Höegh Esperanza where Höegh LNG is in discussions
with the existing charterer on an extension from the expiry of the existing
contract in June 2021. The company aims to secure an extension that potentially
covers the period until Höegh Esperanza is planned to be employed on a long-term
FSRU contract. Höegh Esperanza is, conditional on a final investment decision
being made, selected for AGL's Crib Point FSRU project in Australia.

President and Chief Executive Officer Sveinung J.S. Støhle says: "We are off to
a very good start for 2021 with these charters in place, taking advantage of the
seasonally strong LNGC market to bridge the interim period with solid
counterparties."
rammern
09.02.2021 kl 10:46 9846

Nå kan man smile fra øre til øre og se lyst på utsiktene , for utbytte og kursstigning .

President and Chief Executive Officer Sveinung J.S. Støhle says: "We are off to
a very good start for 2021 with these charters in place, taking advantage of the
seasonally strong LNGC market to bridge the interim period with solid
counterparties."
Redigert 09.02.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
msmekk
09.02.2021 kl 14:26 9680

All risiko på nedsiden er tatt bort. Nå er det bare å vente på FSRU kontraktene som ligger i pipen. Har også en følelse av et der kommer melding på nybygg (Sammen med Ocean Yield?) Ramler kypros inn må det bygges nytt i tillegg har vi Indias økende behov for FSRU`s.
Vil uansett sitte long i Høegh LNG som er på vei inn i en megatrend
sjakknøtt
09.02.2021 kl 15:14 9630

msmekk, enog med deg i at risiko nå er tatt bort. Ganske så fantastisk at man kan kjøpe HLNG til minst 70% rabatt på verdier i selskapet, som jeg anslår til ca. kr 80. Et selskap med allerede mange langsiktige kontrakter. India kontrakten påbegynnes i mars. Australia kontrakten er vel beregnet oppstart tidlig 2022. I tillegg jobbes det ned to tre andre FSRU kontrakter. Jeg tror mange investorer ikke ser forskjellen på et FSRU LNG selskap som HLNG og et vanlig LNG selskap som f.eks. Flex LNG. FSRU LNG, kan sees på som en langsiktig industriell virksomhet, som gjerne operer med 10 års kontrakter + opsjoner.
Tror HLNG nå igjen kan begynne med kvartalsvise utbytter - og/eller tilbakekjøp av aksjer.
HLNG er etter min mening en flott aksje for den langsiktige! - Aksjen bør minst dobles på ett års sikt.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 15:34 9604

Etter å ha solgt alt over 20 for litt siden var det hyggelig å komme inn på 17,5 etter dette kontrakts rushet
Viktig å ikke blande FSRU markedet med ren LNG shipping.,
Hvorfor er denne ned fra 30 kr egentlig? Helt latterlig sett fra markedsutvikling og den fine kontraktsdekning og redusert rissiko.
30kr next
Redigert 09.02.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
09.02.2021 kl 22:15 9370

Longsitinbulk indlæg om Northern ocean limited !!!
BEMÆRK DATOER....

Longsitinbulk
26.01.2021 kl 08:46
4758
Nytter ikke hausse denne nå, vi skal ned til 7kr

Longsitinbulk
I dag kl 19:35
236
9-2-2021.
Det er nå snart 3 måneder siden aksjen gikk fra 5 kr til 10/12 kr før den stoppet, en typisk reaksjon i en aksje som stiger bratt innenfor en stigende trend, en typisk reaksjon når et papir dobbler seg.
Jeg solgte 1/2 posisjonen for 2 måneder tilbake, de har kost seg i andre aktiva så lenge, bla Borr som nå har gått 50% siste uke.
Endel av disse pengene dyttes nå inn i Nol igjen, Nol er fortsatt det beste rigg bettet en finner der ute og aksjen vil gi rikelig avkastning de neste 4 månedene frem mot q1.

Husk at oljen har gått fra 40-60 dollar, kursmålene har også dobblet seg mens Nol har stått stille.

De som skal bli med på neste dobling i aksjen må kjøpe nå, for den kommer til å stikke.
Følg med å lær.
Redigert 09.02.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2021 kl 08:59 9040

Da er snart aksjen presset ned på nivået før de 3 nye kontraktene, rare greier:-))
semu
11.02.2021 kl 11:40 8977

Ja men det er vel ikke så merkelig. De prøver å kjøpe seg opp i selskapet på lave kurser. En på forumet her sier at verdien bare på eierskap i det amerikanske selskapet utgjør ca 25 kroner for hver aksje og så kommer der som HLNG driver med av båter/kontrakter. Så dette blir spennende fremover.
hogan
11.02.2021 kl 11:51 8968

Begynner vel å gå noen dager før q4 som det gjorde før q3.
Ellers trader jeg med halvparten her
semu
11.02.2021 kl 12:32 8977

Iflg. teknisk analyse så er den på vei oppover og regner vel med at støtte nivået litt over 21 kroner ryker nå. Det blir vel en topp på ikring 30 kroner om ikke så lenge
agoodman
11.02.2021 kl 15:26 8884

Så et spennende intervju med konsernsjefen i Shell Ben van Beurden i dag på Bloomberg.

Legg merke til at han mener Shell skal utnytte mulighetene innen LNG. Spennende.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-11/shell-says-its-oil-production-has-begun-a-long-term-decline

"ca. 03.40 inn i intervjuet"

Dette styrker ytterligere troen på at LNG kommer til å spille en viktig rolle sammen med hydrogren og andre energibærere.

Slettet bruker
11.02.2021 kl 22:38 8758

Lykke til med å selge Høgh på 18 kr med fullbooket 2021, og små skip som leveres fortløpende.
Super syklus i emning energi, sikkert et sjakk trekk å dumpe aksjen nå
Knegg knegg

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-10/j-p-morgan-sees-commodity-supercycle-already-kicking-off



Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:54 8589

Da var Hlng tilbake aksjemessig som før 3 nye kontrakter, betydde vist ikke noe disse 3 kontraktene.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 23:53 8347

Da starter vi nedtellingen til det beste kvartalet på lang tid.

https://finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2021/02/14/7625778/hoeegh-lng-webcast-q4
Slettet bruker
15.02.2021 kl 09:14 8149

Hva er dette for en søpple aksje da?
Uendret etter fullbokling av 2021 og ned 15 kr siste år siden krise året 2019