Æres de som Æres bør Uchihabrah og MorganKane

Slettet bruker
RECSI 29.01.2021 kl 17:39 8823

Jeg har over mange år drevet med fundamental analyse. I ABG og Elkem brukte jeg alt av fritid , helger i flere mnd for å forstå selskapene godt nok.
Jeg besøkte en fabrikk i Kina som Elkem eier.
Jeg vet hvor mye tid som skal og må til for å forstå et selskap godt.
Det mener jeg Uchihabrah og MorganKane har gjort 100% i REC.
De har inspirert meg til å investere i REC med formidabel suksess.
Jeg håper på det samme engasjement fra dere to i tiden framover.
Jeg vil takke for den formidable dugnaden deres og ønske dere begge en Riktig God Helg.
Møtte dere begge høste en enorm suksess med REC.
UerfarenInvest
29.01.2021 kl 17:46 7410

Rørende 👍
Shares4fun
29.01.2021 kl 18:08 7247

Jeg tilslutter meg denne takken til de to nevnte herremenn 😃 Dere gjør en fantastisk jobb og jeg er meget takknemlig!!

Det er også andre på dette forumet som fortjener stor takk for sine informative og konstruktive bidrag. Kan selvsagt også nevne Trier, Uct, Sa2ri, Grabein etc., som også deler og bidrar flittig / nyttig, og det er så mange fler som fortjener en klapp på skulderen; så ingen nevnt ingen glemt😉

Jeg har vært aksjonær siden 2012, kjøpt meg opp sakte men sikkert når alle har solgt, og har stått av mange år med motgang og negative vinklinger, men takket være bl.a. informasjon fra Eysteinh, AntonBerg med flere - kan jeg nå se tilbake med glede for belønnet tålmodighet, og papirgevinst på mange millioner. Mer skal det bli💪

Tålmodighet er en dyd, takk til dere alle som bidrar med saklige og gode diskusjoner, og RECtig god helg 🍻
Redigert 29.01.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Qpr
29.01.2021 kl 18:12 7217

👍👍
Borgermester
29.01.2021 kl 18:30 7145

Enig, en hyllest er på plass. Bra jobbet gutta!
Slettet bruker
29.01.2021 kl 18:56 7346

Bybonden slår følge og takker også for disse to som her nevnes.

Er virkelig imponert av deres innsikt og kompetanse.

Og selfølgelig deres evne til å forklare så selv en bonde forstår !

Gleder meg hver dag til nye artikkler, og måtte alle blir styrtrike på REC !!


Bybonden.........................
Slettet bruker
29.01.2021 kl 18:58 7326

Helt enig. Har enorm respekt for Uchi! Tusen takk for deres bidrag!
Tycho
29.01.2021 kl 18:59 7309

Stemmer i. Bra jobba 👍
AllInInc
29.01.2021 kl 19:23 7126

100% enig. Ny i markedet og veldig glad for gode konstruktive innlegg.
Knalltro på aksjen men angrer litt på at jeg tipset kona om å gå inn for hun blir så stressa av svingninger😆
TippToppTommelOpp👍
PHOinvestor
29.01.2021 kl 19:39 6996

helt enig det var de 2 gutta som gjorde meg oppmerksom på REc

God helg
drammen
29.01.2021 kl 19:49 6890

Veldig velfortjent hyllest 👍🏻👍🏻
God helg til alle de som velger å dele av sin REC-kunnskap 👍🏻👍🏻
kuka
29.01.2021 kl 19:56 6834

Er enig i at Uchihabrah og MorganKane har tilført forumleserne mye kunnskap, men også Ts og en del andre har bidratt med gode innspill. Samtidig er jeg glad for de "motstemmene" som har sluppet til. Om ikke annet har de trigget de med best kunnskap til å underbygge sine analyser.
Tanjiro
29.01.2021 kl 20:11 6729

All ære til dere to og alle andre som kommer med gode innspill. Det har vært lærerikt å være her på forumet, selv om det av og til kan spore litt av. (Men hey, må ha lltt spenning i hverdagen også;)). Takk til alle som bidrar med nyttig informasjon👍🏼
Slettet bruker
29.01.2021 kl 20:40 6616

Jeg blir utrolig rørt nå. Tusen takk til alle dere. På mange måter føles det som om vi alle er gode venner som diskuterer og sparrer blant hverandre, selv om vi aldri har møtt hverandre. Jeg skulle ønske at jeg kunne svare personlig til enhver her og takke for hyggelige ord, eller at FA lager en funksjon hvor jeg får svart flere av dere samtidig, men dette går til dere alle. Tusen takk!

Mange av dere som takker meg nå ønsker jeg å takke tilbake. Det er også mange andre gode bidragsytere som ikke er nevnt her, jeg håper at dere vet selv hvem dere er og fra meg til dere - takk for flott innspill! Jeg har enorm med respekt for dere. Beklager ordspråket fremover, men jeg ønsker å snakke som den sanne meg, personen bak Uchihabrah.

Wolf of Bygda, din historie rørte meg. Jeg skal være helt ærlig med dere folkens, det er jævlig krevende å hele tiden forsøke å holde seg oppdatert på markedet både når det gjelder makros og mikros og forsøke å sette 2+2 sammen og det tar utrolig mye tid å dele mine meninger med dere, men dette er akkurat hvorfor jeg velger å gjøre det. Jeg mener at det er viktig å være en bidragsyter for oss små, fordi fy faen jeg har hatt en utrolig tøff vei til å komme i den posisjonen jeg er i idag, og hvis jeg kan hjelpe deg om å unngå mine feil og få en enklere vei, så deler jeg med glede. Det er snakk om at vi som er små skal stå ved hverandre og hjelpe hverandre. Med små mener jeg alt fra 10kr investert til noen millioner investert. Jeg er en liten investor i det store bildet. Les gjerne et av de siste innleggene mine på tråden "Case REC Silicon, børsvinner i 2020 og 2021" hvis du ønsker å vite mer om hvordan min aksje karriere begynte og hvordan alt forandret seg for meg i år 2020. Jeg har hatt en god årslønn en stund nå, men det å kunne tjene gode penger på mine investeringer samtidig som man henter fast inntekt hver måned? Åh, jeg skulle ønske det var disse tingene jeg lærte gjennom utdanningsinstitusjonene fremfor all teori jeg aldri kommer til å bruke.

Jeg skulle ønske flere tenkte sånn, fordi min personlige mening er at det er 1% vs 99% i verden. Top 1% skal faen meg gjøre alt feil også er det resten av verden som må betale prisen, men sier man ikke "Bli det eksempelet du skulle ønske andre var" istedenfor å klage og tenke negativt om hvordan verden er? Jeg prøver mitt beste!

Jeg mener det med mitt hjerte, det er ingen skjult agenda bak mine innlegg og jeg forsøker ikke å "hype" dere til noe, pengene mine er der ordene mine er. Jeg legger ingen skjul på om at jeg kommer til å tjene penger på dette selskapet når prisen går opp (da snakker vi ikke ti tjue kroner men flere hundre/tusen kroner - jeg er LONG), men jeg kan garantere dere at jeg aldri vil gjøre det på bekostning av å forsøke å lure andre. Dere kommer til å se meg aktiv på forumet, dere kommer til å se at jeg fortsetter å kjøpe aksjer for 110K månedlig, uavhengig av hva aksjekurs er - og hvis jeg noen gang føler at selskapet har gjort noe feil, vil jeg gi min ærlige mening om det, ettersom vi blir klokere ved å se alle sider av saken. Hvis jeg noen gang selger (da snakker vi flere år frem i tid, med mindre noe av det fundamentale endrer seg i negativ retning) så vil dere være de første jeg sier ifra til og jeg vil legge en forklaring på det, men slik som ting er akkurat nå, både når det gjelder verdenspolitikk og fundamentet til REC så vil jeg være ærlig og si at vi er i blue sky scenario, selv om aksjekursen ikke representer det. Alle brikkene faller på plass mer enn perfekt og da er det kun snakk om tid før vi går fra å diskutere om ML skal gjenåpnes til kan REC ekspandere? Bygge nye fabrikker? Kanskje til og med gi slipp på Yulin for å satse enormt på USA og EU? Det er så mye gøy og spennende med selskapet og jeg elsker at den er underpriset (selv om det er irriterende at jeg føler prisen holdes nede av de store og burde ha vært langt høyere for lengst) fordi det gir oss muligheten til å akkumulere enda flere aksjer.

Jeg tror at vi kommer til å få en oppdatering på flere ting allerede i Februar. Jeg tror også at en kombinasjon med høy teknisk motstand for å komme over og bli over 20kr, markedsfrykt og trading mellom fonds så de kan akkumulere før det smeller gjør at aksjekursen er langt lavere enn den reelle verdien. Med det sagt så skal jeg være ærlig, jeg er flink til fundamental analyse og det å kople det til politikk som variabel og effekten det vil ha for selskapet, men jeg er ikke flink med teknisk analyse eller å spå kurs. Jeg har bommet der før, senest i Desember hvor jeg spådde at vi skal være over 20kr allerede da. Men en ting er sikkert - om jeg bommer med en måned eller to eller seks for den slags skyld - alt peker på at dette er et av de beste vekst casene som du finner i hele Oslo Børs. Husk: Det er tøft å være aksjonær når ting svinger så mye opp og ned, verden føler at det er mye risiko involvert og hvor verden ennå ikke har fått opp øynene for potensialet til REC, men det er også årsaken til at vi kan henvise til latterlige store gevinster i både prosent og kroner. De som kommer i ettertid vil også tjene, ettersom selskapet har så mye potensial, men det er vi som vil kunne vise til tusenvis av prosent med avkastning i fremtiden. Hold ut og aldri la frykt få deg til å selge eller grådighet til at du ikke selger. Hvis du føler potensialet er nådd, ta ut gevinst. Du fortjener det, men hvis du er som mange andre her inkludert meg som tror at reisen ikke engang har begynt, ja, velkommen til familien og la oss gå gjennom opp og ned sammen!

Avslutter innlegget med å nok en gang takke for at dere skriver disse tingene til meg. Det betyr mye og gir meg ekstra med motivasjon til å dele alt jeg kan om selskapet med dere andre, uavhengig av hvor krevende det er. Ønsker alle dere en god helg og takk igjen for å gjøre tiden min brukt her på FA verdt det!
Slettet bruker
29.01.2021 kl 20:54 6547

Tusen takk, eneste grunnen til at jeg ble obs på REC. Fantastiske innlegg 🥳
Middelmann
29.01.2021 kl 21:21 6402

Ja, stor takk til dere. Anton Berg var han som gav meg troen på REC. Året 2020 gav meg 140,3% avkastning på porteføljen min i Nordnet.
Redigert 29.01.2021 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
Paala
29.01.2021 kl 21:35 6302

Fin tråd, bra å stoppe opp litt å gi cred til Morgan Kane og Uchihabrah, pluss flere her. Alle dem timene dere har brukt på rec, ja det tør jeg ikke tenke på. Ikke alltid jeg er enig i analysene deres, men helt greit for det. Takk for at dere deler kunnskap, tommel opp👍👍👍👍
Labbetuss360
29.01.2021 kl 21:43 6243

Bare ikke lag dere felles bruker på Hegnar og benevn dere som «vi»!!!
Slettet bruker
29.01.2021 kl 21:49 6193

Det gleder mitt hjerte Veldig at så mange skribenter ser det samme som meg. Respekt.
Uchihabrah Det gleder mitt hjerte virkelig at du fremsiår som den du er, Virkelig. Kan jeg bidra med noe så gi meg Ordren.
Redigert 29.01.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2021 kl 22:01 6113

Vil også si tusen takk for alt som blir delt her inne! Jeg er 100 % sikker på jeg ikke hadde hatt en så god posisjon i denne aksjen om ikke det var for dere. Fra å ha en liten slant på lav kurs til å fylle opp en betydelig sum i dette fantastisk lovende selvskapet. Jeg syns det er sinnsykt kult det du har fått til uchi, stor respekt! Jeg håper ikke dette blir en sånn «det var for godt til å være sant» case for sånn det ligger ann nå kan fort rec forandre livet mitt om den blir repriset og får den verdsettelsen mange her inne mener. Jeg kommer nok til å vekte meg gradvis ned på stigende kurs men rec kommer uansett til å bli mitt klart største kakestykke i porteføljen
Slettet bruker
29.01.2021 kl 22:11 6028

BørsMR
Jeg har vært med på mange kuler på børsen. Som sagt i starten på tråden har jeg flere case som jeg har jobbet tett med. Den kunnskapen de to Herrer som nevnt i starten på tråden er det få som har.
Ut fra mine kunnskaper tror jeg vi besitter Oslo børs mest inntresante selskaper. Kan ikke se et eneste selskap fundamentalt som kan ha en slik inntjening.
Redigert 29.01.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
ShoeShineBoy
29.01.2021 kl 23:01 5779

Kan være mange personlige konkurser som følge av Anton Bergs anbefalinger så synes ikke han bør æres. Spørsmålet er om han fikk med seg oppturen. Kan ikke se at han har kommet med noe her på en stund.
Slettet bruker
29.01.2021 kl 23:50 5608

Jeg unner Antonberg oppturen, men han ble jo Mr. Eder & Galle etterhvert. La oss håpe ikke AB = Nemis.
Hobbydansken
30.01.2021 kl 00:13 5508

Jeg stiller meg også i rekken for å bukke og neie for Uchihabrah og MorganKane - og ikke minst trådstarter Barbro.

Men også alle andre her under tickeren som skriver faglig, ærlig, sobert og saklig ("fæss"). I fare for å glemme å nevne dere alle, så unnlater jeg å nevne navn. Jeg har tillit til at dem av dere som skriver konstruktivt og "fæss" (ja - jeg vet det klinger litt vulgært - men jeg liker forkortelser ... ) vet hvem dere selv er. Og hvis du måtte være i tvil ... så er du det nok ikke ;-)

Jeg kom først inn i aksjer den 29. oktober 2020, fordi jeg ble lei av å bli holdt utenfor når kjæresten og faren snakket hobby. De snakket aksjer, hadde penger - og har et pent avkast.

Det meste av min kapital er dessverre låst i et kjipt etterspill med min eks, så sparsommeligheten råder - men den 29. oktober 2020 kjøpte jeg endelig min første aksje noensinne. Tiden siden oktober har vært veldig innholds- og lærerik på veldig mange måter. Jeg snublet over REC ved årskiftet og fikk første posisjon rundt 15,3. Og alle refleksjoner og perspektiver jeg leser her inne, har lært meg virkelig mye om flere aspekter av investering enn jeg kunne forestille meg på så kort tid.

Nå er det jeg som snakker aksjer med faren til dama.

Jeg joiner nok festen litt senere enn dere andre som har lasta tungt opp med lavt snitt. Selv om jeg ikke er i nærheten av de menger aksjer som nevnes i diverse tråder under tickeren, så er jeg glad for å være en av dem som kan fylle opp de bakerste plassene i monkey class. Om det er Falcon Heavy eller en Zeppeliner vi flyr med, får tiden vise. Jeg føler meg komfortabel med at vi "flyr med falk" - og i så tilfelle håper jeg bare at det er et par av dere som har krefter nok til å heve glasset i en liten skål til en sent ankommen gjest.

Uchi, MK og Barbro + alle andre fæss'ere: jeg er veldig takknemlig for all kunnskapen dere har delt. Både fundamentalt, teknisk, politisk, makro, mikro ... u name it. Håper jeg en dag kan bidra mere selv - men inntil da: god reise alle sammen!
canarias
30.01.2021 kl 00:23 5469

Fantastisk innsats og analytisk og selskapsforståelse i toppklasse, hovedgrunnen til at jeg har kjøpt meg gradvis opp her med stor suksess. Tusen hjertelig takk.
Lykke til videre på ferden alle sammen
Zilver
30.01.2021 kl 00:54 5373

Uchihabrah og MorganKane er grunnen til at jeg fikk øynene mine opp for recsi. Jeg er en Bergenser med liten erfaring fra aksjemarkedet så setter stor pris på all den kunnskapen som dere deler med oss andre. Jo mer kunnskap dere har kommet med jo tryggere har jeg blitt på recsi som igjen har ført til at jeg har vektet meg mer og mer opp i rec. Jeg ser frem til den dagen når kursen er 100 +/-. Da blir jeg recsi-millionær :)
Tusen takk for deres engasjement :D Og tusen takk til alle dere andre som også er med på å bidra med gode innlegg :)
Selfors
30.01.2021 kl 01:56 5244

Er det mulig? Er alle ramla ut av støvelskafta? Er alle blitt klin hakka sprø? tilbede hvermansen for at de var fornuftige i et veloverveid øyeblikk? makan? glad jeg er nordlening og kan si det rett ut. Jævla idioter, ta og tenk litt sjøl. så må man jo ta litt tel vett og kos seg litt. ha et sabla flott år.👍☺️
Redigert 30.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Hobbydansken
30.01.2021 kl 02:25 5219

Jeg synes ikke det er noen som "tilbeder hvermansen" her. Dette synes for meg å være ganske almindelig "takknemlighet". Takknemlighet for én eller annen form for hjelp eller støtte underveis i investeringsjungelen.
Jeg er glad jeg er menneskelig nok til å si det rett ut og sette pris på de små momenter i livet som de andre jævla idiotene ikke opplever ... ;-)
Slettet bruker
30.01.2021 kl 04:43 5125

Burde vært godt over 20kr nå.
Senergy
30.01.2021 kl 10:09 4780

Jeg har fulgt forumet her i mange år -og særlig REC. AB (m.fl.) imponerte veldig i mange år og det er åpenbart mange gode bidragsytere her fortsatt -som de nevnt ovenfor og mange flere :-) Jeg har enorm tro på solenergi og det grønne skiftet som (endelig) har kommet, og selv er jeg godt i pluss -men det er jo nå det begynner !
Fantastisk at det er et team med "researchere" her som følger med og deler. Takk til alle, men må nevne at jeg har vært spesielt imponert over grabein gjennom de siste årene.

Slettet bruker
30.01.2021 kl 10:30 4675

For meg er det som formidles på forumet uvurderlig motvekt til meglerhus, analytikere og en finanspresse som forsøker å styre kursen og påvirke og skremme oss amatører. Analyser og research som deles her går langt utenpå det meste fra 'ekspertene'. Eksempelvis ble Hermandsruds short-anbefaling på 4kr ble avkledd av kompetente forum-skribenter, forsøket på manipulering ble stoppet og eksperten latterliggjort. Takk for det og mye annet. Jeg har tjent millioner på det jeg har lært på forumet.
t3sm
30.01.2021 kl 10:44 4602

godt sagt/skrevet.
det er fint å ha en case man kan diskutere rundt. f.eks når FA kommer med "drittoppslag"/misvisende overskrifter. skulle ønske flere kunne reflektere og diskutere rundt slike oppslag, istedenfor å selge seg i panikk. for meg hadde ikke det vært aktuelt uansett, men som jeg har nevnt før, så kan det desverre være det med en som ikke har så lang erfaring i markedet.

Syns også (de fleste) REC-trådene er informative, saklige og at det er et "godt miljø" noe som jeg setter pris på. har vært i mange forskjellige aksjer og tråder, men det "samholdet" her føles ganske unikt. Takk så mye for det og takk for alle som bidrar.

selv savner jeg kanskje litt mer saklige motargumenter. det er hjertelig velkoment, så lenge det holdes saklig og ikke er trolling. det er også da man virkelig kan få gode diskusjoner og se det positive/negative med caset.

.. Ikke at denne har så mye negativt for seg da (som VI vet iallefall) ;)

F E B R U A R blir spennende !!
Senergy
30.01.2021 kl 11:12 4479

Enig i at kritiske innspill/motargumenter savnes her. At REC er er fantastisk case er det lite tvil om.
Hører veldig gjerne mer om hva som kan bremse oppgangen -og håper på at dette også er konstruktivt. Slik jeg ser det nå så mangler vi konkrete nyheter -aller helst fra REC direkte. Som vi vet så håper vi på det allerede mandag, men hva ting det venter på seg til Q4?
Ta invest
30.01.2021 kl 12:52 4235

Husk at når du er investert så blir psykologien i en selv ofte slik at en vil ikkje se barrierene for videre oppgang , det negative eller utfordringe for videre vekst . En fokuserer ensidig på det som er bra . For en langsiktig investor så bør en også se det som kan bli hump og dump på veien. For eks at nyheter er forsinket vil føre til en kortvarig nedgang som noen alltid vil utnytte overfor de som ikkje er sikre på sin investering. Er du langsiktig vil dette være kun støy på veien til det du har satt deg som mål .
Det vil ikkje bli en rett pil rett opp, men eg trur på REC
neztn
30.01.2021 kl 14:05 4058

Henger meg på. Tusen takk for gode innlegg!!
Tycho
30.01.2021 kl 15:08 3894

Vet ikke hvordan det er med deg Selfors, men jeg klarer å ta til meg råd og tips uten å miste evnen til kritisk tenkning. Kan til og med rose andre for jobben de gjør, når det åpenbart har tatt mye tid. Sjelden feil å gi ros uansett. Kanskje det til og med motiverer og inspirerer litt?

Dette er sikkert ikke nyheter for en glad og jordnær nordlending som deg, men tenkte jeg ville si det i tilfelle noen ble i tvil etter å ha lest kommentaren din. Fortsatt god helg 👍😊
Siggypop
30.01.2021 kl 15:15 3856

Jeg vil også rette en stor takk! Jeg kjøpe en bitteliten post i ett selskap jeg såvidt hadde hørt om da den kostet 3kr. Dette førte til at jeg begynte å lese meg opp og fikk mer og mer troa på selskapet. Da den plutselig hoppet opp til 6kr vurderte jeg å å selge meg ut og ta gevinst, men pga forumet her lastet jeg isteden opp mer!

Har vært utrolig takknemlig så langt, og det ser ut til at jeg kommer til å bli evig takknemlig til neste år! Dere har hjulpet meg til å ikke bli stresset ved svingningene, selvom det er kjedelig å se røde tall viser dere klokketro og får meg beroliget og heller laster opp litt til. Nå har jeg gått så å si all inn, men er klar for en utrolig spennende februar! Dere er fantastiske!
IKM-ANSATT
30.01.2021 kl 15:26 3811

Måtte selge REC pågrunn av trengte peng, det var tungt)
venter på midler så får eg prøve å komme meg inn igjen, eg når nok ikke kurs på 9,26kr så sist tvert imot.
Eg er redd den stikker ifrå meg denna og.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 16:07 3676

Tror Rec gikk på børs 2006 å var i utgangspunktet prisa til noen å 70kr aksjen,minnes det var så stor interesse at det starta på noen å 90kr da med en Mcap på ca 50 milliarder å en omsetning på 2-3 milliarder,burde jo skremme vermansen bare det,men neida den fortsatte opp til ca 300kr å en mcap på ca 150 milliarder,jeg kjøpte aldri i den perioden der for det så bare dyrt ut.
Gikk første gang inn i 2013 på 2,12 kr solgte rett oppunder 4kr etter at vi fikk masse recsolar aksjer til 20kr,kjempe fortjeneste da startprisen på børs var 60kr,solgte på 78kr,denna perioden så regjerte Anton Berg å fattigstakkar med flere Rec trådene,
Jeg fatta interesse for Rec igjen når Røkke kom inn i bilde,men somla litt for lenge kom meg inn på ca 10kr så noen 100 tusen k i fortjeneste PR dagsdato.
Har nå stor nytte av dagens positive nick om hva fremtiden bringer takk😁🏦🏦🏦