Rec Silicon - Ett High tech selskap

spanjolen
RECSI 29.01.2021 kl 22:41 6551

Ja da er det helg. Børser verden over har vært veldig volatile denne uken. Videre er det signaler på at store tunge fond vekter seg ned i aksjer (Dark pools)Usikkerheten er stor nå. Over dammen falt alle indekser stort i dag.

Det var det negative, vil bare fremheve at Rec nå så smått begynner å få den tilliten de fortjener. De har vært ett selskap som de store har vært veldig skeptiske til siden gamle Rec boblen sprakk for en del år siden som førte til at de til slutt måtte legge ned fabrikker i Norge, Singapore mm. og til slutt selge Rec solar delen for å overleve. For å si det litt forenklet så ville de vel erobre hele verden litt for fort. (Mye ville ha mere).

Men heldigvis så har de patent rettigheter som konkurrentene bare kan drømme om for å kunne produsere silisium produkter i stor skala. De har bevist med ML, Butte at de er best i klassen om rammebetingelsene er like...

https://patents.justia.com/assignee/rec-silicon-inc


Det jeg vil frem til er at man må regne med at kursen på Rec papiret kan svinge mye i tiden fremover men den lange trenden er opp.

De er rigget denne gangen for å lykkes. Rec er ikke bare en produsent av råvarer til solindustrien men et High tech selskap😎😎

God helg, fra en trader som ikke shorter men surfer på
Bølgene

Redigert 29.01.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2021 kl 23:04 6394

Veldig bra oppsummert dette! . Ser ut som at veien videre kan bli litt turbulent ja med tanke på usikkerheten i markedet for tiden, men her er det bare å sitte rolig i båten til bølgene har lagt seg:-)
Slettet bruker
29.01.2021 kl 23:42 6164

Det er visse paralleller mellom REC og Tesla. Tesla gikk også nesten mot konkurs, med sin første Roadster. I hvert fall trodde mange de var på vei dit.

Så kom de med Model S og gjorde genistreken med å bygge ut ladenettverk samtidig. For å fjerne frykten rundt å kjøpe elbil.

Samtidig drev alle andre bilprodusenter både mobbing og lobbyisme mot Tesla, i stedet for å følge eksempelet og bli gode på elbiler.

I solbransjen er det litt samme greia, med at nesten alle driver med Siemens-produksjon og som attpåtil lager det på kullkraft. Kineserne lobbyerer for sin egen solcelle- og silisiumproduksjon. Samtidig sitter REC i sitt lille hjørne og perfeksjonerer teknologien sin. Basert på miljøvennlig vannkraft. Og med sekundærteknologi som plutselig viser seg å være midt i smørøyet for batteriproduksjon.

REC har nå et teknologisk forsprang innen sin bransje. Akkurat som Tesla har i sin. Nå kommer konkurrentene, men de er sene til festen og er ikke i nærheten av å ha Teslas ladenettverk og infrastruktur. For ikke å snakke om selvkjøringsteknologi, hvor Tesla kommer til å være først med total selvkjøring.

REC er fortsatt på stadier hvor lobbyister prøver å hindre dem. Men det er fåfengt. Vi har sett det en stund, og straks lobbyeringen mot REC stanser og konkurrenter i stedet innser at dette er fremtiden, så vil REC ha et veldig fint forsprang.

Jeg tar litt forbehold om at jeg er brisen, og i morgen vil jeg nok ønske at dette var formulert litt annerledes.

God hælj!!
Slettet bruker
30.01.2021 kl 06:39 5822

Går inn i en sykt spennende måned for Recsi nå:))


Ifølge Arctic Securities annonserte Sila Nanotechnologies, et batteriselskap som fokuserer på silisum-anoder, i går at de har gjennomført en kapitalinnhenting på 590 millioner dollar. Disse midlene vil bli brukt til å finansiere utviklingen av et nytt 100 gigawattimer (GWh) silisiumbasert anode-batterianlegg i Nord-Amerika. Den årlige kapasiteten representerer et marked på 1 million elektriske biler, skriver meglerhuset.

Med 100 prosent utnyttelse av anlegget ved Moses Lake, kan REC Silicon alene levere hele etterspørselen fra Sila. Vi har på forhånd estimert rundt 80 prosent utnyttelse, ekskludert Sila, men vi ser nå økt sannsynlighet for full utnyttelse innen 2025, skriver Arctic.

Tirsdag lovet Aker-toppene at de vil komme mer informasjon om en hydrogensatsing kalt «Aker Clean Hydrogen» i februar og at man også vil komme tilbake med hvilke planer man har for aksjeposten i silisiumprodusenten Rec Silicon – en aksjepost som nå ligger i Aker Horizons.
– Moses Lake anses i økende grad som interessant i batterisammenheng, sa Kristian Røkke på tirsdagens presentasjon, med referanse til Rec Silicons fabrikkanlegg i USA.
Redigert 30.01.2021 kl 06:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2021 kl 06:54 5785

Trygve Heyerdahl i E24 nevnte også at recsi kunne være en trygg havn i disse børs uro tider.

Velll kunne vel ikke vært mer enig, tror februar for recsi blir ulidelig spennende å vi får vite mye mer som vil skje fremover:)
Slettet bruker
30.01.2021 kl 07:23 5716

Føles godt å ha over 50 % av beholdningen i en aksje som blir betegnet som både et ⚓️ og en 🚀
drammen
30.01.2021 kl 07:25 5702

Se hvilket enormt batterimarked som åpenbarer seg. Helt spinnvilt:

https://www.greentechmedia.com/articles/read/general-motors-pledges-a-zero-emissions-light-duty-vehicle-fleet-by-2035?utm_medium=email&utm_source=Daily&utm_campaign=GTMDaily

LG chem leverer batterier til GM. Er det LG chem som også vurderer å etablere en batterifabrikk i Moses Lake ? TT sier på Paretokonferansen at det er flere mulige aktører.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 08:05 5596

Jepp. Her er det bare å ha sterke hender og vente 2-3 år.

Så har man 3 til 5 doblet sin investering fra dette nivået. Eneste galt som kan skje er at fabrikken sprenger.

Det kan gå fortere også, men jeg liker ikke å jazze opp for mye.
Redigert 30.01.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
t3sm
30.01.2021 kl 10:37 5166

Fint med tråder som reflekterer litt rundt selve caset. selv tror jeg februar blir veldig bra, med flere meldinger. veldig spent på q4, vet ikke helt hva man kan forvente der og om det kommer noen positive overaskelser. så får man se hvordan det blir etter q4. har det kommet sterke og gode kursdrivende nyheter blir det spennende, eller om den kommer til å tilbake slik vi så etter q3, før den fortsatte himmelferden.

jeg selger meg uansett ikke ned før maaange år. det er spennende å være recsjonær
Slettet bruker
30.01.2021 kl 11:38 4936

Når REC sier de er i samtaler med tre batteriprodusenter, så er det sannsynlig at Sila Nano er en av dem. De er allerede kunde, og har hentet inn 580 millioner dollar til å bygge fabrikk et «sted i USA»...

Ikke flust av alternativer hvis de er avhengig av mengder med silan:). Da er det faktisk bare to steder i hele verden uten om Kina og det er Butte og ML. Begge eid av RECSI.
Redigert 30.01.2021 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
t3sm
30.01.2021 kl 11:48 4866

Riktig det. Det er derfor man blir så utålmodig når vi ikke får det bekreftet fra den beste kilden selv!
Slettet bruker
30.01.2021 kl 12:07 4741

Aker Horizons på børs mandag, kan dette sette fokus på REC fremover?
Struts
30.01.2021 kl 12:20 4659

Dersom RECSI er like opphauset nå som Tesla, er det vel bare å bestille fergeplass over Styx. Men jeg innbiller meg at RECSI er hakket (mange?) bedre.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 12:23 4625

Synes å ha lest at det også skal investeres mer i Butte, kan dette bekreftes?
Mange tanker om ML her, men man må ikke glemme at også Butte kan produsere evt nok til en batterifabrikk.
Ta invest
30.01.2021 kl 12:39 4534

Ja dette står i siste kvartalspresentasjon, hva de skal bruke emi pengene til, deriblant litt til Butte
Slettet bruker
30.01.2021 kl 12:48 4462

Nu köpte jag 30000 rec til i uken. Att vi når 30 kr förr eller senare er det inget snack om. En fin situation nu egentligen, man har väl liten verksamhet med låga kostnader. Men massor framtidsförhoppningar

Värre när produktionen var igång og man tappade pengar. Lite rart det men inte ovanligt.

Så det bästa för kursen är att vi kan ligga kvar i detta vacuum. Gärna nyheter om att man tänker starta ml Eller köpa upp sig i kina. Men bäst om det meddelas att det ska ske om 1-3 år. Då kan kursen hausas på beräkningar utan större stöd i verkligheten den perioden

När ml är uppstartat får man ju se verkliga siffror og ikke sikkert det er så pent
Slettet bruker
30.01.2021 kl 16:35 4060

Tesla er fullstendig overpriset, men når man ser på hvor mange feil det er på andre elbiler og hvor langt etter de er på hurtiglading, så er det ikke tvil om at Tesla har et godt forsprang som gir dem mye kapital til videreutvikling av ny moro. Men jeg hadde ikke kjøpt aksjen i dag, nei.

Poenget er i hvert fall at REC står i en nydelig situasjon, uansett om konkurrenter popper opp. Egentlig burde vi håpe de gjør det, slik at teknologien blir bærekraftig og vi ikke får en flaskehals hvor REC sliter med å dekke markedet.
spanjolen
30.01.2021 kl 18:10 3729

Enig Grabein,
Vi kan ikke få ert marked der produksjon ikke klarer å dekke etterspørsel. Da blir prisen for høy og kan ødelegge hele verdi kjeden. Er en fin balanse der. Rec må fortsette å forske og ligge forkant og jobbe for markedsandelene og vinne på grunn av kvalitet og vokse dynamisk med markedet slik at det ikke blir en ny boble. Det er vanskelig når man et ett aksjeselskap som har eiere som tenker profitt på kvartals basis. Var bedre i gamle dager da man var privateid.
spanjolen
30.01.2021 kl 18:15 3695

Selv kunne jeg tenkt meg å få Rec til å bli ett utbytte selskap om ikke så mange år😎
Slettet bruker
30.01.2021 kl 18:51 3546

Det håper jeg på. Da kan aksjene for alvor legges i skuffen.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 19:01 3486

Hva er realistisk utbytte, og hvor mange aksjer trenger jeg for å leve på utbyttet alene frem til jeg dør?
Slettet bruker
30.01.2021 kl 19:39 3259

Det kommer vel litt an på hvordan du tenker å leve... Jeg som har tenkt å leve av utbyttene til rec og som har store planer om å flytte til vegas og leve på champagne og kaviar trenger nok en del aksjer ja. Litt fler enn de jeg har nå desverre
spanjolen
30.01.2021 kl 21:11 2932

Tja, skal vi si 2,5 til 3% av aksjeverdien som en median. Da er det bare å justere innsats etter behov😎

Er man heldig kan det jo bli mye mer:

https://www.paretosec.no/aktuelt/utbytteaksjer-2020
Redigert 30.01.2021 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2021 kl 21:19 2864

La oss håpe utbyttet kommer etter aksjen først har gått tiganger'n herfra.

Uansett snakker jeg ikke om å pensjonere seg med REC-utbytte som eneste inntekt, bare at man slipper å selge aksjer når man trenger litt ekstra penger.