Unoterte aksjer

china
30.01.2021 kl 22:45 25782

Hvem kan bli neste rakett og hvorfor ?? Selv har jeg veldig troen på Freyr, men også interessert i andre kandidater!!
Derivaties
I dag kl 19:40 7

Nå har selskapet vært i markedet og hentet 400 millioner kroner fra nye og eksisterende aksjonærer. Borregaard, som er Alginors største eier, bidro med rundt 140 millioner kroner for å opprettholde eierandelen på 35 prosent.

– Vi synes Alginor er et spennende selskap, og har derfor bestemt oss for å være med videre, sier konsernsjef Per A. Sørlie i Borregaard.

Sørlie forteller at Borregaard for noen år siden etablerte en forretningsutviklingsenhet som skulle finne spennende oppstartsbedrifter, der spesialkjemiselskapet kunne bidra med mer enn penger. Siden den første investeringen i 2021, har Borregaard investert 408 millioner kroner i Alginor.

Les også
Tallene innfridde forventningene – DNB Markets anbefaler kjøp

Fullfinansiert

– De selskapene vi ønsker å investere i må enten passe til vår kunnskap og kompetanse, eller til våre markeder. Alginor er et selskap som møter mange av disse kriteriene, sier Sørlie.

Borregaard har i dag to personer plassert i Alginor-styret, og selskapene samarbeider tett på flere områder. Blant annet bruker Alginor Borregaards pilotanlegg i Sarpsborg.

– Jeg kaller ofte Alginor en blåkopi av Borregaard. Mens de er et blått bioraffineri, er vi et grønt. Deres forretningsmodell er å bruke alle komponentene i stortare, akkurat som vi bruker alle komponentene i tømmer, sier Sørlie.

Stortaren utgjør 80 prosent av Norges makroalger (biomasse), ifølge Wikipedia. Alginater er ikke vannløselige, men kan absorbere store mengder vann og anvendes som et stabiliserende fortykningsmiddel og gel brukt i næringsmiddel- og legemiddelindustri.

Les også
– Snart blir dette en ny, stor industri

Alginor fikk tidligere i år levert et spesialbygd fartøy for å fange viltvoksende tare langs norskekysten. Selskapet har også startet byggingen av et nytt bioraffineri på Husøy industriområde, nær Avaldsnes. Med snart 400 millioner kroner inn på kontoen, og en påfølgende reparasjonsemisjon på inntil 85 millioner kroner, er selskapet fullfinansiert, hevder adm. direktør Kjetil Rein i Alginor.


FULLFINANSIERT: Alginor-sjef Kjetil Rein har hentet penger til et nytt bioraffineri. FOTO: ALGINOR
– Vi vil nå ha nok kapital til bioraffineriet kommer i kommersiell drift i begynnelsen av 2026, sier han.

Erik Must øker

Emisjonen denne gangen ble gjort til en kurs på 36 kroner. Da Borregaard kom inn i selskapet i 2021, var emisjonskursen 35 kroner. Selskapet prises i dag til 775 millioner kroner, før penger.

– Vi har fått inn noen nye aksjonærer, men ingen nye store. Det er først og fremst eksisterende aksjonærer som bidrar denne gangen, sier Rein.

Erik Must er blant de eksisterende aksjonærene som er med i emisjonen. Must kommer inn med en «vesentlig post», som gjør at han øker eierandelen, ifølge Rein.

Den 81 år gamle investoren er bak Folketrygdfondet den største aksjonæren i Borregaard, med en eierandel på 7,1 prosent. Hans Borregaard-aksjer er i dag verdt over 1,4 milliarder kroner.

Les også
Forbereder seg på investeringsfest

Ingen snarlige børsplaner

I dagens industri blir bare rundt 15 prosent av råstoffet utnyttet. Vi har imidlertid utviklet en egen teknologi som utnytter 100 prosent
Kjetil Rein, adm. direktør i Alginor
Alginors hovedprodukt er alginater. I første omgang vil disse gå til matindustrien og til produksjon av dyrefôr. På sikt vil selskapet også henvende seg til farmasiindustrien.

– I dagens industri blir bare rundt 15 prosent av råstoffet utnyttet. Vi har imidlertid utviklet en egen teknologi som utnytter 100 prosent, sier Rein.

– Det at vi tar ut flere produkter fra taren gjør vår produksjon mer bærekraftig. Dagens industri bruker dessuten en del giftstoffer og formalin, som vi ikke vil bruke. De nye produktene vi skal ta ut av taren, vil dessuten i mange tilfeller erstatte petrokjemiske produkter, fortsetter han.

– Har dere planer om en snarlig børsnotering?

– Nei, vi planlegger ikke en børsnotering med det første. Vår plan er å gå på børs når markedet og selskapet er klart. Det vil trolig først skje når vi har kommet i kommersiell drift, sier Rein.
https://www.finansavisen.no/industri/2024/06/19/8144317/erik-must-satser-tungt-pa-tang-og-tare 19.06.24
Redigert i dag kl 20:00 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
I dag kl 10:15 64

Her også. Tegnet for litt mer enn 3 ganger tildelte retter og fikk alt jeg tegnet for.
Siste jeg har fått med meg er børsnotering i 2024, men regner ikke med det. Har ikke hørt noe mer om det, men hvor har du 2026 fra? Selskapet selv?
2026 høres vertfall okay ut. Da får de bygget og utvikle seg mer og dertil høyere verdi. At de henter opp mot 500mill med et par knips viser kvaliteten til Alginor.


Osvaldsen
Derivaties
11.07.2024 kl 15:45 108

Fikk alle aksjene jeg tegnet for. Litt overraskende, fikk bare 25% når jeg tegnet i 20021. Nå overtegnet jeg, så nå har jeg nok aksjer i Alginor. Spennende selskap. Skal ikke børsnoteres før i 2026.
Redigert 11.07.2024 kl 19:47 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
09.07.2024 kl 18:44 147

Da var emisjon I Alginor gjennomført. Noen flere som tegnet aksjer? Fikk tilslag på alt jeg tegnet så har mer enn doblet beholdningen.

Osvaldsen
Osvaldsen
15.03.2024 kl 21:59 743

Da er det så smått i gang med forberedelser til notering for Alginor. Er med i introduksjonsprogrammet og har fått ny styreleder med erfaring fra børs, etter ønske fra nylig fratredd styreleder. Blir spennende videre.

Osvaldsen
skuggen
04.07.2022 kl 11:02 5722

Jeg har veldig troen på norskeide Norpalm, en av Ghanas største palmeoljeprodusenter. Ukrainia er en av verdens største på solsikkeolje. Sier seg selv at denne produksjonen vil gå ned og denne må erstattes. Norpalm leverte også utbytte til aksjonærene i mange år.
Osvaldsen
03.07.2022 kl 21:47 5786

Da var det en liten oppdatering fra Alginor. De har også mottatt støtte i 2 R&D prosjekter; Cellunor og Cirkalgae. Blir spennende fremover mot 2024 og børsnotering.

Edit: https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/07/03/7890950/alginor-forbereder-seg-pa-investeringsfest?internal_source=sistenytt

Osvaldsen
Redigert 03.07.2022 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Filthy Shot
03.01.2022 kl 23:16 7257

Alginor kommer til å bli et milliardselskap. De produktene de skal lage har en spinnvill pris pr gram, bare se på resultatene til dupont Norge as. Alginor vil dessuten ha mye høyere utilization.
Redigert 03.01.2022 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
jomathisaa
03.01.2022 kl 22:48 7273

Takk for utfyllende svar Osvaldsen. Da får jeg prøve å følge med så godt jeg kan, for her ønsker jeg å kjøpe meg inn på en liten pott.

Jo M.
Osvaldsen
03.01.2022 kl 10:46 7350

Så langt har mulighetene vert gjennom emisjoner. Etter det jeg vet er det ikke planlagt noen nye emisjoner enda bortsett fra en rettet emisjon mot Borregaard som vil få muligheten til en investering på 123 millioner fra 31 mai 2022, de har frist på seg til notering av aksjen eller 30.4.2024, alt etter hva som kommer først. Nå er de jo veldig godt finansiert fremover, men kan jo hende de kjører en liten emisjon før notering for å få flere aksjonærer eller bare bygge kassabeholdning. Krysser fingrene for en liten emisjon om en liten stund da jeg ønsker flere aksjer, så det er bare å følge med så kanskje du får muligheten. Kan oppdatere her om jeg husker det :)

Edit: En mulighet til inngang er også om noen private ønsker å selge privat, men tipper beste mulighet for inngang blir i en emisjon om det kommer.


Osvaldsen
Redigert 03.01.2022 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
jomathisaa
02.01.2022 kl 23:22 7464

Hei. Dette ser spennende ut! Hvor kan man få kjøpt aksjer i Alginor?
Osvaldsen
02.01.2022 kl 22:28 7514

Har tatt et bet i Alginor. Virker spennende, sikter mot notering i 2024. Får litt oppdateringer innimellom så en får fulgt med litt også.

Osvaldsen
fjettis
02.01.2022 kl 22:14 7530

Det er spyttet inn mange millioner i prosjektet, og verdsettelsen av selskapet er i underkant av 100 millioner. Vil ikke kalle det overpriset. Et fungerende Google maps for havbunnen vil fort få milliard verdi. Dette er et system som vil bli brukt av O&G, fiske, seismikk osv. multi milliard marked.
Mener at nå er en god inngang. Om den skulle falle tilbake så burde man øke beholdningen, i mine øyne hadde det vært en gavepakke
Filthy Shot
02.01.2022 kl 21:52 7554

Viktig å advare alle som leser og tror Glex er så bra om at Mohn ikke ville spytte inn mer penger, det kaller man troa…de har holdt på lenge og tjener lite spenn. Kan sikkert bli bra om 10 år, men det er overprisa i dag. Hard pass.
fjettis
02.01.2022 kl 21:17 7578

andypandy01 skrev Glex!
Støtter GLEX, Trond Mohns ny satsing. Google maps for havbunnen er et velv av gull
Offshoren
02.01.2022 kl 18:11 7671

Fortsatt mulig å tegne seg for aksjer i Norwegian Energy AS

https://www.norwegianenergydrink.no/bli-partner
Offshoren
11.12.2021 kl 17:31 7908

Norwegian Energy AS henter mer kapital. Her kan du tegne deg for aksjer:

https://www.norwegianenergydrink.no/bli-partner

Spennende selskap. Har to energidrikker i salg i Norge hvorav den ene er med kollagen. Har også en i tillegg blandet med gin. Har flere drikker under utvikling med omega3 osv. Skal nå satse utenlands også. Første land ut er Ukraina. Satser så på utrulling i flere andre land.
Kajtek
15.09.2021 kl 21:47 8580

Jeg har noen aksjer i BioZone som jeg kjøpte via Folkeinvest. Er det noen som vet hvordan det går med dem. Man får ingen oppdatering. Ikke kvartalsrapporter ikke noen ting.
Offshoren
15.09.2021 kl 20:54 8595

Norwegian Energy AS skal hente mer kapital.
Spennende selskap med flere sunne norskproduserte energidrikker. Flere drikker kommer. Skal hente ny kapital for å skalere opp og satse internasjonalt.
https://www.norwegianenergydrink.no/bli-partner
Offshoren
26.03.2021 kl 19:03 11821

Greenstat er ikke notert enda. De har som målsetning å bli notert. Blir antakelig i Q3 i følge Greenstat.
Inntil det kan en kjøpe via emisjon som kommer om kort tid i følge selskapet, eller ta kontakt med selskapet om det er noen som er interessert i å selge aksjer.

https://greenstat.no/investor/interesse
Easterbunny
26.03.2021 kl 16:13 11874

Jeg finner ikke Greenstat på noen unotert liste for kjøp..hvor finnes den???
h3nphlo
11.03.2021 kl 21:42 12987

Hynion går på børs 29 mars.

NEW PRIVATE PLACEMENT: Hynion AS - Private Placement of up to NOK 200 million & Listing on Euronext Growth Oslo | Arctic Securities
Rune80
07.03.2021 kl 08:10 13545

Hva trur dere om Akobo Minerals?
Eneste norske gullselskap, har nylig kommet på Euronext NOTC.
Dem har mål om å kartlegge 1.500.000- 2.000.000 unse innen 2023 hvis jeg husker riktig:)
ondeulf
04.03.2021 kl 21:15 13864

Seismic partner a/s ... de skal hente inn penger nå til å kjøre noen prosjekter ... www.seismicpartner.com
Offshoren
04.03.2021 kl 19:03 13938

Etter det jeg har forstått er det ikke lenge før Hynion AS går på børs. Forutsatt at alt går etter planen.
Offshoren
27.02.2021 kl 20:50 14452

Alginor ASA
Vil høste og lage/foredle produkter av tare. Har hatt Bellona som medspiller. Har hatt forskningsprosjekter for å utnytte alle deler av taren til produkter som kan selges. Har pågående due diligens som forhåpentligvis vil tilføre EU investeringer i bedriften på Euro 15 mill. .Satser på en prospektemisjon i mars/april. Se alginor.no
We plan to establish the first biorefinery in Norway that focuses on total utilisation of seaweeds and extracting pure and formula-specific products for application areas such as food, feed, pharma, agri, chemicals and materials.

AORTA technology
Our combined harvesting and processing technology is called AORTA (Alginor’s Ocean Refining Total utilising Application), and is paving the way for clean, green, cost effective and resource efficient bio-marine processing. AORTA will transform the existing value chain and spur blue growth globally. AORTA is the key to a future circular bio-economy based on total utilisation of seaweeds with zero emissions to air and sea.

AORTA compared to existing solutions:

Total utilisation of seaweeds
Broad product portfolio from one raw material
New products with unique bio-properties
No emissions of raw material, toxic chemicals or process water
Reduced production costs
Full traceability of the products
Redigert 27.02.2021 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
Offshoren
24.02.2021 kl 17:48 14665

Hynion AS
Har den eneste hydrogenfyllestasjonen som er i drift i Norge i dag ved Høvik. Flere stasjoner er på gang i Norge og utlandet. De har blant annet kjøpt en stasjon i Gøteborg som vil bli åpnet når Corona restriksjonene tillater det. Se mer på hynion.com for informasjon om selskapet.
Har som målsetning å bli børsnotert.

Offshoren
22.02.2021 kl 17:40 14794

Super Healthy Norwegian Energy AS

https://www.norwegianenergydrink.no/bli-partner

Skal ta del av energidrikkmarkedet i Norge og utlandet. Satser på sunn energidrikke og kommer snart også med energidrikk med Omega3. Har også en veldig god Strawberry Gin Cocktail med 4,7 alkoholinnhold. De har flere drikker under planlegging. Veldig spennende aksje.
De har pr. dags dato ikke planer om børsnotering.
Redigert 22.02.2021 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2021 kl 20:42 15118

Vi så på dette som en veldig spennende verdireise for investorene, der mye arbeid var lagt ned og viktige avtaler var kommet på plass. Kvidul hadde et genuint ønske om å få med folket på laget, som gjenspeilet seg i verdsettelsen av selskapet, sier Amalie Holt, kundeansvarlig i Folkeinvest.

https://shifter.no/fintech/skal-investere-45-milliarder-i-lakseoppdrett-pa-land--begynte-med-a-sla-folkefinansieringsrekord/198313
Støren50
15.02.2021 kl 18:54 15195

Men så er Folkeinvest, en veldig liten aktør også Fresh Prince. Det kommer en ganske stor emi nå i April. Men Kvidul, trengte ikke kapitalen fra emisjonen gjennom Folkeinvest.
Redigert 15.02.2021 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
15.02.2021 kl 18:47 15200

Minner om at Kvidul ikke klarte hente inn de 20 mill de opprinnelig ønsket seg, de fikk inn bare 67% av ønsket beløp, selv om det var en veldig liten emisjon.

https://folkeinvest.no/kampanje/kvidul-as

Faren ligger jo i at de to "konsulentene" tar ut stort beløp i form av lønn og andre godtgjørelser uten at noen ting skjer, men virker som et veldig morsomt bet. Tør imidlertid ikke gå inn selv før de har hentet mer penger.
Støren50
15.02.2021 kl 18:37 15218

Ja, om ikke så lenge, sist var emisjons kursen på 1 krone aksjen.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:33 15234

Så absolutt!
Slettet bruker
15.02.2021 kl 18:32 15245

Jepp, samt Stein Roger Dalheim.
china
15.02.2021 kl 18:28 15256

Kan den kjøpes nå?
Støren50
15.02.2021 kl 18:24 15264

Er det ikke suksess grunderen Idar A. Iversen som står bak Kvidul?
Slettet bruker
15.02.2021 kl 14:08 15329

Chirpieching skrev Hva driver de med?
Kvidul har utviklet et unikt konsept for oppdrettsanlegget på Brennholmen (Åfjord). Anlegget er dimensjonert for en årlig produksjon av 10 000 smolt og 40 000 tonn matfisk med gjennomsnittlig vekt på 5 kg. Detaljert reguleringsplan er godkjent, og avtale om erverv av tomt er inngått.

Kvidul skal noteres på Oslo Børs eller OTC listen innen november.